Het is nu ma dec 11, 2017 5:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 60  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#821  BerichtGeplaatst: ma aug 07, 2017 6:02 pm 
lid

baedeker schreef:
portman schreef:
Lumiere schreef:
Het is best grappig hoor, Trump cultists leven een beetje in hun eigen werkelijkheid. Zo is er een meerderheid van Trump supporters die niet wil geloven dat Trump Jr. die ontmoeting met de russen heeft gehad... Terwijl hij het zelf heeft toegegeven :rolleyes: ->
Tja... 'grappig'. Zou er een soort 'Trump-gen' bestaan waar ze allemaal mee behept zijn? :evendenken:
Volgens mij is onderzoeker meneer Mueller nu aan bod, en daarna heel misschien de rechter. Praten met Russen is voor zover ik weet niet verboden, en bewijs voor een ander misdrijf heb ik nog steeds niet gezien. Jullie wel?

Precies.

Profiel  

Bericht nummer:#822  BerichtGeplaatst: ma aug 07, 2017 6:24 pm 
lid

200 dagen Trump. Nimmer had een president een succesvollere start (werkloosheid laag, economie draait als een trein, veiligheid is goed) en geen president werd ooit zo afgeslacht in de media. Trump is de lachende derde en wordt gewoon herkozen. De media schieten zichzelf in de voet. De lijst met successen is indrukwekkend en ze blijven zeuren over Rusland.

Profiel  

Bericht nummer:#823  BerichtGeplaatst: ma aug 07, 2017 7:58 pm 
lid

osker schreef:
200 dagen Trump. Nimmer had een president een succesvollere start (werkloosheid laag, economie draait als een trein, veiligheid is goed) en geen president werd ooit zo afgeslacht in de media. Trump is de lachende derde en wordt gewoon herkozen. De media schieten zichzelf in de voet. De lijst met successen is indrukwekkend en ze blijven zeuren over Rusland.

We gaan zien wie er gelijk krijgt. Ik ben niet optimistisch wat betreft je grote twitter-idool. Ik blijf hem een gevaarlijke gek vinden met nog meer idioten om hem heen.

Profiel  

Bericht nummer:#824  BerichtGeplaatst: ma aug 07, 2017 8:00 pm 
lid

Christina schreef:
baedeker schreef:
portman schreef:
Tja... 'grappig'. Zou er een soort 'Trump-gen' bestaan waar ze allemaal mee behept zijn? :evendenken:
Volgens mij is onderzoeker meneer Mueller nu aan bod, en daarna heel misschien de rechter. Praten met Russen is voor zover ik weet niet verboden, en bewijs voor een ander misdrijf heb ik nog steeds niet gezien. Jullie wel?

Precies.

Ook voor jou geldt: We zullen zien wie er gelijk krijgt.

Profiel  

Bericht nummer:#825  BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 10:41 am 
lid

portman schreef:
osker schreef:

We gaan zien wie er gelijk krijgt. Ik ben niet optimistisch wat betreft je grote twitter-idool. Ik blijf hem een gevaarlijke gek vinden met nog meer idioten om hem heen.

Trump is een eigen nieuwszender begonnen ,omdat de bestaande media alternatieve feiten presenteren.

Propagandajournaals door een zittende president? Het is iets dat elders in de wereld met een dictatuur wordt geassocieerd. “Een dictatuur is te sterk uitgedrukt”, vindt Dries Lesage, professor internationale politiek aan de UGent. “Men bevindt zich wel op een hellend vlak. De grenzen tussen een democratie en een autoritair bewind zijn wazig geworden. Er zijn gradaties naar alles wat de andere richting opgaat en die zijn de laatste tijd wel wat verlegd. Maar in een dictatuur ligt de macht bij één man, zijn er geen checks-and-balances meer, en is er sprake van brutale repressie. Kortom, het type Assad of Kim Jong-un. Met Trump zitten we daar nog lang niet.”

Eenzelfde trend die gradueel richting een autoritair regime neigen, zijn ook merkbaar in landen als Turkije, Polen, Hongarije of Venezuela. Lesage: “Maar daar is vaak sprake van zware polarisatie van de maatschappij, met een verkozen partij versus de oppositie, die elk via eigen mediakanalen even propagandistisch zijn. Het gaat om landen die net buiten het Westen liggen, ze hebben nooit een goed democratisch record gehad. De VS zijn toch iets anders.”

https://www.topics.nl/trumps-goednieuws ... jn-nieuws/

Profiel  

Bericht nummer:#826  BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 10:49 am 
lid

De komende weken zal er weinig te melden zijn op het kanaal want de meest golfende president uit de geschiedenis gaat 3 weken op vakantie.

Profiel  

Bericht nummer:#827  BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 10:50 am 
lid

Dit hele verhaal zou moeten beginnen met respect voor bestaande media en begrip voor wat kwaliteitsjournalistiek inhoudt. Een van de fundamenten van goede journalistiek is mijns inziens dat men beseft, als redactie, dat "onafhankelijke" nieuwsgaring en verslaggeving niet bestaan.

Immers, slimme journalisten ontkomen er niet aan om zelf een visie op de wereld te hebben, en een besef van wat in hun ogen relevant is. Er valt niet aan te ontkomen en de eerlijke erkenning daarvan, versterkt de kwaliteit van het werk. Pas dan is het ook mogelijk om eens te proberen, de wereld door de ogen van de andersdenkende te gaan bezien; de journalist is bezig zich bewust te worden van de werkelijke complexiteit en van zijn niet-weten en niet-begrijpen in het licht van wat hij tot nu toe heeft geleerd.

Helaas heeft internet het moelijk gemaakt om kwalitatief en vanuit een bewust gepositioneerd standpunt nieuws te verspreiden; de kwaliteit neemt af (bezien vanuit de positie van een enkel nieuwsmedium).

Profiel  

Bericht nummer:#828  BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 1:44 pm 
lid

Enzo501 schreef:
De komende weken zal er weinig te melden zijn op het kanaal want de meest golfende president uit de geschiedenis gaat 3 weken op vakantie.

Het congres is inderdaad 3 weken op vakantie en dan is het gebruikelijk dat de president ook vrij neemt. Obama was dan altijd op Hawaï. Trump neemt 17 dagen werkvakantie (het Witte Huis ondergaat broodnodig onderhoud) en werd een paar dagen terug golfend op een nieuw resort van hem in New Jersey gespot. Er was tegelijk een bruiloftsfeest. Dit soort locaties met grote restaurants en conferentie/feestzalen lenen zich uitstekend voor bruiloften en partijen. Trump liep binnen bij het feest, zoende de bruid en feliciteerde de gom. De bezoekers begonnen USA, USA te scanderen. Dit zijn geen werkloze bluecollar boze rustbelters maar rijke New Jersey democraten die zich zo'n dure locatie kunnen veroorloven. Trump is veel geliefder dan de media ons allemaal willen doen geloven.

Profiel  

Bericht nummer:#829  BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 2:13 pm 
lid

Rightnow schreef:
Dit hele verhaal zou moeten beginnen met respect voor bestaande media en begrip voor wat kwaliteitsjournalistiek inhoudt. Een van de fundamenten van goede journalistiek is mijns inziens dat men beseft, als redactie, dat "onafhankelijke" nieuwsgaring en verslaggeving niet bestaan.

Immers, slimme journalisten ontkomen er niet aan om zelf een visie op de wereld te hebben, en een besef van wat in hun ogen relevant is. Er valt niet aan te ontkomen en de eerlijke erkenning daarvan, versterkt de kwaliteit van het werk. Pas dan is het ook mogelijk om eens te proberen, de wereld door de ogen van de andersdenkende te gaan bezien; de journalist is bezig zich bewust te worden van de werkelijke complexiteit en van zijn niet-weten en niet-begrijpen in het licht van wat hij tot nu toe heeft geleerd.

Helaas heeft internet het moelijk gemaakt om kwalitatief en vanuit een bewust gepositioneerd standpunt nieuws te verspreiden; de kwaliteit neemt af (bezien vanuit de positie van een enkel nieuwsmedium).

kwaliteitsjournalistiek zie ik in nederland alleen bij de binnenland redacties. Goed gecheckt, onpartijdig en zelfs eigen onderzoeksjournalistiek.
menig maal is het de pers die (o.a. teven-deal) schandalen aan het licht breng.

Hoe anders is dat bij de berichtgeving over conflicten en oorlogen waarbij de VS betrokken is (dat zijn dus bijna alle conflicten en oorlogen).
We krijgen dan slecht 1 kant van het verhaal; de bij elkaar gelogen NAVO-propaganda, hoe doorzichtig dan ook.
Wil je de andere kant van het verhaal horen dan moet je op zoek naar buitenlaandse journalisten die nog wel hun werk behoorlijk doen...

De EU moet geen associatieverdrag sluiten met een land dat passagiersvliegtuigen uit de lucht schiet

Profiel  

Bericht nummer:#830  BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 3:10 pm 
lid

osker schreef:
Enzo501 schreef:

Het congres is inderdaad 3 weken op vakantie en dan is het gebruikelijk dat de president ook vrij neemt. Obama was dan altijd op Hawaï. Trump neemt 17 dagen werkvakantie (het Witte Huis ondergaat broodnodig onderhoud) en werd een paar dagen terug golfend op een nieuw resort van hem in New Jersey gespot. Er was tegelijk een bruiloftsfeest. Dit soort locaties met grote restaurants en conferentie/feestzalen lenen zich uitstekend voor bruiloften en partijen. Trump liep binnen bij het feest, zoende de bruid en feliciteerde de gom. De bezoekers begonnen USA, USA te scanderen. Dit zijn geen werkloze bluecollar boze rustbelters maar rijke New Jersey democraten die zich zo'n dure locatie kunnen veroorloven. Trump is veel geliefder dan de media ons allemaal willen doen geloven.

Hij is inderdaad reuze populair bij z'n fans. Maar die vinden alles wat hij doet zo ongeveer een wonder. Overigens vind ik het prima dat hij 17 dagen verkast. Er zijn wat verbouwingen in het Witte Huis en er wordt in sommige kamers nieuw gestoffeerd. Van mij mag hij zoveel balletjes slaan al hij wil. Des te minder twittert hij z'n onzin over ons heen. Overigens ben je sinds #648 weer helemaal bijgedraaid!

Profiel  

Bericht nummer:#831  BerichtGeplaatst: zo aug 13, 2017 9:08 am 
lid

Weer de zoveelste blunder van Trump. Extreem rechtse nationalisten veroorzalen problemen in Charlottesville en vervolgens roept Trump dat er sprake moet zijn van wederzijds respect en naastenliefde. Als Trump echt eerlijk is vliegt hij vandaag naar Israël waar hij proclameert dat Israël zich moet verzoenen met de Palestijnen.

https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/dod ... ottesville

Profiel  

Bericht nummer:#832  BerichtGeplaatst: zo aug 13, 2017 4:58 pm 
lid

Biertje schreef:
Weer de zoveelste blunder van Trump. Extreem rechtse nationalisten veroorzalen problemen in Charlottesville en vervolgens roept Trump dat er sprake moet zijn van wederzijds respect en naastenliefde. Als Trump echt eerlijk is vliegt hij vandaag naar Israël waar hij proclameert dat Israël zich moet verzoenen met de Palestijnen.

Heel goed dat Trump oproept tot wederzijds respect en naastenliefde.
En hij streeft ook vrede in Israël na.
Ik zie de "blunder" niet zo.

Profiel  

Bericht nummer:#833  BerichtGeplaatst: ma aug 14, 2017 10:04 pm 
lid

Grote plannen, maar 'te ambitieus': Trump gaat 3 procent groei niet halen

Trump speechte in juni in Cincinnati over een infrastructuurproject.
Er waren al weinig instellingen die dachten dat de Amerikaanse economie Trump's groeidoelstelling van 3 procent zou halen, en nu concludeert ook kredietbeoordelaar S&P dat de doelen van de president 'te ambitieus' zijn.
Bij zijn aantreden als president had Trump grote plannen. Met belastinghervormingen, minder regels en investeringen in infrastructuur zou de economie fors groeien. Maar kredietbeoordelaar Standard & Poor's verwacht dat twee procent groei een stuk waarschijnlijker is (€) dan de drie procent waar Trump op hoopt.
'Meer nodig'
Het bureau is niet de enige die een lagere groei voorspelt. Het IMF zei eerder al dat het uitgaat van 2,1 procent voor zowel 2017 als 2018. In juli zei Janet Yellen, de president van de Amerikaanse centrale bank al, dat 3 procent 'een uitdaging' is. Er is meer nodig, zegt zij, zoals verbetering van het onderwijs om werknemers in de VS productiever te maken. 
sponsored

Zakelijke Last Minute Deals
Met deze zomerse deal krijg je het beste zakelijk internet met snelheden tot wel 500 Mbit/s. Stap voor 31 augustus over en krijg de eerste 6 maanden maar liefst 50% korting.
Ook S&P twijfelt aan het totaalpakket dat Trump heeft gepresenteerd. Helemaal nu zijn plannen om Obamacare te ontmantelen, mislukt zijn. Volgens S&P zal daarnaast slechts een klein deel van de beloofde 1 biljoen dollar voor de infrastructuur worden besteed.
Uitdagingen
Het omvangrijke belastingplan van Trump zal volgens de kredietbeoordelaar niet meer zijn dan een belastingverlaging met 500 miljard dollar, maar zeker geen hervorming. Qua economische groei zitten met name babyboomers in de weg doordat zij met pensioen gaan. Ook strengere immigratiewetten waar Trump voor staat kunnen de groei volgens S&P in de weg zitten.
En dan zijn er nog allerlei andere problemen en uitdagingen waar Trump voor staat. Zo zijn er de spanningen rondom Noord-Korea en zijn er binnenlandse problemen als een drugsepidemie die uit de hand loopt en het 'binnenlands terrorisme'; de rellen afgelopen weekeinde in Charlottesville. 
bron: rtlz
Helaas ziet de werkelijkheid er iets weerbarstiger uit dan de discipelen van zijne heiligheid geloven.
Maar ja, tegen geloof is niets bestand.

Profiel  

Bericht nummer:#834  BerichtGeplaatst: di aug 15, 2017 9:59 am 
lid

Yep!

Het beleid van Trump begint vorm te krijgen!

zie: http://www.nu.nl/internet/4880624/ameri ... bsite.html

Profiel  

Bericht nummer:#835  BerichtGeplaatst: di aug 15, 2017 5:16 pm 
lid

Het is zondermeer een schande om tegen het beleid of tegen de persoon van president Trump te zijn. Met meneer Sessions op het ministerie van justitie kun je dus Turkse toestanden verwachten.
Waarom klaagt niemand in Amerika deze figuur aan voor meineed, zo vraag ik mij af.

Profiel  

Bericht nummer:#836  BerichtGeplaatst: di aug 15, 2017 5:23 pm 
lid

Gestopt schreef:
Wil je de andere kant van het verhaal horen dan moet je op zoek naar buitenlaandse journalisten die nog wel hun werk behoorlijk doen...

En dat wil ik wel. Ik las ook wel eens dat iemand meende dat het voor Noord Korea nog 10 jaar zou duren voordat ze een kernkop in een raket konden proppen. Het Pentagon was niet de bron van deze info? En welke informatie hebben we nodig om deze hele kwestie op waarde te kunnen schatten?

Profiel  

Bericht nummer:#837  BerichtGeplaatst: di aug 15, 2017 5:32 pm 
lid

baedeker schreef:
Biertje schreef:

Als je van Trump absolute perfectie eist... ik begrijp de lieden van CNN niet goed.

Er is een moordaanslag geweest en gelukt, gepleegt door iemand uit extremistische te weten rechts-fascistische kring. Tegelijkertijd weten we dat links-extremisten ook op of over de rand van het oirbare hebben geopereerd.

Een enkel persoon, en vergelijk hem maar met Volkert van der Graaf, wilde iets goeds doen voor "het goede doel" en mogelijk in een fase van verdwazing pleegde hij zijn daad. Er is vast een spekkoek om hem heen, een netwerk van politiek activisme. Het bijzondere was dat Trump besefte dat het een zeker toeval was dat nu de kogel van rechts kwam. Hij besefte dat ook linkse activisten ongunstig bezig zijn.

Dat hij daar rekening mee hield, was niet tactisch en niet verstandig want je moet in je reactie heel duidelijk uitgaan van de meest prominente feiten. Trump besefte dat achteraf ook wel en heeft toen ook benoemd welke kringen wellicht de dader hebben gekoesterd, niet anticiperend op de gevaren van hun demonisering, niet rekening houdend met welke gevolgen sommige mensen aan zo'n klimaat verbinden.

Profiel  

Bericht nummer:#838  BerichtGeplaatst: di aug 15, 2017 5:50 pm 
lid

Rightnow schreef:
baedeker schreef:
Biertje schreef:

Als je van Trump absolute perfectie eist... ik begrijp de lieden van CNN niet goed.

Er is een moordaanslag geweest en gelukt, gepleegt door iemand uit extremistische te weten rechts-fascistische kring. Tegelijkertijd weten we dat links-extremisten ook op of over de rand van het oirbare hebben geopereerd.

Een enkel persoon, en vergelijk hem maar met Volkert van der Graaf, wilde iets goeds doen voor "het goede doel" en mogelijk in een fase van verdwazing pleegde hij zijn daad. Er is vast een spekkoek om hem heen, een netwerk van politiek activisme. Het bijzondere was dat Trump besefte dat het een zeker toeval was dat nu de kogel van rechts kwam. Hij besefte dat ook linkse activisten ongunstig bezig zijn.

Dat hij daar rekening mee hield, was niet tactisch en niet verstandig want je moet in je reactie heel duidelijk uitgaan van de meest prominente feiten. Trump besefte dat achteraf ook wel en heeft toen ook benoemd welke kringen wellicht de dader hebben gekoesterd, niet anticiperend op de gevaren van hun demonisering, niet rekening houdend met welke gevolgen sommige mensen aan zo'n klimaat verbinden.

Het feit dat Trump niet direct het walgelijke gedrag veroordeelde van die neo-nazi's tegen mensen die alleen maar protesteerden tegen een monument van een nogal gewelddadige generaal uit de Amerikaanse burgeroorlog maakte hem verdacht, ook bij veel republikeinen. Hij is dan ook omringd door uiterst rechtse adviseurs in Het Witte Huis.
Je off-topic gewauwel over extreem-links en Volkert vdG neem ik voor kennisgeving aan.

Profiel  

Bericht nummer:#839  BerichtGeplaatst: di aug 15, 2017 6:13 pm 
lid

osker schreef:
Grappig, de Amerikaanse kredietverstrekkers merken dat er minder leningen wordt verstrekt voor auto's en dat het aantal NPL'tjes (Non Performing Loans) weer toenneemt. Dat kan niet als de economie draait als een trein.

Profiel  

Bericht nummer:#840  BerichtGeplaatst: di aug 15, 2017 7:02 pm 
lid

portman schreef:
Het feit dat Trump niet direct het walgelijke gedrag veroordeelde van die neo-nazi's tegen mensen die alleen maar protesteerden tegen een monument van een nogal gewelddadige generaal uit de Amerikaanse burgeroorlog maakte hem verdacht, ook bij veel republikeinen. Hij is dan ook omringd door uiterst rechtse adviseurs in Het Witte Huis.
Je off-topic gewauwel over extreem-links en Volkert vdG neem ik voor kennisgeving aan.

Dat zegt mij heel veel. Wie durft toe te geven dat extremisme psychologisch en in menselijke verhoudingen het zelfde is, ook al verschilt de ideologie? Maar Portman, neem jezelf voor dat je een les trekt uit de vergissing van Trump - toe te passen op WSP forum bij de eerstvolgende te betreuren en hopelijk niet meer plaatsvindende terreurdaad uit linkse hoek!

Maar ik kijk graag even iets verder dan mijn neus lang is en ik plaats het even in historisch perspectief: Volkert, Anders Breivik, nu weer Charlotteville. Wonder boven wonder vielen er geen doden in Hamburg. Alles bovenop de doden door extremistische uitleg van de Islam. Hoeveel "Causes" heb ik nog vergeten waarvoor mensen de democratische rechtsorde aan de kant zetten?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 60  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]