Het is nu za dec 16, 2017 1:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: di okt 03, 2017 8:28 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 1227
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
De NS heeft een nieuwe trein getoond die binnenkort op het netwerk gaat rijden, eh....rijden,,,, nee, vliegen zul je bedoelen.
Ja, want hij gaat wel 200 km per uur rijden. Laten we hopen dat het spoor dit aankan. Je weet immers maar nooit.
Nou, als die hobbel genomen is, komt het volgende probleem aan de orde: Hij is enkeldeks.
Gelet op het verwachte passagierstransportinfarct zullen de station perrons wel dubbel zo lang moeten worden om voldoende reizigers-capaciteit te kunnen verwerken. Maar ja, daar is waarschijnlijk geen geld en ook geen ruimte voor. Er zullen dan ook horizontale roltrappen aangelegd moeten worden om tijdig een overstap of een volgend OV transportmiddel te kunnen halen. Dat betekent dat er extra passagiers-opprop apparatuur zal moeten worden ingezet om al die passagiers in de trein te krijgen. Bovendien zal er ook ontladingsapparatuur ingezet moeten worden om de treinen weer te depassagieren. Ik vraag me af of hier goed over nagedacht is


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: wo okt 04, 2017 7:24 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 11110
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
De NS heeft een nieuwe trein getoond die binnenkort op het netwerk gaat rijden, eh....rijden,,,, nee, vliegen zul je bedoelen.
Ja, want hij gaat wel 200 km per uur rijden. Laten we hopen dat het spoor dit aankan. Je weet immers maar nooit.
Nou, als die hobbel genomen is, komt het volgende probleem aan de orde: Hij is enkeldeks.
Gelet op het verwachte passagierstransportinfarct zullen de station perrons wel dubbel zo lang moeten worden om voldoende reizigers-capaciteit te kunnen verwerken. Maar ja, daar is waarschijnlijk geen geld en ook geen ruimte voor. Er zullen dan ook horizontale roltrappen aangelegd moeten worden om tijdig een overstap of een volgend OV transportmiddel te kunnen halen. Dat betekent dat er extra passagiers-opprop apparatuur zal moeten worden ingezet om al die passagiers in de trein te krijgen. Bovendien zal er ook ontladingsapparatuur ingezet moeten worden om de treinen weer te depassagieren. Ik vraag me af of hier goed over nagedacht is


Hier is inderdaad niet over nagedacht. Feitelijk zijn daardoor treinstellen niet overal inzetbaar. Je ziet het al bij vliegtuigmaatschappijen die de Airbus 380 hebben merken dat aan hun exploitatiecijfers, steeds meer maatschappijen willen van hun A380 af om een simpele reden: geen point-to-point vliegtuig. Daarnaast laat onze zwakke bodem niet toe dat treinen 200 km per uur kunnen rijden. Heb ik het nog niet eens over ons treinbeveiligingssysteem, de zogenaamde blokken die in het systeem zitten moeten korter worden. En natuurlijk de vele spoorwegovergangen.
Ik zie nog een ander probleem: er zitten nauwelijks stoelen in en ook geen veiligheidsbeugels. Wat dus niet vermeld wordt is dat mensen in intercitytreinen dus ook langer moeten staan. Daarnaast is er veel te veel de nadruk gelegd op design en totaal onbelangrijke zaken als usb en wifi. En o ja, in enkeldekstreinen zoals ons onze sprinters verwacht je geen nekkebrekertjes maar ze zitten wel degelijk in deze trein, zie 3e foto.Waarom?

En dan dit nog:

De nieuwe intercity gaat in 2021 voor het eerst rijden op het traject van Breda naar Amsterdam. Op deze hogesnelheidslijn wordt de snelheid van de intercity verhoogd van 160 naar 200 kilometer per uur. Geen echte hogesnelheidslijn dus. Hiervoor is geen ruimte op het spoor gezien de afstanden tussen de stations die moeten worden aangedaan.

Zijn nou alle problemen dan verholpen op de HSL want de zogenaamde intercity is vaker niet beschikbaar dan wel. Ik voel dat NS zelf verandert in een gigantisch drama.

https://www.metronieuws.nl/nieuws/binne ... el-stitten


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: wo okt 04, 2017 7:40 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 42299
Berichten: Intopic
Ze zijn een half jaar te vroeg voor 1 april. Dit kan gewoon niet waar zijn. Vast weer een politicus aan de top bij de NS.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: wo okt 04, 2017 7:44 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 11110
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Ze zijn een half jaar te vroeg voor 1 april. Dit kan gewoon niet waar zijn. Vast weer een politicus aan de top bij de NS.
Sowieso iemand die nooit als conducteur heeft gewerkt laat staan met de trein reist.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: wo okt 04, 2017 9:31 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 1227
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Je moet er niet aan denken dat de trein op volle snelheid een botsing maakt en de passagiers door de trein worden gelanceerd. Alhoewel, als de trein geheel volgepropt is houden ze elkaar wel op z.n plaats. Dat is dan weer het voordeel van overvolle treinen.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: wo okt 04, 2017 9:42 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 11110
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Je moet er niet aan denken dat de trein op volle snelheid een botsing maakt en de passagiers door de trein worden gelanceerd. Alhoewel, als de trein geheel volgepropt is houden ze elkaar wel op z.n plaats. Dat is dan weer het voordeel van overvolle treinen.
Als een volgepropte trein op topsnelheid ergens opbotst vallen er doden. Dat is al een keer eerder gebeurd met een sprinter bij het centraal station Amsterdam die door een rood sein reed.Ook toen was de trein overvol


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: wo okt 04, 2017 12:38 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:01 pm
Berichten: 2963
Berichten: Intopic
Bij de SNCF rijst men 300 en in de toekomst 380.
En die 200 bij de NS is alleen op het HST-traject.
En deze heeft de 150 gehaald tussen Apeldoorn en Amersfoort met als machinist Koos Snel alias Snelle Koos.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

_________________
Laat zien
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: wo okt 04, 2017 1:10 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 42299
Berichten: Intopic
Dick schreef:
Bij de SNCF rijst men 300 en in de toekomst 380.
En die 200 bij de NS is alleen op het HST-traject.
En deze heeft de 150 gehaald tussen Apeldoorn en Amersfoort met als machinist Koos Snel alias Snelle Koos.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.



Dat was in de tijd, dat er nog voldoende zitplaatsen waren. Tegenwoordig bezuinigen ze op stoelen om Van Boxtel zijn salaris te kunnen betalen.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: wo okt 04, 2017 7:01 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 1227
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Dat lijkt me nogal overdreven.
Het gaat overigens niet om een enkel ritje op hoge snelheid over het spoor, maar over intensief gebruik. Als zich dat voordoet gaan heel andere factoren een rol spelen.
Dat de Fransen zo snel over hun spoor rijden heeft alles te maken met speciaal aangelegde sporen voor hoge snelheidstreinen.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: wo okt 04, 2017 7:06 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 42299
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Dat lijkt me nogal overdreven.
Het gaat overigens niet om een enkel ritje op hoge snelheid over het spoor, maar over intensief gebruik. Als zich dat voordoet gaan heel andere factoren een rol spelen.
Dat de Fransen zo snel over hun spoor rijden heeft alles te maken met speciaal aangelegde sporen voor hoge snelheidstreinen.


LIJKT overdreven. Het is het niet.
Een van de grootste klachten is het gebrek aan zitplaatsen.
Met 200 km per uur treinen, alleen als de stations niet te dicht op elkaar zitten, zal de behoefte aan zitplaatsen niet doen afnemen. Op de foto's zag ik maar bar weinig zitplaatsen. Helemaal vervelend met de toenemende vergrijzing van de komende decennia. Nee, er is niet goed nagedacht in de top van de NS. Vast bedacht door iemand met een dienstauto met chauffeur.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Agamemnon, Bing [Bot], claartje, Google [Bot], Hume, P-G, portman en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling