Het is nu di nov 13, 2018 5:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2612 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120 ... 131  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#2321  BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2018 9:42 am 
lid

Ondertussen leven we in een wereld waar ze elkaar blijven bijten.

China pompt bijna € 95 mrd liquiditeit in economie
https://fd.nl/economie-politiek/1273130 ... n-economie

Het is al de vierde keer dit jaar dat de Chinese overheid naar dit middel grijpt om zo kredietverlening aan zowel kleine en middelgrote bedrijven, als privé-ondernemingen en start-ups te stimuleren.

Profiel  

Bericht nummer:#2322  BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2018 11:52 am 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:
Kavanaugh is een uitstekende jurist. Geen van de beschuldigingen heeft men aannemelijk kunnen maken. Er is een vuil spel gespeeld met hem en ik vond het goed dat hij zich dat niet liet overkomen. Als mensen zichzelf gediskwalificeerd hebben, dan zijn het de democrats met hun hysterisch gedoe. Die waren nog geen minuut geïnteresseerd in de competenties van de kandidaat. De never-Trump'ers hebben de nederlaag van 2 jaar geleden nog steeds niet geaccepteerd. En deze procedure was hun zoveelste poging om met leugens en zelfs intimidaties de consequenties ervan te ontkennen. Ik ben erg verbaasd om te zien hoveel steun ze hierbij krijgen van MSM en vrouwenbeweging. Gelukkig is dat nu een maand vóór de midterms inzichtelijk gemaakt, zodat het electoraat zich er over kan uitspreken.

Een verkrachter al hoogste rechter, zal Amerika de komende jaren geen goed doen.
Amerika is net als Rusland en andere autocratische staten.
Ze kennen geen onafhankelijke rechtelijke macht.
Laten we daarom de waarden en trias politicus van Europa verdedigen ,
want Europa is een Unicum in de wereld.

[i]"een verkrachter als hoogste rechter" [/i]
Deze reactie is precies en wat er helemaal mis en gevaarlijk is aan #metoo die in praktijk is verworden tot een combinatie van heksenjacht en volktribunaal op basis van mediaberichtgeving. Trial by media. Ziek.

Profiel  

Bericht nummer:#2323  BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2018 12:09 pm 
lid

Frankly schreef:
Hume schreef:
baedeker schreef:
Kavanaugh is een uitstekende jurist. Geen van de beschuldigingen heeft men aannemelijk kunnen maken. Er is een vuil spel gespeeld met hem en ik vond het goed dat hij zich dat niet liet overkomen. Als mensen zichzelf gediskwalificeerd hebben, dan zijn het de democrats met hun hysterisch gedoe. Die waren nog geen minuut geïnteresseerd in de competenties van de kandidaat. De never-Trump'ers hebben de nederlaag van 2 jaar geleden nog steeds niet geaccepteerd. En deze procedure was hun zoveelste poging om met leugens en zelfs intimidaties de consequenties ervan te ontkennen. Ik ben erg verbaasd om te zien hoveel steun ze hierbij krijgen van MSM en vrouwenbeweging. Gelukkig is dat nu een maand vóór de midterms inzichtelijk gemaakt, zodat het electoraat zich er over kan uitspreken.

Een verkrachter al hoogste rechter, zal Amerika de komende jaren geen goed doen.
Amerika is net als Rusland en andere autocratische staten.
Ze kennen geen onafhankelijke rechtelijke macht.
Laten we daarom de waarden en trias politicus van Europa verdedigen ,
want Europa is een Unicum in de wereld.

[i]"een verkrachter als hoogste rechter" [/i]
Deze reactie is precies en wat er helemaal mis en gevaarlijk is aan #metoo die in praktijk is verworden tot een combinatie van heksenjacht en volktribunaal op basis van mediaberichtgeving. Trial by media. Ziek.

Je bent opmerkelijk scherp op dit onderwerp. Het is het eeuwige dilemma bij zaken van seksueel misbruik dat het bijna altijd een zaak is van het ene woord tegenover het andere. En wat #metoo dan bewerkstelligt is het weinig constructieve feit dat mensen danwel per definitie de vrouw geloven danwel
per definitie de man. Met als uitschieters Trump die dit angstige tijden vindt voor jonge mannen, of in bepaalde kringen waar het woord zijkwijven gemeengoed in deze discussie is geworden maar Marokkanen die naar vrouwen sissen het land uitgezet moeten worden. In de bredere context is het jammer dat vergeten wordt dat seksueel geweld niet alleen maar bij bekende mensen voorkomt, integendeel zelfs, en dat het voor 'gewone' slachtoffers die te horen kregen bij de politie dat aangifte weinig zin heeft, waar de omgeving afraadde iets te ondernemen, of nog dagelijks met een dader geconfronteerd worden er niet bepaald makkelijker op is geworden.

Profiel  

Bericht nummer:#2324  BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2018 12:13 pm 
lid

Mensen zijn onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.

Profiel  

Bericht nummer:#2325  BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2018 12:14 pm 
lid

Klopt.

Profiel  

Bericht nummer:#2326  BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2018 9:54 pm 
lid

Antifa tuig dat niet betaald kreeg demonstreert voor het kantoor van Soros.
"George Soros - where's my money?"
Deze keer geen vechtpartijen of brandbommen, maar netjes op de stoep wachten totdat de baas zich meldt.
:eek:

Profiel  

Bericht nummer:#2327  BerichtGeplaatst: di okt 09, 2018 10:35 am 
lid

baedeker schreef:
Deze keer geen vechtpartijen of brandbommen, maar netjes op de stoep wachten totdat de baas zich meldt.

...het filmpje is een hoax waarmee het ongenoegen wordt uitvergroot over Soros die allerlei, ook linkse, belangengroepen financieel ondersteunt maar natuurlijk geen antifa leden op de loonlijst heeft staan zoals het fimpje suggereert

Profiel  

Bericht nummer:#2328  BerichtGeplaatst: di okt 09, 2018 12:19 pm 
lid

Frankly schreef:
baedeker schreef:
...het filmpje is een hoax waarmee het ongenoegen wordt uitvergroot over Soros die allerlei, ook linkse, belangengroepen financieel ondersteunt maar natuurlijk geen antifa leden op de loonlijst heeft staan zoals het fimpje suggereert

Inderdaad, het beeld vind ik terug in een artikel over een demonstratie in Vancouver 2 jaar geleden. Het gescandeer zou zo maar gemonteerd kunnen zijn op de beelden. Antifa zal niet op de loonlijst van Soros staan, maar financiering door belangengroepjes via-via ligt wel voor de hand. Net zoals de spekkoek in Nederland functioneert.

Profiel  

Bericht nummer:#2329  BerichtGeplaatst: di okt 09, 2018 3:12 pm 
lid

Waar het geld van Soros echt is: https://www.investopedia.com/articles/i ... -money.asp

Inderdaad sponsort hij het globalistisch activisme. Niet al zijn activiteiten kun je misschien daaronder rangschikken.

Zo zijn er de nodige biljonairs die bijzonder veel activisme sponsoren; samen met staatssteun, loterijen, donateurs en legaten levert dit een beeld van activisme als een MILJARDENINDUSTRIE!!!!

In Trump ontmoetten ze hun tegen-partij. Inderdaad lijkt het soms alsof Trump wel een tegenwicht kan vormen maar dit is schijn: zonder intelligent conservatisme, aangehangen door de meest ontwikkelde mensen, wint uiteindelijk de progressieve goegemeente. Daarom is iedere welingelichte intellectueel die zelf durft na te denken, een aanwinst.

Profiel  

Bericht nummer:#2330  BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2018 10:38 am 
lid

Wow Rigthnow, dat zijn wel erg veel hobbels: een welingelichte intellectueel die zelf durft na te denken en met intelligent conservatisme de meest ontwikkelde mensen weet te winnen. Volgens mij zagen we in Washington een volksgericht door crazy liberals en hysterische Soros relschoppers. Een lynchpartij kon nog net voorkomen worden door een eigen bullebak uit te rollen, en doordat conservatieven eindelijk gingen beseffen dat als ze zelf niet opkomen voor hun waarden, die waarden verloren gaan. Doordacht en welbespraakt is natuurlijk mooier. Soms kun je niet zonder een stormram.

Profiel  

Bericht nummer:#2331  BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2018 10:20 am 
lid

baedeker schreef:
Wow Rigthnow, dat zijn wel erg veel hobbels: een welingelichte intellectueel die zelf durft na te denken en met intelligent conservatisme de meest ontwikkelde mensen weet te winnen. Volgens mij zagen we in Washington een volksgericht door crazy liberals en hysterische Soros relschoppers. Een lynchpartij kon nog net voorkomen worden door een eigen bullebak uit te rollen, en doordat conservatieven eindelijk gingen beseffen dat als ze zelf niet opkomen voor hun waarden, die waarden verloren gaan. Doordacht en welbespraakt is natuurlijk mooier. Soms kun je niet zonder een stormram.

Hopelijk gaan de ogen van Trump en zijn aanhang eindelijke eens open en krijgen ze oog voor de Westerse waarden.
De belangrijkste bondgenoot van Amerika blijkt een schurkenstaat te zijn.

Medewerkers van de Turkse regering hebben tegen collega's uit de Verenigde Staten gezegd dat ze video- en audiobewijs hebben dat de journalist Jamal Khashoggi is gedood in het Saoedische consulaat in Istanboel.
De Amerikanen zeggen tegen The Washington Post, de krant waarvoor Khashoggi als columnist werkzaam was, dat vooral het audiobewijs erg sterk is. Er zou te horen zijn dat Khashoggi wordt aangehouden, gemarteld en uiteindelijk gedood en in stukken gezaagd.

De Amerikaanse regeringsmedewerkers denken dat dit de reden is dat de Turken zo snel zeker waren dat Saoedi-Arabië achter de moord zat. De Turkse geheime dienst wil het materiaal niet vrijgeven, omdat dan bekend wordt op welke manier buitenlandse ambassades worden afgeluisterd.

Khashoggi, een fel criticus van het Saoedische bewind en de huidige kroonprins Mohamed bin Salman, ging vorige week dinsdag naar het consulaat in Istanboel om een document op te halen voor zijn huwelijk. Hij heeft het consulaat niet meer verlaten.

Het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden wil dat alle wapenverkopen aan Saoedi-Arabië worden gestopt. President Donald Trump is bang dat de wapens dan in China en Rusland worden gekocht, en wil dus dat de handel met de Saudi's door blijft gaan.

https://www.trouw.nl/democratie/-turkij ... ~af3defb4/

Profiel  

Bericht nummer:#2332  BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2018 7:21 pm 
lid

Wat een hypocrisie.

De Amerikanen hebben qua Westerse waarden weinig te leren van de EU. Leg bijvoorbeeld de kwaliteit van de benoeming van SCOTUS rechter Kavanaugh in Washington naast de onfrisse coup van de Duitser Selmayr in Brussel eerder dit jaar. De volwassen democratie is die aan de andere kant van de Atlantische Oceaan.

Omgang met schurkenstaten? Iraanse agenten doden in Den Haag een Iraanse dissident: Ze worden in stilte uitgezet. De Saoedi's laten Khashoggi verdwijnen: Wereldnieuws.

Er is zoveel interessants te melden over meneer Khashoggi. Het belerende linkse krantje Trouw komt niet verder dan wat onjuistheden en hoe dit Trump dwars zit. Ze missen driekwart van het verhaal en geven net genoeg voor nuttige idioten om wat stemmingmakerij op een forum over te pennen. Sorry hoor, maar dit is echt heel pover.

Profiel  

Bericht nummer:#2333  BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2018 8:57 pm 
lid

Over welke onjuistheden heb je het Baedeker? Wat wordt er onjuist verteld over het verdwijnen van Khashoggi?

Neoliberalisme nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#2334  BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2018 9:26 pm 
lid

baedeker schreef:

Lulkoek!

Wanneer ik een delict wil doen en het zo organiseer dat niemand er achter komt, ben ik onschuldig terwijl ik het toch gedaan heb.
Vertrouw jij de controlerende instantie? Ik allang niet meer. Hier zit 'm de kruks. We varen blind op controle en denken dat dat dit de veiligheid biedt die we willen/nodig hebben. Ga toch weg, 20-30 jaar geleden was dit het argument van rechts om de financiën van links af te schieten. Kost teveel, en gelijk hadden ze. Dat rechts zich nu bedient van controle is 180 graden om en nog steeds fout. Controle is beperkt, ik hoop dat dat dit eens gezien gaat worden. Nergens heb je controle (niet helemaal waar). Controle heb je, hoop ik op je eigen leven. Dat is maar dan genoeg.

Profiel  

Bericht nummer:#2335  BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2018 9:37 pm 
lid

wortel schreef:
baedeker schreef:

Lulkoek!

Wanneer ik een delict wil doen en het zo organiseer dat niemand er achter komt, ben ik onschuldig terwijl ik het toch gedaan heb.
Vertrouw jij de controlerende instantie? Ik allang niet meer. Hier zit 'm de kruks. We varen blind op controle en denken dat dat dit de veiligheid biedt die we willen/nodig hebben. Ga toch weg, 20-30 jaar geleden was dit het argument van rechts om de financiën van links af te schieten. Kost teveel, en gelijk hadden ze. Dat rechts zich nu bedient van controle is 180 graden om en nog steeds fout. Controle is beperkt, ik hoop dat dat dit eens gezien gaat worden. Nergens heb je controle (niet helemaal waar). Controle heb je, hoop ik op je eigen leven. Dat is maar dan genoeg.

Maar ik bewonder je vertrouwen! Dat is waar we terug naar moeten. Dan heeft een PVV of welke populistische partij geen voet meer aan de grond. Het is aan ons Nederlanders. Begin klein, in je wijk, dorp en de verandering komt van onder en niet van boven. Uiteindelijk moeten we t zelf doen. Een regering is er niet om te dicteren met ergens een meerderheid van stemmen op partijen. Dat spel is gespeeld, zie de verdeeldheid en opkomst van nog meer "zich onderscheidende" partijen. Nu is democratie een dictatuur geworden omdat er mandaat is. Kijk naar dat dividend-ding. Volslagen onbegrijpbaar dat de stemmer zoiets zou voorstellen, willen voordat de verkiezingen er zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#2336  BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2018 9:58 pm 
lid

Lancelot schreef:
Over welke onjuistheden heb je het Baedeker? Wat wordt er onjuist verteld over het verdwijnen van Khashoggi?

Meneer Kashoggi wordt slechts als "journalist" gepresenteerd en als een fel criticus van het Saoedische bewind. In feite was hij na de jaren 90 onderdeel van dat bewind, en veel meer een speler dan een verslaggever.

The fate of Khashoggi has at least provoked global outrage, but it’s for all the wrong reasons. We are told he was a liberal, Saudi progressive voice fighting for freedom and democracy, and a martyr who paid the ultimate price for telling the truth to power. This is not just wrong, but distracts us from understanding what the incident tells us about the internal power dynamics of a kingdom going through an unprecedented period of upheaval. It is also the story of how one man got entangled in a Saudi ruling family that operates like the Mafia. Once you join, it’s for life, and if you try to leave, you become disposable.
In truth, Khashoggi never had much time for western-style pluralistic democracy. In the 1970s he joined the Muslim Brotherhood, which exists to rid the Islamic world of western influence.

Valt eenmaal het woord moslim broederschap, dan is ook meteen duidelijk waarom de Turken schuimbekkend tegen het plafond hangen. De regerende AKP is het Turkse filiaal van de broederschap, en Khashoggi de facto de leider van het Saoedische filiaal. Meneer Khashoggi heeft een interessant leven geleefd.

Profiel  

Bericht nummer:#2337  BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2018 10:20 pm 
lid

Dank je voor de toelichting Baedeker. Maar maakt wie deze Kashoggi was het gegeven dat iemand zijn consulaat binnen loopt en daar gemarteld wordt, vermoord en in twaalven wordt gedeeld minder erg? Als het waar is dat dit Khashoggi is overkomen is het toch terecht dat de Saoedies aan de schandpaal worden genageld?

Profiel  

Bericht nummer:#2338  BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2018 10:28 pm 
lid

Lancelot schreef:
Dank je voor de toelichting Baedeker. Maar maakt wie deze Kashoggi was het gegeven dat iemand zijn consulaat binnen loopt en daar gemarteld wordt, vermoord en in twaalven wordt gedeeld minder erg? Als het waar is dat dit Khashoggi is overkomen is het toch terecht dat de Saoedies aan de schandpaal worden genageld?

Gaat niet gebeuren omdat er belangen zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#2339  BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2018 10:34 pm 
lid

wortel schreef:
Lancelot schreef:

Gaat niet gebeuren omdat er belangen zijn.

Zou kunnen, maar dan ga je ervan uit dat de belangen die de Saoedies niet aan de hoogste boom willen hangen sterker zijn dan de andere belangen.

Profiel  

Bericht nummer:#2340  BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2018 10:40 pm 
lid

wortel schreef:
wortel schreef:
baedeker schreef:
Lulkoek!

Maar ik bewonder je vertrouwen! Dat is waar we terug naar moeten. Dan heeft een PVV of welke populistische partij geen voet meer aan de grond. Het is aan ons Nederlanders. Begin klein, in je wijk, dorp en de verandering komt van onder en niet van boven. Uiteindelijk moeten we t zelf doen. Een regering is er niet om te dicteren met ergens een meerderheid van stemmen op partijen. Dat spel is gespeeld, zie de verdeeldheid en opkomst van nog meer "zich onderscheidende" partijen. Nu is democratie een dictatuur geworden omdat er mandaat is. Kijk naar dat dividend-ding. Volslagen onbegrijpbaar dat de stemmer zoiets zou voorstellen, willen voordat de verkiezingen er zijn.

Ja, "mensen zijn onschuldig ..." is een juridische basisregel, en wat mij betreft ook een maatstaf voor het maatschappelijk verkeer.

Dat het spel gespeeld is ben ik niet met je eens. Die conclusie veronderstelt een soort status quo waar we ons verlies nemen en er "klein" een mouw aan passen. Rutte heeft het wel eens gehad over de participatiesamenleving: de overheid blijft belasting innen, de voorzieningen verdwijnen en als burger moet je jezelf maar redden. Ik ben er van overtuigd dat als de politieke kaste daar eenmaal aan geroken hebt, ze daar steeds verder in zullen blijven gaan. Ik zie geen status quo, alleen maar een moment waarop het zo belachelijk wordt dat de boel klapt. Maar toegeven, Nederlanders zijn al te tolerant.

Verder mag de PVV of wat voor partij dan ook van mij ogenblikkelijk verdwijnen als zijn nut is uitgediend. Maar op dit moment speel je met het uitsluiten ervan alleen maar in op meerderheden die komen tot onzin als dat dividend-ding.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2612 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120 ... 131  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]