Het is nu wo aug 15, 2018 8:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 234 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#121  BerichtGeplaatst: wo jan 24, 2018 8:46 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:02 pm
Berichten: 8405
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
HvR schreef:
Met het oog op de Noord-Zuid-lijn-discussie, wordt wel duidelijk dat de factor tijd in dezen van belang is.

Die tunnel heeft ruim 10 jaar gekost en nu plaatst men vraagtekens bij de testtijd van een halfjaar.

Schiphol en de BV NL hebben niet nog eens tien jaar (op zijn minst).
Voor een eiland is niet alleen een tunnel nodig maar ook een ehhh eiland.

En een vliegveld en een terminal en een logistiek systeem en onderhoud en .....

Uitbreiding van bestaande vliegvelden in het oosten van het land en daarmee het versterken van de aansluitingen in dit kleine landje is veel slimmer.


Je gaat toch niet dezelfde fout maken als e Duitsers of de Spanjaarden?

https://www.duitslandnieuws.nl/blog/201 ... af-krijgt/



Nou, de bezwaren die genoemd worden mbt. vliegveld Berlijn hebben weinig met de locatie te maken en veel met 'regulier' mismanagement.

Deze fouten kunnen (bijna) allemaal vermeden worden....


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#122  BerichtGeplaatst: wo jan 24, 2018 9:29 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 13081
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Biertje schreef:
HvR schreef:
Met het oog op de Noord-Zuid-lijn-discussie, wordt wel duidelijk dat de factor tijd in dezen van belang is.

Die tunnel heeft ruim 10 jaar gekost en nu plaatst men vraagtekens bij de testtijd van een halfjaar.

Schiphol en de BV NL hebben niet nog eens tien jaar (op zijn minst).
Voor een eiland is niet alleen een tunnel nodig maar ook een ehhh eiland.

En een vliegveld en een terminal en een logistiek systeem en onderhoud en .....

Uitbreiding van bestaande vliegvelden in het oosten van het land en daarmee het versterken van de aansluitingen in dit kleine landje is veel slimmer.


Je gaat toch niet dezelfde fout maken als e Duitsers of de Spanjaarden?

https://www.duitslandnieuws.nl/blog/201 ... af-krijgt/



Nou, de bezwaren die genoemd worden mbt. vliegveld Berlijn hebben weinig met de locatie te maken en veel met 'regulier' mismanagement.

Deze fouten kunnen (bijna) allemaal vermeden worden....
Maar intussen is het nog niet open. Maar denk eens aan Spanje, vliegvelden die met sloten subsidie zo maar ergens zijn gebouwd en waar nog geen vliegtuig heeft geland


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#123  BerichtGeplaatst: wo feb 21, 2018 10:50 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 1911
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Ik hoor berichten dat men de opening van vliegveld Lelystad een jaar wil uitstellen. Het is de vraag of dat de enige optie is, vooral als daarna alsnog besloten wordt dat de vliegroutes en vlieghoogtes min of meer gehandhaafd blijven.
Als men zou kiezen voor vliegroutes over het IJsselmeer en verder richting de Wadden- en Noordzee is het waarschijnlijk niet nodig om tot uitstel te komen. Er is dan bovendien tijd genoeg om tot een herindeling van het luchtruim te komen.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#124  BerichtGeplaatst: wo feb 21, 2018 1:43 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 13081
Berichten: Intopic
Er wordt nu uitgegaan van 2020.

https://www.bnr.nl/nieuws/politiek/1033 ... ad-airport


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#125  BerichtGeplaatst: wo feb 21, 2018 6:00 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 13081
Berichten: Intopic
Jos Nijhuis: ik geef liever een ander de schuld dan dat ik mijn eigen falen onder de loep neem.

https://nos.nl/artikel/2218610-klm-zeer ... oeien.html

Het is mij een raadsel waarom die vent niet gewoon linea recta de laan wordt uitgeknikkerd


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#126  BerichtGeplaatst: do feb 22, 2018 9:41 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 5991
Berichten: Intopic
Biertje schreef:


Al dat gedoe van verspreiding van luchthavens in een dichtbevolkt land als Nederland,
is regeren op de vierkante meter en een gebrek aan toekomstvisie.
Als ze in de jaren '90 met een luchthaven in zee, op een eiland voor Zandvoort, waren begonnen ,
dan was het probleem nu opgelost geweest.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#127  BerichtGeplaatst: do feb 22, 2018 10:03 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:02 pm
Berichten: 8405
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Biertje schreef:


Al dat gedoe van verspreiding van luchthavens in een dichtbevolkt land als Nederland,
is regeren op de vierkante meter en een gebrek aan toekomstvisie.
Als ze in de jaren '90 met een luchthaven in zee, op een eiland voor Zandvoort, waren begonnen ,
dan was het probleem nu opgelost geweest.



ALS.... pfft.

Die trein is dus vertrokken. Als men visie had gehad, had men het ook bij 15 miljoen inwoners gehouden maar dat soort redeneringen schiet niet op.

We hebben nu een oplossing anno 2018 nodig en daar hebben we geen 10 jaar of tien miljard voor.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#128  BerichtGeplaatst: do feb 22, 2018 10:07 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 5991
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Hume schreef:
Biertje schreef:


Al dat gedoe van verspreiding van luchthavens in een dichtbevolkt land als Nederland,
is regeren op de vierkante meter en een gebrek aan toekomstvisie.
Als ze in de jaren '90 met een luchthaven in zee, op een eiland voor Zandvoort, waren begonnen ,
dan was het probleem nu opgelost geweest.



ALS.... pfft.

Die trein is dus vertrokken. Als men visie had gehad, had men het ook bij 15 miljoen inwoners gehouden maar dat soort redeneringen schiet niet op.

We hebben nu een oplossing anno 2018 nodig en daar hebben we geen 10 jaar of tien miljard voor.


Blijven kruidenieren ,zal de leegstand van de winkels nooit oplossen.
Zo is het ook met de vliegvelden.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#129  BerichtGeplaatst: do feb 22, 2018 10:10 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:02 pm
Berichten: 8405
Berichten: Intopic
Hume schreef:
HvR schreef:
Hume schreef:


Al dat gedoe van verspreiding van luchthavens in een dichtbevolkt land als Nederland,
is regeren op de vierkante meter en een gebrek aan toekomstvisie.
Als ze in de jaren '90 met een luchthaven in zee, op een eiland voor Zandvoort, waren begonnen ,
dan was het probleem nu opgelost geweest.



ALS.... pfft.

Die trein is dus vertrokken. Als men visie had gehad, had men het ook bij 15 miljoen inwoners gehouden maar dat soort redeneringen schiet niet op.

We hebben nu een oplossing anno 2018 nodig en daar hebben we geen 10 jaar of tien miljard voor.


Blijven kruidenieren ,zal de leegstand van de winkels nooit oplossen.
Zo is het ook met de vliegvelden.


Exact, ruim baan dus voor Lelystad.

Dan wordt het misschien nog eens wat met die polder (daar heb je je eiland :) ) en het oosten van het land....


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#130  BerichtGeplaatst: vr maart 09, 2018 1:28 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 13081
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Hume schreef:
Biertje schreef:


Al dat gedoe van verspreiding van luchthavens in een dichtbevolkt land als Nederland,
is regeren op de vierkante meter en een gebrek aan toekomstvisie.
Als ze in de jaren '90 met een luchthaven in zee, op een eiland voor Zandvoort, waren begonnen ,
dan was het probleem nu opgelost geweest.



ALS.... pfft.

Die trein is dus vertrokken. Als men visie had gehad, had men het ook bij 15 miljoen inwoners gehouden maar dat soort redeneringen schiet niet op.

We hebben nu een oplossing anno 2018 nodig en daar hebben we geen 10 jaar of tien miljard voor.
Sowieso kan Jos je niet helpen, die denkt dat enkel mannen het probleem kunnen oplossen wat mannen hebben geschapen. Ik zou zeggen, benoem eens een topvrouw die geen binding heeft gehad met de politiek

https://www.ad.nl/economie/storm-van-kr ... ~abc2dcf4/


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#131  BerichtGeplaatst: di maart 13, 2018 12:28 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 1911
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Er is een nieuw bericht uit over een tiental aanpassingen van de voorgestelde vliegroutes en vlieghoogten.
Het merkwaardige is dat routes over het IJsselmeer vrijwel geheel consequent gemeden worden. Het blijft gaan over vliegroutes over land waar veel bewoners, natuurgebieden en (toeristische) bedrijven aanwezig zijn. Dat is in mijn idee een gemiste kans. Het lijkt wel dat men last heeft van tunnelvisie.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#132  BerichtGeplaatst: di maart 13, 2018 12:56 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 45784
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Er is een nieuw bericht uit over een tiental aanpassingen van de voorgestelde vliegroutes en vlieghoogten.
Het merkwaardige is dat routes over het IJsselmeer vrijwel geheel consequent gemeden worden. Het blijft gaan over vliegroutes over land waar veel bewoners, natuurgebieden en (toeristische) bedrijven aanwezig zijn. Dat is in mijn idee een gemiste kans. Het lijkt wel dat men last heeft van tunnelvisie.


Het is allemaal al beklonken, het moet er snel door. Er kan dus weinig aangepast worden, anders worden er wat piefen kwaad, omdat ze misschien een bakje kaviaar minder kunnen kopen.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#133  BerichtGeplaatst: wo apr 04, 2018 11:22 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 5991
Berichten: Intopic
Raya schreef:
kwaaisteniet schreef:
Er is een nieuw bericht uit over een tiental aanpassingen van de voorgestelde vliegroutes en vlieghoogten.
Het merkwaardige is dat routes over het IJsselmeer vrijwel geheel consequent gemeden worden. Het blijft gaan over vliegroutes over land waar veel bewoners, natuurgebieden en (toeristische) bedrijven aanwezig zijn. Dat is in mijn idee een gemiste kans. Het lijkt wel dat men last heeft van tunnelvisie.


Het is allemaal al beklonken, het moet er snel door. Er kan dus weinig aangepast worden, anders worden er wat piefen kwaad, omdat ze misschien een bakje kaviaar minder kunnen kopen.


Schiphol probeert nu al weer met meer vlieguren problemen voor de omwonende op te lossen.
Het vliegveld voor de kust van Zandvoort gaat nog lang duren.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#134  BerichtGeplaatst: wo apr 04, 2018 12:51 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 45784
Berichten: Intopic
De belangen van de gewone Nederlanders zijn van minder belang dan de portemonnee van de 'hoge heren' en aandeelhouders.

De gewone burgers mogen per huishouden zo'n € 20.000 tot € 40.000 op gaan hoesten voor milieumaatregelen, terwijl 1 opstijgende Boeing een uitstoot heeft van 1 miljoen vrachtwagens!

Er zijn grenzen aan de groei, en dus ook grenzen aan de groei van banksaldi. Dat moet maar eens doordringen, ook in de top van Schiphol, de politiek en bij beleggers.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#135  BerichtGeplaatst: wo apr 04, 2018 12:57 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 16926
Berichten: Intopic
Raya schreef:
De belangen van de gewone Nederlanders zijn van minder belang dan de portemonnee van de 'hoge heren' en aandeelhouders.

De gewone burgers mogen per huishouden zo'n € 20.000 tot € 40.000 op gaan hoesten voor milieumaatregelen, terwijl 1 opstijgende Boeing een uitstoot heeft van 1 miljoen vrachtwagens!

Er zijn grenzen aan de groei, en dus ook grenzen aan de groei van banksaldi. Dat moet maar eens doordringen, ook in de top van Schiphol, de politiek en bij beleggers.

Er werken heel veel gewone burgers op Schiphol en bij de toeleveranciers.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#136  BerichtGeplaatst: wo apr 04, 2018 1:10 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 13081
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Raya schreef:
De belangen van de gewone Nederlanders zijn van minder belang dan de portemonnee van de 'hoge heren' en aandeelhouders.

De gewone burgers mogen per huishouden zo'n € 20.000 tot € 40.000 op gaan hoesten voor milieumaatregelen, terwijl 1 opstijgende Boeing een uitstoot heeft van 1 miljoen vrachtwagens!

Er zijn grenzen aan de groei, en dus ook grenzen aan de groei van banksaldi. Dat moet maar eens doordringen, ook in de top van Schiphol, de politiek en bij beleggers.

Er werken heel veel gewone burgers op Schiphol en bij de toeleveranciers.
Het punt is dat het banenstelsel van Schiphol méér beperkingen geeft bij topdrukte dan banen die parallel aan elkaar liggen. Wat bovendien gevaarlijk is dat als vliegtuigbemanning alle gegevens heeft ingevoerd zij in de meeste gevallen bij het taxiën toch een andere baan krijgt toegewezen, hetgeen extra druk op de piloot zet die onder tijdsdruk het vluchtplan moet aanpassen.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#137  BerichtGeplaatst: wo apr 04, 2018 2:38 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 45784
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Raya schreef:
De belangen van de gewone Nederlanders zijn van minder belang dan de portemonnee van de 'hoge heren' en aandeelhouders.

De gewone burgers mogen per huishouden zo'n € 20.000 tot € 40.000 op gaan hoesten voor milieumaatregelen, terwijl 1 opstijgende Boeing een uitstoot heeft van 1 miljoen vrachtwagens!

Er zijn grenzen aan de groei, en dus ook grenzen aan de groei van banksaldi. Dat moet maar eens doordringen, ook in de top van Schiphol, de politiek en bij beleggers.

Er werken heel veel gewone burgers op Schiphol en bij de toeleveranciers.


Er hebben ook heel veel gewone burgers ernstige hinder van het Schiphol. Het niet verder laten groeien van Schiphol zal sowieso geen consequenties hebben voor het huidige personeel.
Je kunt ook aan een transitie werken, want dat is in de mode tegenwoordig, en Europese vluchten vervangen door treinverkeer, en Schiphol enkel nog gebruiken voor vluchten naar en van buiten Europa.

Verder ontkom je er niet aan dat er grenzen aan de groei zijn. Je kunt niet heel Nederland asfalteren. Je kunt niet zes gigantische internationale vliegvelden in dit landje kwijt. Je kunt niet onbeperkt GenX in de het drinkwater dumpen. Je kunt niet onbeperkt nieuwe Nederlanders toelaten. Je kunt niet onbeperkt de lonen verlagen, zoals nu voor de nieuwe slachtoffergroep de gehandicapten. Etc.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#138  BerichtGeplaatst: wo apr 04, 2018 3:49 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 13081
Berichten: Intopic
Schiphol is bloedlink

https://www.youtube.com/watch?v=g8ZuSx42kHM


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#139  BerichtGeplaatst: wo apr 18, 2018 8:28 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 5991
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Enzo501 schreef:
Raya schreef:
De belangen van de gewone Nederlanders zijn van minder belang dan de portemonnee van de 'hoge heren' en aandeelhouders.

De gewone burgers mogen per huishouden zo'n € 20.000 tot € 40.000 op gaan hoesten voor milieumaatregelen, terwijl 1 opstijgende Boeing een uitstoot heeft van 1 miljoen vrachtwagens!

Er zijn grenzen aan de groei, en dus ook grenzen aan de groei van banksaldi. Dat moet maar eens doordringen, ook in de top van Schiphol, de politiek en bij beleggers.

Er werken heel veel gewone burgers op Schiphol en bij de toeleveranciers.


Er hebben ook heel veel gewone burgers ernstige hinder van het Schiphol. Het niet verder laten groeien van Schiphol zal sowieso geen consequenties hebben voor het huidige personeel.
Je kunt ook aan een transitie werken, want dat is in de mode tegenwoordig, en Europese vluchten vervangen door treinverkeer, en Schiphol enkel nog gebruiken voor vluchten naar en van buiten Europa.

Verder ontkom je er niet aan dat er grenzen aan de groei zijn. Je kunt niet heel Nederland asfalteren. Je kunt niet zes gigantische internationale vliegvelden in dit landje kwijt. Je kunt niet onbeperkt GenX in de het drinkwater dumpen. Je kunt niet onbeperkt nieuwe Nederlanders toelaten. Je kunt niet onbeperkt de lonen verlagen, zoals nu voor de nieuwe slachtoffergroep de gehandicapten. Etc.


Deze week komt er een rapport over de geluidshinder en de groeimogelijkheden van Schiphol.
De slager gaat zijn eigen vlees keuren.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#140  BerichtGeplaatst: wo apr 18, 2018 8:46 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 13081
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Biertje schreef:
HvR schreef:
Met het oog op de Noord-Zuid-lijn-discussie, wordt wel duidelijk dat de factor tijd in dezen van belang is.

Die tunnel heeft ruim 10 jaar gekost en nu plaatst men vraagtekens bij de testtijd van een halfjaar.

Schiphol en de BV NL hebben niet nog eens tien jaar (op zijn minst).
Voor een eiland is niet alleen een tunnel nodig maar ook een ehhh eiland.

En een vliegveld en een terminal en een logistiek systeem en onderhoud en .....

Uitbreiding van bestaande vliegvelden in het oosten van het land en daarmee het versterken van de aansluitingen in dit kleine landje is veel slimmer.


Je gaat toch niet dezelfde fout maken als e Duitsers of de Spanjaarden?

https://www.duitslandnieuws.nl/blog/201 ... af-krijgt/



Nou, de bezwaren die genoemd worden mbt. vliegveld Berlijn hebben weinig met de locatie te maken en veel met 'regulier' mismanagement.

Deze fouten kunnen (bijna) allemaal vermeden worden....
Het vermijden van fouten gaat nooit gebeuren in een hollen-vliegen-stilstaan-econimie als de onze. Een mooi voorbeeld is de wildgroei aan zonnepanelenparken.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf2018041 ... n-niet-aan

Als men haast heeft is het eerste wat je ziet gebeuren: regels moeten versoepeld worden, inspraak van burgers neemt af etc.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 234 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Biertje, Google [Bot], Hume, Lumiere, P-G en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling