Het is nu di nov 13, 2018 8:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2612 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 131  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1301  BerichtGeplaatst: za jan 27, 2018 6:10 pm 
lid

portman schreef:
Biertje schreef:
portman schreef:

Tot nog toe ontkent Rusland alles wat ook maar enigszins in haar nadeel is. Hét kenmerk van een dictatuur. Het ziet er niet naar uit dat dat op korte termijn zal veranderen...
Dat zie ik niet alleen terug in een dictatuur, hetzelfde zie je vrijwel onophoudelijk in de wereld van neoliberalen. Als feiten vrijwel onomstotelijk bewezen zijn komt vrijwel altijd de standaardzin: "" Daar herkennen wij ons niet in""

Vast wel. Maar bij mijn weten zijn er geen 'neoliberale' regimes die hun tegenstanders vermoorden en vervolgen.

Op Fred Spijkers is anders wel geschoten.

Profiel  

Bericht nummer:#1302  BerichtGeplaatst: za jan 27, 2018 6:17 pm 
lid

Biertje schreef:
portman schreef:
Biertje schreef:
Dat zie ik niet alleen terug in een dictatuur, hetzelfde zie je vrijwel onophoudelijk in de wereld van neoliberalen. Als feiten vrijwel onomstotelijk bewezen zijn komt vrijwel altijd de standaardzin: "" Daar herkennen wij ons niet in""

Vast wel. Maar bij mijn weten zijn er geen 'neoliberale' regimes die hun tegenstanders vermoorden en vervolgen.

Ik ben benieuwd door wie. Ik kan alleen maar vinden (in Wikipedia) dat hij bedreigd zou zijn met een wapen door de toenmalige staatssecretaris van Hoof. Dat zou op zich natuurlijk al erg genoeg zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#1303  BerichtGeplaatst: za jan 27, 2018 6:42 pm 
lid

portman schreef:
Biertje schreef:
portman schreef:

Ik ben benieuwd door wie. Ik kan alleen maar vinden (in Wikipedia) dat hij bedreigd zou zijn met een wapen door de toenmalige staatssecretaris van Hoof. Dat zou op zich natuurlijk al erg genoeg zijn.

In Rusland is voor de volgende verkiezingen de hele oppostie al opgesloten, verdwenen of vermoord. Dat is wel vergelijkbaar met ene Fred Spijkers.

Profiel  

Bericht nummer:#1304  BerichtGeplaatst: za jan 27, 2018 7:14 pm 
lid

Niet leuk als je dagelijks van flessenwater moet gebruiken omdat er geen schoon water meer beschikbaar is.

Profiel  

Bericht nummer:#1305  BerichtGeplaatst: zo jan 28, 2018 4:36 pm 
lid

Trump wil nu 25 Miljard dollar in ruil voor een verblijfstatus voor de zogenaamde 'dreamers' Deze laatste groep zijn immigranten die als kind illegaal in Amerika zijn gekomen, inmiddels meestal een highschool diploma hebben en legaal werken in de VS. Vaak leven en wonen ze dus al langer, of zelfs veel langer, dan 5 jaar in dat land. De meesten kennen hun geboorteland niet, noch de taal van dat land. Hun schoolopleiding hebben ze veelal in de VS genoten en ze hebben er dus ook geen kennissen, huisvesting of bestaan.,
Ze volgen, of volgden. in de VS een schoolopleiding of hebben een legale baan of hebben een eigen bedrijf en vaak bezitten ze er ook een eigen huis. Ze mogen onder de Dacawet in de VS verblijven als ze zich niet schuldig maken aan misdrijven e.d.
Het is dan ook van de zotte om deze mensen alsnog naar hun geboorteland te sturen. Ze hebben daar niets te zoeken.
Ze zijn volledig geïntegreerd in de Amerikaanse samenleving.
Ik neem aan dat HRW en Amnestie International zullen verhinderen dat ze deze mensen wegsturen. Dit lijkt mij in strijd met de intentie van de mensenrechten.
De Amerikaanse samenleving en economie kan deze mensen ook om demografische redenen uitstekend gebruiken, nu de Amerikaanse samenleving fors aan het verouderen is.
Die 25 miljard is een absurd hoog bedrag voor een absurde grensmuur. Met een eenvoudig stalen hekwerk en bewaking is het probleem van illegale immigratie uitstekend te tackelen. Dan is maar een fractie van de 25 miljard nodig.
Als ik het congres was zou ik daar op aansturen.

Profiel  

Bericht nummer:#1306  BerichtGeplaatst: zo jan 28, 2018 9:56 pm 
lid

Lijkt me wel een goed plan.
Op termijn burgerschap voor de huidige dreamers die illegaal binnenkwamen, en instrumenten om herhaling te voorkomen.
Waarom 25 miljard te duur zou zijn voor een goeie muur ontgaat me.
Voor de Betuwelijn in ons pieplandje waren we ook al €5 miljard kwijt.

Profiel  

Bericht nummer:#1307  BerichtGeplaatst: zo jan 28, 2018 11:20 pm 
lid

baedeker schreef:
Op termijn burgerschap voor de huidige dreamers die illegaal binnenkwamen, en instrumenten om herhaling te voorkomen.

Maar een hamburger kost nog geen 5 euro.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#1308  BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2018 11:28 am 
lid

baedeker schreef:

Een enkelvoudig stalen hekwerk is geen hoogwaardige spoorlijn met alle toeters en bellen erop en eraan.

Profiel  

Bericht nummer:#1309  BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2018 1:29 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:
Een enkelvoudig stalen hekwerk is geen hoogwaardige spoorlijn met alle toeters en bellen erop en eraan.
Ja, en voldoet evenmin als een hamburger.

Profiel  

Bericht nummer:#1310  BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2018 4:27 pm 
lid

baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:

Ben je gek, natuurlijk voldoet dat, anders schreef ik het niet.
Een andere zaak is dat Trump overweegt om deze zogenaamde 'dreamers' een bedrag in rekening te brengen voor het geval zij een definitieve verblijfsstatus krijgen. Tot op heden zijn zij slechts gedoogd en moeten iedere twee jaar opnieuw een aanvraag indienen om er weer twee jaar bij te krijgen.
Zo kan hij zijn muur ook gedeeltelijk financieren.
Dat vind ik geen gek idee. Voor de dreamers die al werken en een inkomen hebben is dat te doen.
Wellicht dat je kunt vragen om voor de definitieve verblijfsstatus enige duizenden dollars te betalen. Ik zou denken aan hoogstens 5.000 dollar eventueel in termijnen, uitgespreid over bijvoorbeeld 2 jaar, te voldoen
Stel het betreft uiteindelijk rond de 1 miljoen mensen, dan haal je daar toch een leuke 5 miljard dollar mee op.
Het eerste gedeelte van de muur is dan al binnen.

Profiel  

Bericht nummer:#1311  BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2018 4:33 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:

Ben je gek, natuurlijk voldoet dat, anders schreef ik het niet.

Een andere zaak is dat Trump overweegt om deze zogenaamde 'dreamers' een bedrag in rekening te brengen voor het geval zij een definitieve verblijfsstatus krijgen. Tot op heden zijn zij slechts gedoogd en moeten iedere twee jaar opnieuw een aanvraag indienen om er weer twee jaar bij te krijgen.
Zo kan hij zijn muur ook gedeeltelijk financieren.
Dat vind ik geen gek idee. Voor de dreamers die al werken en een inkomen hebben is dat te doen.
Wellicht dat je kunt vragen om voor de definitieve verblijfsstatus enige duizenden dollars te betalen. Ik zou denken aan hoogstens 5.000 dollar eventueel in termijnen, uitgespreid over bijvoorbeeld 2 jaar, te voldoen
Stel het betreft uiteindelijk rond de 1 miljoen mensen, dan haal je daar toch een leuke 5 miljard dollar mee op.
Het eerste gedeelte van de muur is dan al binnen.

Natuurlijk voldoet dat niet....

Zie voorbeelden als Israel of erger, Noord-Korea waar men alles uit de kast moet halen om onwelgevallig volk buiten danwel binnen te houden.

Zie ook de EU voor wat er kan gebeuren als men grenzen niet afdoende beschermt.

Waarom zou dat in Mexico anders zijn ?

Profiel  

Bericht nummer:#1312  BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2018 4:45 pm 
lid

De muur die Israël (overigens voor een groot deel op Palestijns gebied) heeft gebouwd heeft als doel aanslagen te voorkomen. Dat kun je niet vergelijken met het voorkomen dat illegale immigratie plaats vindt. Bij dat door mij voorgestelde hek moet natuurlijk wel elektronische bewaking komen, bijvoorbeeld in de vorm van hoog opgehangen zeppelin-achtige ballonnen, die met camera's de boel in de gaten houden.
Het is echt onzinnig om er een soort Chinese muur te gaan bouwen. Dat is gewoon theatraal en buiten proporties.

Profiel  

Bericht nummer:#1313  BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2018 5:54 pm 
lid

Wat is er nou weer mis met een Chinese muur?
Dat werkt vast beter dan een hek.
Goed voor de werkgelegenheid.
Bovendien een toeristische trekpleister van jewelste.
Afijn, ik heb er alle vertrouwen in dat de Amerikanen wel een verstandige keus zullen maken.

Profiel  

Bericht nummer:#1314  BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2018 6:13 pm 
lid

Nou, dat vertrouwen in het maken van verstandige keuzes van de Amerikanen heeft vorig jaar 8 november anders best wel een stevige knauw gemaakt.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#1315  BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2018 6:14 pm 
lid

baedeker schreef:
Alleen hem nu nog ingezegend krijgen door de Paus... die meent dat muren fout zijn. Wat zou er al die eeuwen rondom Vaticaanstad heen hebben gestaan?
Citaat:
Being separated from the city, on the west bank of the Tiber river, the area was an outcrop of the city that was protected by being included within the walls of Leo IV (847–55), and later expanded by the current fortification walls, built under Paul III (1534–49), Pius IV (1559–65) and Urban VIII (1623–44).
Territory of Vatican City State according to the Lateran Treaty.

When the Lateran Treaty of 1929 that gave the state its form was being prepared, the boundaries of the proposed territory were influenced by the fact that much of it was all but enclosed by this loop. For some tracts of the frontier, there was no wall, but the line of certain buildings supplied part of the boundary, and for a small part of the frontier a modern wall was constructed.
https://en.wikipedia.org/wiki/Vatican_City

Profiel  

Bericht nummer:#1316  BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2018 6:25 pm 
lid

Lancelot schreef:
Nou, dat vertrouwen in het maken van verstandige keuzes van de Amerikanen heeft vorig jaar 8 november anders best wel een stevige knauw gemaakt.

Je gaat toch niet beweren dat Hillary Clinton beter was geweest?
:eek:

Profiel  

Bericht nummer:#1317  BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2018 6:30 pm 
lid

Rightnow schreef:
baedeker schreef:
Alleen hem nu nog ingezegend krijgen door de Paus... die meent dat muren fout zijn. Wat zou er al die eeuwen rondom Vaticaanstad heen hebben gestaan?
Citaat:
Being separated from the city, on the west bank of the Tiber river, the area was an outcrop of the city that was protected by being included within the walls of Leo IV (847–55), and later expanded by the current fortification walls, built under Paul III (1534–49), Pius IV (1559–65) and Urban VIII (1623–44).
Territory of Vatican City State according to the Lateran Treaty.

When the Lateran Treaty of 1929 that gave the state its form was being prepared, the boundaries of the proposed territory were influenced by the fact that much of it was all but enclosed by this loop. For some tracts of the frontier, there was no wall, but the line of certain buildings supplied part of the boundary, and for a small part of the frontier a modern wall was constructed.
https://en.wikipedia.org/wiki/Vatican_City

Tsja, deze Paus heeft makkelijk praten over andermans muurtje, vanuit die prachtige vesting en met een Zwitserse garde.

Profiel  

Bericht nummer:#1318  BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2018 6:44 pm 
lid

baedeker schreef:
Dat werkt vast beter dan een hek.
Goed voor de werkgelegenheid.
Bovendien een toeristische trekpleister van jewelste.
Afijn, ik heb er alle vertrouwen in dat de Amerikanen wel een verstandige keus zullen maken.

Er was iets mis met de Chinese muur, want ondanks dat hij gebouwd was om vijandige stammen uit hun gebied te houden werd hij uiteindelijk door de Mongolen omver geblazen en namen zij de macht in China over.
Maar veel muren zijn gebouwd als verdedigingswerken om vijanden buiten te houden.
Dat is toch heus iets anders dan om illegale immigranten buiten te houden.

Profiel  

Bericht nummer:#1319  BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2018 7:12 pm 
lid

baedeker schreef:
Lancelot schreef:

Laat je nakijken man... Ik ben er van overtuigd dat veel Trump-stemmers spijt hebben als haren op hun hoofd nu ze zien wat voor klojo er nu in het Witte Huis zetelt.

Profiel  

Bericht nummer:#1320  BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2018 8:42 pm 
lid

baedeker schreef:
Lancelot schreef:

Die had wellicht een stuk minder mensen de laan uitgetrapt. :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2612 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 131  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]