Het is nu za dec 16, 2017 12:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: za apr 29, 2017 2:15 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 4897
Berichten: Intopic
De afgelopen jaren was er geen geld en ambitie in Nederland om vooruit te kijken.
De luchthaven Schiphol zit al jaren aan haar grenzen en het probleem wordt alleen maar erger.
Met pappen en nat houden van een baantje hier , Leliestad en een baantje daar, Eindhoven.
wordt het probleem niet opgelost.
Geld lenen is nog nooit zo goedkoop geweest als nu.
Daarom meer ambitie is nodig om de luchthaven in Nederland bij de tijd te houden.

Schiphol houdt woensdag spoedberaad met vakbonden en bewakingsbedrijven om een oplossing te vinden voor de chaos op de luchthaven. Schiphol kan de voorjaarsdrukte van 200 duizend reizigers per dag niet aan. Dit heeft de laatste weken geleid tot een infarct van passagiers bij de incheckbalies, beveiligingspoortjes en paspoorthokjes, met urenlange wachtrijen en vele vertragingen en gemiste vluchten als gevolg.



http://www.volkskrant.nl/binnenland/sch ... ~a4491583/


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: za apr 29, 2017 4:32 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 15, 2014 4:28 pm
Berichten: 4377
Berichten: Intopic
Woonplaats: Mijn eigen Vinexwijk
Maar ja, waar kun je Schiphol nog uitbreiden behalve in de Haarlemmermeer zelf?

Net als bij Londen, al hebben die al 3 vliegvelden. Ook daar is er een natuurgebied vlakbij waar ze een vliegveld konden aanleggen (maar niet hebben gedaan). Net zoals wij onze Oostvaardersplassen hebben die qua natuur best wel tegenvallen, zo is dat bij Londen ook heus niet Yellowstone of de Hoge Veluwe maar ja het is erg lieftallig daar.

In de Markerwaard dan maar, en die gaan inpolderen. Het meeste geld moet naar het afkopen van de problemen met verzakkende woningen rond de Markerwaard, daar is Groningen niks bij. Ook deze gedachte zal dus wel afketsen. Amsterdam zal dichtgroeien en andere wereldsteden zoals Londen en Berlijn zijn straks toch boeiender voor de nieuwe generaties 'high potentials'?

_________________
de meesten hadden de middelen niet om bootvluchteling te worden


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: za apr 29, 2017 5:02 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 42306
Berichten: Intopic
Schiphol heeft het aantal vluchten dat zij wil handelen zelf opgevoerd, zonder daarvoor extra personeel in te schakelen. Zij dacht meer winst te kunnen maken door meer vluchtverkeer af te handelen, over de ruggen van de passagiers.

Aan alles zit een grens. Ook aan de capaciteit van Schiphol. Ook aan de capaciteiten van aanpalende vliegvelden of uitbreidingen van Schiphol zelf of een vervanging daarvan.
Vergelijk het met het asfalt in ons land. Zodra er meer asfalt komt, komen even later opnieuw files. Het is een vicieuze cirkel.
Nationaliseer opnieuw de NS en Prorail. Zorg voor goed spoor en eindelijk eens goede snelle treinen, en handel Europees verkeer meer af met snel treinverkeer. Dat zal Schiphol zeker kunnen ontlasten.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: za apr 29, 2017 5:05 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 4897
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Schiphol heeft het aantal vluchten dat zij wil handelen zelf opgevoerd, zonder daarvoor extra personeel in te schakelen. Zij dacht meer winst te kunnen maken door meer vluchtverkeer af te handelen, over de ruggen van de passagiers.

Aan alles zit een grens. Ook aan de capaciteit van Schiphol. Ook aan de capaciteiten van aanpalende vliegvelden of uitbreidingen van Schiphol zelf of een vervanging daarvan.
Vergelijk het met het asfalt in ons land. Zodra er meer asfalt komt, komen even later opnieuw files. Het is een vicieuze cirkel.
Nationaliseer opnieuw de NS en Prorail. Zorg voor goed spoor en eindelijk eens goede snelle treinen, en handel Europees verkeer meer af met snel treinverkeer. Dat zal Schiphol zeker kunnen ontlasten.

Waarom geen vliegveld in de Markermeer of nog beter voor de kust van IJmuiden?
Waar een wil is ,is een weg.
Het probleem is dat de generatie politici ,die nu aan de knoppen zit ,geen ambitie heeft.
Het zijn pragmatici die problemen oplossen , met de waan van de dag.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: za apr 29, 2017 7:18 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 1228
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Ik pleit al vele jaren voor een nieuw vliegveld in de noordzee. Dat moet dan wel op zo'n afstand dat de strandrecreatie daar niet onder lijdt. Met een supersnelle verbinding met de kust of met schiphol of diverse grote steden kan dit een goed succes worden. Om de kosten te drukken kan gebruik gemaakt worden van zogenaamde grondmechanica. Hierbij wordt een zuur in een dieperliggende kalklaag onder de bodem van de zee geïnjecteerd waarna die kalklaag omgezet wordt in een gipslaag en waardoor deze laag tweemaal zo dik wordt als de oorspronkelijke kalklaag. Dan krijg je op een vrij goedkope en eenvoudige manier een eiland.
Dan ben van alle ellende en gevaar af.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: za apr 29, 2017 8:29 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:02 pm
Berichten: 7789
Berichten: Intopic
Onbetaalbaar en bovendien, de Noordzee is al overvol.

Uitbreiding van Lelijkstad is de simpelste en voor de hand liggende optie.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: zo apr 30, 2017 7:39 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 4897
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Onbetaalbaar en bovendien, de Noordzee is al overvol.

Uitbreiding van Lelijkstad is de simpelste en voor de hand liggende optie.

Ze zijn al jaren an het kruidenieren met Leliestad en de rijen op Schiphol worden langer ,langer en langer.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: zo apr 30, 2017 9:02 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 11117
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Schiphol heeft het aantal vluchten dat zij wil handelen zelf opgevoerd, zonder daarvoor extra personeel in te schakelen. Zij dacht meer winst te kunnen maken door meer vluchtverkeer af te handelen, over de ruggen van de passagiers.

Aan alles zit een grens. Ook aan de capaciteit van Schiphol. Ook aan de capaciteiten van aanpalende vliegvelden of uitbreidingen van Schiphol zelf of een vervanging daarvan.
Vergelijk het met het asfalt in ons land. Zodra er meer asfalt komt, komen even later opnieuw files. Het is een vicieuze cirkel.
Nationaliseer opnieuw de NS en Prorail. Zorg voor goed spoor en eindelijk eens goede snelle treinen, en handel Europees verkeer meer af met snel treinverkeer. Dat zal Schiphol zeker kunnen ontlasten.
Mits de Europese regels qua aanbesteding geschonden kunnen worden en mits Nederland niet elke keer het wiel opnieuw wil uitvinden, lijkt mij dat een uitstekende oplossing. Dus de oplossing moet uit het buitenland, het liefst uit een land dat veel ervaring heeft met snelle verbindingen en Nederland moet dat aanvaarden zonder ingrijpende veranderingen.

http://www.ad.nl/dossier-fyra-debacle/h ... ~aa7b571e/


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: zo apr 30, 2017 9:18 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 11117
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Onbetaalbaar en bovendien, de Noordzee is al overvol.

Uitbreiding van Lelijkstad is de simpelste en voor de hand liggende optie.
Maar dan wel met twee startbanen die elk minstens 3500 meter zijn en 60 meter breed zijn. En dan wel met CAT IIIb ILS en geen CAT I ILS, omdat het daar nogal eens mistig is. Maak er maar een volwaardig vliegveld van dat zo nodig een uitwijkhaven is.Dat kneuterige beleid van Rijkswaterstaat en Schulz met hun domme spitstroken wat helemaal geen oplossing is, ben ik namelijke spuugzat. En maak dan ook de snelle spoorlijn zo dat hij langs de A6 komt te liggen en direct verbinding heeft met Schiphol.

https://en.wikipedia.org/wiki/Instrument_landing_system

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lelystad_Airport


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: zo apr 30, 2017 9:56 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 42306
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Raya schreef:
Schiphol heeft het aantal vluchten dat zij wil handelen zelf opgevoerd, zonder daarvoor extra personeel in te schakelen. Zij dacht meer winst te kunnen maken door meer vluchtverkeer af te handelen, over de ruggen van de passagiers.

Aan alles zit een grens. Ook aan de capaciteit van Schiphol. Ook aan de capaciteiten van aanpalende vliegvelden of uitbreidingen van Schiphol zelf of een vervanging daarvan.
Vergelijk het met het asfalt in ons land. Zodra er meer asfalt komt, komen even later opnieuw files. Het is een vicieuze cirkel.
Nationaliseer opnieuw de NS en Prorail. Zorg voor goed spoor en eindelijk eens goede snelle treinen, en handel Europees verkeer meer af met snel treinverkeer. Dat zal Schiphol zeker kunnen ontlasten.
Mits de Europese regels qua aanbesteding geschonden kunnen worden en mits Nederland niet elke keer het wiel opnieuw wil uitvinden, lijkt mij dat een uitstekende oplossing. Dus de oplossing moet uit het buitenland, het liefst uit een land dat veel ervaring heeft met snelle verbindingen en Nederland moet dat aanvaarden zonder ingrijpende veranderingen.

http://www.ad.nl/dossier-fyra-debacle/h ... ~aa7b571e/


Een land met EN snelle verbindingen EN sneeuw EN blaadjes op de rails.
Waar we allereerst van af moeten zijn de zelfzuchtige managers die zonder verstand van zaken zich hebben genesteld in gezonde bedrijven en instellingen en deze van binnenuit kaalvreten. De overheid dient een duidelijke vinger in de pap te hebben en een lange termijnvisie met duidelijke doelen op tafel leggen, met prioriteitenlijst, waarbij de passagiers en andere burgers de hoofdingrediënten zijn en verder alleen maar in te grijpen als daar werkelijk aanleiding toe is.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: zo apr 30, 2017 10:10 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 1228
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
HvR schreef:
Onbetaalbaar en bovendien, de Noordzee is al overvol.

Uitbreiding van Lelijkstad is de simpelste en voor de hand liggende optie.

Iedere oplossing is duur.
Mijn idee kon nog wel eens als goedkoop alternatief uit de bus komen. En daarenboven levert het veel minder gevaar en overlast voor omwonenden op. Dat zijn niet mis te verstane zaken.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: zo apr 30, 2017 10:14 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 11117
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Ik pleit al vele jaren voor een nieuw vliegveld in de noordzee. Dat moet dan wel op zo'n afstand dat de strandrecreatie daar niet onder lijdt. Met een supersnelle verbinding met de kust of met schiphol of diverse grote steden kan dit een goed succes worden. Om de kosten te drukken kan gebruik gemaakt worden van zogenaamde grondmechanica. Hierbij wordt een zuur in een dieperliggende kalklaag onder de bodem van de zee geïnjecteerd waarna die kalklaag omgezet wordt in een gipslaag en waardoor deze laag tweemaal zo dik wordt als de oorspronkelijke kalklaag. Dan krijg je op een vrij goedkope en eenvoudige manier een eiland.
Dan ben van alle ellende en gevaar af.
Zie je niet iets over het hoofd: de windmolenparken en de wind?


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: zo apr 30, 2017 2:44 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 05, 2012 7:04 am
Berichten: 410
Berichten: Intopic
Hume schreef:
HvR schreef:
Onbetaalbaar en bovendien, de Noordzee is al overvol.

Uitbreiding van Lelijkstad is de simpelste en voor de hand liggende optie.

Ze zijn al jaren an het kruidenieren met Leliestad en de rijen op Schiphol worden langer ,langer en langer.


Lelijkstad en Leliestad, nooit van gehoord. Waar liggen deze steden?


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: di mei 02, 2017 8:04 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 1228
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
Ik pleit al vele jaren voor een nieuw vliegveld in de noordzee. Dat moet dan wel op zo'n afstand dat de strandrecreatie daar niet onder lijdt. Met een supersnelle verbinding met de kust of met schiphol of diverse grote steden kan dit een goed succes worden. Om de kosten te drukken kan gebruik gemaakt worden van zogenaamde grondmechanica. Hierbij wordt een zuur in een dieperliggende kalklaag onder de bodem van de zee geïnjecteerd waarna die kalklaag omgezet wordt in een gipslaag en waardoor deze laag tweemaal zo dik wordt als de oorspronkelijke kalklaag. Dan krijg je op een vrij goedkope en eenvoudige manier een eiland.
Dan ben van alle ellende en gevaar af.
Zie je niet iets over het hoofd: de windmolenparken en de wind?

Windmolenparken die in de weg liggen zullen vervangen moeten worden. Het eiland zelf kan wel een goede aanwinst zijn voor de productie van windenergie en eventueel van getijde-energie.
Er is iets meer wind op zee dan op Schiphol, maar daar kan de luchtvaart wel mee overweg.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: di mei 02, 2017 8:26 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 11117
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
Ik pleit al vele jaren voor een nieuw vliegveld in de noordzee. Dat moet dan wel op zo'n afstand dat de strandrecreatie daar niet onder lijdt. Met een supersnelle verbinding met de kust of met schiphol of diverse grote steden kan dit een goed succes worden. Om de kosten te drukken kan gebruik gemaakt worden van zogenaamde grondmechanica. Hierbij wordt een zuur in een dieperliggende kalklaag onder de bodem van de zee geïnjecteerd waarna die kalklaag omgezet wordt in een gipslaag en waardoor deze laag tweemaal zo dik wordt als de oorspronkelijke kalklaag. Dan krijg je op een vrij goedkope en eenvoudige manier een eiland.
Dan ben van alle ellende en gevaar af.
Zie je niet iets over het hoofd: de windmolenparken en de wind?

Windmolenparken die in de weg liggen zullen vervangen moeten worden. Het eiland zelf kan wel een goede aanwinst zijn voor de productie van windenergie en eventueel van getijde-energie.
Er is iets meer wind op zee dan op Schiphol, maar daar kan de luchtvaart wel mee overweg.
Dat vraag ik mij echt of het slechts een beetje harder waait. Neem de HSL-lijn, de brug over het Hollands diep geef al problemen bij harde wind. Er is nog iets, de hoogte van de windmolens. Een hoogte van 100 meter is al te veel te hoog.
Getijde-energie is weggegooid geld want levert weinig tot niets op in verhouding tot de investering.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: wo mei 03, 2017 8:29 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 4897
Berichten: Intopic
janine schreef:
Hume schreef:
HvR schreef:
Onbetaalbaar en bovendien, de Noordzee is al overvol.

Uitbreiding van Lelijkstad is de simpelste en voor de hand liggende optie.

Ze zijn al jaren an het kruidenieren met Leliestad en de rijen op Schiphol worden langer ,langer en langer.


Lelijkstad en Leliestad, nooit van gehoord. Waar liggen deze steden?


PVV- stad ligt in de buurt van Volendam


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: za mei 27, 2017 8:05 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 11117
Berichten: Intopic
Zelfs een parkeergarage bouwen voor Airport Eindhoven is al een probleem.

http://www.nu.nl/binnenland/4726194/par ... hoven.html


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: za mei 27, 2017 9:54 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 1228
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Waarom hebben ze niet even aan de Amerikanen gevraagd hoe je zo'n garage bouwt?


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: za mei 27, 2017 10:06 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 42306
Berichten: Intopic
Vroeger had je vakbekwame directies en chefs, tegenwoordig managers die niet weten wat voor vak ze managen en Polen en Bulgaren die het voor een prikkie uitvoeren.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: za mei 27, 2017 11:52 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 1228
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Soms 'bezuinigen' de uitvoerders ook op het toegevoegde cement. Het wordt beneden de rivieren gebouwd.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Biertje, Bing [Bot], Enzo501, Google [Bot] en 76 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling