Het is nu za nov 25, 2017 11:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: di jun 20, 2017 9:27 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Gestopt schreef:

Goed spul, werkt wel langzaam maar onkruid komt niet meer terug

Dat heb ik begrepen, dat het langzaam werkt, zoals de meeste kankers die je met dat soort spul oploopt.

Ons zonnetje in huis.

Maar hij heeft dit keer wel degelijk gelijk.

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: di jun 20, 2017 9:37 pm 
lid

portman schreef:
Enzo501 schreef:
Raya schreef:

Dat heb ik begrepen, dat het langzaam werkt, zoals de meeste kankers die je met dat soort spul oploopt.

Ons zonnetje in huis.

Welnee, jij bent het met hem eens, dat is iets anders.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: di jun 20, 2017 9:38 pm 
lid

Raya schreef:
osker schreef:
Lancelot schreef:
Het levensplezier zal wel aanzienlijk dalen hoor als je geen producten mag gebruiken die met kanker worden geassocieerd. Geen vlees, alcohol, en RoundUp natuurljk

Zonder RoundUp groeit overal onkruid en daar raak ik van in de stress hetgeen niet goed is voor mijn hart. Keuzes, keuzes kans kanker op lange termijn of me vandaag ergeren aan onkruid.
Het is allemaal niet gemakkelijk.

Onkruid bestaat niet. Wel door sommige mensen niet gewenste planten.

We moeten gewoon iedereen weer een lapje grond geven, zoiets als het Tientje van Lieftinck, maar dan het Tuintje van Jetta of zo iets, waar ieder zijn eigen groenten kan verbouwen en wieden. Veel goedkoper, voor iedereen, en veel natuurlijker. Biologische hulpmiddelen zijn inmiddels genoegzaam bekend.

Net als in de middeleeuwen toen mensen gemiddeld 1.48m werden en 35 jaar.

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: di jun 20, 2017 9:44 pm 
lid

Lancelot schreef:
portman schreef:
Enzo501 schreef:

Ons zonnetje in huis.

Ik vind dat hij dit keer helemaal gelijk heeft.

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: di jun 20, 2017 10:10 pm 
lid

portman schreef:
Lancelot schreef:
portman schreef:

Ik vind dat hij dit keer helemaal gelijk heeft.

Ja, daar twijfel ik geen moment aan.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2017 12:04 am 
lid

Raya schreef:
osker schreef:
Lancelot schreef:
Het levensplezier zal wel aanzienlijk dalen hoor als je geen producten mag gebruiken die met kanker worden geassocieerd. Geen vlees, alcohol, en RoundUp natuurljk

Zonder RoundUp groeit overal onkruid en daar raak ik van in de stress hetgeen niet goed is voor mijn hart. Keuzes, keuzes kans kanker op lange termijn of me vandaag ergeren aan onkruid.

We moeten gewoon iedereen weer een lapje grond geven, zoiets als het Tientje van Lieftinck, maar dan het Tuintje van Jetta of zo iets, waar ieder zijn eigen groenten kan verbouwen en wieden. Veel goedkoper, voor iedereen, en veel natuurlijker. Biologische hulpmiddelen zijn inmiddels genoegzaam bekend.
raya met zijn geefklier

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2017 7:16 am 
lid

Er zijn vele onafhankelijke onderzoeken welke aangeven dat RoundUp kankerverwekkend is. Daar staan een paar 'slager keurt eigen vlees'-rapporten tegenover die bewijzen dat RoundUp niet kankerverwekkend is.
Overigens zo moet je met RoundUp gebruiken:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Het grootste gevaar is dat het vele gebruik van RoundUp het grondwater vervuilt. Ik zou zeggen, neem nog een glaasje met drank, bereid met opgepompt grondwater. Doe het voor je kinderen.

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2017 7:17 am 
lid

osker schreef:
Raya schreef:
osker schreef:

raya met zijn geefklier

Wat is daar mis mee? De wereld is van ons allemaal!

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2017 9:56 am 
lid

Kennelijk hebben Amerikaanse websites hun werk ook in Europa gedaan, websites die alle wetenschappelijke en onwetenschappelijke onzin op EEN hoop gooien en mensen bang maken. Roundup is betrekkelijk veilig.

Jammer dat, als ik een "biologische" winkel (natuurvoeding) bezoek, daar vooral vrouwen uit een bepaalde hier wel vaker besproken sociale klasse komen. Pas stond daar nog weer een klant die voor 200 euro de kar had volgeladen, iemand die over onuitputtelijke bronnen beschikte om zijn chemofobie te bedienen?

Of was het een rijke weldoener die besloot dat het natuurlijke aspect van landbouw, en de biodiversiteit, hem iets waard waren?

Zelf sympthiseer ik met het laatste en waardeer ik de "bio-winkel" ook vanwege een ruimte keuze aan bepaalde artikelen die je nog steeds niet zo gemakkelijk bij Albert Heijn kunt kopen. Bovendien weet ik dat de "bio-winkel" samen met hun leveranciers prima werkgelegenheid biedt in plaats van dat werknemers en leveranciers door kartels worden uitgezogen.

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2017 10:35 am 
lid

Rightnow schreef:
Kennelijk hebben Amerikaanse websites hun werk ook in Europa gedaan, websites die alle wetenschappelijke en onwetenschappelijke onzin op EEN hoop gooien en mensen bang maken. Roundup is betrekkelijk veilig.

Jammer dat, als ik een "biologische" winkel (natuurvoeding) bezoek, daar vooral vrouwen uit een bepaalde hier wel vaker besproken sociale klasse komen. Pas stond daar nog weer een klant die voor 200 euro de kar had volgeladen, iemand die over onuitputtelijke bronnen beschikte om zijn chemofobie te bedienen?

Of was het een rijke weldoener die besloot dat het natuurlijke aspect van landbouw, en de biodiversiteit, hem iets waard waren?

Zelf sympthiseer ik met het laatste en waardeer ik de "bio-winkel" ook vanwege een ruimte keuze aan bepaalde artikelen die je nog steeds niet zo gemakkelijk bij Albert Heijn kunt kopen. Bovendien weet ik dat de "bio-winkel" samen met hun leveranciers prima werkgelegenheid biedt in plaats van dat werknemers en leveranciers door kartels worden uitgezogen.

Het gaat niet om Amerikaanse websites, het gaat om vele onderzoeksrapporten en schandalen waarin Monsanto daaromtrent verwikkeld is.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170424_02849665

https://www.rtlnieuws.nl/economie/hoe-m ... -te-leiden

http://www.akkerwijzer.nl/nieuws/11282/ ... onder-vuur

https://www.ftm.nl/artikelen/nieuw-hoof ... up?share=1

http://www.nporadio1.nl/onderzoek/4364- ... o-papers-2

En er is nog veel meer te vinden op internet.

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2017 11:04 am 
lid

De vraag is uit welke bronnen uiteindelijk de angsthetze komt, die nederlandstalige journalisten kennelijk ook niet onberoerd laat.

Als je wetenschappelijk een mislukkeling bent kun je met mooie websites en gladde praatjes nog steeds veel geld verdienen. Pseudowetenschappelijke vuilspuiterij zal er als koek ingaan bij iedereen die niks snapt van scheikunde en biologie - zoals de meeste klanten van "bio-winkels", helaas, ik kom daar toch regelmatig als klant en hoor en zie van alles.

Heus alle ellende in de wereld komt (net als veel goede dingen) uit de VS. De elite vindt dat alles engelstalig moet - je ziet het terug op universiteiten en hogescholen, en in het taalgebruik van hooggeplaatsten. Belangrijke mensen van de pers weten wel dat je in het engelstalige internet van alles tegenkomt.

Een voorbeeld: https://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Mercola daar zie je hoe je stinkend rijk kunt worden door hoogopgeleide (maar uiteraard niet in biologie of scheikunde) jonge vrouwen angst aan te jagen met chemofobische flauwekul! Joseph Mercola is inderdaad zeer welgesteld en hij heeft een van de beste websites wereldwijd maar dat geldt dus niet voor het waarheidsgehalte van zijn suggesties over de grote boze buitenwereld.

De angst die hij mensen aanjaagt helpt om zijn vitamines beter te verkopen.

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2017 11:42 am 
lid

Rightnow schreef:
De vraag is uit welke bronnen uiteindelijk de angsthetze komt, die nederlandstalige journalisten kennelijk ook niet onberoerd laat.

Als je wetenschappelijk een mislukkeling bent kun je met mooie websites en gladde praatjes nog steeds veel geld verdienen. Pseudowetenschappelijke vuilspuiterij zal er als koek ingaan bij iedereen die niks snapt van scheikunde en biologie - zoals de meeste klanten van "bio-winkels", helaas, ik kom daar toch regelmatig als klant en hoor en zie van alles.

Heus alle ellende in de wereld komt (net als veel goede dingen) uit de VS. De elite vindt dat alles engelstalig moet - je ziet het terug op universiteiten en hogescholen, en in het taalgebruik van hooggeplaatsten. Belangrijke mensen van de pers weten wel dat je in het engelstalige internet van alles tegenkomt.

Een voorbeeld: https://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Mercola daar zie je hoe je stinkend rijk kunt worden door hoogopgeleide (maar uiteraard niet in biologie of scheikunde) jonge vrouwen angst aan te jagen met chemofobische flauwekul! Joseph Mercola is inderdaad zeer welgesteld en hij heeft een van de beste websites wereldwijd maar dat geldt dus niet voor het waarheidsgehalte van zijn suggesties over de grote boze buitenwereld.

De angst die hij mensen aanjaagt helpt om zijn vitamines beter te verkopen.

Is het een angsthetze, of zijn het feiten... over RoundUp.
Kunnen we uberhaupt de risico's wel nemen als er op zijn minst signalen zijn dat het niet veilig is?
Gebruiken de CEO's en commissarissen van Monsanto het spul zelf ook in de groentetuinen van hun vrouwen?

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2017 3:24 pm 
lid

Een angsthetze. Overigens tuinieren hoogopgeleide vrouwen van dure jongens uit het bedrijfsleven nooit, behalve dan als het biologisch is. En Roundup is niet biologisch.

Citaat:
Glyfosaat (ISO-naam) is een organische fosforverbinding die als niet-selectief systemisch totaalherbicide zeer ruim toegepast wordt. Het Amerikaanse bedrijf Monsanto bracht het product in de jaren '70 als isopropylammoniumzout op de markt onder de naam Roundup. Het octrooi op glyfosaat is verlopen in 2000, en verschillende producenten bieden allerlei preparaten aan op basis van glyfosaatzouten.

Glyfosaat blokkeert de shikiminezuurroute, een stofwisselingsroute die niet bij dieren voorkomt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Glyfosaat

Voor Monsanto is de lol er dus al lang af, begrijp ik. Maar een goed herbicide zal het best wel zijn. De reguliere gebruikers uit de jaren zeventig, boerenknechten en loonwerkers, zullen wel een paar gevaarlijke middelen in handen hebben gehad. Vroeger toen de wegen met asbest werden verhard en toen de schuur werd zwartgepekt met vieze carbolineum, een natuurproduct dacht ik, en toen iedereen die een vent was ook cigaretten rookte, ook al natuurproducten, toen viel misschien elk denkbaar effect weg in de ruis van alle ziekten waarvan de slachtoffers de kerkhoven bevolkten. Maar daar hebben we het niet over: ik heb ze ALLEMAAL dood zien gaan, de lieve vrienden die niet konden of wilden stoppen met roken, die bang waren voor zonnestraling en synthetische capsules van vitaminepillen - dood door extreem vitaminegebrek waardoor ze het minste griepje niet overleefden, maar echt niet aan Roundup.

Maar ondertussen is het allemaal al zo lang op de markt dat niet-rokende boeren onder moderne omstandigheden al lang ziek hadden moeten zijn geworden. Als we toch bezig zijn met Amerikaanse websites vandaag: Environmental Health Perspectives met zijn hoge Impact Factor - ze hadden het wel vol geschreven als ze ook maar enige hint hadden kunnen vinden.

Het staat vol met van alles waar je heel misschien aan dood kan gaan.

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2017 3:36 pm 
lid

Rightnow schreef:
Een angsthetze. Overigens tuinieren hoogopgeleide vrouwen van dure jongens uit het bedrijfsleven nooit, behalve dan als het biologisch is. En Roundup is niet biologisch.

Citaat:
Glyfosaat (ISO-naam) is een organische fosforverbinding die als niet-selectief systemisch totaalherbicide zeer ruim toegepast wordt. Het Amerikaanse bedrijf Monsanto bracht het product in de jaren '70 als isopropylammoniumzout op de markt onder de naam Roundup. Het octrooi op glyfosaat is verlopen in 2000, en verschillende producenten bieden allerlei preparaten aan op basis van glyfosaatzouten.

Glyfosaat blokkeert de shikiminezuurroute, een stofwisselingsroute die niet bij dieren voorkomt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Glyfosaat

Voor Monsanto is de lol er dus al lang af, begrijp ik. Maar een goed herbicide zal het best wel zijn. De reguliere gebruikers uit de jaren zeventig, boerenknechten en loonwerkers, zullen wel een paar gevaarlijke middelen in handen hebben gehad. Vroeger toen de wegen met asbest werden verhard en toen de schuur werd zwartgepekt met vieze carbolineum, een natuurproduct dacht ik, en toen iedereen die een vent was ook cigaretten rookte, ook al natuurproducten, toen viel misschien elk denkbaar effect weg in de ruis van alle ziekten waarvan de slachtoffers de kerkhoven bevolkten. Maar daar hebben we het niet over: ik heb ze ALLEMAAL dood zien gaan, de lieve vrienden die niet konden of wilden stoppen met roken, die bang waren voor zonnestraling en synthetische capsules van vitaminepillen - dood door extreem vitaminegebrek waardoor ze het minste griepje niet overleefden, maar echt niet aan Roundup.

Maar ondertussen is het allemaal al zo lang op de markt dat niet-rokende boeren onder moderne omstandigheden al lang ziek hadden moeten zijn geworden. Als we toch bezig zijn met Amerikaanse websites vandaag: Environmental Health Perspectives met zijn hoge Impact Factor - ze hadden het wel vol geschreven als ze ook maar enige hint hadden kunnen vinden.

Het staat vol met van alles waar je heel misschien aan dood kan gaan.

Dus ze gebruiken het zelf niet, stellen we. We weten het natuurlijk niet.
Wel weten we dat onafhankelijke onderzoeken aangeven dat RoundUp kankerverwekkend is, terwijl onderzoeken van Monsanto zelf dat tegenspreken.
Ook weten we dat Monsanto niet eerlijk is, gezien de linkjes.

Dus geen angsthetze, maar feiten.

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2017 4:35 pm 
lid

Raya schreef:
Er zijn vele onafhankelijke onderzoeken welke aangeven dat RoundUp kankerverwekkend is. Daar staan een paar 'slager keurt eigen vlees'-rapporten tegenover die bewijzen dat RoundUp niet kankerverwekkend is.

Verkleinde Afbeelding

Het grootste gevaar is dat het vele gebruik van RoundUp het grondwater vervuilt. Ik zou zeggen, neem nog een glaasje met drank, bereid met opgepompt grondwater. Doe het voor je kinderen.

Ik gebruik roundup niet in de moestuin. Ik gebruik het op het terras en op de bestrating buiten mijn hek rondom mijn huis.
In de moestuin heb ik wat omgekeerde kratjes staan waar ik op mijn gemak op zit om 's avonds het onkruid handmatig te verwijderen. Heerlijk therapeutisch.

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2017 5:02 pm 
lid

Raya schreef:
onafhankelijke onderzoeken.

Onafhankelijkheid, van journalisten, of van wetenschappers. Geloof jij dat het nog ergens bestaat dan.

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2017 5:32 pm 
lid

osker schreef:
Raya schreef:

Verkleinde Afbeelding

Ik gebruik roundup niet in de moestuin. Ik gebruik het op het terras en op de bestrating buiten mijn hek rondom mijn huis.
In de moestuin heb ik wat omgekeerde kratjes staan waar ik op mijn gemak op zit om 's avonds het onkruid handmatig te verwijderen. Heerlijk therapeutisch.

Je gaat dus helemaal voorbij aan de problemen met grondwater, ons drinkwater...

Nee hoor vrouw, je hoeft helemaal niet bang te zijn voor RoundUp in de sla. Dat spoelen we er wel overheen als we de sla wassen...

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2017 5:33 pm 
lid

Rightnow schreef:
Raya schreef:
onafhankelijke onderzoeken.

Onafhankelijkheid, van journalisten, of van wetenschappers. Geloof jij dat het nog ergens bestaat dan.

Ja, ik geloof dat er nog onafhankelijk onderzoek bestaat, gedaan door integere mensen.

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: vr sep 22, 2017 10:40 am 
lid

osker schreef:
Lancelot schreef:

Als de nood het hoogst is:

http://www.varnws.nl/artikel/gemeente/3 ... cS2MbpuI5t

Alleen in zeldzame situaties, waarbij er geen redelijk alternatief is, wordt Roundup toegepast. Dit is bij Japanse duizendknoop het geval. Om het gebruik van het bestrijdingsmiddel te minimaliseren, worden de dikkere stengels geïnjecteerd. Bij de dunnere stengels lukt dat niet en is het nodig om de bladeren te bespuiten. De bestrijding is in het najaar het meest effectief. Er lopen diverse pilots in het land om Japanse duizendknoop te bestrijden zonder chemische middelen. Tot nu toe zijn de alternatieven niet effectief of hebben ze een ander milieubezwaar, zoals een hoog energiegebruik en uitstoot van broeikasgas.

Profiel  

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: vr sep 22, 2017 11:24 am 
lid

Sommige volkstuinverenigingen proberen het. Dat lukt misschien nog wel op het platteland maar hier met randstedelijke / grootstedelijke neuzelaars, gefrustreerde mannetjes die hun controle- en regeldrift na hun 65e nog moeten uitleven, zien we hoe moeilijk mensen het zichzelf maken.

Zonder dat het door de SP verfoeide grootkapitaal er aan te pas komt, en in de watten gelegd door de gemeente, met vrijwilligers die zich uit de naad werken, blijkt hoe moeilijk zo'n project als een simpele volkstuin is. Je krijgt "welstandscommissies" voor de volkstuin, en sommigen steken al hun energie er in om te controleren en te bepalen hoe andermans tuin er uit moet zien. Door vele jaren schade en schande wil het nog wel eens een beetje gaan.

De gefrustreerde controle-neven lijken mij te veel op topmanagers die in hun loopbaan een spoor van vernieling achterlaten, weinig verbeteringen tot stand brengen omdat de menselijkheid ontbreekt, maar waar ook niemand van onderkent: deze mensen moeten we op afstand houden, en collectief aanpakken. Zo zijn er de weinigen die het voor velen verpesten en de velen (ook ik zelf, zie ik nu) die het niet of niet tijdig onderkennen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]