Het is nu za okt 21, 2017 9:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 56  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#781  BerichtGeplaatst: do aug 03, 2017 10:32 pm 
lid

claartje schreef:
De foto boven dit artikel vind ik geweldig. De inhoud van het artikel veelzeggend.
https://www.volkskrant.nl/buitenland/me ... ~a4509540/

Wat ik dan weer mooi vind is dat het aantal illegale immigranten in de VS inmiddels fors is afgenomen (Border Patrol union chief praises 'miraculous' drop in illegal immigration under Trump). Europeanen zouden daar qua eigen grensbewaking eens een voorbeeld aan kunnen nemen, in plaats van zich te verkneukelen over fotootjes van POTUS.

Profiel  

Bericht nummer:#782  BerichtGeplaatst: do aug 03, 2017 10:33 pm 
lid

baedeker schreef:
Wisp schreef:
HvR schreef:
Nee, je bent vast niet dom. Je snapt alleen niet hoe het werkt.... :rolleyes:
Hoe het werkt is
dat alle regeringen van alle (westerse) landen met bedrijven praten
In heden en verleden.
Ook over de vestiging van nieuwe bedrijven.

Dus het enige andere wat Trump doet is er over twitteren en pretenderen dat de nieuwe vestiging door zijn gesprek kwam

En Trump heeft een hele horde gelovigen

Dat laatste heb je zeker gelijk in.
Jack Ma (Alibaba) gelooft in Trump: Alibaba Takes First Step To Fulfilling Jack Ma And President Trump's 'One Million U.S. Jobs' Promise.
Masayoshi Son (Softbank) gelooft in Trump: The World’s Top Tech Investor Is Betting Big on Trump.
En zoals eerder al aangegeven gelooft Terry Gou (Foxconn) in Trump. Na zijn gesprekken met Trump in april gaat hij die fabriek van $10 miljard in Wisconsin bouwen.
Stuk voor stuk topondernemers uit Oost Azië die hebben begrepen dat het Trump menens is dat hij evenwicht wil herstellen in de economische verhoudingen, en die brood zien in het beleid en de richting die Trump inzet. Hoeveel aanwijzingen heb je nog meer nodig? Is het niet eens tijd om te erkennen dat dit best wel eens mooie vruchten kan gaan afwerpen voor de VS?
Mogelijk hoor, dat alle (westerse) landen praten met bedrijven. Ik zie daar weinig van. Heb je cijfers voor wat Rutte in de afgelopen zes maanden heeft binnengehaald aan investeringen?

Die gesprekken zullen waarschijnlijk vooral door Henk Kamp zijn gevoerd
En die is er de man niet naar om te gaan twitteren over zijn "succes" als er een bedrijf iets gaat opzetten in Nederland.

Profiel  

Bericht nummer:#783  BerichtGeplaatst: do aug 03, 2017 10:38 pm 
lid

Wisp schreef:
baedeker schreef:
Wisp schreef:
Hoe het werkt is
In heden en verleden.

Dus het enige andere wat Trump doet is er over twitteren en pretenderen dat de nieuwe vestiging door zijn gesprek kwam

Jack Ma (Alibaba) gelooft in Trump: Alibaba Takes First Step To Fulfilling Jack Ma And President Trump's 'One Million U.S. Jobs' Promise.
Masayoshi Son (Softbank) gelooft in Trump: The World’s Top Tech Investor Is Betting Big on Trump.
En zoals eerder al aangegeven gelooft Terry Gou (Foxconn) in Trump. Na zijn gesprekken met Trump in april gaat hij die fabriek van $10 miljard in Wisconsin bouwen.
Stuk voor stuk topondernemers uit Oost Azië die hebben begrepen dat het Trump menens is dat hij evenwicht wil herstellen in de economische verhoudingen, en die brood zien in het beleid en de richting die Trump inzet. Hoeveel aanwijzingen heb je nog meer nodig? Is het niet eens tijd om te erkennen dat dit best wel eens mooie vruchten kan gaan afwerpen voor de VS?
Mogelijk hoor, dat alle (westerse) landen praten met bedrijven. Ik zie daar weinig van. Heb je cijfers voor wat Rutte in de afgelopen zes maanden heeft binnengehaald aan investeringen?
En die is er de man niet naar om te gaan twitteren over zijn "succes" als er een bedrijf iets gaat opzetten in Nederland.

Je hebt dus niks.
Hoeveel "gelovigen" zou Kamp hebben?
Vind Rutte het niet belangrijk genoeg of zo?

Profiel  

Bericht nummer:#784  BerichtGeplaatst: do aug 03, 2017 10:40 pm 
lid

Wisp schreef:
baedeker schreef:
Wisp schreef:
Hoe het werkt is
In heden en verleden.

Dat lijkt me stug. Als hij er niet elke dag over opschept zal er in Nederland wel niet geinvesteerd worden.

Profiel  

Bericht nummer:#785  BerichtGeplaatst: do aug 03, 2017 11:34 pm 
lid

baedeker schreef:
claartje schreef:
De foto boven dit artikel vind ik geweldig. De inhoud van het artikel veelzeggend.
https://www.volkskrant.nl/buitenland/me ... ~a4509540/

Wat ik dan weer mooi vind is dat het aantal illegale immigranten in de VS inmiddels fors is afgenomen (Border Patrol union chief praises 'miraculous' drop in illegal immigration under Trump). Europeanen zouden daar qua eigen grensbewaking eens een voorbeeld aan kunnen nemen, in plaats van zich te verkneukelen over fotootjes van POTUS.
en bad hombres worden uitgezet. Prima.

Profiel  

Bericht nummer:#786  BerichtGeplaatst: vr aug 04, 2017 6:02 am 
lid

Enzo501 schreef:
osker schreef:
Enzo501 schreef:

Je hebt wel een erg lage dunk van de gemiddelde kiezer. Zijn approval ratings blijven maar dalen.
Dat lijkt erg mee te vallen.
Het is iets onder de 40% niet lager dan zijn range voor de verkiezingen (36-43%) en we weten hoe dat afgelopen is.

Ehm.. :hardlachen:
Het valt me op hoe makkelijk mensen het type bullshit verhaaltjes van held Trump kopieren. Blaat maar raak, zo veel dat niemand het meer kan bijhouden, dan worden ze vanzelf moe.

Trump komt en Trump gaat.
De tijd gaat snel en voordat je het weet zijn er weer verkiezingen.

Het begint er steeds meer op te lijken dat Facebook-oprichter Mark Zuckerberg zich verkiesbaar stelt tijdens de Amerikaanse presidentsverkiezingen in 2020. De miljardair heeft volgens verschillende Amerikaanse media de campagnestrateeg van Hillary Clinton in de arm genomen. Daarmee lijken de geruchten op een gooi naar het presidentschap - die nu al een paar maanden spelen - steeds meer waarheid te worden. Onderzoeker Joel Benenson is ingehuurd om onderzoek te doen voor de Chan Zuckerberg Initiative, het goede doel van Zuckerberg en zijn vrouw. Benenson heeft een indrukwekkend verleden als strateeg voor onder anderen Clinton en president Barack Obama.

https://www.topics.nl/zuckerberg-lonkt- ... jn-nieuws/

Profiel  

Bericht nummer:#787  BerichtGeplaatst: vr aug 04, 2017 6:04 am 
lid

baedeker schreef:
Wisp schreef:
baedeker schreef:

Je hebt dus niks.

Jij hebt ook niks
Want alle van voorbeelden die je geeft , heb je nog geen hint van een aanwijzing gegeven dat Trump daadwerkelijk een bedrijf van gedachte heeft laten veranderen.
Wel heb jij een hele lijst bedrijven genoemd die door Trump gratis reclame hebben gekregen; niet alleen in Amerika, maar blijkbaar tot in Nederland aan toe.

Kamp heeft voor zover ik weet weinig tot geen "gelovigen"
En aangezien jij en ik niet echt weten hoeveel tijd welke minister in Nederland aan gesprekken met (potentiële) bedrijven voeren lijkt me jouw vraag naar Rutte dus ook een onzinvraag.

Kortom, waarom begin je melige onzin vragen te stellen? Begin je eindelijk door te krijgen dat jouw beweringen niet houdbaar zijn?

Profiel  

Bericht nummer:#788  BerichtGeplaatst: vr aug 04, 2017 11:43 am 
lid

Zelfs CNN berichtte er over: https://www.bloomberg.com/news/articles ... nsin-plant

Miljardeninvestering, 13.000 medewerkers en veel bijkomend werk in regio. Gevolg van acties van Trump.

Profiel  

Bericht nummer:#789  BerichtGeplaatst: vr aug 04, 2017 2:15 pm 
lid

Wisp schreef:
baedeker schreef:
Wisp schreef:
Je hebt dus niks.
Jij hebt ook niks
Want alle van voorbeelden die je geeft , heb je nog geen hint van een aanwijzing gegeven dat Trump daadwerkelijk een bedrijf van gedachte heeft laten veranderen.
Wel heb jij een hele lijst bedrijven genoemd die door Trump gratis reclame hebben gekregen; niet alleen in Amerika, maar blijkbaar tot in Nederland aan toe.

En aangezien jij en ik niet echt weten hoeveel tijd welke minister in Nederland aan gesprekken met (potentiële) bedrijven voeren lijkt me jouw vraag naar Rutte dus ook een onzinvraag.

Kortom, waarom begin je melige onzin vragen te stellen? Begin je eindelijk door te krijgen dat jouw beweringen niet houdbaar zijn?

Hahaha. Onzinnige vragen bestaan niet.

Je beweert te weten hoe het werkt. Maar als ik je vraag hoe het in je eigen land werkt, dan wordt je erg wazig. De gesprekken "zullen waarschijnlijk vooral" door Henk Kamp zijn gevoerd. Nee, voor zover je weet "gelooft" niemand in Kamp. Wat Rutte en Kamp doen, wat ze de afgelopen 6 maanden binnen haalden, nee dat weet je niet echt.

Zet daar tegenover Trump. De man heeft een visie die hij breed uitdraagt, zet beleid uit waar topondernemers in geloven, dreigt enerzijds met een importheffing van 45%, zet anderzijds wie constructief komt praten in het zonnetje. En dan is daar die fabriek van $10 miljard erbij in Wisconsin.

Ik weet wel welke aanpak beter werkt. Maar blijf het vooral de komende 8 jaar niet begrijpen. Blijf vooral walgend je schouders ophalen over "stompzinnige reclame praatjes". Er moet toch iemand verwoorden hoe het komt dat de EU de boot weer eens gaat missen.

Profiel  

Bericht nummer:#790  BerichtGeplaatst: vr aug 04, 2017 2:24 pm 
lid

Hume schreef:
Enzo501 schreef:
osker schreef:
Dat lijkt erg mee te vallen.
Het is iets onder de 40% niet lager dan zijn range voor de verkiezingen (36-43%) en we weten hoe dat afgelopen is.

Het valt me op hoe makkelijk mensen het type bullshit verhaaltjes van held Trump kopieren. Blaat maar raak, zo veel dat niemand het meer kan bijhouden, dan worden ze vanzelf moe.

Het begint er steeds meer op te lijken dat Facebook-oprichter Mark Zuckerberg zich verkiesbaar stelt tijdens de Amerikaanse presidentsverkiezingen in 2020. De miljardair heeft volgens verschillende Amerikaanse media de campagnestrateeg van Hillary Clinton in de arm genomen. Daarmee lijken de geruchten op een gooi naar het presidentschap - die nu al een paar maanden spelen - steeds meer waarheid te worden. Onderzoeker Joel Benenson is ingehuurd om onderzoek te doen voor de Chan Zuckerberg Initiative, het goede doel van Zuckerberg en zijn vrouw. Benenson heeft een indrukwekkend verleden als strateeg voor onder anderen Clinton en president Barack Obama.

Hij heeft de campagnestrateeg van Hillary in dienst genomen? Prima keuze :turn:

Profiel  

Bericht nummer:#791  BerichtGeplaatst: vr aug 04, 2017 2:36 pm 
lid

baedeker schreef:
Wisp schreef:
baedeker schreef:
Je hebt dus niks.
Jij hebt ook niks

Hahaha. Onzinnige vragen bestaan niet.

Je beweert te weten hoe het werkt. Maar als ik je vraag hoe het in je eigen land werkt, dan wordt je erg wazig. De gesprekken "zullen waarschijnlijk vooral" door Henk Kamp zijn gevoerd. Nee, voor zover je weet "gelooft" niemand in Kamp. Wat Rutte en Kamp doen, wat ze de afgelopen 6 maanden binnen haalden, nee dat weet je niet echt.

Zet daar tegenover Trump. De man heeft een visie die hij breed uitdraagt, zet beleid uit waar topondernemers in geloven, dreigt enerzijds met een importheffing van 45%, zet anderzijds wie constructief komt praten in het zonnetje. En dan is daar die fabriek van $10 miljard erbij in Wisconsin.

Ik weet wel welke aanpak beter werkt. Maar blijf het vooral de komende 8 jaar niet begrijpen. Blijf vooral walgend je schouders ophalen over "stompzinnige reclame praatjes". Er moet toch iemand verwoorden hoe het komt dat de EU de boot weer eens gaat missen.

Ik heb helemaal niet beweerd te weten "hoe het werkt"
ik heb alleen beweerd dat alle regeringen met bedrijven praten.

Je vroeg ook helemaal niet "hoe het werkt"
maar je stelde een onzinnige vraag over cijfers, terwijl ik NIETS had gezegd wat redelijkerwijze in cijfers uit te drukken is

Ik heb helemaal niet beweerd dat niemand Henk Kamp gelooft

Profiel  

Bericht nummer:#792  BerichtGeplaatst: vr aug 04, 2017 8:21 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Christina schreef:
Enzo501 schreef:

Het is vooral de inhoud die ongelooflijk is en dat bevalt je niet. Hij zegt andere dingen dan hij zijn kiezers beloofd heeft en laat zijn echte persoonlijkheid weer eens zien. Wat is er ineens mis met openbaarheid van bestuur en transparant leiderschap?

Deze leaks laten zien dat hij gelijk heeft met 'the Swamp".

Zolang we maar niet over de inhoud hoeven te praten.

Inhoud kom je bij Trump niet tegen. Wat geblaat over wat er "great" of "terrible" is, meer komt er niet uit.

Profiel  

Bericht nummer:#793  BerichtGeplaatst: vr aug 04, 2017 8:38 pm 
lid

osker schreef:
Hume schreef:
Enzo501 schreef:

Hij heeft de campagnestrateeg van Hillary in dienst genomen? Prima keuze :turn:

Ik vermoed dat Zuckerberg gewoon alle campagne strategen op zijn paylist zet. Niet alleen de Hillary strategen. En dat hij Donald Jr en Eric een bod doet voor Trump Inc. gewoon voor de lol en het bedrijf aan een goed doel geeft.

Profiel  

Bericht nummer:#794  BerichtGeplaatst: vr aug 04, 2017 8:44 pm 
lid

Tot op heden blijkt het beleid op het terrein van de economie en de financiën van Trump zodanig slecht uit de bus te komen dat we er in de EU last van krijgen. De euro wordt daardoor duurder, hetgeen betekent dat onze producten iets minder goed op de wereldmarkt te verkopen zullen worden. Het wordt dus zo langzamerhand tijd dat zijn beleidsvoornemens nu ook ingevuld raken.
Zoals bekend was president Obama kampioen uitzetten van illegale en criminele immigranten. Hij had als bijnaam 'deporter-in-chief'.
Hij zette ruim 2,5 miljoen illegale en criminele immigranten uit. Het is de vraag of Trump dat aantal kan halen. (http://www.elsevierweekblad.nl/buitenla ... de-400400/)
Vandaag werd bekend dat het aantal werklozen dat weer aan een baan kwam het niveau van Obama haalt. Er is dus nog niets wezenlijks ten gunste veranderd op dit terrein, ondanks de idolate geloofsbelijdenissen van zijn volgelingen.

Profiel  

Bericht nummer:#795  BerichtGeplaatst: vr aug 04, 2017 11:40 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Tot op heden blijkt het beleid op het terrein van de economie en de financiën van Trump zodanig slecht uit de bus te komen dat we er in de EU last van krijgen. De euro wordt daardoor duurder, hetgeen betekent dat onze producten iets minder goed op de wereldmarkt te verkopen zullen worden. Het wordt dus zo langzamerhand tijd dat zijn beleidsvoornemens nu ook ingevuld raken.
Zoals bekend was president Obama kampioen uitzetten van illegale en criminele immigranten. Hij had als bijnaam 'deporter-in-chief'.
Hij zette ruim 2,5 miljoen illegale en criminele immigranten uit. Het is de vraag of Trump dat aantal kan halen. (http://www.elsevierweekblad.nl/buitenla ... de-400400/)
Vandaag werd bekend dat het aantal werklozen dat weer aan een baan kwam het niveau van Obama haalt. Er is dus nog niets wezenlijks ten gunste veranderd op dit terrein, ondanks de idolate geloofsbelijdenissen van zijn volgelingen.

De dollar heeft een hele merkwaardige duik gemaakt ten opzichte van de Euro. Niet te verklaren eigenlijk.
Het lijkt te stabiliseren nu de arbeidsmarkt cijfers goed zijn in de VS.
De sancties richting Rusland raken de economie in Europa ook. Energie zal wel duurder worden hierdoor.
Ook de sancties tegen Rusland door de EU werken niet erg mee.
En verder hebben we hier nog Brexit, een grote nettobetaler aan de EU valt weg, Frankrijk is een onzekere factor m.b.t.
reforms.
Duitsland kamp met een crisis in de Autoindustrie (1 op de 7 Duitsers werkt direct of indirect in de autoindustrie).
En Italie kampt met de massa immigratie.

Het is een beetje een instabiele toestand.

Profiel  

Bericht nummer:#796  BerichtGeplaatst: za aug 05, 2017 12:21 am 
lid

Toen Nixon vertrengeld zat in het Watergate schandaal waren er ook blinde volgelingen die alles goedpraatten, een comediant verzamelde de vaakstgehoorde excuusjes en het is grappig hoezeer het herkenbaar is voor de Trump Cult :wink:

Afbeelding

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#797  BerichtGeplaatst: za aug 05, 2017 8:29 am 
lid

Rightnow schreef:
Zelfs CNN berichtte er over: https://www.bloomberg.com/news/articles ... nsin-plant

Miljardeninvestering, 13.000 medewerkers en veel bijkomend werk in regio. Gevolg van acties van Trump.
Investeert Apple eigenlijk wel?

https://www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/app ... eel-landen

Profiel  

Bericht nummer:#798  BerichtGeplaatst: za aug 05, 2017 9:09 am 
lid

Marcel schreef:
Enzo501 schreef:
Christina schreef:

Deze leaks laten zien dat hij gelijk heeft met 'the Swamp".

Zolang we maar niet over de inhoud hoeven te praten.

Inhoud kom je bij Trump niet tegen. Wat geblaat over wat er "great" of "terrible" is, meer komt er niet uit.

Het blaten aan de telefoon ligt op straat en liegt er niet om.

De uitspraak volgt de dag nadat The Washington Post met een onthulling kwam waar zelfs politieke vijanden van president Donald Trump hun bedenkingen bij hadden: de volledige teksten van telefoongesprekken eind januari van de pas aangetreden president met zijn Mexicaanse collega Enrique Peña Nieto en de Australische premier Malcolm Turnbull.

Inhoudelijk was het smullen geblazen voor de critici van Trump. In zijn gesprek met Peña Nieto maakte Trump zich vooral druk over het modderfiguur dat hij dreigt te slaan als Mexico niet betaalt voor een muur tussen die twee landen, zoals hij tijdens de campagne beloofde. In het gesprek beledigde hij ook terloops een van zijn eigen staten: “Ik won in New Hampshire omdat het een van drugs vergeven hol is. En dat komt van over de zuidgrens.” Daar klopt niet heel veel van – Trump won weliswaar de Republikeinse voorverkiezing in New Hampshire, maar bij de presidentsverkiezingen in november won Hillary Clinton er. En de staat is zwaar getroffen door de drugsepidemie in de VS, maar het dodelijkste verslavingsmiddel daar, fentanyl, komt uit China.

Potentiële terroristen
Ook het gesprek met premier Turnbull verwijderde zich soms van de realiteit – Trump bleef klagen dat de VS enkele duizenden vluchtelingen moet overnemen van Australië, zelfs nadat Turnbull had uitgelegd dat elk van die vluchtelingen nog mag worden afgewezen. Wat Trump betreft zijn degenen die over zee naar Australië probeerden te komen potentiële terroristen. “Waar komen ze vandaan? Worden ze de bommenleggers van Boston over vijf jaar?”

https://www.trouw.nl/democratie/zelfs-t ... ~af8a5a8c/

Profiel  

Bericht nummer:#799  BerichtGeplaatst: za aug 05, 2017 10:44 pm 
lid

Wisp schreef:
Ik heb helemaal niet beweerd te weten "hoe het werkt"
ik heb alleen beweerd dat alle regeringen met bedrijven praten.
Onwaar. Je schrijft in #754 letterlijk: "Hoe het werkt is dat alle regeringen van alle (westerse) landen met bedrijven praten ..."
Je beweert dus beide zaken.
Wél fideel dat je HvR (#751: "Je snapt alleen niet hoe het werkt") alsnog gelijk geeft.

Wisp schreef:
Je vroeg ook helemaal niet "hoe het werkt"
maar je stelde een onzinnige vraag over cijfers, terwijl ik NIETS had gezegd wat redelijkerwijze in cijfers uit te drukken is
Onwaar. Je schrijft in #740 je mening aan de hand van algemene cijfers na 8 jaar Trump te bepalen.

Wisp schreef:
Ik heb helemaal niet beweerd dat niemand Henk Kamp gelooft
Waar. Ik zeg ook nergens dat je dat beweerd hebt.

Hoe het werkt is dat Wisp geen repliek heeft en nu op alle slakken zout probeert te leggen.

Profiel  

Bericht nummer:#800  BerichtGeplaatst: za aug 05, 2017 10:51 pm 
lid

Lumiere schreef:
Toen Nixon vertrengeld zat in het Watergate schandaal waren er ook blinde volgelingen die alles goedpraatten, een comediant verzamelde de vaakstgehoorde excuusjes en het is grappig hoezeer het herkenbaar is voor de Trump Cult :wink:
Zo iets heet volgens mij een stropop drogredenering.

Biertje schreef:
Investeert Apple eigenlijk wel?
Apple is waarschijnlijk aan het sparen voor de 3 fabrieken die ze Trump belooft zouden hebben.

Hume schreef:
Het blaten aan de telefoon ligt op straat en liegt er niet om.
Ik denk dat regeringsleiders wel eens vaker bloopers begaan in hun onderlinge gesprekken. Aangezien alleen de gesprekken van Trump lekken is het moeilijk vergelijken of conclusies te trekken.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 56  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]