Het is nu za dec 16, 2017 1:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#61  BerichtGeplaatst: di sep 26, 2017 7:26 pm 
lid

Raya schreef:
portman schreef:
Raya schreef:

Je hebt de discussie niet gevolgd. Er zijn heel goede argumenten voor en heel goede argumenten tegen. Daarover is uitgebreid gediscussieerd in de afdelingen en op de congressen. Dat heeft geleid tot een democratisch genomen besluit.

Ik heb inderdaad geen discussie gevolgd. Moet dat? Ik heb wel betrouwbare media gevolgd met negatieve berichten over de dictatoriaal bestuurde SP. Na Jan Marijnissen is er geen klap veranderd in de SP. Daar heeft Jan heel goed voor gezorgd...
De column al gedownload of wellicht zelf in de Volkskrant gelezen?

Als je af wilt geven op de SP en deelname in gemeenten, zou het wel zo handig zijn als je weet waar je het over hebt...

Het is inderdaad zo dat de SP een dictatoriale partij is die door het hoofdbestuur wordt geregeerd.
Het zo beter zijn dat deze partij de basis in de gemeenten eindelijk eens serieus gaan nemen

Profiel  

Bericht nummer:#62  BerichtGeplaatst: di sep 26, 2017 9:01 pm 
lid

Raya schreef:
portman schreef:
Raya schreef:

Je hebt de discussie niet gevolgd. Er zijn heel goede argumenten voor en heel goede argumenten tegen. Daarover is uitgebreid gediscussieerd in de afdelingen en op de congressen. Dat heeft geleid tot een democratisch genomen besluit.

Ik heb inderdaad geen discussie gevolgd. Moet dat? Ik heb wel betrouwbare media gevolgd met negatieve berichten over de dictatoriaal bestuurde SP. Na Jan Marijnissen is er geen klap veranderd in de SP. Daar heeft Jan heel goed voor gezorgd...

Als je af wilt geven op de SP en deelname in gemeenten, zou het wel zo handig zijn als je weet waar je het over hebt...

Een typisch antwoord van een SPer die blijkbaar ook behept is met het het autoritaire en arrogante virus van een SP-bestuurder... Kritiek kan onmogelijk verdragen worden.

Profiel  

Bericht nummer:#63  BerichtGeplaatst: di sep 26, 2017 9:15 pm 
lid

portman schreef:
Raya schreef:
portman schreef:

Een typisch antwoord van een SPer die blijkbaar ook behept is met het het autoritaire en arrogante virus van een SP-bestuurder... Kritiek kan onmogelijk verdragen worden.

:hardlachen:

Je laat je wel weer erg kennen, portman

Er zijn heel serieuze redenen om mee te doen in een raad, zonder dat je echt actief bent 'op de straat' en er zijn heel serieuze redenen om eerst erg actief te zijn 'op de straat' voordat je deelneemt aan een raad. Maar ja, die discussie gaan sommigen liever uit de weg. Die katten liever anderen af zonder zich ergens in te willen verdiepen.
Bij de SP zijn tenminste nog diepe discussies voor ze iets doen, de PvdA stapte zonder na te denken in een kabinet met de VVD, die hen met huid en haar opvrat...

Profiel  

Bericht nummer:#64  BerichtGeplaatst: di sep 26, 2017 9:19 pm 
lid

Raya schreef:
portman schreef:
Raya schreef:

:hardlachen:

Je laat je wel weer erg kennen, portman

Er zijn heel serieuze redenen om mee te doen in een raad, zonder dat je echt actief bent 'op de straat' en er zijn heel serieuze redenen om eerst erg actief te zijn 'op de straat' voordat je deelneemt aan een raad. Maar ja, die discussie gaan sommigen liever uit de weg. Die katten liever anderen af zonder zich ergens in te willen verdiepen.
Bij de SP zijn tenminste nog diepe discussies voor ze iets doen, de PvdA stapte zonder na te denken in een kabinet met de VVD, die hen met huid en haar opvrat...

Nou... Degene die zich hier laat kennen is toch echt Raya met z'n nare holle lach..
Die column al gelezen? :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#65  BerichtGeplaatst: vr sep 29, 2017 3:12 pm 
lid

Ijzersterke toespraak van Alice Weidel, mede-lijsttrekker van het AfD.
Wie was Frauke Petry?

phpBB [media]

Profiel  

Bericht nummer:#66  BerichtGeplaatst: vr sep 29, 2017 3:14 pm 
lid

Zo'n reactie past wel bij Brave New World, dat je vergeet wie eigenlijk een partij van de grond hielp tillen!

Profiel  

Bericht nummer:#67  BerichtGeplaatst: vr sep 29, 2017 3:21 pm 
lid

Overigens interessante speech van Alice Weidel die ik op mijn beurt weer niet kende; dit verandert nu en ik kan al vast verklappen dat de eerste helft van haar speech mij volledig bevalt.

Profiel  

Bericht nummer:#68  BerichtGeplaatst: vr sep 29, 2017 3:22 pm 
lid

Dit soort toespraken klinken toch altijd beter in het Duits.

Profiel  

Bericht nummer:#69  BerichtGeplaatst: vr sep 29, 2017 3:54 pm 
lid

Wel humor die vijftigers en zestigers dorpsgenoten, die dan gaan zitten klappen, omdat ze zo vóór homo-emancipatie zouden zijn :gniffel:

Frau Weidel's verhaal en emotie zijn begrijpelijk, alleen heb ik niet gehoord wat er volgens Frau Weidel dan aan moet gebeuren.

Zonder theedrinken los je dit echt niet op. En de top dogs van dit soort jeugdbendes moeten worden opgepakt.

'Het is hier dat we bedenken dat zelfs wanneer de haat het felste brandt en de strijd van het tribalisme een hoogtepunt heeft bereikt, we de drang moeten weerstaan om naar binnen toe te keren. We moeten weerstand bieden aan de drang om diegenen die anders zijn te demoniseren.' Obama, Pearl Harbor dec'2016)

Profiel  

Bericht nummer:#70  BerichtGeplaatst: vr sep 29, 2017 4:03 pm 
lid

Bovendien had Frau Petry ook kunnen houden. Dit onderwerp is niet de reden dat zij is opgestapt, en we weten allemaal wat wel de reden was.

Profiel  

Bericht nummer:#71  BerichtGeplaatst: vr sep 29, 2017 4:31 pm 
lid

Om eerlijk te zijn, dat zou ik niet (meer?) weten.

Profiel  

Bericht nummer:#72  BerichtGeplaatst: vr sep 29, 2017 4:33 pm 
lid

Rightnow schreef:

Ikke wel. Nazi's.

Profiel  

Bericht nummer:#73  BerichtGeplaatst: vr sep 29, 2017 4:34 pm 
lid

Einstein schreef:
Wel humor die vijftigers en zestigers dorpsgenoten, die dan gaan zitten klappen, omdat ze zo vóór homo-emancipatie zouden zijn :gniffel:

Dat is ook humoristisch en tegelijkertijd zegt dit veel over de evolutie die de Verlichting met zich mee bracht, nog tot diep in de 20e eeuw. Daarna zal de evolutie niet stilstaan en iedere dag leren we nieuwe dingen. In sommige kringen is men meer volgend dan leidend maar het meest verbluffende is dat men in het opzicht van homo-emancipatie werkelijk volgend is gebleken.

Terwijl in de cultuur van de Islam vooralsnog (bij de grote soennitische en shia genootschappen) geen ruimte is voor homo's. Zie je daar overigens beweging?

Profiel  

Bericht nummer:#74  BerichtGeplaatst: vr sep 29, 2017 4:36 pm 
lid

portman schreef:
Rightnow schreef:

Ikke wel. Nazi's.
Die zie jij overal en achter elke boom. Alexander Pechtold was er toch ook eentje?

Profiel  

Bericht nummer:#75  BerichtGeplaatst: vr sep 29, 2017 4:43 pm 
lid

Rightnow schreef:
Einstein schreef:

Dat is ook humoristisch en tegelijkertijd zegt dit veel over de evolutie die de Verlichting met zich mee bracht, nog tot diep in de 20e eeuw. Daarna zal de evolutie niet stilstaan en iedere dag leren we nieuwe dingen. In sommige kringen is men meer volgend dan leidend maar het meest verbluffende is dat men in het opzicht van homo-emancipatie werkelijk volgend is gebleken.

Terwijl in de cultuur van de Islam vooralsnog (bij de grote soennitische en shia genootschappen) geen ruimte is voor homo's. Zie je daar overigens beweging?

We hebben in Nederland ,Duitsland en Europa al vele jaren moslim-immigranten tot aan de 3e generatie.
De meeste moslims integreren niet en blijven liever in de middeleeuwen leven.
Dit geldt niet alleen als het om homo's gaat ,maar voor zo veel normen en waarden van het Westen.
Nationalistische/racistische partijen zijn hier niet de oplossing voor en toch vind ik dat moslims zelf moeten kiezen
of ze hier in Europa willen blijven of remigreren omdat ze perse hun eigen normen en waarden willen behouden.
Hier kun je mee beginnen met nieuwkomers .

Profiel  

Bericht nummer:#76  BerichtGeplaatst: vr sep 29, 2017 4:44 pm 
lid

Rightnow schreef:
portman schreef:
Rightnow schreef:

Ikke wel. Nazi's.
Die zie jij overal en achter elke boom. Alexander Pechtold was er toch ook eentje?

Joh... maar serieus: Petry is toch echt weg uit de AfD vanwege de grote bekken van verschillende (neo)nazi's binnen de partij en er zit er een aantal van in de fractie. Iemand met ook maar een greintje beschaving in z'n donder zou dan ook weglopen.

Profiel  

Bericht nummer:#77  BerichtGeplaatst: vr sep 29, 2017 4:49 pm 
lid

portman schreef:
Rightnow schreef:
portman schreef:

Ikke wel. Nazi's.

Joh... maar serieus: Petry is toch echt weg uit de AfD vanwege de grote bekken van verschillende (neo)nazi's binnen de partij en er zit er een aantal van in de fractie. Iemand met ook maar een greintje beschaving in z'n donder zou dan ook weglopen.

Natuurlijk zitten er neonazi's in die fractie ,maar die zijn er in Nederland ook en ook in Frankrijk , België enz.
Duitsland is geen uitzondering.
Duitsland heeft ondanks deze partij ,meer geleerd van WOII dan Nederland en andere Europese landen.

Profiel  

Bericht nummer:#78  BerichtGeplaatst: vr sep 29, 2017 4:54 pm 
lid

Hume schreef:
portman schreef:
Rightnow schreef:

Natuurlijk zitten er neonazi's in die fractie ,maar die zijn er in Nederland ook en ook in Frankrijk , België enz.
Duitsland heeft ondanks deze partij ,meer geleerd van WOII dan Nederland en andere Europese landen.

Ho even. De AfD zit nu in de Bondsdag. En bij mijn weten zitten er in het Nederlandse parlement geen nazi's. Hooguit rechts-radicalen maar ook links-radicalen en dat is al erg genoeg...

Profiel  

Bericht nummer:#79  BerichtGeplaatst: vr sep 29, 2017 5:43 pm 
lid

Hume schreef:
portman schreef:
Rightnow schreef:

Portman heeft een punt. Bij de oprichting van AfD ging het eerst om de euro en de EU en democratie, daarna over de islam, en daarna verheerlijking over de gruweldaden die begaan waren door de Wehrmacht en daar moet je volgens de kopstukken van Afd ook nog respect voor hebben want ze hebben wel wat bereikt destijds. De partij trok veel verder naar rechts dan die PEtry wilde.

Profiel  

Bericht nummer:#80  BerichtGeplaatst: vr sep 29, 2017 6:53 pm 
lid

Rightnow schreef:
Einstein schreef:

Och in Nederland.. moeilijker met broers en zussen dan met ouders.. het COC heeft een contactgroep.. een paar jaar geleden stond nog in de krant, dat Duitse boeren minder tolerant zijn dan de gemiddelde moslim-immigrant in Nederland, alles is relatief. Homosexualiteit is iets van de stad, nog steeds. Onbekend maakt onbemind. Je kunt er dus ook in lezen, dat boeren weinig tolerant zijn, en dat daar nodig iets aan moet gebeuren maarja.. die boeren horen natuurlijk bij de Nederlandsche Indentitèèt en daar ga je je niet mee bemoeien. Moslims is makkelijker.

Ik denk dat het niet veel beter is geworden. In Nederland hebben homo-asielzoekers uit intolerante landen het bijzonder moeilijk, in asielzoekerscentra maar ook bij binnenkomst. De dienst weet eigenlijk niet wat ze er (gender-politiek correct) mee aan moet.. en verhalen worden niet geloofd. Wat het opbouw-werk betreft, af en toe duiken er homo imams op.. Of de heren schriftgeleerden in Cairo er enige boodschap aan hebben is natuurlijk de vraag.. er is ook geen reden om te veronderstellen dat de verslechtering van de situatie in Indonesie af zal nemen.. Er was in Indonesie enige jaren een peresroyka gaande, maar momenteel worden de religieuze touwtjes weer strakker aangetrokken. Over verre buitenlanden maak ik me geen illusie, over Europa en immigranten ben ik wat optimistischer. De homo's vormen nu een soort "token tegenstander" maar dat kan ook veranderen.

Misschien heeft Malala gelijk ? is het allemaal een kwestie van het niveau van educatie..

Ik geloof in elk geval niet, dat er een Armageddon voor homo's in Europa aanstaande is, zoals Frau Weidel ons wil doen geloven. Duitsland zelf heeft overigens ook een verleden in dit verband.. de hoge toon van Frau Weidel voor een extreemrechts publiek is voor dat publiek misschien een comfortabel gevoel, omdat zoiets het gemakkelijker maakt, om die vorige (echt gebeurde) massamoord op homo's te vergeten..

Citaat:

Ik denk dat je in je chronologie een beetje fout zit overigens. De Verlichting bracht nog geen homo-emancipatie, dat is (indirect) een verdienste van de vrouwenbeweging, 2e feministische golf, respectievelijk het toenemende individualisme, waardoor er veel meer ruimte kwam voor persoonlijke expressie. Ik denk dat mensen (iedereen) toleranter wordt in een omgeving met zoveel mogelijk variatie. LHBT(..etc) is daar een onderdeel van. Mensen zijn daar sowieso minder bang voor dan vroeger, door de media en alle dwarsverbanden. Iedereen kent tegenwoordig wel 1-2 homo's via facebook. Vroeger was het erger gescheiden dan de zuilen, en dan praat ik niet over de 17e eeuw maar over de tweede helft van de 20e eeuw. Evolutie heeft het niks mee te maken.

'Het is hier dat we bedenken dat zelfs wanneer de haat het felste brandt en de strijd van het tribalisme een hoogtepunt heeft bereikt, we de drang moeten weerstaan om naar binnen toe te keren. We moeten weerstand bieden aan de drang om diegenen die anders zijn te demoniseren.' Obama, Pearl Harbor dec'2016)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]