Het is nu do jun 21, 2018 7:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 249 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Auteur Bericht
Bericht nummer:#241  BerichtGeplaatst: zo sep 24, 2017 11:23 am 
lid

Lies schreef:
Biertje schreef:
Lies schreef:
Wat er misgaat bij de Hema
https://www.trouw.nl/home/wat-er-misgaa ... ~a4142e14/

Weer staat de Hema in de etalage. Het warenhuis groeit hard maar blijft verlies lijden. Wat ooit zijn kracht was - de Hema is van iedereen - is nu zijn zwakte, zeggen kenners.

Om die reden heb ik een draadje gepleit voor het stopzetten van de bouw van kantoorpanden en winkels. Ik ben er niet van overtuigd dat als Hema failliet gaat er zo weer iemand een leegstaand pand betrekt.

De kenners snappen niet dat de Hema al in een ver verleden van zijn bezittingen is ontdaan.
De Hema zit hier in een binnenstadje, Blokker, die in hetzelfde schuitje zit, ook, en die trekken al jaren minder klanten omdat ze moeilijk te bereiken zijn. De Actions die ik ken vestigen zich hier altijd aan de randen met voldoende parkeergelegenheid (gratis), die hadden in de gaten dat de motoriek van de mens door de jaren achteruit gaat. Mijn ervaring is als zulke ondernemingen constant de indeling en het assortiment jaarlijks veranderen het niet lang duurt voor ze definitief moeten sluiten. Dan helpt kleding zonder label ook niet meer, en via internet kun je te kust en te keur.
In Alkmaar hadden ze een vergelijkbare fout gemaakt: de auto uit de binnenstad en torenhoge parkeertarieven.Ze hebben het geweten.

Profiel  

Bericht nummer:#242  BerichtGeplaatst: zo sep 24, 2017 4:07 pm 
lid

Biertje schreef:
Lies schreef:
Biertje schreef:
Om die reden heb ik een draadje gepleit voor het stopzetten van de bouw van kantoorpanden en winkels. Ik ben er niet van overtuigd dat als Hema failliet gaat er zo weer iemand een leegstaand pand betrekt.

De kenners snappen niet dat de Hema al in een ver verleden van zijn bezittingen is ontdaan.
De Hema zit hier in een binnenstadje, Blokker, die in hetzelfde schuitje zit, ook, en die trekken al jaren minder klanten omdat ze moeilijk te bereiken zijn. De Actions die ik ken vestigen zich hier altijd aan de randen met voldoende parkeergelegenheid (gratis), die hadden in de gaten dat de motoriek van de mens door de jaren achteruit gaat. Mijn ervaring is als zulke ondernemingen constant de indeling en het assortiment jaarlijks veranderen het niet lang duurt voor ze definitief moeten sluiten. Dan helpt kleding zonder label ook niet meer, en via internet kun je te kust en te keur.
In Alkmaar hadden ze een vergelijkbare fout gemaakt: de auto uit de binnenstad en torenhoge parkeertarieven.Ze hebben het geweten.
Beste dame, lieve heer.. jullie zitten off topic :gniffel:

'Het is hier dat we bedenken dat zelfs wanneer de haat het felste brandt en de strijd van het tribalisme een hoogtepunt heeft bereikt, we de drang moeten weerstaan om naar binnen toe te keren. We moeten weerstand bieden aan de drang om diegenen die anders zijn te demoniseren.' Obama, Pearl Harbor dec'2016)

Profiel  

Bericht nummer:#243  BerichtGeplaatst: zo sep 24, 2017 4:23 pm 
lid

Einstein schreef:
Biertje schreef:
Lies schreef:

Kleding zonder labels, dan ook draadjes zonder labels :wink:

Profiel  

Bericht nummer:#244  BerichtGeplaatst: zo sep 24, 2017 6:21 pm 
lid

Einstein schreef:
Biertje schreef:
Lies schreef:
Nee hoor, lege winkelstraten en uiteindelijk lege winkels

Profiel  

Bericht nummer:#245  BerichtGeplaatst: do sep 28, 2017 8:27 am 
lid

Genderneutraal ploeteren:

HEMA kijkt naar mogelijke verkoop
https://www.nu.nl/economie/4940981/hema ... rkoop.html

Profiel  

Bericht nummer:#246  BerichtGeplaatst: do sep 28, 2017 8:03 pm 
lid

Lies schreef:
Genderneutraal ploeteren:

HEMA kijkt naar mogelijke verkoop
https://www.nu.nl/economie/4940981/hema ... rkoop.html
Je bent gek als je in deze tijden een met schuld overladen bedrijf koopt.

Profiel  

Bericht nummer:#247  BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2018 12:28 pm 
lid

Raya schreef:
Kleding zonder labels, dan ook draadjes zonder labels :wink:
En een wereld zonder de moeder, de vrouw.

Schrijvers uiten ongenoegen over thema Boekenweek 'De moeder de vrouw'

https://www.nu.nl/cultuur-overig/531739 ... vrouw.html

In de open brief in de NRC verwijten de ondertekenaars de CPNB dat deze genderongelijkheid in het literaire veld in stand houdt, door de vrouw alleen met het moederschap te identificeren. Ook wordt er uitsluitend door mannen op het thema gereflecteerd.

Ook nu begrijp ik de ophef niet, in het gedicht staat ze toch aan het roer?

De moeder de vrouw

Ik ging naar Bommel om de brug te zien.
Ik zag de nieuwe brug. Twee overzijden
die elkaar vroeger schenen te vermijden,
worden weer buren. Een minuut of tien
dat ik daar lag, in 't gras, mijn thee gedronken,
mijn hoofd vol van het landschap wijd en zijd -
laat mij daar midden uit de oneindigheid
een stem vernemen dat mijn oren klonken.

Het was een vrouw. Het schip dat zij bevoer
kwam langzaam stroomaf door de brug gevaren.
Zij was alleen aan dek, zij stond bij 't roer,
en wat zij zong hoorde ik dat psalmen waren.

O, dacht ik, o, dat daar mijn moeder voer.
Prijs God, zong zij, Zijn hand zal u bewaren.

Martinus Nijhoff

Profiel  

Bericht nummer:#248  BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2018 1:24 pm 
lid

Ik merk een toenemende gekte in Nederland.
'We' of 'ze' slaan door.
Ik heb nog nooit een man een kind zien baren

Wat is er mis met moeders, vraag ik mij af.
vraag het kinderen die hen moeten missen,
hoe belangrijk moeders zijn.
Wat overigens ook voor vaders geldt.
Ieder kind zoekt naar mannelijke en vrouwelijke held.

m/v en de rest van het alfabet,
onderscheid maken moet mogen.
hang niet overal het woordje discriminatie met de negatieve klank aan.

Profiel  

Bericht nummer:#249  BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2018 2:06 pm 
lid

Die gekte is niet alleen in Nederland, het heerst overal. Als mannen nu eens wat hoger gaan spreken om het gelijk te trekken, of is dat teveel gevraagd? :)

Vrouwen spreken met lagere stem dan vroeger
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/w ... ~a1ae0e6f/

Dankzij veranderende machtsverhoudingen spreken vrouwen vandaag met een lagere stem dan hun moeders of grootmoeders. Dat is de conclusie van een onderzoek van Cecilia Pemberton van de University of South Australia waarin opnames uit 1945 en de vroege jaren 90 met elkaar werden vergeleken.

Mekkeren over de gevolgen doen we dan wel weer later:

Lagere stem minder sexy

Er is ook een keerzijde aan de stemverandering bij vrouwen. “Hoewel lagere stemmen - en assertief gedrag in het algemeen - efficient macht en autoriteit signaleren, bij vrouwen zowel als bij mannen, kan het ook een negatieve impact hebben op hoe leuk je wordt gevonden”, zegt Cheng.

Uit verschillende studies is gebleken dat een diepere stem vaak minder sexy is en minder vriendelijk overkomt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 249 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]