Het is nu wo okt 18, 2017 2:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2017 3:10 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 15, 2014 4:28 pm
Berichten: 4230
Berichten: Intopic
Woonplaats: Mijn eigen Vinexwijk
Hume schreef:
HvR schreef:
Onbetaalbaar en bovendien, de Noordzee is al overvol.

Uitbreiding van Lelijkstad is de simpelste en voor de hand liggende optie.

Ze zijn al jaren an het kruidenieren met Leliestad en de rijen op Schiphol worden langer ,langer en langer.

Uitbreiding van Lelystad en omstreken, met ontwikkeling in de regio want Amsterdam en omgeving raakt vol. Of wil je echt alle natuur en schoonheid rondom Amsterdam opofferen voor nog meer bouwerij?

In Lelystad is de ruimte te krijgen (niet in om om de stad zelf maar er om heen). Er is na 50 jaar veel wat daar over zijn top heen is, toe aan een nieuwe impuls: grazende koeien maken plaats voor industrie en de boeren gaan toch liever naar Amerika; de Oostvaardersplassen zijn helemaal niet de gehoopte supernatuur geworden, totaal niet, en de Markermeer kun je inpolderen als laatste optie die voorlopig nog niet nodig is - maar ik zou het niet uitsluiten en er in de planning rekening mee gaan houden.

Maar wie zouden er in ons land eigenlijk profiteren van elke keer weer te weinig ruimte?

_________________
de meesten hadden de middelen niet om bootvluchteling te worden


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: di jul 04, 2017 7:07 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10758
Berichten: Intopic
Via Blendle

Nieuw kabinet wacht harde keuzes in integraal luchtvaartplann

door Paul Eldering en Yteke de Jong

Om de groei van de wereldluchtvaart bij te houden en als knooppunt een hoofdrol te blijven spelen voor de BV Nederland, moet Schiphol ‘duurzaam en veilig’ doorgroeien naar 800.000 vluchten in 2035.

Bij de formatie moet besloten worden of de regering deze ambitie wil neerleggen. ,,Er moeten harde knopen worden doorgehakt. Wil Nederland economisch als internationale vestigingsplaats blijven floreren, dan moet Schiphol wel volop in de race blijven. Een beetje meedoen is geen optie”, zegt voorzitter René Klawer van VNO-NCW West.

Dat vergt een miljardeninvestering in de nationale luchthaven en een integraal luchtvaartplan om het beleid voor na 2020 vlot te trekken.

„Een ander besluitvormingsproces is nodig. Nu is men eindeloos aan het ’polderen’ middels de Alderstafel, waardoor je slagkracht mist ten opzichte van de concurrentie”, zegt luchtvaartconsultant Walter Visser. Hij werkte jarenlang voor luchtvaartmaatschappij Emirates.

Ook Klawer maakt zich grote zorgen over de besluiteloosheid van de politiek en het trage ‘polderen’ in de Omgevingsraad Schiphol (ORS). De vraag is wat dit polderen op heeft geleverd. Er zijn onjuiste groeicijfers in de ORS gehanteerd en Schiphol zit vanaf volgend jaar op slot.

De politiek is hier stil over, omdat de groei gevoelig ligt bij de kiezers. De PVV pleit als enige partij tot nu toe openlijk voor het afschaffen van de ORS. „Alders met tafel en al verhuizen naar een camping in Pineda del Mar”, zegt Kamerlid Graus.

De partij wil als oplossing het baangebruik van Schiphol intensiveren en stoppen met de ontwikkeling van de overloopluchthaven Lelystad. Dat geld moet in Schiphol gestoken worden.

„De agenda’s van Schiphol, luchtvaartmaatschappij KLM en de luchtverkeersleiding lopen niet gelijk. Iedereen heeft een andere baas. Voor de BV Nederland zou het goed zijn als dit op één lijn komt”, adviseert consultant Visser aan de formateur.

Volgens hem doet een volgend kabinet er goed aan goed om een staatssecretaris of een commissie van wijzen het mandaat te geven voor de Nederlandse luchtvaart. „Nu is de staatssecretaris met de handen op de rug gebonden, omdat ze ook het milieu doet. Dat werkt niet”, zegt Visser.

Het nieuwe kabinet zal met een integraal luchtvaartplan ook de dividenden van Schiphol op moeten geven. ,,Geen melkkoe. Een rendementseis van 6,7% voor de schatkist is niet relevant en mag verdwijnen. Schiphol is juist een belangrijke motor van onze economie. Dat levert genoeg geld op”, zegt Klawer.

De noodzakelijke investeringen in een groter Schiphol en de infrastructuur voor de aan- en afvoer van reizigers aan de landzijde kunnen volgens VNO grotendeels uit de opbrengsten van de verwachte groei worden gefinancierd.

Luchtvaartdeskundige Joris Melkert van de TU Delft pleit voor een twee-terminal-concept in de Haarlemmermeer, verbonden door lightrail. ,,Bij een grotere groei van Schiphol is één terminal niet langer haalbaar. Reizigersstromen moeten gescheiden worden, anders loopt het vast.”

Het plan voor een aparte terminal op Schiphol-West ligt al op de tekentafel. Daarnaast zijn er meer opstelplaatsen, taxibanen, wegen en een nieuw station nodig. ,,Daar zijn wel forse investeringen voor nodig in infrastructuur, ik schat meer dan €10 miljard”, aldus Melkert.

Schiphol gaat zelf uit van een lager groeitempo en denkt uit te komen op 600.000 vliegbewegingen in 2030. De komende tien jaar is de luchthaven van plan om ongeveer €6 miljard te investeren, aldus een zegsvrouw.

„We moeten kijken of het sturen op het aantal vliegbewegingen nog de juiste is”, zegt Kamerlid Visser (VVD). „Nu vliegtuigen steeds minder lawaai maken, kunnen we daar wellicht groeiruimte vinden.”

De milieuproblemen lossen zich volgens luchtvaartdeskundige Melkert vanzelf op door de techniek.

,,Nieuwe generaties vliegtuigen zijn veel schoner, zuiniger en stiller. In de Haarlemmermeer is het wel noodzakelijk om nieuwe woningbouw acuut te stoppen. Een kwestie van keuzes maken



Een griezelig verhaal dat boordevol aannames, idioterie en onjuistheden zit. Vliegtuigen worden niet schoner, ze vervuilen een ietsje pietsje minder. techniek kan milieuproblemen lang niet altijd oplossen, een vliegtuigmotor blijft tenslotte een verbrandingsmotor.

Als de staat niet langer een redementeis mag stellen aan schiphol zal het geld ergens anders vandaan moeten komen. Ik denk aan de reiziger.

Er wordt gesteld dat er een extra terminal nodig is. Maar die ruimte is er helemaal niet want rondom Schiphol is het bebouwd. Dat betekend dat er naar schatting 1500-2000 huizen/bedrijven gesloopt moeten worden.

Men verwacht dat alles betaald kan worden vanuit economische groei. Maar je kunt niet als VNO-NCW claimen dat er extra investeringen moeten komen én belastingverlaging. En daarnaast is economische groei helaas niet voorspelbaar want daarvoor liggen er nog teveel problemen.

Van Lelystad een volwaardige vrachtterminal maken met twee lange banen is misschien beter

Het is vreemd dat een 'luchtvaartdeskundige' geen exacte bedragen kan noemen wat het gaat kosten. En het is zeer dom om één agenda te maken voor Schiphol, KLM en de luchtverkeersleiding. Als de geschiedenis ons iets heeft geleerd is dat de agenda van luchtverkeersleiding topprioriteit heeft want veiligheid. Schiphol en KLM moeten daar ondergeschikt aan worden gemaakt.

Maar daarnaast mis ik iets: de concurrentie. Zit die dan stil?


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 3:56 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 4644
Berichten: Intopic
Rightnow schreef:
Hume schreef:
HvR schreef:
Onbetaalbaar en bovendien, de Noordzee is al overvol.

Uitbreiding van Lelijkstad is de simpelste en voor de hand liggende optie.

Ze zijn al jaren an het kruidenieren met Leliestad en de rijen op Schiphol worden langer ,langer en langer.

Uitbreiding van Lelystad en omstreken, met ontwikkeling in de regio want Amsterdam en omgeving raakt vol. Of wil je echt alle natuur en schoonheid rondom Amsterdam opofferen voor nog meer bouwerij?

In Lelystad is de ruimte te krijgen (niet in om om de stad zelf maar er om heen). Er is na 50 jaar veel wat daar over zijn top heen is, toe aan een nieuwe impuls: grazende koeien maken plaats voor industrie en de boeren gaan toch liever naar Amerika; de Oostvaardersplassen zijn helemaal niet de gehoopte supernatuur geworden, totaal niet, en de Markermeer kun je inpolderen als laatste optie die voorlopig nog niet nodig is - maar ik zou het niet uitsluiten en er in de planning rekening mee gaan houden.

Maar wie zouden er in ons land eigenlijk profiteren van elke keer weer te weinig ruimte?


Voor de kust is er nog ruimte genoeg.
Waarom niet een eiland en een luchthaven in zee?


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 11:00 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 20, 2013 7:32 pm
Berichten: 599
Berichten: Intopic
De mensen die voor zijn moeten dit vooral lekker gaan regelen!
Maar niet van het geld van de mensen die er niets mee te maken willen hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 11:13 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10758
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Rightnow schreef:
Hume schreef:

Ze zijn al jaren an het kruidenieren met Leliestad en de rijen op Schiphol worden langer ,langer en langer.

Uitbreiding van Lelystad en omstreken, met ontwikkeling in de regio want Amsterdam en omgeving raakt vol. Of wil je echt alle natuur en schoonheid rondom Amsterdam opofferen voor nog meer bouwerij?

In Lelystad is de ruimte te krijgen (niet in om om de stad zelf maar er om heen). Er is na 50 jaar veel wat daar over zijn top heen is, toe aan een nieuwe impuls: grazende koeien maken plaats voor industrie en de boeren gaan toch liever naar Amerika; de Oostvaardersplassen zijn helemaal niet de gehoopte supernatuur geworden, totaal niet, en de Markermeer kun je inpolderen als laatste optie die voorlopig nog niet nodig is - maar ik zou het niet uitsluiten en er in de planning rekening mee gaan houden.

Maar wie zouden er in ons land eigenlijk profiteren van elke keer weer te weinig ruimte?


Voor de kust is er nog ruimte genoeg.
Waarom niet een eiland en een luchthaven in zee?
Hè ja, eerst de kust volplempen met windmolens en dan nog eens een peperdure luchthaven in zee met een peperdure hsl-lijn waarop geen hsl-trein kan rijden.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: do aug 10, 2017 2:21 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 4644
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Hume schreef:
Rightnow schreef:

Uitbreiding van Lelystad en omstreken, met ontwikkeling in de regio want Amsterdam en omgeving raakt vol. Of wil je echt alle natuur en schoonheid rondom Amsterdam opofferen voor nog meer bouwerij?

In Lelystad is de ruimte te krijgen (niet in om om de stad zelf maar er om heen). Er is na 50 jaar veel wat daar over zijn top heen is, toe aan een nieuwe impuls: grazende koeien maken plaats voor industrie en de boeren gaan toch liever naar Amerika; de Oostvaardersplassen zijn helemaal niet de gehoopte supernatuur geworden, totaal niet, en de Markermeer kun je inpolderen als laatste optie die voorlopig nog niet nodig is - maar ik zou het niet uitsluiten en er in de planning rekening mee gaan houden.

Maar wie zouden er in ons land eigenlijk profiteren van elke keer weer te weinig ruimte?


Voor de kust is er nog ruimte genoeg.
Waarom niet een eiland en een luchthaven in zee?
Hè ja, eerst de kust volplempen met windmolens en dan nog eens een peperdure luchthaven in zee met een peperdure hsl-lijn waarop geen hsl-trein kan rijden.


Het geld zal toch verdiend moeten worden.


Onderzoeksbureau Oxford Economics rekende onlangs uit dat het toerisme goed is voor 10,2 procent van het wereld-bbp.

Mondiaal wordt er 6.400 miljard euro mee verdiend. Eén op de tien banen (292 miljoen) hangt samen met het toerisme. En die getallen zullen nog fors stijgen. De bijdrage van toerisme aan de groei van welvaart en banen zal de komende jaren die van andere sectoren ver overtreffen. De grootste kracht van Europa zal in de toekomstige wereldeconomie niet liggen in industrie, landbouw, technologie of innovatie, maar in haar historie.

Alleen neemt het enthousiasme om daaraan te verdienen juist af. De excessen van het hedendaagse toerisme worden breed uitgemeten. Moderne cruiseboten zijn zo groot dat ze complete historische steden en eilanden in de schaduw leggen. In populaire toeristensteden als Venetië, Barcelona of Amsterdam is in het centrum amper nog een lokale inwoner te vinden om de weg te vragen. In Barcelona werd onlangs een toeristenbus aangevallen door gemaskerde actievoerders die de banden doorsneden en de bus bekladden met de leuze 'Dit is geen toerisme. Maar een invasie'.

In Palma de Mallorca werden de banden van huurfietsen doorgesneden. In Venetië demonstreerden tweeduizend inwoners tegen de schade die de toeristenindustrie zou veroorzaken. De stad ontvangt al 70 duizend toeristen per dag. 'En er zijn 40 miljoen Chinezen die de komende jaren willen komen. Hoe moet dat verder?', aldus een actievoerder.



https://www.volkskrant.nl/opinie/het-to ... ~a4510461/


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: za sep 09, 2017 9:31 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 4644
Berichten: Intopic
Het rapport is weer gevonden!

De Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) heeft in 2009 al een negatief advies gegeven over Lelystad Airport. Dat blijkt uit onderzoek van tv-programma Zembla.

Zembla kreeg een niet eerder openbaar gemaakt rapport in handen. Daarin schreef de LVNL dat voor uitbreiding van het luchtruim bij Lelystad een herindeling plaats zou moeten vinden. Volgens de LVNL was het beschikbare luchtruim te klein om in de toekomst vliegverkeer van en naar Lelystad 'onbelemmerd, punctueel en betrouwbaar af te kunnen handelen.'

'Rapport jarenlang onvindbaar'
Het rapport, dat in opdracht van Alderstafel Lelystad is gemaakt en gepubliceerd op 7 juli 2009, was volgens Zembla al die tijd niet beschikbaar en dus konden omwonenden er ook geen deel van nemen. De redactie van het programma kreeg het in handen na opvraag bij het secretariaat van de opdrachtgever. Zembla besteedt op 4 oktober uitgebreid aandacht aan Lelystad Airport en het luchtvaartbeleid in Nederland.



https://www.bnr.nl/incoming/10329029/lu ... t=20170908


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: za sep 09, 2017 9:32 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 41445
Berichten: Intopic
Misschien tijd om te gaan beseffen dat er grenzen zitten aan de groei. Voor iedereen!

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: za sep 09, 2017 6:35 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10758
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Het rapport is weer gevonden!

De Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) heeft in 2009 al een negatief advies gegeven over Lelystad Airport. Dat blijkt uit onderzoek van tv-programma Zembla.

Zembla kreeg een niet eerder openbaar gemaakt rapport in handen. Daarin schreef de LVNL dat voor uitbreiding van het luchtruim bij Lelystad een herindeling plaats zou moeten vinden. Volgens de LVNL was het beschikbare luchtruim te klein om in de toekomst vliegverkeer van en naar Lelystad 'onbelemmerd, punctueel en betrouwbaar af te kunnen handelen.'

'Rapport jarenlang onvindbaar'
Het rapport, dat in opdracht van Alderstafel Lelystad is gemaakt en gepubliceerd op 7 juli 2009, was volgens Zembla al die tijd niet beschikbaar en dus konden omwonenden er ook geen deel van nemen. De redactie van het programma kreeg het in handen na opvraag bij het secretariaat van de opdrachtgever. Zembla besteedt op 4 oktober uitgebreid aandacht aan Lelystad Airport en het luchtvaartbeleid in Nederland.



https://www.bnr.nl/incoming/10329029/lu ... t=20170908
Waarom zegt Menno Baksteen - die is jarenlang piloot geweest - dat het wel kan?'

http://www.eenvandaag.nl/binnenland/762 ... ad_airport

En dan die mensen bij zwolle, die klagen over vliegtuigen die 900 meter boven hun hoofd vliegen, bij mij is dat al 700 meter
https://nos.nl/artikel/2182746-zwollena ... rport.html

Het enige wat wel naar alle waarschijnljkheid klopt is dat het vluchtpatroon voor vertrekkende en aankomende vliegtuigen een stuk lastiger en ingewikkelder wordt. Wellicht bedoelt LVNL dat. Kijk maar op onderstaande link. Je kunt zien hoe de tracks lopen

http://inzicht.bezoekbas.nl/

http://www.eenvandaag.nl/binnenland/762 ... ad_airport


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: za sep 09, 2017 6:39 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10758
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Misschien tijd om te gaan beseffen dat er grenzen zitten aan de groei. Voor iedereen!
Als dat zo is waarom dan toch bouwen in de nabijheid van Schiphol met zeer grote kans op overlast want dat valt niet te begrijpen.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: za sep 09, 2017 7:03 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10758
Berichten: Intopic
En hier kan ik woest om worden, een omwonende die bezorgd is om een ramp als Schiphol uitbreidt. En dan wijst ze naar EL AL 1862 die neergestort is op de Bijlmer. Maar dat had niets met drukte te maken, maar met het afbreken van pennen door metaalmoeheid die de motoren vast hielden. En doordat de motoren afbraken en over de vleugel sloegen zijn er ook hydraulische leidingen beschadigd waardoor het vliegtuig niet meer bestuurd kon worden.

http://binnenland.eenvandaag.nl/tv-item ... ende_ramp_


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: za sep 09, 2017 7:15 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 8:55 pm
Berichten: 18417
Berichten: Intopic
Woonplaats: Utrecht
Biertje schreef:
En hier kan ik woest om worden, een omwonende die bezorgd is om een ramp als Schiphol uitbreidt. En dan wijst ze naar EL AL 1862 die neergestort is op de Bijlmer. Maar dat had niets met drukte te maken, maar met het afbreken van pennen door metaalmoeheid die de motoren vast hielden. En doordat de motoren afbraken en over de vleugel sloegen zijn er ook hydraulische leidingen beschadigd waardoor het vliegtuig niet meer bestuurd kon worden.

http://binnenland.eenvandaag.nl/tv-item ... ende_ramp_

Kijken of je nog zo dom, of überhaupt reageert als zo'n krakkemikkig toestel op je dak stort...


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: za sep 09, 2017 7:57 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10758
Berichten: Intopic
portman schreef:
Biertje schreef:
En hier kan ik woest om worden, een omwonende die bezorgd is om een ramp als Schiphol uitbreidt. En dan wijst ze naar EL AL 1862 die neergestort is op de Bijlmer. Maar dat had niets met drukte te maken, maar met het afbreken van pennen door metaalmoeheid die de motoren vast hielden. En doordat de motoren afbraken en over de vleugel sloegen zijn er ook hydraulische leidingen beschadigd waardoor het vliegtuig niet meer bestuurd kon worden.

http://binnenland.eenvandaag.nl/tv-item ... ende_ramp_

Kijken of je nog zo dom, of überhaupt reageert als zo'n krakkemikkig toestel op je dak stort...
Ik woon in een aanvliegroute en ik krijg vermoedelijk meer vliegtuigen over mij heen als die vrouw. Wat er met EL AL 1862 is slechts één keer eerder voorgekomen, te weten AA191 die een motor verloor en waarbij ook in één vleugel een hydraulisch systeem beschadigt raakte en de slats daardoor ingetrokken werden, dat is bij EL AL 1862 ook gebeurd. Moeten we daarom maar alle luchthavens sluiten? Na deze rampen is het hydraulisch systeem zo verbeterd dat wat bij deze twee vluchten gebeurde, niet meer kan voorkomen.

Het dringt bij jou en die vrouw niet door dat autorijden vele malen onveiliger is en veel meer doden vallen. En dan mag je zeker verschil maken tussen vliegtuigen van vliegtuigenbouwers als Bombardier, Boeinig en Airbus en bijvoorbeeld van Tupolev, Over domheid gesproken. En wie toch bang is verhuist naar Terschelling, Brabant of Limburg


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: za sep 09, 2017 8:02 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 8:55 pm
Berichten: 18417
Berichten: Intopic
Woonplaats: Utrecht
Biertje schreef:
portman schreef:
Biertje schreef:
En hier kan ik woest om worden, een omwonende die bezorgd is om een ramp als Schiphol uitbreidt. En dan wijst ze naar EL AL 1862 die neergestort is op de Bijlmer. Maar dat had niets met drukte te maken, maar met het afbreken van pennen door metaalmoeheid die de motoren vast hielden. En doordat de motoren afbraken en over de vleugel sloegen zijn er ook hydraulische leidingen beschadigd waardoor het vliegtuig niet meer bestuurd kon worden.

http://binnenland.eenvandaag.nl/tv-item ... ende_ramp_

Kijken of je nog zo dom, of überhaupt reageert als zo'n krakkemikkig toestel op je dak stort...
Ik woon in een aanvliegroute en ik krijg vermoedelijk meer vliegtuigen over mij heen als die vrouw. Wat er met EL AL 1862 is slechts één keer eerder voorgekomen, te weten AA191 die een motor verloor en waarbij ook in één vleugel een hydraulisch systeem beschadigt raakte en de slats daardoor ingetrokken werden, dat is bij EL AL 1862 ook gebeurd. Moeten we daarom maar alle luchthavens sluiten? Na deze rampen is het hydraulisch systeem zo verbeterd dat wat bij deze twee vluchten gebeurde, niet meer kan voorkomen.

Het dringt bij jou en die vrouw niet door dat autorijden vele malen onveiliger is en veel meer doden vallen. En dan mag je zeker verschil maken tussen vliegtuigen van vliegtuigenbouwers als Bombardier, Boeinig en Airbus en bijvoorbeeld van Tupolev, Over domheid gesproken. En wie toch bang is verhuist naar Terschelling, Brabant of Limburg


Je bent echt een held. Ik zit trouwens in de opstijgroute en als de polderbaan wordt gebruikt vliegen die krengen heel laag over. Dan is het hier, de westkant van Utrecht, net Aalsmeer of Amstelveen. Ik kan me de angst van die mensen heel goed voorstellen.
En om nu weer met autorijden te komen aankakken... Dat is de eigen verantwoordelijkheid van die automobilisten en heeft geen moer met het vliegverkeer te maken.
Bij een vliegongeluk op een woonwijk kunnen zomaar in één klap honderden doden vallen.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: za sep 09, 2017 8:20 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10758
Berichten: Intopic
portman schreef:
Biertje schreef:
portman schreef:

Kijken of je nog zo dom, of überhaupt reageert als zo'n krakkemikkig toestel op je dak stort...
Ik woon in een aanvliegroute en ik krijg vermoedelijk meer vliegtuigen over mij heen als die vrouw. Wat er met EL AL 1862 is slechts één keer eerder voorgekomen, te weten AA191 die een motor verloor en waarbij ook in één vleugel een hydraulisch systeem beschadigt raakte en de slats daardoor ingetrokken werden, dat is bij EL AL 1862 ook gebeurd. Moeten we daarom maar alle luchthavens sluiten? Na deze rampen is het hydraulisch systeem zo verbeterd dat wat bij deze twee vluchten gebeurde, niet meer kan voorkomen.

Het dringt bij jou en die vrouw niet door dat autorijden vele malen onveiliger is en veel meer doden vallen. En dan mag je zeker verschil maken tussen vliegtuigen van vliegtuigenbouwers als Bombardier, Boeinig en Airbus en bijvoorbeeld van Tupolev, Over domheid gesproken. En wie toch bang is verhuist naar Terschelling, Brabant of Limburg


Je bent echt een held. Ik zit trouwens in de opstijgroute en als de polderbaan wordt gebruikt vliegen die krengen heel laag over. Dan is het hier, de westkant van Utrecht, net Aalsmeer of Amstelveen. Ik kan me de angst van die mensen heel goed voorstellen.
En om nu weer met autorijden te komen aankakken... Dat is de eigen verantwoordelijkheid van die automobilisten en heeft geen moer met het vliegverkeer te maken.
Bij een vliegongeluk op een woonwijk kunnen zomaar in één klap honderden doden vallen.
Als jij aan de westkant van Utrecht woont heb je te maken met de opstijgroute van de Aalsmeerbaan 18L-36R, foutje bedankt. Portman vindt 11.000 voet laag.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: za sep 09, 2017 8:58 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10758
Berichten: Intopic
Dit is nog eens laag binnenkomen, en dan ook in dichte mist waarbij het zicht circa 60 meter is !

https://www.youtube.com/watch?v=UV_vWtAJIow


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: za sep 09, 2017 9:04 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 8:55 pm
Berichten: 18417
Berichten: Intopic
Woonplaats: Utrecht
Biertje schreef:
portman schreef:
Biertje schreef:
Ik woon in een aanvliegroute en ik krijg vermoedelijk meer vliegtuigen over mij heen als die vrouw. Wat er met EL AL 1862 is slechts één keer eerder voorgekomen, te weten AA191 die een motor verloor en waarbij ook in één vleugel een hydraulisch systeem beschadigt raakte en de slats daardoor ingetrokken werden, dat is bij EL AL 1862 ook gebeurd. Moeten we daarom maar alle luchthavens sluiten? Na deze rampen is het hydraulisch systeem zo verbeterd dat wat bij deze twee vluchten gebeurde, niet meer kan voorkomen.

Het dringt bij jou en die vrouw niet door dat autorijden vele malen onveiliger is en veel meer doden vallen. En dan mag je zeker verschil maken tussen vliegtuigen van vliegtuigenbouwers als Bombardier, Boeinig en Airbus en bijvoorbeeld van Tupolev, Over domheid gesproken. En wie toch bang is verhuist naar Terschelling, Brabant of Limburg


Je bent echt een held. Ik zit trouwens in de opstijgroute en als de polderbaan wordt gebruikt vliegen die krengen heel laag over. Dan is het hier, de westkant van Utrecht, net Aalsmeer of Amstelveen. Ik kan me de angst van die mensen heel goed voorstellen.
En om nu weer met autorijden te komen aankakken... Dat is de eigen verantwoordelijkheid van die automobilisten en heeft geen moer met het vliegverkeer te maken.
Bij een vliegongeluk op een woonwijk kunnen zomaar in één klap honderden doden vallen.
Als jij aan de westkant van Utrecht woont heb je te maken met de opstijgroute van de Aalsmeerbaan 18L-36R, foutje bedankt. Portman vindt 11.000 voet laag.

Je maakt mij nu kinderlijk triomfantelijk uit voor leugenaar. Misschien heb ik de namen verwisseld. Maar onlangs was er een baan een tijd lang in reparatie en vlogen de vliegtuigen hier op z'n hoogst een paar honderd meter laag over, vooral in de vroege avonduren en soms gebeurt het nog als die baan blijkbaar druk is, of als er vliegtuigen laag rondjes vliegen om op toestemming wachten om te landen. Ik ben overigens niet de enige die aan die kant van Utrecht woont dus wellicht zullen sommigen zich in mijn reactie herkennen.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: za sep 09, 2017 9:23 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 8:55 pm
Berichten: 18417
Berichten: Intopic
Woonplaats: Utrecht
Biertje schreef:
Dit is nog eens laag binnenkomen, en dan ook in dichte mist waarbij het zicht circa 60 meter is !

https://www.youtube.com/watch?v=UV_vWtAJIow

Geweldig hoor.... maar wat heeft een landing in Wenen te maken met (wellicht illegaal!) laag overvliegende vliegtuigen aan de westkant van Utrecht... :evendenken:


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: za sep 09, 2017 10:28 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 41445
Berichten: Intopic
Hoe je het wendt ook keert, bij meer vliegbewegingen neemt het risico op ongelukken ook toe. Er blijken nu al veel meer bijna ongelukken te zijn dan we denken.


De Tweede Kamer eist opheldering over het grote aantal incidenten op Schiphol




https://www.parool.nl/amsterdam/kamer-e ... ~a4511649/


Gevaar schuilt echter niet alleen in neerstortende vliegtuigen, maar ook in stress, slaaptekort en andere negatieve effecten van vlieglawaai op mensen. Het zijn geen stille elektromotortjes aan die vliegtuigen.

We moeten gaan beseffen dat er grenzen aan de groei zijn, ook die van het vliegverkeer en wat mensen kunnen verwerken aan overlast.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: za sep 09, 2017 11:00 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 8:55 pm
Berichten: 18417
Berichten: Intopic
Woonplaats: Utrecht
Biertje schreef:
portman schreef:
Biertje schreef:
Ik woon in een aanvliegroute en ik krijg vermoedelijk meer vliegtuigen over mij heen als die vrouw. Wat er met EL AL 1862 is slechts één keer eerder voorgekomen, te weten AA191 die een motor verloor en waarbij ook in één vleugel een hydraulisch systeem beschadigt raakte en de slats daardoor ingetrokken werden, dat is bij EL AL 1862 ook gebeurd. Moeten we daarom maar alle luchthavens sluiten? Na deze rampen is het hydraulisch systeem zo verbeterd dat wat bij deze twee vluchten gebeurde, niet meer kan voorkomen.

Het dringt bij jou en die vrouw niet door dat autorijden vele malen onveiliger is en veel meer doden vallen. En dan mag je zeker verschil maken tussen vliegtuigen van vliegtuigenbouwers als Bombardier, Boeinig en Airbus en bijvoorbeeld van Tupolev, Over domheid gesproken. En wie toch bang is verhuist naar Terschelling, Brabant of Limburg


Je bent echt een held. Ik zit trouwens in de opstijgroute en als de polderbaan wordt gebruikt vliegen die krengen heel laag over. Dan is het hier, de westkant van Utrecht, net Aalsmeer of Amstelveen. Ik kan me de angst van die mensen heel goed voorstellen.
En om nu weer met autorijden te komen aankakken... Dat is de eigen verantwoordelijkheid van die automobilisten en heeft geen moer met het vliegverkeer te maken.
Bij een vliegongeluk op een woonwijk kunnen zomaar in één klap honderden doden vallen.
Als jij aan de westkant van Utrecht woont heb je te maken met de opstijgroute van de Aalsmeerbaan 18L-36R, foutje bedankt. Portman vindt 11.000 voet laag.

Volgens mij was het de Kaagbaan die in het voorjaar 9 weken lang was gesloten wegens renovatie.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Biertje, Bing [Bot], claartje en 68 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling