Het is nu wo nov 21, 2018 1:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2618 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122 ... 131  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#2361  BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2018 2:38 am 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Wisp schreef:
Van waar die hele reeks pogingen om de aandacht van Saoedi Arabië weg te leiden?

Op het gevaar af dat dit als rethorische vraag bedoeld is: Trump heeft een mega order gekregen van het Saudische regime en toen dat bekend werd heeft Baedeker getracht aan te tonen dat het land aan de vooravond van een democratisch reveil stond omdat vrouwen mochten gaan autorijden of zo. Dat malle sprookje moet in stand gehouden worden natuurlijk dus iedereen die er wat tegenin gaat is natuurlijk een linkse leugenaar en elders gebeurt het immers ook en Rutte zal ook wel schuldig zijn. De overbekende riedel.

Op het gevaar af serieus te reageren op wat een sneer is zonder enige intentie om op de lopende discussie in te haken: De mega order was beslist geen sprookje, en vrouwen mogen tegenwoordig in Saoedi Arabië inderdaad auto rijden. Verder heb ik al een tijd geleden geconstateerd dat Saoedi Arabië nog ver weg is van wat een democratisch reveil zou kunnen heten, zeg maar even ver als dat een partij als de VVD af is van het afschudden van zijn leugencultuur.
Maar ik blijf natuurlijk optimistisch.
:ok:

Tja, wat ik vreesde gebeurde
Blijkbaar was de post van Enzo een prima excuus voor Baedeker om niet te reageren op mijn vraag
En nu we toch bezig zijn, waarom keer op keer die verwijten naar het slachtoffer?
Is de moord ineens minder gruwelijk omdat Baedeker slechte dingen heeft gevonden over het slachtoffer?
Is de moord ineens minder gruwelijk als andere landen ook slechte dingen doen?
Wat zijn dat voor belachelijke excuses voor een stelletje moslimextremisten die toevallig olie in de grond hebben?

Profiel  

Bericht nummer:#2362  BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2018 9:04 am 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Wisp schreef:
Van waar die hele reeks pogingen om de aandacht van Saoedi Arabië weg te leiden?

Op het gevaar af dat dit als rethorische vraag bedoeld is: Trump heeft een mega order gekregen van het Saudische regime en toen dat bekend werd heeft Baedeker getracht aan te tonen dat het land aan de vooravond van een democratisch reveil stond omdat vrouwen mochten gaan autorijden of zo. Dat malle sprookje moet in stand gehouden worden natuurlijk dus iedereen die er wat tegenin gaat is natuurlijk een linkse leugenaar en elders gebeurt het immers ook en Rutte zal ook wel schuldig zijn. De overbekende riedel.

Op het gevaar af serieus te reageren op wat een sneer is zonder enige intentie om op de lopende discussie in te haken: De mega order was beslist geen sprookje, en vrouwen mogen tegenwoordig in Saoedi Arabië inderdaad auto rijden. Verder heb ik al een tijd geleden geconstateerd dat Saoedi Arabië nog ver weg is van wat een democratisch reveil zou kunnen heten, zeg maar even ver als dat een partij als de VVD af is van het afschudden van zijn leugencultuur.
Maar ik blijf natuurlijk optimistisch.
:ok:

Je blijft autocratische leiders zoals Poetin en Trump en in dit geval de schurkenstaat SA goed praten.
Niet Rutte is een bedreiging voor onze democratie maar juist jouw idolen als Wilders en Baudet die
bovenstaande presidenten als hun profeten achterna lopen..
Ga eens wat studeren op ontwikkelingen in de wereld en hopelijk kom je tot andere conclusies.

In Fukuyama’s pas verschenen boek Identity: The Demand for Dignity and the Politics of Resentment speelt Trump dan ook een hoofdrol. De vastgoedman staat nu in het rijtje ‘hedendaagse leiders die een hekel hebben aan instituties die in een liberale democratie de macht van het individu inkaderen: rechtbanken, onafhankelijke media en onpartijdige bureaucratie’. Trump deelt deze dubieuze eregalerij volgens Fukuyama met Vladimir Poetin, Recep Tayyip Erdoğan, Viktor Orbán, Jarosław Kaczyński en Rodrigo Duterte. Hoe kan het dat het vermeende einde van de geschiedenis, waarin landen zich één voor één zouden bekeren tot de liberale democratie, heeft geresulteerd in een wereld vol autoritaire leiders?

https://www.groene.nl/artikel/we-liggen ... 6-70886673

Profiel  

Bericht nummer:#2363  BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2018 11:11 am 
lid

Lancelot schreef:
Anders, jij wil graag als onderwerp het hebben over het gedrag van Iran, de AIVD, de pers. Open een draadje er over zou ik zeggen. Nu gaat het onderwerp over waar Khashoggi is. En hoe afschuwelijk het is als een journalist door zijn consulaat wordt gemarteld en vermoord.

Geenszins. Maar wel een originele manier om de discussie met de staart tussen de benen te verlaten. Netter was geweest: "Sorry baedeker, dat ik me aanstelde met dat 'geklier en gescheld'. Ik heb me weer eens vastgelopen in mijn argumentatie en moet wederom bekennen dat je gelijk hebt." Maar goed, niet iedereen is daar toe in staat.

Wisp schreef:
Blijkbaar was de post van Enzo een prima excuus voor Baedeker om niet te reageren op mijn vraag
En nu we toch bezig zijn, waarom keer op keer die verwijten naar het slachtoffer?
Is de moord ineens minder gruwelijk omdat Baedeker slechte dingen heeft gevonden over het slachtoffer?
Wat zijn dat voor belachelijke excuses voor een stelletje moslimextremisten die toevallig olie in de grond hebben?

Een enkeling noemt toeschrijvingen meteen 'geklier en gescheld'. Ik ben van de mildere lijn, vind het in een discussie soms nuttig om wat peper toe te voegen, maar reserveer me het recht om niet te reageren bijvoorbeeld als het alleen maar dat is. Ter verdediging van Enzo moet ik dus zeggen dat ik toch al niet van plan was te reageren. Dat je nu over 6 zinnen precies hetzelfde probeert verandert daar weinig aan. Maar inderdaad wel knap brutaal dat Enzo zo maar door de regie van Wisp heen wandelt. Hoe durft ie!

Hume schreef:
Je blijft autocratische leiders zoals Poetin ...

Hmmm ... en in de categorie alleen-maar-toeschrijvingen hebben we natuurlijk de humanist die graag mensen in de hoek zet. De zon schijnt. Mooi nazomer weer. Ik sla deze over.
:bye:

Ik dacht dat we allemaal ons best zouden doen om het wat netter, wat inhoudelijker en wat interessanter te maken op dit forum.
Sommigen hebben nog wel even te gaan ...

Profiel  

Bericht nummer:#2364  BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2018 11:57 am 
lid

baedeker schreef:
Wisp schreef:

Een enkeling noemt toeschrijvingen meteen 'geklier en gescheld'. Ik ben van de mildere lijn, vind het in een discussie soms nuttig om wat peper toe te voegen, maar reserveer me het recht om niet te reageren bijvoorbeeld als het alleen maar dat is. Ter verdediging van Enzo moet ik dus zeggen dat ik toch al niet van plan was te reageren. Dat je nu over 6 zinnen precies hetzelfde probeert verandert daar weinig aan. Maar inderdaad wel knap brutaal dat Enzo zo maar door de regie van Wisp heen wandelt. Hoe durft ie!

Wat heeft mijn vraag met "gescheld en geklier" te maken?
Wat heeft mijn vraag met "toeschrijvingen" te maken?
Wat heeft mijn vraag met "peper toevoegen" te maken?

Profiel  

Bericht nummer:#2365  BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2018 11:01 am 
lid

Er is een klein wondertje geschied. Trump heet het licht gezien. Kennelijk heeft het gebed van die in Turkije vastgezette dominee een gunstige uitwerking op zijn geestelijke ontwikkeling. Want nu beweert hij dat er toch iets met het klimaat aan de hand is. Weliswaar kan hij nog niet geloven dat dat met menselijke activiteiten te maken heeft en verdenkt hij wetenschappers van een eigen politieke agenda, maar de eerste stap is gezet. Voortschrijdend inzicht zullen we maar zeggen. Misschien zijn er nog wat extra gebeden van dominees nodig voor de rest.

Profiel  

Bericht nummer:#2366  BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2018 12:56 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Er is een klein wondertje geschied. Trump heet het licht gezien. Kennelijk heeft het gebed van die in Turkije vastgezette dominee een gunstige uitwerking op zijn geestelijke ontwikkeling. Want nu beweert hij dat er toch iets met het klimaat aan de hand is. Weliswaar kan hij nog niet geloven dat dat met menselijke activiteiten te maken heeft en verdenkt hij wetenschappers van een eigen politieke agenda, maar de eerste stap is gezet. Voortschrijdend inzicht zullen we maar zeggen. Misschien zijn er nog wat extra gebeden van dominees nodig voor de rest.

Trump heeft een glimp van het licht gezien en sloot direct zijn ogen weer.

Profiel  

Bericht nummer:#2367  BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2018 2:33 pm 
lid

Over dit soort zaken zal hij welingelicht zijn geweest. Wat zei hij er echter tot dusver over? Iets wat maar ten dele de situatie verklaarde maar wat hem vrijstelde van lastige discussies?

Profiel  

Bericht nummer:#2368  BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2018 4:07 pm 
lid

Rightnow schreef:
Over dit soort zaken zal hij welingelicht zijn geweest. Wat zei hij er echter tot dusver over? Iets wat maar ten dele de situatie verklaarde maar wat hem vrijstelde van lastige discussies?
Tot dusver zei Trump dat klimaatverandering een hoax was verzonnen door Chinezen om het westen economisch te treffen. Ik weet niet of deze opmerking hem nou echt vrijstelde van een lastige discussie. Het riep in elk geval wel twijfel op over zijn verstandeljke vermogens.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#2369  BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2018 4:44 pm 
lid

Misschien kunnen de groene gekkies ook eens een gebedje doen met die dominee. Enig voortschrijdend inzicht kunnen ze aan die kant wel gebruiken.
Trump zei:

I think something’s happening. Something’s changing and it’ll change back again,” he said. “I don’t think it’s a hoax. I think there’s probably a difference. But I don’t know that it’s manmade. I will say this: I don’t want to give trillions and trillions of dollars. I don’t want to lose millions and millions of jobs.

De bottom line dat je geen biljoenen moet uitgeven aan iets wat nauwelijks effect gaat hebben vind ik erg verstandig.

Profiel  

Bericht nummer:#2370  BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2018 7:15 pm 
lid

Het schijnt nog gekker te zijn: Tijdens Obama's regeerperiode schijnt hij via publieke middelen president Obama aangespoord te hebben om ook met Amerika het nodige te doen om de klimaatverandering het hoofd te bieden.
Het is een geweldig vreemde man met niet al te veel ruggengraat.

Profiel  

Bericht nummer:#2371  BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2018 7:30 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Het schijnt nog gekker te zijn: Tijdens Obama's regeerperiode schijnt hij via publieke middelen president Obama aangespoord te hebben om ook met Amerika het nodige te doen om de klimaatverandering het hoofd te bieden.
Het is een geweldig vreemde man met niet al te veel ruggengraat.

Dat was vast voordat slappeling Obama daar een Parijs-akkoord van $4 biljoen van maakte.

Profiel  

Bericht nummer:#2372  BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2018 10:52 pm 
lid

$ 4 biljoen is in Nederlandse termen 4 miljard dollar. Voor zo'n groot en rijk land als de USA is dat een peulenschilletje. Daarmee kun je niet veel uitrichten.

Profiel  

Bericht nummer:#2373  BerichtGeplaatst: di okt 16, 2018 4:41 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
$ 4 biljoen is in Nederlandse termen 4 miljard dollar. Voor zo'n groot en rijk land als de USA is dat een peulenschilletje. Daarmee kun je niet veel uitrichten.
Je moet het woord billion gebruiken en niet biljoen. Want 1 biljoen is 1.000.000.000.000

https://www.languagelab.nl/stijlgids/bi ... en-biljoen

Profiel  

Bericht nummer:#2374  BerichtGeplaatst: di okt 16, 2018 8:28 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:
Dat was vast voordat slappeling Obama daar een Parijs-akkoord van $4 biljoen van maakte.

Als een ander het moet ophoesten heet het bij linkse mensen wel vaker een peulenschilletje.
$4 biljoen is Nederlands voor het Engelse $4 trillion: $4.000.000.000.000
Dat is erg veel geld.

Profiel  

Bericht nummer:#2375  BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2018 1:27 pm 
lid

baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:

Als een ander het moet ophoesten heet het bij linkse mensen wel vaker een peulenschilletje.
Dat is erg veel geld.

Waarom gooi je te hooi en te gras met slogans als "linkse mensen"
De termen links en rechts zijn al lang uitgewoond en nog steeds komt het klasje van Citeur niet verder
dan het smijten met loze kreten. Inhoudelijke argumenten ontbreken.

Profiel  

Bericht nummer:#2376  BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2018 1:58 pm 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:

Dat is erg veel geld.

De termen links en rechts zijn al lang uitgewoond en nog steeds komt het klasje van Citeur niet verder
Inhoudsloos? Dat keteltje waar Rob Jetten het over heeft kost bijna 8 mille. Daar heb je dik 3 CV-ketels voor. En dan gebruik je nog steeds gas.

https://www.natuurenmilieu.nl/blog/inte ... ob-jetten/

En dan dit nog:
Elektrisch rijden over vijf jaar even duur als op benzine
https://www.ad.nl/auto/elektrisch-rijde ... ~adca4eed/

Raad eens wie het betaalt? Heel goed, de mensen met een auto die loopt op benzine, diesel of LPG. Dat de vervuiling wereldwijd niet afneemt wordt dan maar vergeten. Dat is de ver-van-mijn-bed-show van links en rechts.

Profiel  

Bericht nummer:#2377  BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2018 5:00 pm 
lid

Biertje schreef:
Hume schreef:
baedeker schreef:

Dat is erg veel geld.

Inhoudsloos? Dat keteltje waar Rob Jetten het over heeft kost bijna 8 mille. Daar heb je dik 3 CV-ketels voor. En dan gebruik je nog steeds gas.

En dan dit nog:

Raad eens wie het betaalt? Heel goed, de mensen met een auto die loopt op benzine, diesel of LPG. Dat de vervuiling wereldwijd niet afneemt wordt dan maar vergeten. Dat is de ver-van-mijn-bed-show van links en rechts.

Is Rob Jetten nu al overgestapt naar Groen Links?

Energietransitie is een thema en noodzaak voor alle partijen.
Technologische vooruitgang is er voor ons allemaal.

Profiel  

Bericht nummer:#2378  BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2018 5:42 pm 
lid

Hume schreef:
Biertje schreef:
Hume schreef:

En dan dit nog:

Is Rob Jetten nu al overgestapt naar Groen Links?

Energietransitie is een thema en noodzaak voor alle partijen.
Technologische vooruitgang is er voor ons allemaal.
Noem het maar technische vooruitgang als de temperatuur 1 graad zakt, de mensen bijna geen geld meer hebben, er regelmatig brownouts zijn, en de vervuiling in landen waar die lithiumverbindingen gedolven worden steeds maar met meer vervuiling te maken krijgen. Dat is geen vooruitgang maar achteruitgang. Hooguit isoleren is nog wel een idee

Profiel  

Bericht nummer:#2379  BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2018 10:08 pm 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:
Dat is erg veel geld.

Oh ja, daarnaast kunnen sommige linkse mensen het niet laten om semantisch te neuzelen en te miezemuizen over Cliteur,
en vervolgens de ander verwijten dat ze niet aan "inhoud" doen.
:drunk:

Profiel  

Bericht nummer:#2380  BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2018 11:16 pm 
lid

baedeker schreef:
Hume schreef:
baedeker schreef:
Dat is erg veel geld.

Oh ja, daarnaast kunnen sommige linkse mensen het niet laten om semantisch te neuzelen en te miezemuizen over Cliteur,
en vervolgens de ander verwijten dat ze niet aan "inhoud" doen.
:drunk:

Het klasje zingt steeds hetzelfde liedje
linkse mensen .. linkse mensen ....
Lang leve Poetin enz

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2618 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122 ... 131  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]