Het is nu ma jun 25, 2018 3:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1952 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 98  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1521  BerichtGeplaatst: zo maart 11, 2018 5:26 pm 
lid

Hume schreef:
Raya schreef:
Hume schreef:

Een eurofiel ben ik niet en als EU-realist heb ik ook kritiek op de EU en stel een discussie hierover op prijs.
Maar als het om EU -slopers gaat, die aanhangers zijn van Poetin en de handelsoorlog van Trump tegen Europa verdedigen,
zijn dat voor mij geen discussiepartners.

Het gaat bij mij altijd om de argumenten, niet om het type bloed van iemand. Ik kan er ook naast zitten, waarbij een ander gelijk heeft.

Je gaat niet discussiëren over het verbeteren van een bedrijf ,met iemand die het bedrijf wilt sluiten.

Trump voet een handelsoorlog tegen Europa en in discussies met politici die dit toejuichen ga je bij de duivel biechten.
Dit geld ook voor Poetin, die door dezelfde mensen op handen wordt gedragen, omdat hij de EU en de NAVO wilt afbreken.
Of deze politici zijn te provinciaals ,dat ze niet weten wat er in de wereld te koop is ,
of ze collaboreren met de verkeerde regimes buiten Europa.

Soms is het beter oude foute structuren achter je te laten en op een goede manier overnieuw te beginnen.

Ik maak me meer zorgen over gajes in de EU zelf, dan over Putin of Trump. Je hebt nu gezien hoe een pief kon worden benoemd middels omkoping van de EC-leden. En ik geloof er niets van, dat nationale leiders van de lidstaten niet op de hoogte waren van die benoeming en de wijze waarop. Ook in een paar lidstaten zelf zijn foute figuren hoog opgeklommen. Zo kunnen hele foute figuren het voor het zeggen krijgen in de EU, en dan is het te laat.

Profiel  

Bericht nummer:#1522  BerichtGeplaatst: zo maart 11, 2018 7:54 pm 
lid

Hume schreef:
Raya schreef:
Hume schreef:

Een eurofiel ben ik niet en als EU-realist heb ik ook kritiek op de EU en stel een discussie hierover op prijs.
Maar als het om EU -slopers gaat, die aanhangers zijn van Poetin en de handelsoorlog van Trump tegen Europa verdedigen,
zijn dat voor mij geen discussiepartners.

Het gaat bij mij altijd om de argumenten, niet om het type bloed van iemand. Ik kan er ook naast zitten, waarbij een ander gelijk heeft.

Je gaat niet discussiëren over het verbeteren van een bedrijf ,met iemand die het bedrijf wilt sluiten.

Trump voet een handelsoorlog tegen Europa en in discussies met politici die dit toejuichen ga je bij de duivel biechten.
Dit geld ook voor Poetin, die door dezelfde mensen op handen wordt gedragen, omdat hij de EU en de NAVO wilt afbreken.
Of deze politici zijn te provinciaals ,dat ze niet weten wat er in de wereld te koop is ,

Discussieren met gelijkgestemden is makkelijk.

In gesprek blijven met de mensen met wie je het niet eens bent, dat is de essentiele kunst.

Profiel  

Bericht nummer:#1523  BerichtGeplaatst: zo maart 11, 2018 8:48 pm 
lid

HvR schreef:
Hume schreef:
Raya schreef:

Discussieren met gelijkgestemden is makkelijk.

In gesprek blijven met de mensen met wie je het niet eens bent, dat is de essentiele kunst.

Trump is het met niemand eens. Alleen met Putin misschien. :)

Profiel  

Bericht nummer:#1524  BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2018 10:48 am 
lid

Alle gekissebis leidt ondertussen tot een totale handelsboycot tussen VS en Europa. Ik ben er niet eens tegen: wij hebben andere gedachten over voedsel bijvoorbeeld, dan de Amerikanen. Al in de tijd van Obama hoorden we dat wij maar moesten wennen aan voedsel op basis van soja, al dan niet genetisch gemodificeerd. Ook zal Amerika wel bezwaar hebben tegen het in Europa zelf verbouwen van graan wat hier nodig is. Je ziet dat Europa op dit ogenblik afscheid aan het nemen is van soja en dat alle voedsel hier prijshoudend is, men aanvaardt zonder zoveel woorden dat het nu duurder gaat worden.

Voedsel is bij uitstek de wijze waarop mensen hun identiteit beleven, en liefst nog uit eigen streek of land, maar zeker niet uit de VS! Dit is dus een punt waar Trump geen gelijk gaat krijgen; zijn proefballon met staal was maar symbolisch, net als onze reacties inzake Harley Davidson. Voedsel - DAT is big business. Als reactie of Europese halsstarrigheid zal de VS alle Europese voedsel in de ban doen, en nog erger, Europese auto's.

Vraag niet wat we straks nog met ons geld kunnen kopen - aan het eind van ons geld zal nog wel eens wat maand overblijven!

Profiel  

Bericht nummer:#1525  BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2018 11:01 am 
lid

De EU hanteert al langere tijd een importheffing op diverse landbouwproducten uit de VS.

Hoe je ook over Trump denkt, zijn opstelling tegen de EU komt ergens vandaan!

Profiel  

Bericht nummer:#1526  BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2018 11:40 am 
lid

Raya schreef:
De EU hanteert al langere tijd een importheffing op diverse landbouwproducten uit de VS.

Ja, vanuit de America First doctrine en de misvatting dat wanneer je export uit het buitenland duurder maakt de eigen industrie geholpen wordt. Of dat een handelstekort per definitie slecht voor de economie en de burgers is.

Profiel  

Bericht nummer:#1527  BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2018 11:47 am 
lid

Zelfbescherming is een must geweest, en nog, voor de EU http://www.boerderij.nl/Akkerbouw/Nieuw ... d-108550E/ - Met instemming van de WTO heeft de EU importtarieven voor graan - altijd al gehad.

Wat zijn eigenlijk de wortels van de huidige strubbelingen? Misschien is er in het verleden veel meer afgestemd dan dat burgers nu weten https://fr.usembassy.gov/postwar-marsha ... niversary/

Profiel  

Bericht nummer:#1528  BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2018 12:18 pm 
lid

De Europese autofabrikanten hebben veelal een eigen fabriek in de VS of in één van de Nafta verdragslanden. Ik weet niet of er nu nog veel Europese auto's vanuit de EU in de VS ingevoerd worden. Vroeger werden alleen exclusieve merken, zoals de Jaguar e-type e.d., auto's naar de VS verscheept. Die niche-markt zal wel blijven bestaan. Er zullen ook wel exclusieve Amerikaanse auto's bij ons ingevoerd blijven, maar dan gaat het toch om kleine aantallen. Amerikaanse autofabrikanten hebben ook autofabrieken in de EU.
Er zijn beperkingen op vlees en landbouwproducten. Daar zal de EU hoogstwaarschijnlijk geen krimp geven. Die zijn vaak gemodificeerd of met hormonen bewerkt. Dat willen ze niet in de EU. Dan moeten de Amerikaanse boeren zich maar aan de EU regels aanpassen, net zoals de EU exporteurs zich aan de Amerikaanse regels moeten houden. Daar is niets mis mee. Voor zover er vraag naar is worden er overigens al veel soja bonen en sojaproducten ingevoerd.

Profiel  

Bericht nummer:#1529  BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2018 12:26 pm 
lid

Op een ander punt gaat het in mijn idee volkomen mis in Amerika. Trump is al weer terug gekomen op zijn uitspraken dat de leeftijdgrens voor de aankoop van wapens omhoog zou moeten naar 21 jaar, of andere beperkingen.
Nu worden veteranen opgeroepen om scholen te gaan bewaken, worden leraren aangemoedigd om zich met het hanteren van wapens vertrouwd te maken e.d. Het beleid van de Amerikaanse wapenlobby, de NRA, wordt hierbij gevolgd.
Dat betekent dat scholen een onveilige situatie voor leerlingen, leraren, en eventueel voor ouders en overig personeel, worden. Het worden een soortement van oorlogszone´s. Je moet het maar willen.

Profiel  

Bericht nummer:#1530  BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2018 12:55 pm 
lid

Lees jij wel de juiste kranten, Kwaaisteniet? Zo ja, lees ze dan zorgvuldig: https://www.washingtonpost.com/politics ... e1e8162689

Daar lees je toch dat het witte huis nog niets gezegd heeft over die verhoging van de leeftijd naar 21 jaar. Maar wat in het vat zit (oftewel, als Trump eenmaal iets roept)...

Profiel  

Bericht nummer:#1531  BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2018 2:41 pm 
lid

Rightnow schreef:
Lees jij wel de juiste kranten, Kwaaisteniet? Zo ja, lees ze dan zorgvuldig: https://www.washingtonpost.com/politics ... e1e8162689

Daar lees je toch dat het witte huis nog niets gezegd heeft over die verhoging van de leeftijd naar 21 jaar. Maar wat in het vat zit (oftewel, als Trump eenmaal iets roept)...

Zoveel kranten lees ik nu ook weer niet. Ik reageer wat ik zoal op diverse (internationale)televisiezenders tegenkom.

Profiel  

Bericht nummer:#1532  BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2018 2:56 pm 
lid

Raya schreef:

Uiteraard. Maar dan ben ik benieuwd wáár vandaan. En misschien is het wel troep waar de EU niet op zit te wachten.....

Profiel  

Bericht nummer:#1533  BerichtGeplaatst: do maart 22, 2018 6:17 pm 
lid

baedeker schreef:
Ja die krijgt er zin an.

Artikeltjes over het Duits handelsoverschot:
Why Germany’s trade surplus is bad for the eurozone
Deflating German excuses
N.b. deze zijn uit 2013 en 2014, en toen liep de temperatuur al op.

Nou, dat stormpje is ook overgewaaid.

Profiel  

Bericht nummer:#1534  BerichtGeplaatst: vr maart 23, 2018 12:08 pm 
lid

Er is een nieuw stormpje in aantocht.

https://www.volkskrant.nl/buitenland/tr ... ~a4583079/

Profiel  

Bericht nummer:#1535  BerichtGeplaatst: za maart 24, 2018 1:05 am 
lid

Biertje schreef:

With all due respect, maar hou nou toch eens op om 'van iedere luis een olifant te maken'.... :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#1536  BerichtGeplaatst: za maart 24, 2018 1:13 am 
lid

HvR schreef:
Biertje schreef:

With all due respect, maar hou nou toch eens op om 'van iedere luis een olifant te maken'.... :rolleyes:

Trump gedraagt zichzelf als een olifant in een porseleinkast ,dat hoeft de volkskrant niet te doen.

Profiel  

Bericht nummer:#1537  BerichtGeplaatst: za maart 24, 2018 3:23 am 
lid

Hume schreef:
HvR schreef:
Biertje schreef:

Trump gedraagt zichzelf als een olifant in een porseleinkast ,dat hoeft de volkskrant niet te doen.

Hij verzamelt steeds meer ultra-rechtse en ultra-religieuze figuren om zich heen en degenen die nog een klein beetje logica en verstand hebben, zoals Tillerson, moeten oprotten. Alle verdragen die hem niet aanstaan, zeker die die onder Obama zijn gesloten, moeten opgezegd worden. Dat kan nog heel 'gezellig' worden...

Profiel  

Bericht nummer:#1538  BerichtGeplaatst: za maart 24, 2018 3:52 am 
lid

portman schreef:
Hume schreef:
HvR schreef:

Hij verzamelt steeds meer ultra-rechtse en ultra-religieuze figuren om zich heen en degenen die nog een klein beetje logica en verstand hebben, zoals Tillerson, moeten oprotten. Alle verdragen die hem niet aanstaan, zeker die die onder Obama zijn gesloten, moeten opgezegd worden. Dat kan nog heel 'gezellig' worden...

Nee, het wordt niet ‘gezelliger’ en tot op zekere hoogte heb je volledig gelijk.

Het gezamenlijke belang is zoek....

Profiel  

Bericht nummer:#1539  BerichtGeplaatst: zo maart 25, 2018 11:22 am 
lid

in ieder geval heeft hij een soort nationale volksopstand weten te ontketenen met zijn NRA-wapenbeleid.
Ben reuze benieuwd of dat nog enig gevolg gaat krijgen. Soms krijg je de indruk dat Amerika bijna een gewoon westers beschaafd land aan het worden is.

Profiel  

Bericht nummer:#1540  BerichtGeplaatst: wo maart 28, 2018 9:50 am 
lid

Hume schreef:
HvR schreef:
Biertje schreef:

Het kan ook zijn dat je soms zo'n olifant nodig hebt:

Kim Jong-un was inderdaad in China voor ontmoeting met Xi Jinping
https://nos.nl/artikel/2224674-kim-jong ... nping.html

China says North Korea pledges denuclearisation during friendly visit
https://uk.reuters.com/article/uk-north ... KKBN1H307M

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1952 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 98  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]