Het is nu vr okt 20, 2017 9:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: algemene loonsverhoging?
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: wo sep 20, 2017 11:50 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 1161
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Iedere er toe doende hotemotoot pleit voor een algemene loonsverhoging. Zoals bekend ben ik nogal tegendraads en dat geldt ook in dit geval. Ik pleit voor een nieuw stelsel van beloning. Het is lang niet in alle sectoren hosanna en binnen bepaalde sectoren zijn ook grote verschillen over de rentabiliteit van verscheidene bedrijven. Maar als het goed gaat met een bepaald bedrijf en er is een zekere reserve opgebouwd waardoor het bedrijf tegen een stootje kan, is er ruimte voor een verantwoorde loonsverhoging. Deze hoeft niet in een vaste verhoging uitgekeerd te worden maar kan ook als een winstdeling op het vaste loon uitgekeerd worden. Als de winst dan tegenvalt is er dus ook minder winstuitkering, en als er te weinig winst is blijft het vaste loon gehandhaafd. Zo kan uitdrukking gegeven worden aan onderscheiding tussen sectoren en binnen sectoren. Een bedrijf loopt zo veel minder kans om om te vallen, waarmee niemand gebaat is.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: wo sep 20, 2017 12:03 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10758
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Iedere er toe doende hotemotoot pleit voor een algemene loonsverhoging. Zoals bekend ben ik nogal tegendraads en dat geldt ook in dit geval. Ik pleit voor een nieuw stelsel van beloning. Het is lang niet in alle sectoren hosanna en binnen bepaalde sectoren zijn ook grote verschillen over de rentabiliteit van verscheidene bedrijven. Maar als het goed gaat met een bepaald bedrijf en er is een zekere reserve opgebouwd waardoor het bedrijf tegen een stootje kan, is er ruimte voor een verantwoorde loonsverhoging. Deze hoeft niet in een vaste verhoging uitgekeerd te worden maar kan ook als een winstdeling op het vaste loon uitgekeerd worden. Als de winst dan tegenvalt is er dus ook minder winstuitkering, en als er te weinig winst is blijft het vaste loon gehandhaafd. Zo kan uitdrukking gegeven worden aan onderscheiding tussen sectoren en binnen sectoren. Een bedrijf loopt zo veel minder kans om om te vallen, waarmee niemand gebaat is.
Dat willen beleidsmakers niet omdat er dan onzekerheid is over de te verwachten belastinginkomsten. Om diezelfde reden werkt men liever met een belasting over een rendement van 4% dan het werkelijke rendement. Neemt niet weg dat je wel een punt hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: wo sep 20, 2017 12:16 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 25, 2013 5:34 pm
Berichten: 4729
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
Iedere er toe doende hotemotoot pleit voor een algemene loonsverhoging. Zoals bekend ben ik nogal tegendraads en dat geldt ook in dit geval. Ik pleit voor een nieuw stelsel van beloning. Het is lang niet in alle sectoren hosanna en binnen bepaalde sectoren zijn ook grote verschillen over de rentabiliteit van verscheidene bedrijven. Maar als het goed gaat met een bepaald bedrijf en er is een zekere reserve opgebouwd waardoor het bedrijf tegen een stootje kan, is er ruimte voor een verantwoorde loonsverhoging. Deze hoeft niet in een vaste verhoging uitgekeerd te worden maar kan ook als een winstdeling op het vaste loon uitgekeerd worden. Als de winst dan tegenvalt is er dus ook minder winstuitkering, en als er te weinig winst is blijft het vaste loon gehandhaafd. Zo kan uitdrukking gegeven worden aan onderscheiding tussen sectoren en binnen sectoren. Een bedrijf loopt zo veel minder kans om om te vallen, waarmee niemand gebaat is.
Dat willen beleidsmakers niet omdat er dan onzekerheid is over de te verwachten belastinginkomsten. [...] Neemt niet weg dat je wel een punt hebt.


Winstdelingen laten zich in positieve én negatieve zin - kortetermijndenken - in verregaande mate vergelijken met bonussen.

Biertje schreef:
Om diezelfde reden werkt men liever met een belasting over een rendement van 4% dan het werkelijke rendement.


Het forfaitair rendement laat de onzekerheid met betrekking tot de grondslag onverlet.

_________________
"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: wo sep 20, 2017 12:23 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10758
Berichten: Intopic
P-G schreef:
Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
Iedere er toe doende hotemotoot pleit voor een algemene loonsverhoging. Zoals bekend ben ik nogal tegendraads en dat geldt ook in dit geval. Ik pleit voor een nieuw stelsel van beloning. Het is lang niet in alle sectoren hosanna en binnen bepaalde sectoren zijn ook grote verschillen over de rentabiliteit van verscheidene bedrijven. Maar als het goed gaat met een bepaald bedrijf en er is een zekere reserve opgebouwd waardoor het bedrijf tegen een stootje kan, is er ruimte voor een verantwoorde loonsverhoging. Deze hoeft niet in een vaste verhoging uitgekeerd te worden maar kan ook als een winstdeling op het vaste loon uitgekeerd worden. Als de winst dan tegenvalt is er dus ook minder winstuitkering, en als er te weinig winst is blijft het vaste loon gehandhaafd. Zo kan uitdrukking gegeven worden aan onderscheiding tussen sectoren en binnen sectoren. Een bedrijf loopt zo veel minder kans om om te vallen, waarmee niemand gebaat is.
Dat willen beleidsmakers niet omdat er dan onzekerheid is over de te verwachten belastinginkomsten. [...] Neemt niet weg dat je wel een punt hebt.


Winstdelingen laten zich in positieve én negatieve zin - kortetermijndenken - in verregaande mate vergelijken met bonussen.

Biertje schreef:
Om diezelfde reden werkt men liever met een belasting over een rendement van 4% dan het werkelijke rendement.


Het forfaitair rendement laat de onzekerheid met betrekking tot de grondslag onverlet.
Met het verschil dat een bonus te maken heeft met prestaties die vaak niet geleverd zijn - de risico's worden meestal buiten beschouwing gelaten- en een winstdeling is gebaseerd op pure winst. Dan is het wel te hopen dat er gerotzooid wordt met cijfers, iets wat heel gemakkelijk kan doo een voorzieningen te nemen voor een niet-bestaand risico,


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: wo sep 20, 2017 12:37 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 41480
Berichten: Intopic
Bij mijn weten is het al vaker voorgekomen dat er loonsverlagingen werden gegeven bij financiële problemen.

Een belangrijke factor voor mensen is de bestaanszekerheid, en daarbij behoort ook een inkomenszekerheid.
Het is waar, dat ondernemers daar zelf geen zekerheid in hebben, maar dan heb je het over de kleine ondernemers, vaak handelend onder een firma e.d. Niet de zetbaasjes die soms tonnen en soms zelfs miljoenen opstrijken, terwijl ze zelf geen enkel risico lopen.
Loon deels afhankelijk maken van winstcijfers geeft grote onzekerheid, vooral ook omdat er eenvoudig met boekhoudingen gerommeld kan worden en winsten als kosten kunnen worden weggesluisd.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: wo sep 20, 2017 1:14 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 15144
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
Iedere er toe doende hotemotoot pleit voor een algemene loonsverhoging. Zoals bekend ben ik nogal tegendraads en dat geldt ook in dit geval. Ik pleit voor een nieuw stelsel van beloning. Het is lang niet in alle sectoren hosanna en binnen bepaalde sectoren zijn ook grote verschillen over de rentabiliteit van verscheidene bedrijven. Maar als het goed gaat met een bepaald bedrijf en er is een zekere reserve opgebouwd waardoor het bedrijf tegen een stootje kan, is er ruimte voor een verantwoorde loonsverhoging. Deze hoeft niet in een vaste verhoging uitgekeerd te worden maar kan ook als een winstdeling op het vaste loon uitgekeerd worden. Als de winst dan tegenvalt is er dus ook minder winstuitkering, en als er te weinig winst is blijft het vaste loon gehandhaafd. Zo kan uitdrukking gegeven worden aan onderscheiding tussen sectoren en binnen sectoren. Een bedrijf loopt zo veel minder kans om om te vallen, waarmee niemand gebaat is.
Dat willen beleidsmakers niet omdat er dan onzekerheid is over de te verwachten belastinginkomsten. Om diezelfde reden werkt men liever met een belasting over een rendement van 4% dan het werkelijke rendement. Neemt niet weg dat je wel een punt hebt.

Dit willen vooral de vakbonden niet. Die hebben geen moeite om een bedrijf of branch om zeep te helpen met te hoge looneisen in tijden dat het wat minder gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: wo sep 20, 2017 1:26 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 15, 2014 4:28 pm
Berichten: 4235
Berichten: Intopic
Woonplaats: Mijn eigen Vinexwijk
Misschien dat eenmalige "winstuitkeringen" aan medewerkers onder bepaalde voorwaarden gedeeltelijk belastingaftrekbaar kunnen worden gemaakt.

_________________
de meesten hadden de middelen niet om bootvluchteling te worden


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: wo sep 20, 2017 1:33 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10758
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
Iedere er toe doende hotemotoot pleit voor een algemene loonsverhoging. Zoals bekend ben ik nogal tegendraads en dat geldt ook in dit geval. Ik pleit voor een nieuw stelsel van beloning. Het is lang niet in alle sectoren hosanna en binnen bepaalde sectoren zijn ook grote verschillen over de rentabiliteit van verscheidene bedrijven. Maar als het goed gaat met een bepaald bedrijf en er is een zekere reserve opgebouwd waardoor het bedrijf tegen een stootje kan, is er ruimte voor een verantwoorde loonsverhoging. Deze hoeft niet in een vaste verhoging uitgekeerd te worden maar kan ook als een winstdeling op het vaste loon uitgekeerd worden. Als de winst dan tegenvalt is er dus ook minder winstuitkering, en als er te weinig winst is blijft het vaste loon gehandhaafd. Zo kan uitdrukking gegeven worden aan onderscheiding tussen sectoren en binnen sectoren. Een bedrijf loopt zo veel minder kans om om te vallen, waarmee niemand gebaat is.
Dat willen beleidsmakers niet omdat er dan onzekerheid is over de te verwachten belastinginkomsten. Om diezelfde reden werkt men liever met een belasting over een rendement van 4% dan het werkelijke rendement. Neemt niet weg dat je wel een punt hebt.

Dit willen vooral de vakbonden niet. Die hebben geen moeite om een bedrijf of branch om zeep te helpen met te hoge looneisen in tijden dat het wat minder gaat.
Waar gaat het minder? De bedrijven zwemmen in het geld, draaien uitstekende winsten en weten niet eens wat ze er mee moeten doen. Ik ben niet tegen vakbonden. Zie dit idiote beleid van Ryanair. Ze willen die piloten afschepen met een appel en een ei. Die overuren waren niet nodig geweest als Ryanair méér piloten en cabinepersoneel had aangetrokken. Kut, want dan daalt de winst. Nu maar hopen dat er massaclaims komen tegen Ryanair. Maar dan zal Enzo wel zeggen dat er een bedrijf om zeep wordt geholpen door die kut-vakbonden en door die kut-claims, want zo is het toch, Enzo?

Want als ik annuleer moet ik verzekerd zijn anders krijg ik mijn geld niet terug. Maar Ryanair mag rustig een dag van te voren de vlucht zonder geldige reden annuleren zonder dat het haar geld hoeft te kosten. Dat de mensen ineens met extra kosten worden opgezadeld is vervelend maar shit happends.

https://www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10 ... en-ryanair


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: wo sep 20, 2017 1:34 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10758
Berichten: Intopic
Rightnow schreef:
Misschien dat eenmalige "winstuitkeringen" aan medewerkers onder bepaalde voorwaarden gedeeltelijk belastingaftrekbaar kunnen worden gemaakt.
Waarom?


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: wo sep 20, 2017 1:39 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 15, 2014 4:28 pm
Berichten: 4235
Berichten: Intopic
Woonplaats: Mijn eigen Vinexwijk
Omdat je daarmee het grootste probleem op dit ogenblik kunt oplossen: het signaal aan jongeren dat ze echt de opleidingen zouden moeten doen waar goedbetaald werk op aansluit. Trouwens, ik zou willen kijken of bedrijven met hoge winsten wel genoeg doen om personeel zelf op te leiden, al gaat dat vaak via trainingen en part-time cursussen. Je zou ook kunnen faciliteren dat men mensen al de baan geeft als ze de opleiding nog niet af hebben; ook dat is een signaalwerking voor de geschikte mensen om te hulp te komen waar dringend specialisten nodig zijn.

Denk eens aan al die slimme en hardwerkende mensen die zijn opgesloten in sectoren en specialismen waar het enkel maar bergafwaarts mee kan gaan. Die nog lang geen 75 jaar oud zijn!

_________________
de meesten hadden de middelen niet om bootvluchteling te worden


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: wo sep 20, 2017 1:42 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 15144
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Dat willen beleidsmakers niet omdat er dan onzekerheid is over de te verwachten belastinginkomsten. Om diezelfde reden werkt men liever met een belasting over een rendement van 4% dan het werkelijke rendement. Neemt niet weg dat je wel een punt hebt.

Dit willen vooral de vakbonden niet. Die hebben geen moeite om een bedrijf of branch om zeep te helpen met te hoge looneisen in tijden dat het wat minder gaat.
Waar gaat het minder? De bedrijven zwemmen in het geld, draaien uitstekende winsten en weten niet eens wat ze er mee moeten doen. Ik ben niet tegen vakbonden. Zie dit idiote beleid van Ryanair. Ze willen die piloten afschepen met een appel en een ei. Die overuren waren niet nodig geweest als Ryanair méér piloten en cabinepersoneel had aangetrokken. Kut, want dan daalt de winst. Nu maar hopen dat er massaclaims komen tegen Ryanair. Maar dan zal Enzo wel zeggen dat er een bedrijf om zeep wordt geholpen door die kut-vakbonden en door die kut-claims, want zo is het toch, Enzo?

Want als ik annuleer moet ik verzekerd zijn anders krijg ik mijn geld niet terug. Maar Ryanair mag rustig een dag van te voren de vlucht zonder geldige reden annuleren zonder dat het haar geld hoeft te kosten. Dat de mensen ineens met extra kosten worden opgezadeld is vervelend maar shit happends.

https://www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10 ... en-ryanair

Klopt niet, als Ryanair een vlucht cancelled krijg je je geld terug. Als je zelf cancelled niet, maar dat is nu eenmaal het risico dat je neemt als je met een goedkope airliner vliegt.
Wat Ryanair momenteel doet is uiteraard bijzonder twijfelachtig, maar in de vrije markt die de luchtvaart is kunnen consumenten dit bedrijf om zeep helpen door er niet meer mee te vliegen. Vergeet ook niet dat mensen heel veel bespaard hebben door met budget airlines te gaan vliegen. Vakbonden kunnen zeker hun nut hebben in dit soort specifieke gevallen.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: wo sep 20, 2017 1:43 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 15144
Berichten: Intopic
Rightnow schreef:
Omdat je daarmee het grootste probleem op dit ogenblik kunt oplossen: het signaal aan jongeren dat ze echt de opleidingen zouden moeten doen waar goedbetaald werk op aansluit. Trouwens, ik zou willen kijken of bedrijven met hoge winsten wel genoeg doen om personeel zelf op te leiden, al gaat dat vaak via trainingen en part-time cursussen. Je zou ook kunnen faciliteren dat men mensen al de baan geeft als ze de opleiding nog niet af hebben; ook dat is een signaalwerking voor de geschikte mensen om te hulp te komen waar dringend specialisten nodig zijn.

Denk eens aan al die slimme en hardwerkende mensen die zijn opgesloten in sectoren en specialismen waar het enkel maar bergafwaarts mee kan gaan. Die nog lang geen 75 jaar oud zijn!

Dat signaal is er eigenlijk altijd altijd al geweest: volg een technische opleiding voor een echt beroep en levenslange baangarantie.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: wo sep 20, 2017 2:03 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10758
Berichten: Intopic
Rightnow schreef:
Omdat je daarmee het grootste probleem op dit ogenblik kunt oplossen: het signaal aan jongeren dat ze echt de opleidingen zouden moeten doen waar goedbetaald werk op aansluit. Trouwens, ik zou willen kijken of bedrijven met hoge winsten wel genoeg doen om personeel zelf op te leiden, al gaat dat vaak via trainingen en part-time cursussen. Je zou ook kunnen faciliteren dat men mensen al de baan geeft als ze de opleiding nog niet af hebben; ook dat is een signaalwerking voor de geschikte mensen om te hulp te komen waar dringend specialisten nodig zijn.

Denk eens aan al die slimme en hardwerkende mensen die zijn opgesloten in sectoren en specialismen waar het enkel maar bergafwaarts mee kan gaan. Die nog lang geen 75 jaar oud zijn!
Dit noem ik een smoes om minder belasting te willen betalen


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: wo sep 20, 2017 2:12 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10758
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

Dit willen vooral de vakbonden niet. Die hebben geen moeite om een bedrijf of branch om zeep te helpen met te hoge looneisen in tijden dat het wat minder gaat.
Waar gaat het minder? De bedrijven zwemmen in het geld, draaien uitstekende winsten en weten niet eens wat ze er mee moeten doen. Ik ben niet tegen vakbonden. Zie dit idiote beleid van Ryanair. Ze willen die piloten afschepen met een appel en een ei. Die overuren waren niet nodig geweest als Ryanair méér piloten en cabinepersoneel had aangetrokken. Kut, want dan daalt de winst. Nu maar hopen dat er massaclaims komen tegen Ryanair. Maar dan zal Enzo wel zeggen dat er een bedrijf om zeep wordt geholpen door die kut-vakbonden en door die kut-claims, want zo is het toch, Enzo?

Want als ik annuleer moet ik verzekerd zijn anders krijg ik mijn geld niet terug. Maar Ryanair mag rustig een dag van te voren de vlucht zonder geldige reden annuleren zonder dat het haar geld hoeft te kosten. Dat de mensen ineens met extra kosten worden opgezadeld is vervelend maar shit happends.

https://www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10 ... en-ryanair

Klopt niet, als Ryanair een vlucht cancelled krijg je je geld terug. Als je zelf cancelled niet, maar dat is nu eenmaal het risico dat je neemt als je met een goedkope airliner vliegt.
Wat Ryanair momenteel doet is uiteraard bijzonder twijfelachtig, maar in de vrije markt die de luchtvaart is kunnen consumenten dit bedrijf om zeep helpen door er niet meer mee te vliegen. Vergeet ook niet dat mensen heel veel bespaard hebben door met budget airlines te gaan vliegen. Vakbonden kunnen zeker hun nut hebben in dit soort specifieke gevallen.
Wanner ga jij eens lezen? Als de vlucht van die mensen heel kort van te voren wordt geannuleerd, en de mensen bijvoorbeeld pas drie dagen later terug kunnen en slechts één overnachting vergoed krijgen, hebben die mensen extra kosten die ze niet terugkrijgen. Ik zou dat fair vinden in het geval van een vulkaanuitbarsting of bijvoorbeeld grote vertraging vanwege een orkaan - want dan is het overmacht waar een maatschappij niets aan kan doen ! -maar wat Ryanair doet heeft puur te maken met het feit dat Ryanair zich heeft verkeken op de wettelijke afspraken qua arbeidswetgeving. Het feit dat alle contracten in Ierland zijn getekend wil niet zeggen dat alle mensen die bij Ryanair werken conform de Ierse arbeidswetgeving behandeld worden. En dat is een juridische blunder van Ryanair waarvan de gevolgen niet verhaald moet worden op de passagiers. De vraag is ook: slaat dit over naar andere maatschappijen?


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: wo sep 20, 2017 2:19 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 15144
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Waar gaat het minder? De bedrijven zwemmen in het geld, draaien uitstekende winsten en weten niet eens wat ze er mee moeten doen. Ik ben niet tegen vakbonden. Zie dit idiote beleid van Ryanair. Ze willen die piloten afschepen met een appel en een ei. Die overuren waren niet nodig geweest als Ryanair méér piloten en cabinepersoneel had aangetrokken. Kut, want dan daalt de winst. Nu maar hopen dat er massaclaims komen tegen Ryanair. Maar dan zal Enzo wel zeggen dat er een bedrijf om zeep wordt geholpen door die kut-vakbonden en door die kut-claims, want zo is het toch, Enzo?

Want als ik annuleer moet ik verzekerd zijn anders krijg ik mijn geld niet terug. Maar Ryanair mag rustig een dag van te voren de vlucht zonder geldige reden annuleren zonder dat het haar geld hoeft te kosten. Dat de mensen ineens met extra kosten worden opgezadeld is vervelend maar shit happends.

https://www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10 ... en-ryanair

Klopt niet, als Ryanair een vlucht cancelled krijg je je geld terug. Als je zelf cancelled niet, maar dat is nu eenmaal het risico dat je neemt als je met een goedkope airliner vliegt.
Wat Ryanair momenteel doet is uiteraard bijzonder twijfelachtig, maar in de vrije markt die de luchtvaart is kunnen consumenten dit bedrijf om zeep helpen door er niet meer mee te vliegen. Vergeet ook niet dat mensen heel veel bespaard hebben door met budget airlines te gaan vliegen. Vakbonden kunnen zeker hun nut hebben in dit soort specifieke gevallen.
Wanner ga jij eens lezen? Als de vlucht van die mensen heel kort van te voren wordt geannuleerd, en de mensen bijvoorbeeld pas drie dagen later terug kunnen en slechts één overnachting vergoed krijgen, hebben die mensen extra kosten die ze niet terugkrijgen. Ik zou dat fair vinden in het geval van een vulkaanuitbarsting of bijvoorbeeld grote vertraging vanwege een orkaan - want dan is het overmacht waar een maatschappij niets aan kan doen ! -maar wat Ryanair doet heeft puur te maken met het feit dat Ryanair zich heeft verkeken op de wettelijke afspraken qua arbeidswetgeving. Het feit dat alle contracten in Ierland zijn getekend wil niet zeggen dat alle mensen die bij Ryanair werken conform de Ierse arbeidswetgeving behandeld worden. En dat is een juridische blunder van Ryanair waarvan de gevolgen niet verhaald moet worden op de passagiers. De vraag is ook: slaat dit over naar andere maatschappijen?

'Maar Ryanair mag rustig een dag van te voren de vlucht zonder geldige reden annuleren zonder dat het haar geld hoeft te kosten.' Las ik. Klopt niet. Nu geef je er een draai aan.
Maatschappijen als Easyjet, Wizzair en andere prijsvechters zullen gebruik proberen te maken van de problemen en de negatieve berichtgeving rondom Ryanair. Dit is gewoon slechte publiciteit en PR en dat werkt bijna per definitie negatief door op een bedrijf, zeker als het zo zichtbaar is als Ryanair. Andere bedrijven zullen juist proberen dit soort toestanden te vermijden.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: wo sep 20, 2017 2:30 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10758
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

Klopt niet, als Ryanair een vlucht cancelled krijg je je geld terug. Als je zelf cancelled niet, maar dat is nu eenmaal het risico dat je neemt als je met een goedkope airliner vliegt.
Wat Ryanair momenteel doet is uiteraard bijzonder twijfelachtig, maar in de vrije markt die de luchtvaart is kunnen consumenten dit bedrijf om zeep helpen door er niet meer mee te vliegen. Vergeet ook niet dat mensen heel veel bespaard hebben door met budget airlines te gaan vliegen. Vakbonden kunnen zeker hun nut hebben in dit soort specifieke gevallen.
Wanner ga jij eens lezen? Als de vlucht van die mensen heel kort van te voren wordt geannuleerd, en de mensen bijvoorbeeld pas drie dagen later terug kunnen en slechts één overnachting vergoed krijgen, hebben die mensen extra kosten die ze niet terugkrijgen. Ik zou dat fair vinden in het geval van een vulkaanuitbarsting of bijvoorbeeld grote vertraging vanwege een orkaan - want dan is het overmacht waar een maatschappij niets aan kan doen ! -maar wat Ryanair doet heeft puur te maken met het feit dat Ryanair zich heeft verkeken op de wettelijke afspraken qua arbeidswetgeving. Het feit dat alle contracten in Ierland zijn getekend wil niet zeggen dat alle mensen die bij Ryanair werken conform de Ierse arbeidswetgeving behandeld worden. En dat is een juridische blunder van Ryanair waarvan de gevolgen niet verhaald moet worden op de passagiers. De vraag is ook: slaat dit over naar andere maatschappijen?

'Maar Ryanair mag rustig een dag van te voren de vlucht zonder geldige reden annuleren zonder dat het haar geld hoeft te kosten.' Las ik. Klopt niet. Nu geef je er een draai aan.
Maatschappijen als Easyjet, Wizzair en andere prijsvechters zullen gebruik proberen te maken van de problemen en de negatieve berichtgeving rondom Ryanair. Dit is gewoon slechte publiciteit en PR en dat werkt bijna per definitie negatief door op een bedrijf, zeker als het zo zichtbaar is als Ryanair. Andere bedrijven zullen juist proberen dit soort toestanden te vermijden.
Zie maar eens een terecht claim te verzilveren op een vliegtuigmaatschappij. Je moet gespecialiseerde advocaten inhuren. Simpeler lijkt mij als er in zo'n geval heel snel beslaglegging kan worden geregeld, als de maatschappij de geleden schaden niet uitbetaald. Juist deze weg is afgesneden.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: wo sep 20, 2017 2:34 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 15144
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Wanner ga jij eens lezen? Als de vlucht van die mensen heel kort van te voren wordt geannuleerd, en de mensen bijvoorbeeld pas drie dagen later terug kunnen en slechts één overnachting vergoed krijgen, hebben die mensen extra kosten die ze niet terugkrijgen. Ik zou dat fair vinden in het geval van een vulkaanuitbarsting of bijvoorbeeld grote vertraging vanwege een orkaan - want dan is het overmacht waar een maatschappij niets aan kan doen ! -maar wat Ryanair doet heeft puur te maken met het feit dat Ryanair zich heeft verkeken op de wettelijke afspraken qua arbeidswetgeving. Het feit dat alle contracten in Ierland zijn getekend wil niet zeggen dat alle mensen die bij Ryanair werken conform de Ierse arbeidswetgeving behandeld worden. En dat is een juridische blunder van Ryanair waarvan de gevolgen niet verhaald moet worden op de passagiers. De vraag is ook: slaat dit over naar andere maatschappijen?

'Maar Ryanair mag rustig een dag van te voren de vlucht zonder geldige reden annuleren zonder dat het haar geld hoeft te kosten.' Las ik. Klopt niet. Nu geef je er een draai aan.
Maatschappijen als Easyjet, Wizzair en andere prijsvechters zullen gebruik proberen te maken van de problemen en de negatieve berichtgeving rondom Ryanair. Dit is gewoon slechte publiciteit en PR en dat werkt bijna per definitie negatief door op een bedrijf, zeker als het zo zichtbaar is als Ryanair. Andere bedrijven zullen juist proberen dit soort toestanden te vermijden.
Zie maar eens een terecht claim te verzilveren op een vliegtuigmaatschappij. Je moet gespecialiseerde advocaten inhuren. Simpeler lijkt mij als er in zo'n geval heel snel beslaglegging kan worden geregeld, als de maatschappij de geleden schaden niet uitbetaald. Juist deze weg is afgesneden.

Daarom hebben veel bedrijven bullshitmensen als juristen in dienst, kan een hoop geld schelen. :))


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: wo sep 20, 2017 2:46 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10758
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

'Maar Ryanair mag rustig een dag van te voren de vlucht zonder geldige reden annuleren zonder dat het haar geld hoeft te kosten.' Las ik. Klopt niet. Nu geef je er een draai aan.
Maatschappijen als Easyjet, Wizzair en andere prijsvechters zullen gebruik proberen te maken van de problemen en de negatieve berichtgeving rondom Ryanair. Dit is gewoon slechte publiciteit en PR en dat werkt bijna per definitie negatief door op een bedrijf, zeker als het zo zichtbaar is als Ryanair. Andere bedrijven zullen juist proberen dit soort toestanden te vermijden.
Zie maar eens een terecht claim te verzilveren op een vliegtuigmaatschappij. Je moet gespecialiseerde advocaten inhuren. Simpeler lijkt mij als er in zo'n geval heel snel beslaglegging kan worden geregeld, als de maatschappij de geleden schaden niet uitbetaald. Juist deze weg is afgesneden.

Daarom hebben veel bedrijven bullshitmensen als juristen in dienst, kan een hoop geld schelen. :))
En daarom betalen ze vergoeding naast de gemaakt kosten niet uit want het is leuker om te gaan procederen want daar moet je een lange adem en veel geld voor hebben. Snel beslag kunnen leggen voorkomt dat een bedrijf veel geld aan juristen hoeft te betalen en voorkomt dat bedrijven of klanten onrechtvaardig behandeld worden. Alleen moeten er meer rechters komen maar dat kost de maatschappij een peulenschil.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: wo sep 20, 2017 2:49 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 15144
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Zie maar eens een terecht claim te verzilveren op een vliegtuigmaatschappij. Je moet gespecialiseerde advocaten inhuren. Simpeler lijkt mij als er in zo'n geval heel snel beslaglegging kan worden geregeld, als de maatschappij de geleden schaden niet uitbetaald. Juist deze weg is afgesneden.

Daarom hebben veel bedrijven bullshitmensen als juristen in dienst, kan een hoop geld schelen. :))
En daarom betalen ze vergoeding naast de gemaakt kosten niet uit want het is leuker om te gaan procederen want daar moet je een lange adem en veel geld voor hebben. Snel beslag kunnen leggen voorkomt dat een bedrijf veel geld aan juristen hoeft te betalen en voorkomt dat bedrijven of klanten onrechtvaardig behandeld worden. Alleen moeten er meer rechters komen maar dat kost de maatschappij een peulenschil.

Vergeet ook niet dat Ryanair wat dat betreft wel extreem is. Je kunt soms vluchten boeken voor 2 tientjes, en ze moeten ergens geld op verdienen. Ze schurken altijd tegen het beschaafde en wettelijk toelaatbare aan, rekenen veel geld voor extras en proberen op alles te besparen. Zowel werknemers en consumenten moeten dit wel beseffen.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: wo sep 20, 2017 2:59 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10758
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

Daarom hebben veel bedrijven bullshitmensen als juristen in dienst, kan een hoop geld schelen. :))
En daarom betalen ze vergoeding naast de gemaakt kosten niet uit want het is leuker om te gaan procederen want daar moet je een lange adem en veel geld voor hebben. Snel beslag kunnen leggen voorkomt dat een bedrijf veel geld aan juristen hoeft te betalen en voorkomt dat bedrijven of klanten onrechtvaardig behandeld worden. Alleen moeten er meer rechters komen maar dat kost de maatschappij een peulenschil.

Vergeet ook niet dat Ryanair wat dat betreft wel extreem is. Je kunt soms vluchten boeken voor 2 tientjes, en ze moeten ergens geld op verdienen. Ze schurken altijd tegen het beschaafde en wettelijk toelaatbare aan, rekenen veel geld voor extras en proberen op alles te besparen. Zowel werknemers en consumenten moeten dit wel beseffen.
Is nog steeds geen reden om dan maar de Europese afspraken over schadevergoeding naast je neer te leggen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: baedeker, Bing [Bot], claartje, Google [Bot], P-G en 80 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling