Het is nu za okt 21, 2017 8:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Sleepwet referendum
Bericht nummer:#81  BerichtGeplaatst: di okt 10, 2017 7:49 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
claartje schreef:

In Het Parool stond een voor de meeste mensen begrijpelijke versie van de wet. Ik heb het vermoeden dat er maar heel weinig tegenstanders van de 'sleepwet' zijn die van de werkelijke inhoud op de hoogte zijn maar zich laten leiden door de felste tegenstanders en hun ongenuanceerde uitlatingen.
https://www.parool.nl/binnenland/wat-ho ... ~a4520844/

Lees even goed wat er staat:

De diensten kunnen alleen zien wie met wie contact heeft. De inhoud van die contacten kan vele stappen later pas worden ingezien. Gegevens die relevant zijn, mogen tot drie jaar worden bewaard.

Uit je eigen link.

Er staat dus heel duidelijk dat niet alleen meta-gegevens mogen worden verzameld, maar simpelweg ALLES. Dat niet direct alles mag worden ingezien is een letter in de wet, maar we weten allemaal dat die letter dood is. Immers, ALLE verzamelde gegevens mogen onverkort, ongefilterd, worden doorgegeven aan andere (buitenlandse) diensten, die er vervolgens mee mogen doen wat ze willen.

Dat direct 98% van de gegevens wordt verwijderd, is flauwekul. Dan hoef je die ook niet te verzamelen. Zeker niet als je gericht afluisterd, want dan weet je wie je verdachte is. En het gaat niet alleen om computers en telefoons. Het gaat om alles met een internet aansluiting, zelfs de 'slimme pop' van je dochter.

Ik wil je nog even een paar dingen in herinnering roepen: de vele illegale dossiers welke de BVD bleek te hebben aangelegd eind jaren negentig. De AIVD is niets anders dan de BVD onder een andere naam, omdat de BVD een slechte naam had gekregen toen het bestaan van die dossiers uitlekten.
Daarbij is de overheid al meerdere malen op de vingers getikt voor het bewaren van privacygevoelige gegevens, zoals laatst nog de kentekenfoto's van auto's met plaats, datum en tijd, welke allang vernietigd hadden moeten zijn.

Het is wat er in de wet staat, en het vertrouwen in de overheid cq veiligheidsdiensten, niet wat de veiligheidsdienst zelf beweerd hoe ze er mee om zullen gaan. De BVD, sorry AIVD, en de rest van de overheid, hebben allang bewezen op dat punt niet te vertrouwen te zijn. De tegenstanders van de sleepwet hebben groot gelijk!

De werkwijze, mate van betrouwbaarheid en praktijken van de AIVD zijn geen onderwerp van het referendum. Dit blijkt ook uit een link van (jawel) geenstijl die aangeeft dat het referendum moet doorgaan omdat het vorige referendum 'genegeerd' is en bepaalde partijen tegen raadgevende en bindende referenda zijn. Drogredeneringen dus; en zo gaan er weer een nepreferendum tegemoet, waarbij de informatie over het echte onderwerp gemanipuleerd wordt en het weer een exercitie tegen 'de elite', de polletiek en het 'partijkartel' wordt. Men laat zich kritiekloos achter het GS/SP/DENK spannen. Succes daarmee.
Daar kan je geen referendum over houden. Stel je voor dat je een referendum houdt over de ministeries die jarenlang door rechts zijn bestierd?

Profiel  

Bericht nummer:#82  BerichtGeplaatst: di okt 10, 2017 7:51 pm 
lid

Raya schreef:
Enzo501 schreef:
Raya schreef:

Hm, een referendumwet hebben en dan wetten opstellen die referendumproof zijn. Dat lijkt mij dan tegen de wet.

Je kunt de AIVD niet effectief laten werken met wetten en methoden uit 2002. Pedonetwerken, terreurnetwerken, cybercriminelen maken gebruik van alle mogelijkheden die internet en moderne communicatie biedt, en dus moeten opsporing en zich niet laten afleiden door mensen die denken dat hun koelkast afgetapt gaat worden.

Geen zinnig mensen zal zeggen dat er niet afgeluisterd hoeft te worden. Ik meen dat trouwens al eerder gepost te hebben, maar dat zal je dan wel ontgaan zijn.
Het gaat alleen om wat en hoe. Daarover kun je wel op een zinnige manier met elkaar van mening verschillen. Tenminste, als de ander zo intelligent is om te beseffen dat het voorbeeld dat gegeven was sarcasme was. Dus staak ik mijn discussie met jou.

:buigen:
Het wat en hoe inderdaad. Meegaan met de technologische ontwikkelingen is essentieel en dat is wat deze wet mogelijk maakt.

Profiel  

Bericht nummer:#83  BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2017 12:20 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Enzo501 schreef:

Je kunt de AIVD niet effectief laten werken met wetten en methoden uit 2002. Pedonetwerken, terreurnetwerken, cybercriminelen maken gebruik van alle mogelijkheden die internet en moderne communicatie biedt, en dus moeten opsporing en zich niet laten afleiden door mensen die denken dat hun koelkast afgetapt gaat worden.

Geen zinnig mensen zal zeggen dat er niet afgeluisterd hoeft te worden. Ik meen dat trouwens al eerder gepost te hebben, maar dat zal je dan wel ontgaan zijn.
Het gaat alleen om wat en hoe. Daarover kun je wel op een zinnige manier met elkaar van mening verschillen. Tenminste, als de ander zo intelligent is om te beseffen dat het voorbeeld dat gegeven was sarcasme was. Dus staak ik mijn discussie met jou.

:buigen:
Het wat en hoe inderdaad. Meegaan met de technologische ontwikkelingen is essentieel en dat is wat deze wet mogelijk maakt.
Niet alles is gewenst. Gerichte opsporing is prima maar wat er nu op tafel ligt, nodigt uit tot datgene wat Trump wil: alle IP-adressen en de namen van de gebruikers van een anti-trumpsite. Nee dank je wel.

Profiel  

Bericht nummer:#84  BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2017 1:29 pm 
lid

De tekst van de referendum vraag over de tapwet is uitgelekt:

"Bent u voor of tegen een waardeloos inlegvelletje bij de tapwet?"

De EU moet geen associatieverdrag sluiten met een land dat passagiersvliegtuigen uit de lucht schiet

Profiel  

Bericht nummer:#85  BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2017 1:29 pm 
lid

Gestopt schreef:
De tekst van de referendum vraag over de tapwet is uitgelekt:

"Bent u voor of tegen een waardeloos inlegvelletje bij de tapwet?"

De EU moet geen associatieverdrag sluiten met een land dat passagiersvliegtuigen uit de lucht schiet

Profiel  

Bericht nummer:#86  BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2017 1:32 pm 
lid

Heb ik net een duiding van het raadgevend referendum in Nederland in een ander draadje geplaats, komt gestopt met de perfecte post om die duiding te beamen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]