Het is nu wo nov 14, 2018 8:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 163 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: za aug 05, 2017 9:39 am 
lid

'In 2100 jaarlijks tienduizenden Europese doden door extreem weer'

Het dodental van weerrampen kan in Europa tegen het einde van deze eeuw fors zijn toegenomen.
Alleen al extreme hitte kan in 2100 jaarlijks 150.000 mensen het leven kosten.
Dit kan mogelijk worden voorkomen door de effecten van klimaatverandering aan te pakken, zo schrijven wetenschappers van het Joint Research Centre in The Lancet Planetary Health journal.
Het onderzoeksteam is in het leven geroepen door de Europese Commissie.

Volgens de onderzoekers nemen de gevolgen van klimaatverandering snel toe.
Zo zou twee derde van de Europeanen last krijgen van broeikasgassen en komt extreem weer vaker voor.

In de voorspellingen is er vanuit gegaan dat de uitstoot van broeikasgassen niet wordt bestreden.
Dit zou op den duur leiden tot jaarlijks 152.000 weer-gerelateerde doden tussen 2071 en 2100.
Ter vergelijking: tussen 1981 en 2010 vielen jaarlijks drieduizend doden die aan het weer kunnen worden toegeschreven.

http://www.nu.nl/klimaat/4869302/in-210 ... -weer.html

Kan deze kwalijke bangmakerij / B.S. eindelijk eens stoppen ?

Dit is echt pure propaganda.... :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: za aug 05, 2017 9:55 am 
lid

Dat we extremen hebben in het weer valt niet ontkennen.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: za aug 05, 2017 10:04 am 
lid

Biertje schreef:

Natuurlijk niet, maar een armageddon van tienduizenden doden door climate change is pure bangmakerij.

Ben benieuwd hoe sterk de lasten nu weer gaan stijgen om eea. te compenseren.... :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: za aug 05, 2017 10:09 am 
lid

HvR schreef:
Biertje schreef:

Natuurlijk niet, maar een armageddon van tienduizenden doden door climate change is pure bangmakerij.

Ben benieuwd hoe sterk de lasten nu weer gaan stijgen om eea. te compenseren.... :rolleyes:
Ik weet het gewoon niet. Ondanks dat we steeds meer weten, zien we toch toch dat er nog wereldwijd overstromingen toch weer doden opeist.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: za aug 05, 2017 11:00 am 
lid

Het beste kunnen we onze kop in het zand steken. We zullen er zelf immers weinig last van hebben. Het zijn slechts onze kinderen en kleinkinderen die hier de gevolgen van zullen ondervinden. Dus waar zouden we ons zorgen om maken?
Hoogstens zullen miljoenen mensen hun leefgebied moeten verlaten, maar dat gebeurt, zo lang ze maar arm genoeg zijn, hoofdzakelijk in andere gebieden in de wereld.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: za aug 05, 2017 11:16 am 
lid

Dat er iets moet veranderen is duidelijk. Zoals we nu bezig zijn kunnen we niet doorgaan, tenzij we een grote uitsterving willen veroorzaken.
Het klimaat is een onderdeel. Er sterven wereldwijd 5,5 miljoen mensen vroegtijdig door het fijnstof van o.a. het autoverkeer en elektriciteitscentrales. Die dus ook nog eens deels verantwoordelijk zijn voor de opwarming van de aarde.

We zullen echt iets moeten doen. We kunnen simpelweg bij onszelf beginnen. Led-verlichting, minder lampen aan en korter, door bijv. bijtijds naar bed te gaan. Pak wat meer de fiets in plaats van de auto of ga lopen. Fietstassen zijn niet zo duur en er kunnen veel boodschappen in, ik doe het al jaren. Doe de wasdroger de deur uit en span een waslijn in de tuin of op het balkon. Of koop een droogrek voor in de logeerkamer. Doe de vaatwasmachine ook maar weg. Samen de afwas doen kan ook leuk zijn en is zo gebeurd. Een half uur douchen is echt nodig en samen onder de douche als partners heeft ook zijn charmes, vul het bad wat minder vaak.

Maar we moeten ook niet in de praatjes over gigantische investeringen trappen. Laten we eerst maar eens stoppen met subsidies op vervuilende centrales, bijvoorbeeld. Zo krijgt RWE 2,7 miljard subsidie per jaar, voor het bijstoken van zaagsel, wat deels speciaal voor hen wordt verzaagd (!). Daar kunnen heel wat zonnepanelen voor worden gemonteerd en een deel kan worden besteed aan de ontwikkeling van echt goede en schone batterijen voor de opslag van elektriciteit. We hebben een hoop kennis en vaardigheden in Nederland, alleen het geld voor onderzoek en ontwikkeling ontbreekt vaak.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: za aug 05, 2017 11:32 am 
lid

HvR schreef:

Domrechts in optima forma, dat er op dit moment al duizenden doden vallen door zomerhitte is bekend dat er meer doden kunnen vallen als de temperatuur structureel stijgt is gewoon logische extrapolatie.

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: zo aug 06, 2017 9:51 am 
lid

Lumiere schreef:
HvR schreef:

Domrechts in optima forma, dat er op dit moment al duizenden doden vallen door zomerhitte is bekend dat er meer doden kunnen vallen als de temperatuur structureel stijgt is gewoon logische extrapolatie.

Al bij een etmaalgemiddelde van boven de 16,5 graden wordt het in woningen met veel glas te warm aan de zonkant. Op zulke dagen kan het in slaapkamers oplopen tot boven 30 graden. Dat kunnen mensen van boven de 80 gewoon niet meer aan. Zeker omdat ze ’s nachts vaak hun ramen niet openzetten.’’

Uit je eigen bron....

Punt is dat dit soort berichten altijd weer leidt tot grote plannen om de zaak te keren die miljarden kosten,
terwijl climate change een constante is en het raam open zetten een niet al te grote moeite (of een airco niet al te duur).

Domme, opgeklopte paniek is het.... :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: zo aug 06, 2017 11:53 am 
lid

Dat "domme" zou ik nog anders benoemen. Ik begrijp dat burgers worden geacht het als een geloof te beleiden, liefst samen met nut en noodzaak van massa-migratie en globalisering. De menselijke neiging tot religiositeit en de behoefte aan geloof lijkt wel gericht te zijn op de 'linkse kerk' waar zingeving wordt gevonden. Maar het domme lijkt mij hier dat een beroep op het verstand uitblijft.

Waarom niet meer een beroep gedaan op ons denkvermogen en waarom niet meer toelaten van discussie en twijfel? Waarom ook weinig aandacht voor vrede en ontwikkeling in de wereld want je ziet toch dat fossiele brandstoffen die voor niets aan de oppervlakte lijken te komen in Irak, Saudi Arabia, Venezuela, Nigeria, Libya, steeds leiden tot oorlog en tot uiteindelijke armoede van de plaatselijke bevolking.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: zo aug 06, 2017 1:12 pm 
lid

HvR schreef:
Lumiere schreef:
HvR schreef:

Al bij een etmaalgemiddelde van boven de 16,5 graden wordt het in woningen met veel glas te warm aan de zonkant. Op zulke dagen kan het in slaapkamers oplopen tot boven 30 graden. Dat kunnen mensen van boven de 80 gewoon niet meer aan. Zeker omdat ze ’s nachts vaak hun ramen niet openzetten.’’

Uit je eigen bron....

Ja dus?

HvR schreef:
Punt is dat dit soort berichten altijd weer leidt tot grote plannen om de zaak te keren die miljarden kosten,

En terecht, het is dan ook een serieus probleem ondanks dat jij dat blijkbaar niet snapt.

HvR schreef:
terwijl climate change een constante is

:duh: Climate change is het omgekeerde van een constante, het is namelijk variabel (vandaar ook het woord -> 'change') en afhankelijk van andere factoren zoals zonnestraling, menselijk CO2 gebruik, enz. Voordat je weer met termen als 'constante' gaat gooien is het verstandig om even weer bij te lezen wat een constante ook alweer is

HvR schreef:
en het raam open zetten een niet al te grote moeite (of een airco niet al te duur).

Tsja de realiteit is dat zomerhitte nu al een serieus risico is voor ouderen die daardoor daadwerkelijk overlijden en bij toenemende warmte dat risico alleen maar groter wordt. Dat domrechts dat niet serieus wil nemen is nu eenmaal de reden dat zij domrechts zijn.

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: zo aug 06, 2017 1:20 pm 
lid

Rightnow schreef:
Dat "domme" zou ik nog anders benoemen. Ik begrijp dat burgers worden geacht het als een geloof te beleiden,

Wetenschap is geen geloof, ontkennen van klimaatwetenschap heeft eerder religieuze ondertonen.

Rightnow schreef:
Waarom niet meer een beroep gedaan op ons denkvermogen en waarom niet meer toelaten van discussie en twijfel?

Omdat in deze het domrechtse pleidooi voor 'discussie en twijfel' niet is gebaseerd op wetenschap en rationaliteit, maar op domme struisvogelpolitiek.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: zo aug 06, 2017 2:12 pm 
lid

Het kapitalisme lost dit soort dingen vanzelf op.
CO2 overschot? Is het niet Rodney Allam die een oplossing brengt, dan is er over tien of twintig jaar wel een ander.
Het ergste wat we kunnen doen is onze aandacht verleggen naar kluitjesdenkers en ideologen die komen met een halve diagnose en een non-oplossing, en die by the way een uitstekend belegde boterham verdienen aan de paniekzaaierij.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: zo aug 06, 2017 2:50 pm 
lid

Lumiere schreef:
Wetenschap is geen geloof (...)

Het gaat hier om "wetenschap" zoals de GELOVIGE in die wetenschap het ervaart. De GELOVIGE leek die zich vastklampt aan iets wat hij niet begrijpt. De "wetenschap" zoals die wordt "beleefd" door de "gelovige in wetenschap" - zo'n wetenschap vind ik persoonlijk niet het beste om blind in te vertrouwen.

De wetenschapper die bewust probeert zijn vak ten volle te beleven, staat hier buiten. Ik ken zulke mensen en zulke mensen "geloven" niet in "wetenschap".

Het zijn de (meestal niet-beta) hoger opgeleiden die ook geen betere zingeving in hun leven kennen, die hun behoefte aan zekerheid en zingeving projecteren op "wetenschap" die zij noch begrijpen, noch proberen te beoefenen.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: zo aug 06, 2017 3:04 pm 
lid

HvR schreef:
Dit zou op den duur leiden tot jaarlijks 152.000 weer-gerelateerde doden tussen 2071 en 2100.
Ter vergelijking: tussen 1981 en 2010 vielen jaarlijks drieduizend doden die aan het weer kunnen worden toegeschreven.[/citaat]

Ze moeten hun beleid aan het publiek verkopen. Ik snap werkelijk niet waarom ze hiervoor denken te moeten overdrijven.
"... die aan het weer kunnen worden toegeschreven." Hoezo dan? Als iemand die leeft op een dieet van MacDonalds en Kentucky Fried Chicken, en die rookt en zuipt als een ketter, het loodje legt bij een hittegolf, ligt dat dan aan die hittegolf?

Enfin, ik weet niet wie de opperspindoctor is, maar het idee van "groen en renewable" lijkt me handiger aan de man te brengen door simpelweg te zeggen "Luistert. We hebben te maken met een eindige voorraad fossiele brandstoffen, dus we moeten naar alternatieven gaan zoeken. Dat doe je niet in een weekend, dus daar moeten we nu alvast mee beginnen. Deal?"

Kan me niet voorstellen dat een zinnig mens het hiermee oneens zou zijn.

Dylan Thomas.
Laat zien
Do not go gentle into that good night,
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.

Though wise men at their end know dark is right,
Because their words had forked no lightning they
Do not go gentle into that good night.

Good men, the last wave by, crying how bright
Their frail deeds might have danced in a green bay,

Wild men who caught and sang the sun in flight,
And learn, too late, they grieved it on its way,

Grave men, near death, who see with blinding sight
Blind eyes could blaze like meteors and be gay,

And you, my father, there on the sad height,
Curse, bless, me now with your fierce tears, I pray.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: zo aug 06, 2017 3:41 pm 
lid

Agamemnon schreef:
HvR schreef:
Ter vergelijking: tussen 1981 en 2010 vielen jaarlijks drieduizend doden die aan het weer kunnen worden toegeschreven.[/citaat]

Ze moeten hun beleid aan het publiek verkopen. Ik snap werkelijk niet waarom ze hiervoor denken te moeten overdrijven.
"... die aan het weer kunnen worden toegeschreven." Hoezo dan? Als iemand die leeft op een dieet van MacDonalds en Kentucky Fried Chicken, en die rookt en zuipt als een ketter, het loodje legt bij een hittegolf, ligt dat dan aan die hittegolf?

Enfin, ik weet niet wie de opperspindoctor is, maar het idee van "groen en renewable" lijkt me handiger aan de man te brengen door simpelweg te zeggen "Luistert. We hebben te maken met een eindige voorraad fossiele brandstoffen, dus we moeten naar alternatieven gaan zoeken. Dat doe je niet in een weekend, dus daar moeten we nu alvast mee beginnen. Deal?"

Kan me niet voorstellen dat een zinnig mens het hiermee oneens zou zijn.

Maar dan is er weer een geheime agenda

Waarom er niet gewoon aan toevoegen:
"en als dat van het klimaat waar zou zijn, dan pikken we dat gelijk mee"

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: zo aug 06, 2017 5:03 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Het beste kunnen we onze kop in het zand steken.

Voor de feitelijkheid dat een klimaatgelovige geen wetenschapper is, en voor het feit dat een wetenschapper per definitie twijfelt en juist niet gelooft. ALTIJD was er in de wetenschap strijd waar nieuwe en oude paradigma's naast elkaar bestonden, en de discussie hoogtij vierde.

Totdat miljardairs als de gebroeders Koch en George Soros begonnen om met vele miljoenen politieke propaganda te bedrijven. Niet onbemiddels was ook Al Gore die net weer bezig is een nieuwe film uit te brengen. Al Gore had een interessant business model, in nauwe samenwerking met Goldman Sachs meen ik me te herinneren.

De enigen die vrij uit kunnen spreken zijn mensen die al met pensioen zijn, zo lang althans nog enige vrijheid wordt gelaten. Klimaatwetenschappers spreken na hun AOW-leeftijd meestal vrij uit en die discussie is aangenamer dan die tussen de in loondienst actieve wetenschappers, UITEINDELIJK betaald door de Kochs en de Sorossen. Die moeten leven met de waarheid: wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: zo aug 06, 2017 6:43 pm 
lid

Zie mijn onderschrift

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: zo aug 06, 2017 8:16 pm 
lid

Rightnow schreef:
Voor de feitelijkheid dat een klimaatgelovige geen wetenschapper is, en voor het feit dat een wetenschapper per definitie twijfelt en juist niet gelooft. ALTIJD was er in de wetenschap strijd waar nieuwe en oude paradigma's naast elkaar bestonden, en de discussie hoogtij vierde.

Discussie vereist een bepaalde intellectuele integriteit die bij realiteitsontkenners van de klimaatsdiscussie ontbreekt, er is namelijk een reden voor de wetenschappelijke consensus op dit onderwerp. Dat is 1. namelijk dat de theorie achter de huidige klimaatsverandering volstrekt logisch is, gebaseerd op observeerbare feiten en resultaten van daadwerkelijk wetenschappelijk onderzoek zo goed als eenduidig dezelfde kant op wijst.

2. de huidige klimaatsveranderingen niet meer logisch zijn te verklaren zonder de menselijke hand en het nodig is om de bekende chemische eigenschappen van koolstofdioxide te negeren om dat nog te ontkennen.

Daarom zie je realiteitsontkenners zelden daadwerkelijk de wetenschap zelf bediscussiëren, in plaats daarvan komen lieden als Rightnow en Osker met complottheorieen zoals hieronder:

Rightnow schreef:
Totdat miljardairs als de gebroeders Koch en George Soros begonnen om met vele miljoenen politieke propaganda te bedrijven. Niet onbemiddels was ook Al Gore die net weer bezig is een nieuwe film uit te brengen. Al Gore had een interessant business model, in nauwe samenwerking met Goldman Sachs meen ik me te herinneren.

De enigen die vrij uit kunnen spreken zijn mensen die al met pensioen zijn, zo lang althans nog enige vrijheid wordt gelaten. Klimaatwetenschappers spreken na hun AOW-leeftijd meestal vrij uit en die discussie is aangenamer dan die tussen de in loondienst actieve wetenschappers, UITEINDELIJK betaald door de Kochs en de Sorossen. Die moeten leven met de waarheid: wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

De wetenschap zelf kunnen ze niet onderuit halen, dus probeert domrechts het in diskrediet te brengen, zoals ik al schreef de intellectuele integriteit van domrechts ontbreekt daarmee om gelijkwaardig aan enige discussie deel te nemen.

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: ma aug 07, 2017 10:26 am 
lid

Lumiere,

Ik vind het niet fair dat je mij in dit verband "dom" noemt. Hoe succesvol wordt een forum waar mensen elkaar van alles toevoegen wat nergens voor nodig is? En zal er iemand van jou onder de indruk zijn en zijn denken scherpen omdat jij de integriteit betwijfelt van mensen die anders denken dan jij?

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: ma aug 07, 2017 10:37 am 
lid

Lumiere schreef:
HvR schreef:
Lumiere schreef:

Uit je eigen bron....

Ja dus?

HvR schreef:

En terecht, het is dan ook een serieus probleem ondanks dat jij dat blijkbaar niet snapt.

HvR schreef:
terwijl climate change een constante is

:duh: Climate change is het omgekeerde van een constante, het is namelijk variabel (vandaar ook het woord -> 'change') en afhankelijk van andere factoren zoals zonnestraling, menselijk CO2 gebruik, enz. Voordat je weer met termen als 'constante' gaat gooien is het verstandig om even weer bij te lezen wat een constante ook alweer is

HvR schreef:
en het raam open zetten een niet al te grote moeite (of een airco niet al te duur).

Tsja de realiteit is dat zomerhitte nu al een serieus risico is voor ouderen die daardoor daadwerkelijk overlijden en bij toenemende warmte dat risico alleen maar groter wordt. Dat domrechts dat niet serieus wil nemen is nu eenmaal de reden dat zij domrechts zijn.

Gefeliciteerd, je bent een echt die-hard gelovige die volledig overtuigd is van het eigen gelijk
en die zichzelf blijkbaar nogal slim vindt ook (als enige ongeveer).

Jammer genoeg ken je de uitdrukking 'Change is the only constant' nog niet maar dat kun je vast wel googlen.... :rolleyes:

En jammer voor jou maar ik heb geen zin om op deze wijze met iemand van gedachten te wisselen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 163 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]