Het is nu wo sep 19, 2018 6:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Novichok
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: do jul 05, 2018 10:56 am 
lid

Nou heeft Poetin weer 2 mensen in de UK vergiftigd met het zeeeeeeeeeeeeer dodelijke novichok.
Waarom doet ie dat nou?

Heeft hij geen zin in de top met Trump?
Hoopt hij dat Engeland zich terugtrekt van het WK zodat Rusland meer kans heeft?
Wil hij May tehulp schieten zodat ze weer even stoer kan doen?

Ik begrijp er niets van, U wel?

De EU moet geen associatieverdrag sluiten met een land dat passagiersvliegtuigen uit de lucht schiet

Profiel  

Berichttitel: Re: Novichok
Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: do jul 05, 2018 11:32 am 
lid

Het is inderdaad zo dat de wegen van Poetin soms ondoorgrondelijk zijn.
Boeven maken wel eens gebruik van afleidingsmanoeuvres. als ze dat zo uitkomt.
Bij Poetin heb ik dat al eerder waargenomen. Ik denk daarbij aan het feit dat generaal Alexander Lebed, die voor president Jeltsin de onafhankelijkheidsovereenkomst met de Tsjetsjenen had afgesloten, na het opblazen van diverse bewoonde wooncomplexen in Russische steden om de Russische bevolking angst in te boezemen voor het zogenaamde Tsjetsjeense gevaar, publiekelijk aankondigde dat hij geen geloof hechtte aan het feit dat de Tsjetsjenen die Russische inwoners hadden vermoord. Hij meende dat als de Tsjetsjenen zich al met terreur bezig zouden hebben gehouden ze wel een militaire kazerne zouden hebben uitgekozen. (De Tetstjenen hadden op dat ogenblik helemaal geen enkel belang bij terreur, omdat ze immers hun onafhankelijkheid juist enige jaren hadden verworven, en daar zeer tevreden over waren.)
´Gelukkig` kreeg Lebed ´toevallig´ een ´helikopterongelukje´ toen hij naar Moskou wilde afreizen om de zaak nader te onderzoeken en als ´overtuigend bewijs´ werd enige tijd daarna ook nog een aanslag op een kazerne uitgevoerd.
Zie daar het ´bewijs´ was geleverd. Het kon niet anders dan dat de Tsjetsjenen achter die massamoorden op Russen zaten en niet de FSB om Poetin een stevige machtsbasis te verschaffen. Alhoewel een voormalige FSB agent die betrokken was bij het plaatsen van de explosieven in de wooncomplexen later beweerde dat het de FSB was die dat had gedaan.

Verder is het onbekend wat er nu weer aan de hand is met deze vergiftigingsaanslag. Laten we hopen dat het nog uitkomt.
Zo niet dan kan de mogelijkheid van een afleidingsmanoeuvre niet uitgesloten worden.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: do jul 05, 2018 2:19 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Het is inderdaad zo dat de wegen van Poetin soms ondoorgrondelijk zijn.
Boeven maken wel eens gebruik van afleidingsmanoeuvres. als ze dat zo uitkomt.
Bij Poetin heb ik dat al eerder waargenomen. Ik denk daarbij aan het feit dat generaal Alexander Lebed, die voor president Jeltsin de onafhankelijkheidsovereenkomst met de Tsjetsjenen had afgesloten, na het opblazen van diverse bewoonde wooncomplexen in Russische steden om de Russische bevolking angst in te boezemen voor het zogenaamde Tsjetsjeense gevaar, publiekelijk aankondigde dat hij geen geloof hechtte aan het feit dat de Tsjetsjenen die Russische inwoners hadden vermoord. Hij meende dat als de Tsjetsjenen zich al met terreur bezig zouden hebben gehouden ze wel een militaire kazerne zouden hebben uitgekozen. (De Tetstjenen hadden op dat ogenblik helemaal geen enkel belang bij terreur, omdat ze immers hun onafhankelijkheid juist enige jaren hadden verworven, en daar zeer tevreden over waren.)
´Gelukkig` kreeg Lebed ´toevallig´ een ´helikopterongelukje´ toen hij naar Moskou wilde afreizen om de zaak nader te onderzoeken en als ´overtuigend bewijs´ werd enige tijd daarna ook nog een aanslag op een kazerne uitgevoerd.
Zie daar het ´bewijs´ was geleverd. Het kon niet anders dan dat de Tsjetsjenen achter die massamoorden op Russen zaten en niet de FSB om Poetin een stevige machtsbasis te verschaffen. Alhoewel een voormalige FSB agent die betrokken was bij het plaatsen van de explosieven in de wooncomplexen later beweerde dat het de FSB was die dat had gedaan.

Verder is het onbekend wat er nu weer aan de hand is met deze vergiftigingsaanslag. Laten we hopen dat het nog uitkomt.
Zo niet dan kan de mogelijkheid van een afleidingsmanoeuvre niet uitgesloten worden.

Spannend verhaal. Waar heb je dat vandaan?

Ennieweei, afleidingsmanoeure dus.
En waar moet deze vergiftiginsaanslag ons van afleiden dan?
Het WK verloopt prima dus dat is het niet.
De aanstaande top met Trump is het ook niet.
In Syrie zijn Al Qaeda en ISIS verslagen dus dat ook niet.

Of bedoel je dat Theresa May ons ergens van wil afleiden? De Brexit puinhoop of de puinhoop in haar partij soms?

De EU moet geen associatieverdrag sluiten met een land dat passagiersvliegtuigen uit de lucht schiet

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: do jul 05, 2018 8:32 pm 
lid

Dat verhaal is in bepaalde politieke en bestuurskringen vrij algemeen bekend en is tevens door mijzelf met name uit de Russische media opgetekend.

Met de laatste novichok aanval kun je zomaar vermoeden, dus niets meer dan vermoeden, dat hiermee ´bewezen' wordt dat Poetin, of de Russische FSB of welke andere Russische organisatie dan ook, niets te maken hebben met dezelfde zenuwgas aanval op de Skripals, zoals jezelf al in de openingspost aangeeft.
Verdiep je daarvoor in de kronkelgedachten en de zielenroerselen van je baas.
Het kan een zogenaamde uitermate `slimme` zet zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: do jul 05, 2018 9:13 pm 
lid

Misschien wilde een hoge Russische politicus zich bij voorbaat vrijpleiten voor een bepaalde internationale top-ontmoeting.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: do jul 05, 2018 9:51 pm 
lid

En misschien wil de baas van kwaaisteniet wel dat we denken dat een hoge Russische politicus zich bij voorbaat vrij wil pleiten voor een bepaalde internationale top-ontmoeting. Het kan ook uit die hoek een zogenaamde uitermate `slimme` zet zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: vr jul 06, 2018 9:18 am 
lid

Dat dit alles zich afspeelt op een steenworp afstand van Porton Down (UK's chemische wapens laboratorium) is natuurlijk louter toeval.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: vr jul 06, 2018 9:30 am 
lid

baedeker schreef:
En misschien wil de baas van kwaaisteniet wel dat we denken dat een hoge Russische politicus zich bij voorbaat vrij wil pleiten voor een bepaalde internationale top-ontmoeting. Het kan ook uit die hoek een zogenaamde uitermate `slimme` zet zijn.

Ik ben mijn eigen baas, Baedeker, en merkwaardig genoeg kan ik ook nog zelfstandig denken.
Alhoewel, eerlijk gezegd moet ik altijd ook wel enigszins rekening houden met mijn vrouw, maar dat is dan ook alles.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: vr jul 06, 2018 9:37 am 
lid

Gestopt schreef:
Dat dit alles zich afspeelt op een steenworp afstand van Porton Down (UK's chemische wapens laboratorium) is natuurlijk louter toeval.

Fantastisch, die ´toevalligheid´ Komt dat even goed uit. .

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: vr jul 06, 2018 9:06 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:
Ik ben mijn eigen baas, Baedeker, en merkwaardig genoeg kan ik ook nog zelfstandig denken.
Alhoewel, eerlijk gezegd moet ik altijd ook wel enigszins rekening houden met mijn vrouw, maar dat is dan ook alles.

Ja, dat beweert natuurlijk iedereen. Is het niet de meest geraffineerde vorm van manipulatie om mensen te doen geloven dat ze zelfstandig denken? Dan zie je conformisten die druk zijn anderen in hokjes te plaatsen, opeens beweren dat ze zelfstandig denken. Iets klopt er niet aan het plaatje.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: vr jul 06, 2018 9:24 pm 
lid

baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:

Ja, dat beweert natuurlijk iedereen. Is het niet de meest geraffineerde vorm van manipulatie om mensen te doen geloven dat ze zelfstandig denken? Dan zie je conformisten die druk zijn anderen in hokjes te plaatsen, opeens beweren dat ze zelfstandig denken. Iets klopt er niet aan het plaatje.

Hij roept tenminste niet om de drie posts iets over partijkartel sinds Baudet in de kamer zit.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: vr jul 06, 2018 9:39 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:
Hij roept tenminste niet om de drie posts iets over partijkartel sinds Baudet in de kamer zit.

Een mooi voorbeeld van anderen in hokjes plaatsen, omdat je die speld er maar niet tussen krijgt.
Dat heeft toch niks te maken met zelfstandig nadenken?

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: vr jul 06, 2018 9:42 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Een mooi voorbeeld van anderen in hokjes plaatsen, omdat je die speld er maar niet tussen krijgt.

Jij bent degene die anderen in een hokje plaatst, bijvoorbeeld dat ik VVD zou stemmen, terwijl jij alles wat Baudet of Trump doet of roept verdedigt. Dat duidt niet echt op zelfstandig denken.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: vr jul 06, 2018 9:55 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Jij bent degene die anderen in een hokje plaatst, bijvoorbeeld dat ik VVD zou stemmen, terwijl jij alles wat Baudet of Trump doet of roept verdedigt. Dat duidt niet echt op zelfstandig denken.

Als iemand gelijk heeft, dan krijgt die dat van baedeker. Dat geldt voor de VVD, Baudet, Trump, en wie dan ook. En als iemand in mijn ogen leugenachtige en corrupte VVD praktijken verdedigt, dan zal ik dat ook benoemen. Altijd onderbouwd, en zonder wat je hier nu zelf probeert te doen: anderen in hokjes plaatsen, omdat je die speld er maar niet tussen krijgt.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: vr jul 06, 2018 10:05 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Als iemand gelijk heeft, dan krijgt die dat van baedeker. Dat geldt voor de VVD, Baudet, Trump, en wie dan ook. En als iemand in mijn ogen leugenachtige en corrupte VVD praktijken verdedigt, dan zal ik dat ook benoemen. Altijd onderbouwd, en zonder wat je hier nu zelf probeert te doen: anderen in hokjes plaatsen, omdat je die speld er maar niet tussen krijgt.

Je zult op dit forum tevergeefs op zoek gaan naar een berichten waarin in ruimhartig vluchtelingenbeleid verdedig of de dividendbelastingkorting van dit kabinet. Terwijl jij mij deze meningen wel toedicht omdat je alleen maar in hokjes kunt denken. Net zoals je op dit forum teverfgeefs naar een posting van jouw zal zoeken waarin je wat dan ook van Trump afkeurt of het met iets van Rutte eens bent. Prima hoor als je je denkt zo star te moeten ingraven in discussies, maar ga dan niet anderen van hokjesdenken betichten. Ik weet bij elk onderwerp al vantevoren wat jou mening is.

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: zo jul 08, 2018 10:25 am 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Je zult op dit forum tevergeefs op zoek gaan naar een berichten waarin in ruimhartig vluchtelingenbeleid verdedig of de dividendbelastingkorting van dit kabinet. Terwijl jij mij deze meningen wel toedicht omdat je alleen maar in hokjes kunt denken. Net zoals je op dit forum teverfgeefs naar een posting van jouw zal zoeken waarin je wat dan ook van Trump afkeurt of het met iets van Rutte eens bent. Prima hoor als je je denkt zo star te moeten ingraven in discussies, maar ga dan niet anderen van hokjesdenken betichten. Ik weet bij elk onderwerp al vantevoren wat jou mening is.

Kijk nou eens om je heen. Kwaaisteniet begint hierboven over de "baas" van Gestopt. Is een hokje. Eerder is Trump mijn "afgod", en zou ik Rutte "bewonderen" omdat ik Trump "bewonder". Dat zijn hokjes. Hume krijgt maar geen genoeg van zijn Wilders-, Baudet-, Trump- of Poetin- "knuffelaars". Allemaal hokjes. Regelmatig zien we dan Enzo leutig inhaken om het hokjesdenken een duwtje in de rug te geven. Dus Enzo, je plotselinge zorg om hokjesdenken is nepper dan nep. Ik zou zeggen: steek dat opgeheven vingertje maar lekker in je kont.

Waarom zou ik in hemelsnaam Trump bekritiseren? De man doet weinig fout. Wil je dat ik een "zelfstandig denker" wordt door hetzelfde te doen als de 36 hokjesdenkers die hier plichtmatig negatieve verhaaltjes vanuit de MSM neer plempen? Man, wees blij dat er hier iemand zo nu en dan de bagger in perspectief plaatst.

En inderdaad, je hebt pech met Rutte. Onze premier is een draaideurleugenaar die ons politiek stelsel enorme schade berokkent. Je noemt de dividendbelasting, maar ook het referendum en de uitgebleven lastenverlichting zijn grove leugens van deze coalitie tegenover het electoraat van 15 maart 2017. En dan die schandalige taferelen in het parlement, dat gejokkebrok van de kartelpartijen. Een echte leugencultuur. Vies hoor. Ik heb best wel enig begrip voor mensen die VVD hebben gestemd en deze ravage onder ogen zien. Maar in dat hokje pas jij niet. Want jij speelt meneer niets-aan-de-hand, met het deuntje "Rutte doet heel normaal" en als refrein "niet zo zeuren". Het is me eerlijk gezegd niet opgevallen dat je de dividendbelasting vervelend vindt. Is het relevant? Nee. Je zet straks toch weer het kruisje bij de leugencultuur. Die doet dan weer allerlei maffe dingen waar je niet voor gekozen hebt, en ga je weer zingen dat Rutte "heel normaal" doet. In feite heb je je zeggenschap opgegeven, en kom je nu bij mij klagen dat ik je mening niet serieus neem. Best wel bizar eigenlijk. Ik kan je in ieder geval niet helpen.

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: zo jul 08, 2018 10:40 am 
lid

Om nog even door te gaan op Rutte en de schade aan het politieke systeem:

Rutte is meermalen aangesproken op het niet-, te laat-, onvolledig- en onjuist informeren van de Kamer. Hij heeft al meermalen beloofd dat het niet zou gebeuren.

Nog steeds ontvangen Kamerleden benodigde stukken pas bij aanvang van een debat. Of helemaal niet. Of blijkt de kamer onjuist of onvolledig geinformeerd te zijn.

Als ik in de Kamer had gezeten, was ik allang in staking gegaan. Op die manier is er niet te werken, geen sprake van controleren van de macht, van het kabinet, van de coalitie, van het beleid. Dat zou de hele oppositie op dit moment moeten doen, en genomen besluiten door de coalitie ongeldig verklaren. Met veel tamtam, publiciteit, uitingen op websites, twitter en facebook.

Rutte de hand boven het hoofd houden, is de hand boven een aartsleugenaar houden, een machtsmisbruiker, een charlatan, een potentaat, en dan wel in de negatieve betekenis.

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: zo jul 08, 2018 11:22 am 
lid

Nou, dat zou je allemaal maar gezegd worden.
Ik herken er maar weinig van.
Kamerleden kunnen niet staken. Het stakingsrecht gaat niet voor hen op. Bovendien is het zo dat als ze weggaan uit de kamer ze niets te vertellen hebben. Dat is dus altijd het domste wat je kunt doen.
Als je het niet eens bent met het beleid of de besluiten zul je dat in de kamer duidelijk moeten maken, dat is je taak als volksvertegenwoordiger en het eventueel in een stemming tot uitdrukking moeten brengen.
Verder doet Rutte het beslist niet onaardig, ook al is bekend dat hij soms niet 100% zuiver op de graat is.
Het niet sturen van stukken naar de kamer is de kamer zelf bij. Die neemt al dan geen genoegen met de gang van zaken.
Het zogenaamd niet informeren van de kamer is een uiterst gecompliceerde kwestie. Als de regering alles naar de kamer zou sturen wat hen bekend is worden de kamerleden bedolven onder de stukken en kunnen ze er ook geen wijs meer uit worden. De kamer moet die stukken krijgen waarover zij een beslissing moeten nemen en die moeten wel zo tijdig en volledig mogelijk aan hen ter hand gesteld worden. Dat betekent dat er allerlei zaken ook niet naar de kamer gaan. Met name stukken waarover geen beslissing van hen verwacht mag of kan worden. Dat is zo logisch als wat. Er kan dus altijd geklaagd worden dat men onvoldoende geïnformeerd wordt. Maar dat is veelal onterecht of althans dubieus.
Ministers en dus ook de minister president heeft het vertrouwen van de kamer zolang er geen meerderheid is die hem of haar met een motie van wantrouwen wegstuurt. Zo eenvoudig zit het in elkaar.
Je kwalificaties gaan mijns inziens behoorlijk over de schreef.

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: zo jul 08, 2018 11:50 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Nou, dat zou je allemaal maar gezegd worden.
Ik herken er maar weinig van.
Kamerleden kunnen niet staken. Het stakingsrecht gaat niet voor hen op. Bovendien is het zo dat als ze weggaan uit de kamer ze niets te vertellen hebben. Dat is dus altijd het domste wat je kunt doen.
Als je het niet eens bent met het beleid of de besluiten zul je dat in de kamer duidelijk moeten maken, dat is je taak als volksvertegenwoordiger en het eventueel in een stemming tot uitdrukking moeten brengen.
Verder doet Rutte het beslist niet onaardig, ook al is bekend dat hij soms niet 100% zuiver op de graat is.
Het niet sturen van stukken naar de kamer is de kamer zelf bij. Die neemt al dan geen genoegen met de gang van zaken.
Het zogenaamd niet informeren van de kamer is een uiterst gecompliceerde kwestie. Als de regering alles naar de kamer zou sturen wat hen bekend is worden de kamerleden bedolven onder de stukken en kunnen ze er ook geen wijs meer uit worden. De kamer moet die stukken krijgen waarover zij een beslissing moeten nemen en die moeten wel zo tijdig en volledig mogelijk aan hen ter hand gesteld worden. Dat betekent dat er allerlei zaken ook niet naar de kamer gaan. Met name stukken waarover geen beslissing van hen verwacht mag of kan worden. Dat is zo logisch als wat. Er kan dus altijd geklaagd worden dat men onvoldoende geïnformeerd wordt. Maar dat is veelal onterecht of althans dubieus.
Ministers en dus ook de minister president heeft het vertrouwen van de kamer zolang er geen meerderheid is die hem of haar met een motie van wantrouwen wegstuurt. Zo eenvoudig zit het in elkaar.
Je kwalificaties gaan mijns inziens behoorlijk over de schreef.

De Kamer niet, te laat, onvolledig of onjuist informeren mag ook niet. Het zelfs een politieke doodzonde, waar dit Kabinet zich niet aan houdt.
Overigens staat nergens dat Kamerleden niet mogen staken. Er zijn wetten waar ook bewindslieden zich aan te houden hebben, dat geldt dus ook voor het tijdig, volledig en juist informeren van de Kamer. Het Kabinet staat uberhaupt onder het gezag van de Kamer, het hoogste orgaan in ons land.

Je praat teveel goed. Er zijn zelfs vanuit het presidium al boze brieven naar het Kabinet gestuurd over het informeren van de Kamer, en Rutte heeft beloofd dat er voortaan tijdig, volledig en juist geïnformeerd zou worden. Hij bleek opnieuw een aartsleugenaar te zijn.

Niet ik ga over de schreef. Dit Kabinet en de coalitie gaan over de schreef. Je moet het alleen wel willen zien, en niet je ogen ervoor willen sluiten. Democratie kent ook zo zijn regels.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]