Het is nu ma apr 23, 2018 1:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 626 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 32  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#141  BerichtGeplaatst: do okt 05, 2017 9:25 am 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Waar geen eenheid is, kun je die ook niet bewaren. Misschien kweek je juist meer eenheid door ieder zijn vrijheid te geven en dan samen te laten werken. Veel relaties gaan beter als het huwelijk is beëindigd.

Maar inmiddels zijn het voor mij twee dingen: de wens zich af te scheiden met het referendum en ten tweede het buitensporig geweld dat door Spaanse agenten werd toegepast en door zowel onze MP Rutte als Timmermans namens de EU als proportioneel werd bestempeld. Er werd ingeramd op jong en oud, man en vrouw en zelfs invaliden in een rolstoel. Niks proportioneel. Een pure politionele actie om de Cataloniers af te straffen.

De reactie vanuit Den Haag en de EU had wel wat warmer en minder formeel kunnen zijn richting de Catalanen, maar Rutte en Timmermans hebben het geweld niet proportioneel genoemd (ik las een stukje op Geenstijl waarin er handig gemanipuleerd werd waardoor het leek alsof Timmermans dit wel gedaan had: fakenews).

Geenstijl kom ik nooit. TE gekleurd naar mijn zin en daardoor onbruikbaar.
Ik heb een andere bron voor je:

Het beschermen van de rechtsstaat zorgt ervoor dat er soms proportioneel geweld moet worden gebruikt. Dat zegt Eurocommissaris Frans Timmermans over het referendum over onafhankelijkheid van de Spaanse regio Catalonië.

https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/tim ... -catalonie

Profiel  

Bericht nummer:#142  BerichtGeplaatst: do okt 05, 2017 10:15 am 
lid

Afbeelding

Profiel  

Bericht nummer:#143  BerichtGeplaatst: do okt 05, 2017 10:22 am 
lid

Raya schreef:
Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Waar geen eenheid is, kun je die ook niet bewaren. Misschien kweek je juist meer eenheid door ieder zijn vrijheid te geven en dan samen te laten werken. Veel relaties gaan beter als het huwelijk is beëindigd.

Maar inmiddels zijn het voor mij twee dingen: de wens zich af te scheiden met het referendum en ten tweede het buitensporig geweld dat door Spaanse agenten werd toegepast en door zowel onze MP Rutte als Timmermans namens de EU als proportioneel werd bestempeld. Er werd ingeramd op jong en oud, man en vrouw en zelfs invaliden in een rolstoel. Niks proportioneel. Een pure politionele actie om de Cataloniers af te straffen.

De reactie vanuit Den Haag en de EU had wel wat warmer en minder formeel kunnen zijn richting de Catalanen, maar Rutte en Timmermans hebben het geweld niet proportioneel genoemd (ik las een stukje op Geenstijl waarin er handig gemanipuleerd werd waardoor het leek alsof Timmermans dit wel gedaan had: fakenews).

Geenstijl kom ik nooit. TE gekleurd naar mijn zin en daardoor onbruikbaar.
Ik heb een andere bron voor je:

Het beschermen van de rechtsstaat zorgt ervoor dat er soms proportioneel geweld moet worden gebruikt. Dat zegt Eurocommissaris Frans Timmermans over het referendum over onafhankelijkheid van de Spaanse regio Catalonië.

https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/tim ... -catalonie

Timmermans is een hele enge glibber en zijn toespraak van gisteren laat erg veel te interpreteren over. Hij geeft aan dat proportioneel geweld om de rechtstaat te beschermen geoorloofd en noodzakelijk kan zijn. Dat klopt in algemene zin. Het geweld dat in Hamburg een paar maanden geleden werd gebruikt was noodzakelijk, aangezien men met geweld werd geconfronteerd. Het inslaan op mensen die met de armen omhoog vreedzaam protesteren is van een compleet andere orde en hoort niet in het moderne Europa thuis. Het is teleurstellend dat de EU en Den Haag niet een veel harder geluid richting Spanje liet horen en men het hield op 'bedroevende beelden'
en een oproep tot dialoog. Ik vrees dat Spanje zich gesterkt voelt in haar standpunten en manier van optreden.

Profiel  

Bericht nummer:#144  BerichtGeplaatst: do okt 05, 2017 10:39 am 
lid

Precies. GeenStijl doet keurig verslag:
Generaal Timmerfranco over Catalonië: 'Proportioneel geweld noodzakelijk'

De toespraak van Timmermans gaat over Catalonië en over afgelopen weekend, met eindeloze winderigheid over hoezeer de Spaanse regering in zijn recht staat. Geweld brengt hij heel even ter sprake, en dan noemt hij alleen "proportioneel geweld". We weten allemaal hoe het echt zat. Loopt het uit de hand, dan heeft Timmermans daar aan meegewerkt.

Dit is zo niet de Europese samenwerking die ik wil hebben!

Profiel  

Bericht nummer:#145  BerichtGeplaatst: do okt 05, 2017 10:42 am 
lid

Timmermans zegt dat het hem allemaal om de rechtsstaat te doen is: http://www.elsevierweekblad.nl/buitenla ... ns-546526/

Profiel  

Bericht nummer:#146  BerichtGeplaatst: do okt 05, 2017 10:48 am 
lid

baedeker schreef:
Precies. GeenStijl doet keurig verslag:
Generaal Timmerfranco over Catalonië: 'Proportioneel geweld noodzakelijk'

De toespraak van Timmermans gaat over Catalonië en over afgelopen weekend, met eindeloze winderigheid over hoezeer de Spaanse regering in zijn recht staat. Geweld brengt hij heel even ter sprake, en dan noemt hij alleen "proportioneel geweld". We weten allemaal hoe het echt zat. Loopt het uit de hand, dan heeft Timmermans daar aan meegewerkt.

Dit is zo niet de Europese samenwerking die ik wil hebben!

Het geweld was op geen enkele manier proportioneel, dit excessieve geweld loskoppelen van het rechtstatelijke gedeelte van het vraagstuk is linke soep.

Profiel  

Bericht nummer:#147  BerichtGeplaatst: do okt 05, 2017 11:00 am 
lid

Timmermans is ook niet consequent op het punt van het recht. De typische consequentie die ik in het gedrag van Timmermans terugvind, is dat hij altijd de EU wil behouden en liefst uitbreiden.

Profiel  

Bericht nummer:#148  BerichtGeplaatst: do okt 05, 2017 2:57 pm 
lid

Rightnow schreef:
Timmermans is ook niet consequent op het punt van het recht. De typische consequentie die ik in het gedrag van Timmermans terugvind, is dat hij altijd de EU wil behouden en liefst uitbreiden.

Heel vreemd natuurlijk voor de tweede man na Juncker... :noo:
Voor afbraak moet je bij grootsmoel Farage en z'n trawanten zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#149  BerichtGeplaatst: do okt 05, 2017 3:54 pm 
lid

Een EU waar politie agenten onschuldige burgers in elkaar meppen dient afgeschaft te worden.

Profiel  

Bericht nummer:#150  BerichtGeplaatst: do okt 05, 2017 4:15 pm 
lid

baedeker schreef:
Een EU waar politie agenten onschuldige burgers in elkaar meppen dient afgeschaft te worden.

Mijn tante Betje heeft zich in een pinda verslikt! Hef de EU op! Dit is toch echt een Spaans probleem, dat in Spanje opgelost dient te worden. Sterker nog, de EU, die voortdurend als allesoverheersende, anti-nationalistische superstaat wordt neergezet, hamert hier op. Of moet de EU nu ineens wel in nationale conflicten gaan optreden? Moet van Baalen op een plein in Barcelona gaan staan schreeuwen? :hum:

Profiel  

Bericht nummer:#151  BerichtGeplaatst: do okt 05, 2017 4:34 pm 
lid

Flikker op met je freak show.

Profiel  

Bericht nummer:#152  BerichtGeplaatst: do okt 05, 2017 4:50 pm 
lid

baedeker schreef:

...een auto die mankementen vertoont, hoef je niet direkt naar de autosloop af te voeren. Repareren kan ook.

De EU, in de zin van nauwe samenwerking en geleidelijke eenwording van binnen bandbreedte sociaal-economisch gelijkwaardige landen is een meer dan prima plan die het oude Europa nodig heeft om zich mondiaal staande te houden.
Maar de uitvoering (en personele bezetting) is vanaf de jaren '90 van kwaad tot erger gegaan met o.a. de toetreding van een reeks landen die er niet klaar voor zijn en een gebrek aan draagvlak bij besluitvorming langs en over de hoofden van de europese bevolking heen.

Naar de sloop ermee ? nee repareren.

Laatst bijgewerkt door Frankly op do okt 05, 2017 4:51 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#153  BerichtGeplaatst: do okt 05, 2017 4:50 pm 
lid

ah, dus als Baedeker op zijn eigen inconsequentie wordt gewezen, dan is dat een freakshow.
ok, mij best

Profiel  

Bericht nummer:#154  BerichtGeplaatst: do okt 05, 2017 5:12 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Mijn tante Betje heeft zich in een pinda verslikt! Hef de EU op! Dit is toch echt een Spaans probleem, dat in Spanje opgelost dient te worden. Sterker nog, de EU, die voortdurend als allesoverheersende, anti-nationalistische superstaat wordt neergezet, hamert hier op. Of moet de EU nu ineens wel in nationale conflicten gaan optreden? Moet van Baalen op een plein in Barcelona gaan staan schreeuwen? :hum:

Nee, maar de EU moet dan wel consequent zijn. Wat deden Verhofstadt en Van Baalen dan op dat plein in Kiev om de opstandelingen op te ruien? Was dan toch ook een Oekrainse aangelegenheid? Overigens houdt de EU zich wat Catalonie betreft niet onpartijdig, maar heeft duidelijk de kant van Spanje gekozen, door aan te geven dat het Spaanse geweld proportioneel was, dus terecht. Net als 'onze' eigen Rutte.

Profiel  

Bericht nummer:#155  BerichtGeplaatst: do okt 05, 2017 5:17 pm 
lid

Frankly schreef:
baedeker schreef:

...een auto die mankementen vertoont, hoef je niet direkt naar de autosloop af te voeren. Repareren kan ook.

De EU, in de zin van nauwe samenwerking en geleidelijke eenwording van binnen bandbreedte sociaal-economisch gelijkwaardige landen is een meer dan prima plan die het oude Europa nodig heeft om zich mondiaal staande te houden.
Maar de uitvoering (en personele bezetting) is vanaf de jaren '90 van kwaad tot erger gegaan met o.a. de toetreding van een reeks landen die er niet klaar voor zijn en een gebrek aan draagvlak bij besluitvorming langs en over de hoofden van de europese bevolking heen.

Naar de sloop ermee ? nee repareren.

Nee, een auto die defect is hoef je niet altijd direct te slopen, maar soms wel. Het hangt van het mankement af. De huidige EU is aan haar basis verrot. En dan kun je pleisters plakken wat je wilt, het blijft onder de pleisters door rotten. Landen er uit zetten kun je niet, dan krijg je onderling grote wrijvingen en spanningen, van 'waarom zij wel en wij niet'. Dat kan tot oorlogen leiden. Dan kun je beter de huidige EU opheffen en een nieuwe bouwen met een goede basis. Gewoon een EU van goede samenwerking op daarvoor in aanmerking komende gebieden.

Profiel  

Bericht nummer:#156  BerichtGeplaatst: do okt 05, 2017 5:40 pm 
lid

Het Spaans Grondwettelijk Hof schorst de bijeenkomst van het Catalaans parlement van komende maandag. Daarop zouden de Catalanen mogelijk officieel de onafhankelijkheid uitroepen. Volgens het Hof zou dat een "schending van de grondwet" betekenen.

https://nieuws.vtm.be/buitenland/zittin ... -geschorst

In de orde van: 'ik stop mijn vingers in mijn oren, dan hoor ik je niet en is er dus niks gezegd'.

Komen ze gewoon elders samen. Wat schiet Spanje hier nu mee op! Alleen maar olie op het vuur!
Heerst er soms een domheidsvirus onder de politici in de EU?

Profiel  

Bericht nummer:#157  BerichtGeplaatst: do okt 05, 2017 6:12 pm 
lid

De leden van een Grondwettelijk Hof zijn geen politici doch hoeders van de Grondwet.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#158  BerichtGeplaatst: do okt 05, 2017 6:33 pm 
lid

Raya schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Nee, maar de EU moet dan wel consequent zijn. Wat deden Verhofstadt en Van Baalen dan op dat plein in Kiev om de opstandelingen op te ruien? Was dan toch ook een Oekrainse aangelegenheid? Overigens houdt de EU zich wat Catalonie betreft niet onpartijdig, maar heeft duidelijk de kant van Spanje gekozen, door aan te geven dat het Spaanse geweld proportioneel was, dus terecht. Net als 'onze' eigen Rutte.

Europese politici hebben een punt wanneer zij impliciet stellen dat de situatie in Oekraïne verschilt met die in Catalonië.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#159  BerichtGeplaatst: do okt 05, 2017 7:04 pm 
lid

P-G schreef:
Raya schreef:
Enzo501 schreef:

Europese politici hebben een punt wanneer zij impliciet stellen dat de situatie in Oekraïne verschilt met die in Catalonië.

Het enige verschil is dat in Catalonie de Spaanse regering met Spanje eruit flikkert en de Oekrainers alleen de regering er uit flikkerden. Maar in essentie is er geen enkel verschil.

Profiel  

Bericht nummer:#160  BerichtGeplaatst: do okt 05, 2017 7:24 pm 
lid

Raya schreef:
P-G schreef:
Raya schreef:

Het enige verschil is dat in Catalonie de Spaanse regering met Spanje eruit flikkert en de Oekrainers alleen de regering er uit flikkerden. Maar in essentie is er geen enkel verschil.

Het grote verschil is dat er in Spanje een nationale situatie is en dat Oekraine van buitenaf militair bedreigd wordt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 626 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 32  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]