Biertje schreef:
Lancelot schreef:
Ik ben het met Baedeker eens dat ons land goed onderwijs heeft, fraaie infrastructuur, rechtszekerheid, openbare orde en onderzoek ontwikkeling. We leven in een fantastisch land. Maar het is natuurlijk onzin dat de politiek van ons land slechts gericht is op onze multinationals. De 13 multinationals in ons land zorgen voor nog geen 150.000 banen. Het totaal aantal banen is echter de afgelopen 10 jaar (waarvan Rutte 9 jaar aan het roer heeft gestaan) met 6% gestegen, vooral in het MKB en in de zorg. De economie van de multinationals is belangrijk voor ons land, maar slechts een fractie van het BBP. Dat Asscher die pluim claimde snap ik wel, het land staat er immer pico bello voor en zo vlak voor de verkiezingen probeer je als leider van de PvdA wat, maar ik denk dat vriend en vijand er wel over eens zijn dat de PvdA de afgelopen 5 jaar braaf VVD beleid heeft uitgevoerd. Daarom, hulde aan onze Minister President !
In de zorg zijn juist heel banen verdwenen en Defensie heeft moeite om een 5600 openstaande vacatures op te vullen. Het totaal aantal banen is iets gestegen maar de lonen zijn van veel van die nieuwe banen is nou bepaald geen vetpot.
Het land staat er niet pico bello voor want er moet voor zo'n 40 miljard al afgeboekt vorderingen die afgegeven zijn als garanties en waarvan al bekend is dat ze dat niet terugkrijgen. Over onze financiële sector zwijg ik dan maar.De huizenmarkt staat muurvast dus doorstromen zal moeilijk worden. Bewust beleid van Stef Blok. Nieuwbouw is veruit onvoldoende en daardoor mist de staat jarenlang extra BTW en loonheffingen m.b.t. de bouwsector. Hoeveel de gemeenten nog aan waarde moeten afboeken m.b.t hun grondbedrijf weten we niet eens. Allemaal rechts beleid waar je trots op mag zijn

Je hebt gelijk er zijn veel te weinig woningen gebouwd.
Dit komt door het beleid van Blok ,maar zeker ook door gemeenten die al jaren zitten te slapen.
Al voor Rutte I en II waren de plannen van de gemeenten totaal onvoldoende.
Verder is het personeel tekort een groot probleem .niet alleen in de zorg en het onderwijs ,
zeker ook in de bouw en veel technische beroepen.
Daarom alle er veel werk-leerplaatsen gecreëerd moeten worden in diversen sectoren,
om de grote personeelstekorten de komende jaren weg te werken