Het is nu di okt 17, 2017 5:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 246 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: vr jul 28, 2017 5:23 am 
lid

Ook de NS zal vooraan omroepen beginnen met genderneutrale: beste reiziger. "Dames en heren" mag niet langer.

Ja ja forummers (m/v) het kan verkeren. Er zijn een paar duizend transseksuelen in Nederland waarvan zich een klein percentage niet thuisvoelt als mevrouw of mijnheer, de rest heeft gewoon een keuze gemaakt. Een handjevol maar de NS gaat 70.000 aankondigingen per dag aanpassen van "dames en heren" naar "reiziger".

Knettergek. Ik kan niet wachten op de Zwarte Piet discussie.
Is er al een kabinet?

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: vr jul 28, 2017 7:52 am 
lid

Goh, neemt de NS dat achterlijke voorstel van de gemeente Amsterdam over?

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: vr jul 28, 2017 8:08 am 
lid

Waar komt deze transgender hype ineens vandaan. Decennia lang is er geen issue, zouden er nu ineens transgenders zijn die aangeven enorme problemen te hebben als een publiek omroepbericht het over dames en heren heeft. Ik geloof daar niks van. Of is het inderdaad weer een zwarte piet achtig verhaal met mensen die daar enorm onder geleden hebben al die tijd.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: vr jul 28, 2017 8:25 am 
lid

"Het liep over straat. Het kuchte.
De andere het stopte, keek over het schouder. Glimlachte tegen het."

We gaan vast veel internationale literatuurprijzen winnen...

Ik weet ook niet waar dit vandaan komt. Is er soms iets waar de aandacht van af moet worden geleid? Van Zwarte Piet misschien?

Het komt ook erg snel na elkaar in het nieuws. Besluiten van instellingen welke doorgaans log tot besluitvorming komen. Het lijken mij geen opwelling van een bestuurder te zijn, want die mag zoiets niet in zijn/haar eentje beslissen. Het is namelijk een cultuuromslag.
Twee kan nog toeval zijn, maar als er binnen afzienbare tijd een derde bijkomt...
Nee, geen complottheorie, wel een constatering.

Het bergt ook gevaren met zich mee. Mannenlichamen zijn nu eenmaal anders dan vrouwenlichamen. Wat als straks met spoed de dokter moet worden gebeld en je geen 'man' of 'vrouw' meer mag zeggen. Of in een bijsluiter mag schrijven...

Ik vind het maar grote onzin.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: vr jul 28, 2017 8:51 am 
lid

Volslagen doorgeslagen, knettergek
http://www.ad.nl/politiek/en-welke-lett ... ~ad34b5a8/

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: vr jul 28, 2017 9:01 am 
lid

Goede ontwikkeling. Het krampachtig vasthouden aan sexe onderscheid is niet meer van deze tijd. Meewarig over de wens van moslims om gescheiden te zwemmen roepen dezelfden nu ach en wee als Nederland verder gaat in de veranderende culturele omstandigheden. Als je oprecht tegen een groep mensen spreekt waarvan je de achtergrond niet kent is het simpelweg juister om "iedereen" te zeggen dan "dames en heren".

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: vr jul 28, 2017 9:13 am 
lid

Lancelot hebben een punt.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: vr jul 28, 2017 9:59 am 
lid

Enzo501 schreef:
Waar komt deze transgender hype ineens vandaan. Decennia lang is er geen issue, zouden er nu ineens transgenders zijn die aangeven enorme problemen te hebben als een publiek omroepbericht het over dames en heren heeft. Ik geloof daar niks van. Of is het inderdaad weer een zwarte piet achtig verhaal met mensen die daar enorm onder geleden hebben al die tijd.

Duidelijk uit de VS.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: vr jul 28, 2017 10:01 am 
lid

Lancelot schreef:
Goede ontwikkeling. Het krampachtig vasthouden aan sexe onderscheid is niet meer van deze tijd. Meewarig over de wens van moslims om gescheiden te zwemmen roepen dezelfden nu ach en wee als Nederland verder gaat in de veranderende culturele omstandigheden. Als je oprecht tegen een groep mensen spreekt waarvan je de achtergrond niet kent is het simpelweg juister om "iedereen" te zeggen dan "dames en heren".

De wet is al in de maak: Verplicht dichtnaaien vagina's en amputeren borsten en piemels. Alles voor een genderneutraal Nederland!

Niets ten nadele van mensen die zich niets voelen, maar ik voel mij gewoon het geslacht dat ik heb. Waarom mag ik niet meer bestaan?

Het hebben van een geslacht is iets anders dan discrimineren naar geslacht.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: vr jul 28, 2017 10:09 am 
lid

Dit soort geforceerd taalgebruik draagt niet bij tot een (nog) grotere acceptatie van LHBT's integendeel het zal contraproductief werken.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: vr jul 28, 2017 10:24 am 
lid

Onzin allemaal. het geslacht ligt vast in IEDERE CEL VAN HET LICHAAM

De EU moet geen associatieverdrag sluiten met een land dat passagiersvliegtuigen uit de lucht schiet

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: vr jul 28, 2017 10:26 am 
lid

Toch wel treurig dat transseksuelen die van geslacht veranderd zijn nu niet meer met het geslacht waarvoor ze strijd hebben geleverd en pijnlijke operaties hebben ondergaan, aangesproken mogen worden. Dat is niet de erkenning waar zo naar gesnakt werd, maar ontkenning. Een klap in het gezicht.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: vr jul 28, 2017 11:10 am 
lid

claartje schreef:
Dit soort geforceerd taalgebruik draagt niet bij tot een (nog) grotere acceptatie van LHBT's integendeel het zal contraproductief werken.

Hoe werkt dat? Zoiets als: "Oh nee de NS en gemeente Amsterdam hebben de intentie om beleefd te zijn tegen de grootste gemene deler, ik ben absoluuuuut niet homofobisch maar het is de schuld van LHBT's dat de gemeente Amsterdam en de NS nu beleefd zijn zonder dat ik daar verder last van heb maar ik ben wel tegen! Stelletje vuile flikkers!"

Altijd lachen hoe mensen die zogenaamd tegen 'politieke correctheid' zijn kunnen zeuren om simpele beleefdheid die niemand schaadt. Laten we even eerlijk zijn, personen bij wie een simpele beleefdheid door een derde partij de acceptatie van LHBT's al schaadt, waren überhaupt niet echt accepterend van LHBT's.

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Laatst bijgewerkt door Lumiere op vr jul 28, 2017 11:17 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: vr jul 28, 2017 11:16 am 
lid

Lumiere schreef:
claartje schreef:

Hoe werkt dat? Zoiets als: "Oh nee de NS en gemeente Amsterdam hebben de intentie om beleefd te zijn tegen de grootste gemene deler, het is de schuld van LHBT's dat de gemeente Amsterdam en de NS nu beleefd zijn zonder dat ik daar verder last van heb maar ik ben wel tegen! Stelletje vuile flikkers!"

Altijd lachen hoe mensen die zogenaamd tegen 'politieke correctheid' zijn kunnen zeuren om simpele beleefdheid die niemand schaadt.

Het gaat om de doorgeslagen valse correctheid.
Daarbij is het geen taak van de NS om de Nederlandse taal te vormen. De NS moet zorgen dat er treinen rijden, en wel op tijd, met voldoende zitplaatsen, zodat mannen, vrouwen en hetten (al dan niet fysiek) allemaal kunnen zitten en op tijd op hun plaats van bestemming aankomen.

Het is niet de eerste 'politiek-correcte' aanpassing, alsof niemand meer tegen een stootje kan. Als je iets aan discriminatie wilt doen, pak dan de discriminatie aan, of het nu om huidskleur of leeftijd gaat bij sollicitaties of wat dan ook. Of het nu om beloning gaat of promotiemogelijkheden, etc. Er valt nog meer dan genoeg strijd te leveren in plaats van een woordje veranderen en vervolgens vergenoegd achterover te leunen dat 'we weer een forse stap in de strijd van discriminatie hebben gezet'.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: vr jul 28, 2017 11:25 am 
lid

Raya schreef:

Goh 'doorgeslagen' beleefdheid wat erg, de wereld stort in.

Raya schreef:
Daarbij is het geen taak van de NS om de Nederlandse taal te vormen. De NS moet zorgen dat er treinen rijden, en wel op tijd, met voldoende zitplaatsen, zodat mannen, vrouwen en hetten (al dan niet fysiek) allemaal kunnen zitten en op tijd op hun plaats van bestemming aankomen.

Het is ook de taak van de NS om ordentelijk te communiceren naar reizigers en daarbij is beleefdheid geen enkel probleem.

Raya schreef:
Het is niet de eerste 'politiek-correcte' aanpassing, alsof niemand meer tegen een stootje kan.

Blijkbaar zijn er inderdaad mensen die er niet tegen een stootje kunnen als ze al problemen maken van het gegeven dat ze aangesproken kunnen worden met "beste reiziger"

Raya schreef:
Als je iets aan discriminatie wilt doen, pak dan de discriminatie aan, of het nu om huidskleur of leeftijd gaat bij sollicitaties of wat dan ook. Of het nu om beloning gaat of promotiemogelijkheden, etc. Er valt nog meer dan genoeg strijd te leveren in plaats van een woordje veranderen en vervolgens vergenoegd achterover te leunen dat 'we weer een forse stap in de strijd van discriminatie hebben gezet'.

Ah dus een vorm van beleefdheid toepassen kan niet omdat het volgens jou niet discriminatie bij sollicitaties oplost, mja dat is natuurlijk heel erg logisch ik ben nu ook tegen omdat het beleefd zijn van de NS ook niet meteen wereldvrede brengt :rolleyes:

Als je al niet bereid bent om een kleine minieme stap te maken die niemand schaadt, dan ben je ook niet echt bereid om een grote stap te maken.

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: vr jul 28, 2017 11:35 am 
lid

Gestopt schreef:
Onzin allemaal. het geslacht ligt vast in IEDERE CEL VAN HET LICHAAM

Wat je daar zegt is ook onzin. Gevaarlijke onzin desnoods.

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: vr jul 28, 2017 11:37 am 
lid

Raya schreef:
Lancelot schreef:

De wet is al in de maak: Verplicht dichtnaaien vagina's en amputeren borsten en piemels. Alles voor een genderneutraal Nederland!

Niets ten nadele van mensen die zich niets voelen, maar ik voel mij gewoon het geslacht dat ik heb. Waarom mag ik niet meer bestaan?

De genderneutralisten slaan door, maar jij ook een beetje. :wink:

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: vr jul 28, 2017 1:05 pm 
lid

Lumiere schreef:
Raya schreef:

Goh 'doorgeslagen' beleefdheid wat erg, de wereld stort in.

Raya schreef:

Het is ook de taak van de NS om ordentelijk te communiceren naar reizigers en daarbij is beleefdheid geen enkel probleem.

Raya schreef:
Het is niet de eerste 'politiek-correcte' aanpassing, alsof niemand meer tegen een stootje kan.

Blijkbaar zijn er inderdaad mensen die er niet tegen een stootje kunnen als ze al problemen maken van het gegeven dat ze aangesproken kunnen worden met "beste reiziger"

Raya schreef:
Als je iets aan discriminatie wilt doen, pak dan de discriminatie aan, of het nu om huidskleur of leeftijd gaat bij sollicitaties of wat dan ook. Of het nu om beloning gaat of promotiemogelijkheden, etc. Er valt nog meer dan genoeg strijd te leveren in plaats van een woordje veranderen en vervolgens vergenoegd achterover te leunen dat 'we weer een forse stap in de strijd van discriminatie hebben gezet'.

Ah dus een vorm van beleefdheid toepassen kan niet omdat het volgens jou niet discriminatie bij sollicitaties oplost, mja dat is natuurlijk heel erg logisch ik ben nu ook tegen omdat het beleefd zijn van de NS ook niet meteen wereldvrede brengt :rolleyes:

Als je al niet bereid bent om een kleine minieme stap te maken die niemand schaadt, dan ben je ook niet echt bereid om een grote stap te maken.

Dat de NS reizigers aan wil spreken met reizigers is op zich niets mis mee. Maar het gaat hier niet om beleefdheid, maar de vermeende correctheid. We kennen in principe maar twee soorten mens: met mannelijke en met vrouwelijke geslachtsorganen. En natuurlijk zijn er genetische fouten. Als iemand een algemene groet per se op zijn persoon en dan ook nog op zijn gevoel wil betrekken, waar is dan het eind? Gaan we dan de kappers sluiten omdat er kale mensen zijn voor wie het pijnlijk kan zijn geconfronteerd te worden met de kapper omdat er bij hen niets meer te knippen valt?
Gaan we nu ook mannelijke patiënten opnemen om te onderzoeken op eierstokkanker omdat ze zich anders wel eens gekwetst zouden kunnen voelen? En gaan we vrouwen nu ook preventief onderzoeken op prostaatkanker?

En wat met de mensen die iemand naar de trein brengen, of juist op het perron staan om iemand te verwelkomen, de mensen die zelf geen reiziger zijn. Hoe moet je die dan aanspreken als een trein vertraging heeft?

Beleefd kun je altijd zijn, maar je kunt simpelweg niet in de binnenkant van iemand kijken als je deze tegenkomt. We kennen het mannelijk en het vrouwelijk geslacht en waar iemand zich binnen de twee uiterste grenzen qua gevoel bevindt is een persoonlijke zaak. Vrijheid blijheid. Dat heeft niets, maar dan ook helemaal niets te maken met een groet.
Laten we alsjeblieft normaal doen en blijven doen. Een regenboogvlag aan de gevel van het stadhuis heb ik geen enkel probleem mee, net zo min als met een regenboogzebrapad, maar de natuur: mannen en vrouwen ontkennen omdat iemand zich gekwetst zou kunnen voelen, slaat als tang op varken.

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: vr jul 28, 2017 1:07 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Lancelot schreef:

De genderneutralisten slaan door, maar jij ook een beetje. :wink:

De draak steken is geen doorslaan. De draak steken is de draak steken, net zoals een man een man en een vrouw een vrouw en verder iedereen voor zichzelf mag weten wat hij of zij of het wil voelen.

Ik voorzie wel degelijk een probleem:
Er zijn mensen die zich Napoleon voelen. Er zijn ook mensen die zich een hond of kat voelen. Hoe moeten we die gaan aanspreken?

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: vr jul 28, 2017 1:34 pm 
lid

Lancelot schreef:

Vooropgesteld, ieder bedrijf (dus ook de NS, waarvan alle aandelen in handen van de overheid zijn) mag eigen afwegingen maken.
Als de NS meent haar klanten het best te bedienen met de neutrale aanspreektitel "beste reizigers" vind ik dat prima.

Jouw stelling "het krampachtig vasthouden aan sexe onderscheid is niet meer van deze tijd" is echter volledig absurd en doorgeslagen.
Op een relatieve handvol transgenders na (wat zal het zijn, mischien tienduizend of zo ?) hebben alle vrouwen, mannen, jongens en meisjes geen enkele twijfel en ook nooit gehad, de vraag is niet eens opgekomen, tot welke eenduidige sexe zij behoren, ook niet bij lesbo's of homo's.

Ondanks wat in het wereldvreemde groen linkse amsterdamse grachtengordel milieu helemaal hot en happening is; heeft slechts een relatieve handvol mensen twijfel tot welke sexe ze behoren. Dat is niet cultureel, maar biologisch bepaald.
Deze heel discussie over het krampachtig ontkennen van sexeverschillen doet mij denken aan de doorgeslagen emancipatiebeweging die krampachtig eiste dat de verschillen tussen meisjes en jongens kwamen door opvoeding en maatschappij. Als jongens maar met poppen gingen spelen en meisjes maar met speelgoedautotjes dan zouden die verschillen zo verdwijnen.
Het eindresultaat is een gefeminiseerde maatschappij waar meisjesgedrag wordt geprezen en beloond, en het van bioloigsche nature meer tot ravotten, bewegen, doen, zelf ontdekken jongensgedrag als onwenselijk wordt gecorrigeerd.
SIRE heeft hier momenteel zelfs een reclamespot voor op tv.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 246 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]