Het is nu ma apr 23, 2018 3:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 147 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#81  BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2018 3:26 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 1641
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
In de meeste berichten lees je over aanvaringen. Maar dat doet me teveel aan boten op het water denken. Daarom houd ik het liever op aanvliegingen. Maar het gaat dus om botsingen van vliedtuigen met vogels, en nog iets specifieker met vogels die in de motoren terecht komen, waardoor brand of het uitvallen van die motoren veroorzaakt kan worden.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#82  BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2018 3:47 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 44391
Berichten: Intopic
We eisen gewoon veel te veel van de natuur voor financieel gewin van enkelen.
Er zijn grenzen en die moeten we aanvaarden.
Verbeter het spoor voor reizen binnen Europa, en maak dat vooral goedkoper. Zorg ook voor betere infrastructuur op het gebied van internet, zodat digitaal vergaderen makkelijker wordt, scheelt sowieso heel veel reizen, zelfs naar buiten Europa.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#83  BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2018 4:18 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 12123
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
In de meeste berichten lees je over aanvaringen. Maar dat doet me teveel aan boten op het water denken. Daarom houd ik het liever op aanvliegingen. Maar het gaat dus om botsingen van vliedtuigen met vogels, en nog iets specifieker met vogels die in de motoren terecht komen, waardoor brand of het uitvallen van die motoren veroorzaakt kan worden.
Dat vogels in motoren vliegen is lastig te voorkomen. Als dat gebeurt valt er vaak een motor uit doordat er schoepen kapot gaan. Maar het is m.i. nog nooit voorgekomen dat een vliegtuig waar een vogel in de motor is gekomen is gecrasht met als gevolg heel veel dodelijke slachtoffers. Vlucht CACTUS 1549 is een uitzondering waar beide motoren ganzen in vlogen tijdens de trek van ganzen. En dat ze in de Hudson belanden had te maken met de hoogte waar het gebeurde en de tijd die ze nodig had om vast te stellen wat het vliegtuig nog wel of niet kon. Er is niet aangetoond dat de piloten fouten hebben gemaakt in hun besluitvorming om in de Hudson te landen, dat was namelijk achteraf gezien hun enige hoop. Wat ik wel hoop is dat de vogelradarapparatuur die er nu is, ook geschikt kan worden gemaakt voor vogels op een hoogte van 1000-2000 meter en dat men nog beter houd met vogeltrek

Geloof mij of geloof me niet, maar het gebeurt regelmatig wel dat vlak na de start - dus op een hoogte van 100-200 meter - een vogel de motor invliegt. Dat heeft nog nooit geleid tot een crash omdat het vliegtuig dusdanig ontworpen is dat zelfs met één motor opstijgen prima gaat.
Wat veel gevaarlijker is voor de vliegtuigen zijn abnormale weersomstandigheden zoals bliksem, windsheer, hagelstenen, en aswolken van vulkanen. Als een vogel tegen een ruit van een vliegtuig aanvliegt heeft dat niet tot gevolg dat een piloot niet meer door het raam kan kijken, dat is met hagelstenen wel het geval en hagelstenen kunnen net zo gemakkelijk de motoren verwoesten. Bliksem kan schade aanrichten in een vliegtuig maar niet zodanig dat het neerstort vanwege principe van Kooi van Farady. Wel zie je inslaggaten in de vleugels
Wat vulkaanas met de ruiten en de motoren van vliegtuigen doet is bekend. En toch is er bij mijn weten nog geen vliegtuigen daardoor neergestort. Maar het vliegen door een aswolk is wel degelijk gevaarlijk.

Maar ook het aanvliegen in een storm is niet ongevaarlijk zoals een filmpje laat zien






En als je kijkt naar het jaarrapport van de LNVL, dan zie je dat bijna-botsingen of oversteken van start- en taxibanen zonder toestemming tussen vliegtuigen en voertuigen veel vaker voorkomen dan botsingen met vogels.

https://www.lvnl.nl/binaries/content/as ... erslag.pdf

Dat wil niet zeggen dat het niet veiliger kan. Van de week zag ik een filmpje waarin duidelijk zichtbaar was dat de voorgeschreven separatie een keer overtreden werd door fouten van LVNL. Ik kan de link niet vinden, maar als ik hem weer zie dat post ik hem. Het vliegtuig wat landde moest ongepland een aantal afslagen eerder nemen en kwam dus ergens anders uit, anders dan de bedoeling was


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#84  BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2018 4:25 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 44391
Berichten: Intopic
Je vergeet dat de vliegroutes voor Lelystad boven veel natuurgebied liggen en ook nog eens veel lager en over heel veel langere trajecten dan bij normaal vliegverkeer, om het verkeer voor Schiphol niet te hinderen. Moeten we dat risico willen nemen?
Waarom is niet eerder begonnen met het herzien van de aan- en wegvliegroutes? Als dat over vier jaar kan, had dat toch nu gekund als men er op tijd mee begonnen was?

O, wacht. We hebben een premier zonder visie! Dat is waar ook. Hij gaat er zelfs zelf prat op!

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#85  BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2018 6:30 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 1641
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Biertje vergeet natuurlijk even dat vliegtuig dat van het JFK vliegveld bij New York opsteeg en in de Hudson River (2009) terecht kwam. Ook de Herculesramp bij Eindhoven in 1996 was oorspronkelijk veroorzaakt door vogels. Eén vogel die één motor beschadigd is idd een overkomelijke situatie.
Natuurlijk zijn er ook nog gevaarlijker situaties te bedenken.
In het geval van Lelystad moet je wel denken aan zwermen vogels die meer motoren tegelijk kunnen uitschakelen.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#86  BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2018 6:48 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 44391
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Biertje vergeet natuurlijk even dat vliegtuig dat van het JFK vliegveld bij New York opsteeg en in de Hudson River (2009) terecht kwam. Ook de Herculesramp bij Eindhoven in 1996 was oorspronkelijk veroorzaakt door vogels. Eén vogel die één motor beschadigd is idd een overkomelijke situatie.
Natuurlijk zijn er ook nog gevaarlijker situaties te bedenken.
In het geval van Lelystad moet je wel denken aan zwermen vogels die meer motoren tegelijk kunnen uitschakelen.


Ach, de schade is toch voor de echte gewone Nederlanders die te arm zijn om belasting te ontwijken. Ook als een verzekeringsmaatschappij op omvallen komt te staan.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#87  BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2018 7:10 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 12123
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Je vergeet dat de vliegroutes voor Lelystad boven veel natuurgebied liggen en ook nog eens veel lager en over heel veel langere trajecten dan bij normaal vliegverkeer, om het verkeer voor Schiphol niet te hinderen. Moeten we dat risico willen nemen?
Waarom is niet eerder begonnen met het herzien van de aan- en wegvliegroutes? Als dat over vier jaar kan, had dat toch nu gekund als men er op tijd mee begonnen was?

O, wacht. We hebben een premier zonder visie! Dat is waar ook. Hij gaat er zelfs zelf prat op!
Dat zijn dus echt zaken die onderzocht moeten worden. Dat dit niet eerder herzien zal wel te maken hebben dat niemand wilde investeren. Want dat zal wel moeten gebeuren.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#88  BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2018 7:12 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 12123
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Biertje vergeet natuurlijk even dat vliegtuig dat van het JFK vliegveld bij New York opsteeg en in de Hudson River (2009) terecht kwam. Ook de Herculesramp bij Eindhoven in 1996 was oorspronkelijk veroorzaakt door vogels. Eén vogel die één motor beschadigd is idd een overkomelijke situatie.
Natuurlijk zijn er ook nog gevaarlijker situaties te bedenken.
In het geval van Lelystad moet je wel denken aan zwermen vogels die meer motoren tegelijk kunnen uitschakelen.
Het steeg van La Guardia op, JFK is internationaal.

De Herculesramp bij Eindhoven is een verhaal dat niet alleen met vogels heeft te maken. Dat is eigenlijk de wet van Murphy.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#89  BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2018 7:15 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 16207
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
Biertje vergeet natuurlijk even dat vliegtuig dat van het JFK vliegveld bij New York opsteeg en in de Hudson River (2009) terecht kwam. Ook de Herculesramp bij Eindhoven in 1996 was oorspronkelijk veroorzaakt door vogels. Eén vogel die één motor beschadigd is idd een overkomelijke situatie.
Natuurlijk zijn er ook nog gevaarlijker situaties te bedenken.
In het geval van Lelystad moet je wel denken aan zwermen vogels die meer motoren tegelijk kunnen uitschakelen.
Het steeg van La Guardia op, JFK is internationaal.

De Herculesramp bij Eindhoven is een verhaal dat niet alleen met vogels heeft te maken. Dat is eigenlijk de wet van Murphy.

Schuld van de EU zeker? :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#90  BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2018 7:31 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 12123
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
Biertje vergeet natuurlijk even dat vliegtuig dat van het JFK vliegveld bij New York opsteeg en in de Hudson River (2009) terecht kwam. Ook de Herculesramp bij Eindhoven in 1996 was oorspronkelijk veroorzaakt door vogels. Eén vogel die één motor beschadigd is idd een overkomelijke situatie.
Natuurlijk zijn er ook nog gevaarlijker situaties te bedenken.
In het geval van Lelystad moet je wel denken aan zwermen vogels die meer motoren tegelijk kunnen uitschakelen.
Het steeg van La Guardia op, JFK is internationaal.

De Herculesramp bij Eindhoven is een verhaal dat niet alleen met vogels heeft te maken. Dat is eigenlijk de wet van Murphy.

Schuld van de EU zeker? :wink:
op welke pagina staat dat?

https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 14-14.html


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#91  BerichtGeplaatst: ma jan 08, 2018 11:24 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 03, 2014 9:17 pm
Berichten: 1801
Berichten: Intopic
Lies schreef:
wortel schreef:
Het gaat hier om economische groei. Dit is nodig volgens de politiek want zonder groei is het einde nabij. De lobby doet het goed. Het vertrouwen in de politiek neemt af. Ach, over 4 jaar de zondvloed, dan zijn ze er niet meer. Te makkelijk en niet in het belang van ons.


De burger voelt zich door de overheid genaaid, schrijft George Knottnerus. Helemaal als zij hem overdondert met valse vluchtgegevens en met laag overvliegende boeings boven zijn flat of tuintje.:

http://www.georgeknottnerus.nl/blog/colums/verstening/

Verstening

We struikelen over fiscale drempels, verzamelinkomens, box 3 heffingen en vrije aftrekpotenties. Accountants vinden dat sexy, maar de burger voelt zich door de overheid genaaid. Helemaal als zij hem overdondert met valse vluchtgegevens en met laag overvliegende boeings boven zijn flat of tuintje.

Dus ja, dan is het eigenlijk ook logisch dat de burger op zijn eigen houtje zijn tuintje gaat verstenen. Maar de burger zit er ook dubbel in. Wel lid van Natuurmonumenten en het Parijse klimaatakkoord omarmen, maar ook 3 vliegtrips per jaar boeken en een tuin willen hebben zonder er 1 druppel zweet in te stoppen. De burger moet ook in de spiegel kijken. Daarom heb ik een voorstel: overheid, regel niet, straf niet, maar beloon. Met z’n allen moeten we Parijs halen, willen we Nederland groen houden en schoon. Beloon de tuinierende burger. Elke burger die in zijn tuin gras, heggen, insecten en vogels de kans biedt, krijgt korting op de OZB. En fors! Let maar op, de tegels vliegen de tuintjes uit. Maar pas op voor laagvliegende boeings!




Precies dat, maar vertel het dan overheid, geef heerlijk geluidsdichte glas om om de overlast te beperken. Zo stoer, open, zijn ze niet, want dat gaat geld kosten. Vertel het eerlijke verhaal en laat NL dan een afweging maken. Dit is echt volksverlakkerij en ontwricht onze samenleving omdat een overheid niet open en eerlijk is, dus mogen/kunnen wij dat ook doen. Zo, en nu de laatste aardbeving in Groningen. Ook zo'n dossier, want het gaat hier om veel €€€€€€€€€€€€€€€€. Niet waar wij ons blijkbaar mee bezig moeten houden want dat doet onze gekozen regering wel :leugens:

_________________
"Ego cogito, ergo sum."


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#92  BerichtGeplaatst: ma jan 08, 2018 11:38 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 03, 2014 9:17 pm
Berichten: 1801
Berichten: Intopic
wortel schreef:
Lies schreef:
wortel schreef:
Het gaat hier om economische groei. Dit is nodig volgens de politiek want zonder groei is het einde nabij. De lobby doet het goed. Het vertrouwen in de politiek neemt af. Ach, over 4 jaar de zondvloed, dan zijn ze er niet meer. Te makkelijk en niet in het belang van ons.


De burger voelt zich door de overheid genaaid, schrijft George Knottnerus. Helemaal als zij hem overdondert met valse vluchtgegevens en met laag overvliegende boeings boven zijn flat of tuintje.:

http://www.georgeknottnerus.nl/blog/colums/verstening/

Verstening

We struikelen over fiscale drempels, verzamelinkomens, box 3 heffingen en vrije aftrekpotenties. Accountants vinden dat sexy, maar de burger voelt zich door de overheid genaaid. Helemaal als zij hem overdondert met valse vluchtgegevens en met laag overvliegende boeings boven zijn flat of tuintje.

Dus ja, dan is het eigenlijk ook logisch dat de burger op zijn eigen houtje zijn tuintje gaat verstenen. Maar de burger zit er ook dubbel in. Wel lid van Natuurmonumenten en het Parijse klimaatakkoord omarmen, maar ook 3 vliegtrips per jaar boeken en een tuin willen hebben zonder er 1 druppel zweet in te stoppen. De burger moet ook in de spiegel kijken. Daarom heb ik een voorstel: overheid, regel niet, straf niet, maar beloon. Met z’n allen moeten we Parijs halen, willen we Nederland groen houden en schoon. Beloon de tuinierende burger. Elke burger die in zijn tuin gras, heggen, insecten en vogels de kans biedt, krijgt korting op de OZB. En fors! Let maar op, de tegels vliegen de tuintjes uit. Maar pas op voor laagvliegende boeings!




Precies dat, maar vertel het dan overheid, geef heerlijk geluidsdichte glas om om de overlast te beperken. Zo stoer, open, zijn ze niet, want dat gaat geld kosten. Vertel het eerlijke verhaal en laat NL dan een afweging maken. Dit is echt volksverlakkerij en ontwricht onze samenleving omdat een overheid niet open en eerlijk is, dus mogen/kunnen wij dat ook doen. Zo, en nu de laatste aardbeving in Groningen. Ook zo'n dossier, want het gaat hier om veel €€€€€€€€€€€€€€€€. Niet waar wij ons blijkbaar mee bezig moeten houden want dat doet onze gekozen regering wel :leugens:


Heb vertrouwen! Vertrouwen in de economie net als dat wij eeuwen geleden vertrouwen in de kerk (het instituut) moesten hebben. Dat heeft niets met God te maken net zoals vertrouwen in de economie niets te maken heeft met vooruitgang. Tenzij je meer wilt wanneer je al zoveel hebt.

_________________
"Ego cogito, ergo sum."


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#93  BerichtGeplaatst: ma jan 08, 2018 11:54 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:02 pm
Berichten: 8276
Berichten: Intopic
wortel schreef:
wortel schreef:
Lies schreef:


De burger voelt zich door de overheid genaaid, schrijft George Knottnerus. Helemaal als zij hem overdondert met valse vluchtgegevens en met laag overvliegende boeings boven zijn flat of tuintje.:

http://www.georgeknottnerus.nl/blog/colums/verstening/

Verstening

We struikelen over fiscale drempels, verzamelinkomens, box 3 heffingen en vrije aftrekpotenties. Accountants vinden dat sexy, maar de burger voelt zich door de overheid genaaid. Helemaal als zij hem overdondert met valse vluchtgegevens en met laag overvliegende boeings boven zijn flat of tuintje.

Dus ja, dan is het eigenlijk ook logisch dat de burger op zijn eigen houtje zijn tuintje gaat verstenen. Maar de burger zit er ook dubbel in. Wel lid van Natuurmonumenten en het Parijse klimaatakkoord omarmen, maar ook 3 vliegtrips per jaar boeken en een tuin willen hebben zonder er 1 druppel zweet in te stoppen. De burger moet ook in de spiegel kijken. Daarom heb ik een voorstel: overheid, regel niet, straf niet, maar beloon. Met z’n allen moeten we Parijs halen, willen we Nederland groen houden en schoon. Beloon de tuinierende burger. Elke burger die in zijn tuin gras, heggen, insecten en vogels de kans biedt, krijgt korting op de OZB. En fors! Let maar op, de tegels vliegen de tuintjes uit. Maar pas op voor laagvliegende boeings!




Precies dat, maar vertel het dan overheid, geef heerlijk geluidsdichte glas om om de overlast te beperken. Zo stoer, open, zijn ze niet, want dat gaat geld kosten. Vertel het eerlijke verhaal en laat NL dan een afweging maken. Dit is echt volksverlakkerij en ontwricht onze samenleving omdat een overheid niet open en eerlijk is, dus mogen/kunnen wij dat ook doen. Zo, en nu de laatste aardbeving in Groningen. Ook zo'n dossier, want het gaat hier om veel €€€€€€€€€€€€€€€€. Niet waar wij ons blijkbaar mee bezig moeten houden want dat doet onze gekozen regering wel :leugens:


Heb vertrouwen! Vertrouwen in de economie net als dat wij eeuwen geleden vertrouwen in de kerk (het instituut) moesten hebben. Dat heeft niets met God te maken net zoals vertrouwen in de economie niets te maken heeft met vooruitgang. Tenzij je meer wilt wanneer je al zoveel hebt.



Mooi gesproken maar zo werkt het in praktijk niet.

Als er een een fiets heeft, dan wil de ander een brommer.
Als de ander een brommer heeft, wil de een auto.
Dan wil men een grotere, en dan een vliegtuig, en dan een voetbalclub.

En we willen allemaal dat het licht en de tv / pc het doen als we op het knopje drukken....


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#94  BerichtGeplaatst: di jan 09, 2018 5:25 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 12123
Berichten: Intopic
HvR schreef:
wortel schreef:
wortel schreef:



Precies dat, maar vertel het dan overheid, geef heerlijk geluidsdichte glas om om de overlast te beperken. Zo stoer, open, zijn ze niet, want dat gaat geld kosten. Vertel het eerlijke verhaal en laat NL dan een afweging maken. Dit is echt volksverlakkerij en ontwricht onze samenleving omdat een overheid niet open en eerlijk is, dus mogen/kunnen wij dat ook doen. Zo, en nu de laatste aardbeving in Groningen. Ook zo'n dossier, want het gaat hier om veel €€€€€€€€€€€€€€€€. Niet waar wij ons blijkbaar mee bezig moeten houden want dat doet onze gekozen regering wel :leugens:


Heb vertrouwen! Vertrouwen in de economie net als dat wij eeuwen geleden vertrouwen in de kerk (het instituut) moesten hebben. Dat heeft niets met God te maken net zoals vertrouwen in de economie niets te maken heeft met vooruitgang. Tenzij je meer wilt wanneer je al zoveel hebt.



Mooi gesproken maar zo werkt het in praktijk niet.

Als er een een fiets heeft, dan wil de ander een brommer.
Als de ander een brommer heeft, wil de een auto.
Dan wil men een grotere, en dan een vliegtuig, en dan een voetbalclub.

En we willen allemaal dat het licht en de tv / pc het doen als we op het knopje drukken....
Daarnaast wil Europa een sociale paragraaf. Tegelijkertijd moet KLM vluchten vanaf Schiphol opgeven om ruimte te maken voor Norwegian air, een bedrijf dat bekend staat om zijn belastingmijdende paragraaf en slecht betalende piloten. KLM brengt geld in het laatje, Norwegian air kost ons geld.


De komst van Norwegian, dat al langer op Schiphol actief is met vluchten naar Scandinavische bestemmingen, is het gevolg van een vier jaar oude maatregel van de Europese kartelautoriteiten. Die oordeelden dat KLM en partner Delta Air Lines een te prominente positie hebben op het traject. Nog altijd is alleen rivaal United, met één vlucht per dag naar Newark, een serieuze concurrent.

Wellicht zouden ze ook eens moeten kijken wat KLM aan vliegtuigen heeft die ergens opgeslagen staan

https://www.parool.nl/amsterdam/klm-moe ... ~a4555531/
https://www.parool.nl/amsterdam/klm-moe ... ~a4555531/


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#95  BerichtGeplaatst: di jan 09, 2018 9:50 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 1641
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Gas is niet alleen een winstgevende zaak het zorgt ook dat wij bijna allemaal onze huizen kunnen verwarmen en de meesten van ons koken op gas en/of hebben een gasboiler etc. Daar moet ook voor gezorgd worden.
Verder heeft de gasunie ook nog contracten met het buitenland waar niet zonder slag of stoot van af gekomen kan worden.
Maar nood breekt wet, dus zullen er noodoplossingen moeten komen.
Als gestopt wordt met de gaswinning wil dat overigens niet zeggen dat de bevingen zullen stoppen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#96  BerichtGeplaatst: di jan 09, 2018 10:04 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 12123
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Gas is niet alleen een winstgevende zaak het zorgt ook dat wij bijna allemaal onze huizen kunnen verwarmen en de meesten van ons koken op gas en/of hebben een gasboiler etc. Daar moet ook voor gezorgd worden.
Verder heeft de gasunie ook nog contracten met het buitenland waar niet zonder slag of stoot van af gekomen kan worden.
Maar nood breekt wet, dus zullen er noodoplossingen moeten komen.
Als gestopt wordt met de gaswinning wil dat overigens niet zeggen dat de bevingen zullen stoppen!
Dan kun je dus beter doorgaan en de bewoners volledig compenseren en hen elders helpen aan een nieuw huis. Daarnaast kunnen we helemaal niet stoppen want waameer wil je de STEG-eenheden dan stoken?


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#97  BerichtGeplaatst: di jan 09, 2018 10:45 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 44391
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Gas is niet alleen een winstgevende zaak het zorgt ook dat wij bijna allemaal onze huizen kunnen verwarmen en de meesten van ons koken op gas en/of hebben een gasboiler etc. Daar moet ook voor gezorgd worden.
Verder heeft de gasunie ook nog contracten met het buitenland waar niet zonder slag of stoot van af gekomen kan worden.
Maar nood breekt wet, dus zullen er noodoplossingen moeten komen.
Als gestopt wordt met de gaswinning wil dat overigens niet zeggen dat de bevingen zullen stoppen!


Er zal vast wel een calamiteitenbeding zijn opgenomen.

Dat bij stoppen niet onmiddellijk de bevingen zullen stoppen is evident. Doorgaan met het verlagen van de druk in de bodem door gas te blijven pompen zal ervoor zorgen dat de bodem zich nog meer moet gaan zetten op dit moment door meer en/of zwaardere bevingen.

Het is een keuze om gas terug te nemen en te herstellen, of te evacueren en elders te huisvesten. Het zal allebei geld kosten en dat wordt maar niet ter beschikking gesteld. Overigens is in een ander deel van het land, waar ook gas gewonnen wordt, ook al iets aan bevingen geweest, zeer recent nog. Stoppen is de beste oplossing, met het niet door laten gaan van de verlaging van de winstbelasting en afschaffing van de dividendbelasting. Van dat geld kan de komende jaren worden geïnvesteerd in het gasloos maken van het land. Schadeherstel moet maar uit de zakken komen van Exxon en Shell.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#98  BerichtGeplaatst: wo jan 10, 2018 9:06 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 03, 2014 9:17 pm
Berichten: 1801
Berichten: Intopic
Raya schreef:
kwaaisteniet schreef:
Gas is niet alleen een winstgevende zaak het zorgt ook dat wij bijna allemaal onze huizen kunnen verwarmen en de meesten van ons koken op gas en/of hebben een gasboiler etc. Daar moet ook voor gezorgd worden.
Verder heeft de gasunie ook nog contracten met het buitenland waar niet zonder slag of stoot van af gekomen kan worden.
Maar nood breekt wet, dus zullen er noodoplossingen moeten komen.
Als gestopt wordt met de gaswinning wil dat overigens niet zeggen dat de bevingen zullen stoppen!


Er zal vast wel een calamiteitenbeding zijn opgenomen.

Dat bij stoppen niet onmiddellijk de bevingen zullen stoppen is evident. Doorgaan met het verlagen van de druk in de bodem door gas te blijven pompen zal ervoor zorgen dat de bodem zich nog meer moet gaan zetten op dit moment door meer en/of zwaardere bevingen.

Het is een keuze om gas terug te nemen en te herstellen, of te evacueren en elders te huisvesten. Het zal allebei geld kosten en dat wordt maar niet ter beschikking gesteld. Overigens is in een ander deel van het land, waar ook gas gewonnen wordt, ook al iets aan bevingen geweest, zeer recent nog. Stoppen is de beste oplossing, met het niet door laten gaan van de verlaging van de winstbelasting en afschaffing van de dividendbelasting. Van dat geld kan de komende jaren worden geïnvesteerd in het gasloos maken van het land. Schadeherstel moet maar uit de zakken komen van Exxon en Shell.


Deze ontwikkeling gaat over minder inkomsten voor de staat. De Shell/NAM zijn uitvoerende partijen (geweest). Bij wie ligt de verantwoordelijkheid want Shell/NAM heeft toestemming gekregen van onze overheid om te doen wat ze gedaan hebben al die jaren. Ja, het kost geld en veel ook. Na jarenlang profiteren is nu de tijd te stoppen, om erger te voorkomen en gevolgschade te herstellen voor gedupeerden. Dat is verantwoordelijkheid nemen voor de acties die zowel Shell/NAM als de regeringen/overheid hebben toegestaan. Blijkbaar zonder te weten wat de gevolgen waren. NAM neemt nu het voortouw door te stellen dat gaswinning moet stoppen (omdat het hun te veel geld gaat kosten, gaswinning niet rendabel meer is). Tja en dan heeft de overheid een megaprobleem als het gaat om hun balans inkomsten en uitgaven. Ik voorspel een een tijd van tijdrekken ipv problemen oplossen voor de bewoners. Naja, voorspel, het is al lang gaande dit spelletje. Groningers weten ervan.

Voor de echt geïnteresseerde: google eens GLT NAM projecten. Toen olie schaars werd zijn er nieuwe technieken rendabel geworden om nog meer olie/gas uit de grond te halen dan men ooit had gedacht over deze velden. Wanneer je weet op welke locaties dit is gebeurd, kijk je niet vreemd op wanneer er weer een aardbeving komt in deze regio's.

_________________
"Ego cogito, ergo sum."


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#99  BerichtGeplaatst: wo jan 10, 2018 9:08 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 03, 2014 9:17 pm
Berichten: 1801
Berichten: Intopic
wortel schreef:
Raya schreef:
kwaaisteniet schreef:
Gas is niet alleen een winstgevende zaak het zorgt ook dat wij bijna allemaal onze huizen kunnen verwarmen en de meesten van ons koken op gas en/of hebben een gasboiler etc. Daar moet ook voor gezorgd worden.
Verder heeft de gasunie ook nog contracten met het buitenland waar niet zonder slag of stoot van af gekomen kan worden.
Maar nood breekt wet, dus zullen er noodoplossingen moeten komen.
Als gestopt wordt met de gaswinning wil dat overigens niet zeggen dat de bevingen zullen stoppen!


Er zal vast wel een calamiteitenbeding zijn opgenomen.

Dat bij stoppen niet onmiddellijk de bevingen zullen stoppen is evident. Doorgaan met het verlagen van de druk in de bodem door gas te blijven pompen zal ervoor zorgen dat de bodem zich nog meer moet gaan zetten op dit moment door meer en/of zwaardere bevingen.

Het is een keuze om gas terug te nemen en te herstellen, of te evacueren en elders te huisvesten. Het zal allebei geld kosten en dat wordt maar niet ter beschikking gesteld. Overigens is in een ander deel van het land, waar ook gas gewonnen wordt, ook al iets aan bevingen geweest, zeer recent nog. Stoppen is de beste oplossing, met het niet door laten gaan van de verlaging van de winstbelasting en afschaffing van de dividendbelasting. Van dat geld kan de komende jaren worden geïnvesteerd in het gasloos maken van het land. Schadeherstel moet maar uit de zakken komen van Exxon en Shell.


Deze ontwikkeling gaat over minder inkomsten voor de staat. De Shell/NAM zijn uitvoerende partijen (geweest). Bij wie ligt de verantwoordelijkheid want Shell/NAM heeft toestemming gekregen van onze overheid om te doen wat ze gedaan hebben al die jaren. Ja, het kost geld en veel ook. Na jarenlang profiteren is nu de tijd te stoppen, om erger te voorkomen en gevolgschade te herstellen voor gedupeerden. Dat is verantwoordelijkheid nemen voor de acties die zowel Shell/NAM als de regeringen/overheid hebben toegestaan. Blijkbaar zonder te weten wat de gevolgen waren. NAM neemt nu het voortouw door te stellen dat gaswinning moet stoppen (omdat het hun te veel geld gaat kosten, gaswinning niet rendabel meer is). Tja en dan heeft de overheid een megaprobleem als het gaat om hun balans inkomsten en uitgaven. Ik voorspel een een tijd van tijdrekken ipv problemen oplossen voor de bewoners. Naja, voorspel, het is al lang gaande dit spelletje. Groningers weten ervan.

Voor de echt geïnteresseerde: google eens GLT NAM projecten. Toen olie schaars werd zijn er nieuwe technieken rendabel geworden om nog meer olie/gas uit de grond te halen dan men ooit had gedacht over deze velden. Wanneer je weet op welke locaties dit is gebeurd, kijk je niet vreemd op wanneer er weer een aardbeving komt in deze regio's.


Sorry, off-topic, het gaat over Lelystad. Echter €€€'s voor de overheid is het gemeenschappelijk issue over de ruggen van ons inwoners die deze democratie mogelijk maken.

_________________
"Ego cogito, ergo sum."


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#100  BerichtGeplaatst: vr jan 12, 2018 1:31 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 1641
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Het is niet gek om over de gaswinning etc. een nieuw topic te starten.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 147 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Exabot [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot], P-G, portman en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling