Het is nu do dec 14, 2017 11:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: za okt 07, 2017 11:36 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 15, 2014 4:28 pm
Berichten: 4373
Berichten: Intopic
Woonplaats: Mijn eigen Vinexwijk
Uiteindelijk gaat het hele spelletje om de hegemonie van Holland over "de provincie" waar de domme achterlijken wel weer op de PVV of op het CDA gaan stemmen. Het is het natuurlijk geboorterecht van de hogere kaste van Holland dat Schiphol boven alles de baas wordt of blijft boven Zaventem of Duesseldorf of Heathrow. Lelystad als buffer om uiteindelijk Schiphol te doen zegevieren. Ik zou graag willen weten of de steden Leiden, Wassenaar, Naarden, Amsterdam en Haarlem ook zo veel last ondervinden van het vliegverkeer.

Vooral moet worden vergeten dat er ook nog regionale luchthavens bestaan in Luik en in Weeze, zo vlak over de grens. Amsterdam, die fijne stad met zijn geweldige inwoners, DAT is Nederland. Niet dat de rest van het land niet af en toe stiekem bij Duitsland zou willen worden ingedeeld.

_________________
de meesten hadden de middelen niet om bootvluchteling te worden


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: za okt 07, 2017 2:15 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 1227
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Natuurlijk doen de overheden en de luchtvaartsector er alles aan om het vliegen zo veilig mogelijk te maken. En alle vliegtuigongelukken gebeuren zeker niet doordat er vogels in de motoren terechtkomen.
De Herculesramp op het vliegveld Eindhoven werd overigens toevallig wel veroorzaakt doordat een zwerm vogels in twee motoren terechtkwamen:
Wikipedia: Beschrijving crash
De crash is in directe zin te wijten aan een zwerm vogels die tijdens de nadering in de twee motoren (nr 1 en 2) aan de linkerkant van het vliegtuig terechtkwamen. Op lage hoogte besluit de bemanning om een doorstart te maken, en besluit bovendien om motor nr 3 uit te schakelen. Tijdens de doorstart maakt het vliegtuig een scherpe bocht naar links en verongelukt.

De situatie van vliegveld Lelystad is echter wel erg ongelukkig ten opzichte van de vele (grote) vogels in de directe omgeving.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: za okt 07, 2017 2:25 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 12, 2012 8:27 pm
Berichten: 450
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Er is inmiddels heel wat te doen over de voorgestelde vliegroutes en de vlieghoogte, zeg maar liever de vlieglaagte, voor het vliegverkeer dat van en naar airport Lelystad zal gaan vliegen.
In dit verband moet Hans Alders niet al te serieus genomen worden. Hij wordt door de overheid ingehuurd als beroeps-manipulator. Als men daarop ingaat, en dat gebeurt bijna altijd, dan ben je bij voorbaat al verloren.
Alleen als er gezamenlijk afgeweken wordt van de voorstellen kan er mogelijk een breuk in het framewerk geslagen worden.
Nu vraagt mijn vrouw zich af waarom er niet boven het IJsselmeer routes worden gekozen om op te stijgen en te dalen en verderop hoogte te nemen waarop dan uiteindelijk de definitieve route en vlieghoogte wordt genomen. Dan hebben de natuur en de mensen en (toeristische) bedrijven op het land er veel minder last van en hoeft het bestaande vliegveld Teuge zich ook geen zorgen over haar bestaansrecht te maken.
Verder blijkt dat tussen het vliegverkeer en de geopperde 1800 meter vlieghoogte van Lelystad nog een enorme onbenutte ruimte aanwezig is die benut kan worden. Nu zal Hansje Alders wel gaan zeggen dat dat niet kan omdat die gereserveerd is voor het vliegverkeer van Schiphol, maar omdat die niet of nauwelijks benut wordt kan deze de komende 5 jaar ingezet worden voor het vliegverkeer van Lelystad. Na 5 jaar wordt het hele luchtruim opnieuw ingedeeld en dan is er mogelijk uitzicht op een definitieve verbetering voor Lelystad en omgeving.


"en verderop hoogte te nemen"
Ik 'spreek voor eigen parochie' ; Als er vanaf het IJsselmeer 'verderop hoogte wordt genomen' dan stijgen de vliegtuigen precies boven mijn hoofd, Noord-Oost Veluwe.
Onlangs, s' morgens om een uur of zes, een angstaanjagend stotend geronk boven mijn hoofd, de idee of het toestel elk moment kon neerstorten. Een oude Russische Tupolev?

De economie trekt aan, het is nu de tijd om te denken aan een eiland in zee, waar een vliegveld en andere activiteiten kunnen plaatsvinden.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: za okt 07, 2017 4:21 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 11105
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Natuurlijk doen de overheden en de luchtvaartsector er alles aan om het vliegen zo veilig mogelijk te maken. En alle vliegtuigongelukken gebeuren zeker niet doordat er vogels in de motoren terechtkomen.
De Herculesramp op het vliegveld Eindhoven werd overigens toevallig wel veroorzaakt doordat een zwerm vogels in twee motoren terechtkwamen:
Wikipedia: Beschrijving crash
De crash is in directe zin te wijten aan een zwerm vogels die tijdens de nadering in de twee motoren (nr 1 en 2) aan de linkerkant van het vliegtuig terechtkwamen. Op lage hoogte besluit de bemanning om een doorstart te maken, en besluit bovendien om motor nr 3 uit te schakelen. Tijdens de doorstart maakt het vliegtuig een scherpe bocht naar links en verongelukt.

De situatie van vliegveld Lelystad is echter wel erg ongelukkig ten opzichte van de vele (grote) vogels in de directe omgeving.
Schiphol heeft daar een mooie oplossing voor gevonden: de vogelradar



Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: za okt 07, 2017 4:24 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 1227
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
petertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
Er is inmiddels heel wat te doen over de voorgestelde vliegroutes en de vlieghoogte, zeg maar liever de vlieglaagte, voor het vliegverkeer dat van en naar airport Lelystad zal gaan vliegen.
In dit verband moet Hans Alders niet al te serieus genomen worden. Hij wordt door de overheid ingehuurd als beroeps-manipulator. Als men daarop ingaat, en dat gebeurt bijna altijd, dan ben je bij voorbaat al verloren.
Alleen als er gezamenlijk afgeweken wordt van de voorstellen kan er mogelijk een breuk in het framewerk geslagen worden.
Nu vraagt mijn vrouw zich af waarom er niet boven het IJsselmeer routes worden gekozen om op te stijgen en te dalen en verderop hoogte te nemen waarop dan uiteindelijk de definitieve route en vlieghoogte wordt genomen. Dan hebben de natuur en de mensen en (toeristische) bedrijven op het land er veel minder last van en hoeft het bestaande vliegveld Teuge zich ook geen zorgen over haar bestaansrecht te maken.
Verder blijkt dat tussen het vliegverkeer en de geopperde 1800 meter vlieghoogte van Lelystad nog een enorme onbenutte ruimte aanwezig is die benut kan worden. Nu zal Hansje Alders wel gaan zeggen dat dat niet kan omdat die gereserveerd is voor het vliegverkeer van Schiphol, maar omdat die niet of nauwelijks benut wordt kan deze de komende 5 jaar ingezet worden voor het vliegverkeer van Lelystad. Na 5 jaar wordt het hele luchtruim opnieuw ingedeeld en dan is er mogelijk uitzicht op een definitieve verbetering voor Lelystad en omgeving.


"en verderop hoogte te nemen"
Ik 'spreek voor eigen parochie' ; Als er vanaf het IJsselmeer 'verderop hoogte wordt genomen' dan stijgen de vliegtuigen precies boven mijn hoofd, Noord-Oost Veluwe.
Onlangs, s' morgens om een uur of zes, een angstaanjagend stotend geronk boven mijn hoofd, de idee of het toestel elk moment kon neerstorten. Een oude Russische Tupolev?

De economie trekt aan, het is nu de tijd om te denken aan een eiland in zee, waar een vliegveld en andere activiteiten kunnen plaatsvinden.

Ik ben het roerend met je eens dat er een eiland in de Noordzee gebouwd moet worden om het vliegverkeer te reguleren. Maar ja, zo ver is men in Den Haag nog niet.

Mijn 'verderop' in mijn tekst betekent echter dat er richting de Wadden en de Noordzee ten noorden van de Wadden meer vlieghoogte hoogte zou kunnen worden genomen. Dus niet op de Veluwe of omstreken.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: za okt 07, 2017 4:57 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:02 pm
Berichten: 7785
Berichten: Intopic
Een nieuw eiland in zee is het domste dat ik sinds lang gehoord heb, gezien de leegloop van het noorden, oosten en zuiden. Een hub in het midden (ipv NOG slechter te bereiken op zee) kan een enorme stimulans en betere balans bewerkstelligen voor de rest van het land en de randstad juist ontlasten.

Miljarden wegpissen om eerst (praktisch onbereikbaar) land bij te winnen is zot.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: za okt 07, 2017 5:15 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 11105
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Een nieuw eiland in zee is het domste dat ik sinds lang gehoord heb, gezien de leegloop van het noorden, oosten en zuiden. Een hub in het midden (ipv NOG slechter te bereiken op zee) kan een enorme stimulans en betere balans bewerkstelligen voor de rest van het land en de randstad juist ontlasten.

Miljarden wegpissen om eerst (praktisch onbereikbaar) land bij te winnen is zot.


Zo leert de ervaring met andere luchthavens in zee – zoals bij Hongkong – dat de aanleg kostbaar is, bodemverzakking moet worden bestreden, grote kolonies vogels op de Noordzee en stevige wind voor gevaar kunnen zorgen en dat het zoute zeewater corrosie kan veroorzaken op vliegtuigen. Bovendien zorgen de windmolenparken in zee voor gevaarzetting.



https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... l-naar-zee

Maar dit is echt grappig te noemen. Dit stond in Trouw in 199:

Aan het eiland in de zee blijken echter veel haken en ogen te zitten. Pronk valt vooral over de kosten: al gauw 40 tot 60 miljard gulden. Voor de overheid wordt de bijdrage geschat op 13 tot 24 miljard, maar dan nog blijft er een flink tekort. De vraag is ook wie voor het risico moet opdraaien: de overheid of de luchtvaartsector zelf?

De kosten zijn voor oppositiepartij CDA nou juist het sléchtste argument. De christen-democraten reikten vorig jaar zomer de oplossing al aan: vraag van de consument per vlucht 25 gulden en je bent binnen. De grootste oppositiepartij betreurt het dat de optie Noordzee steeds verder in de tijd wordt opgeschoven. Zo'n luchthaven in zee is volgens het CDA namelijk de 'enige duurzame oplossing': in één klap ben je af van de problemen met milieu, veiligheid, lawaai, gezondheid. Bij groei op Schiphol zelf worden die problemen alleen maar verergerd, vreest het CDA - reden waarom Pronk kiest voor een beperkte uitbreiding.



https://www.trouw.nl/home/uitbreiding-s ... ~a45044f3/


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: zo okt 08, 2017 2:25 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:02 pm
Berichten: 7785
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
HvR schreef:
Een nieuw eiland in zee is het domste dat ik sinds lang gehoord heb, gezien de leegloop van het noorden, oosten en zuiden. Een hub in het midden (ipv NOG slechter te bereiken op zee) kan een enorme stimulans en betere balans bewerkstelligen voor de rest van het land en de randstad juist ontlasten.

Miljarden wegpissen om eerst (praktisch onbereikbaar) land bij te winnen is zot.


Zo leert de ervaring met andere luchthavens in zee – zoals bij Hongkong – dat de aanleg kostbaar is, bodemverzakking moet worden bestreden, grote kolonies vogels op de Noordzee en stevige wind voor gevaar kunnen zorgen en dat het zoute zeewater corrosie kan veroorzaken op vliegtuigen. Bovendien zorgen de windmolenparken in zee voor gevaarzetting.



https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... l-naar-zee

Maar dit is echt grappig te noemen. Dit stond in Trouw in 199:

Aan het eiland in de zee blijken echter veel haken en ogen te zitten. Pronk valt vooral over de kosten: al gauw 40 tot 60 miljard gulden. Voor de overheid wordt de bijdrage geschat op 13 tot 24 miljard, maar dan nog blijft er een flink tekort. De vraag is ook wie voor het risico moet opdraaien: de overheid of de luchtvaartsector zelf?

De kosten zijn voor oppositiepartij CDA nou juist het sléchtste argument. De christen-democraten reikten vorig jaar zomer de oplossing al aan: vraag van de consument per vlucht 25 gulden en je bent binnen. De grootste oppositiepartij betreurt het dat de optie Noordzee steeds verder in de tijd wordt opgeschoven. Zo'n luchthaven in zee is volgens het CDA namelijk de 'enige duurzame oplossing': in één klap ben je af van de problemen met milieu, veiligheid, lawaai, gezondheid. Bij groei op Schiphol zelf worden die problemen alleen maar verergerd, vreest het CDA - reden waarom Pronk kiest voor een beperkte uitbreiding.



https://www.trouw.nl/home/uitbreiding-s ... ~a45044f3/



Knettergek.... :rolleyes:


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: zo okt 08, 2017 8:07 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 11105
Berichten: Intopic
Kortom, PvdA-ers nemen kennelijk toch nog wel eens goede beslissingen. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: ma okt 09, 2017 9:42 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 12, 2012 8:27 pm
Berichten: 450
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
petertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
Er is inmiddels heel wat te doen over de voorgestelde vliegroutes en de vlieghoogte, zeg maar liever de vlieglaagte, voor het vliegverkeer dat van en naar airport Lelystad zal gaan vliegen.
In dit verband moet Hans Alders niet al te serieus genomen worden. Hij wordt door de overheid ingehuurd als beroeps-manipulator. Als men daarop ingaat, en dat gebeurt bijna altijd, dan ben je bij voorbaat al verloren.
Alleen als er gezamenlijk afgeweken wordt van de voorstellen kan er mogelijk een breuk in het framewerk geslagen worden.
Nu vraagt mijn vrouw zich af waarom er niet boven het IJsselmeer routes worden gekozen om op te stijgen en te dalen en verderop hoogte te nemen waarop dan uiteindelijk de definitieve route en vlieghoogte wordt genomen. Dan hebben de natuur en de mensen en (toeristische) bedrijven op het land er veel minder last van en hoeft het bestaande vliegveld Teuge zich ook geen zorgen over haar bestaansrecht te maken.
Verder blijkt dat tussen het vliegverkeer en de geopperde 1800 meter vlieghoogte van Lelystad nog een enorme onbenutte ruimte aanwezig is die benut kan worden. Nu zal Hansje Alders wel gaan zeggen dat dat niet kan omdat die gereserveerd is voor het vliegverkeer van Schiphol, maar omdat die niet of nauwelijks benut wordt kan deze de komende 5 jaar ingezet worden voor het vliegverkeer van Lelystad. Na 5 jaar wordt het hele luchtruim opnieuw ingedeeld en dan is er mogelijk uitzicht op een definitieve verbetering voor Lelystad en omgeving.


"en verderop hoogte te nemen"
Ik 'spreek voor eigen parochie' ; Als er vanaf het IJsselmeer 'verderop hoogte wordt genomen' dan stijgen de vliegtuigen precies boven mijn hoofd, Noord-Oost Veluwe.
Onlangs, s' morgens om een uur of zes, een angstaanjagend stotend geronk boven mijn hoofd, de idee of het toestel elk moment kon neerstorten. Een oude Russische Tupolev?

De economie trekt aan, het is nu de tijd om te denken aan een eiland in zee, waar een vliegveld en andere activiteiten kunnen plaatsvinden.

Ik ben het roerend met je eens dat er een eiland in de Noordzee gebouwd moet worden om het vliegverkeer te reguleren. Maar ja, zo ver is men in Den Haag nog niet.

Mijn 'verderop' in mijn tekst betekent echter dat er richting de Wadden en de Noordzee ten noorden van de Wadden meer vlieghoogte hoogte zou kunnen worden genomen. Dus niet op de Veluwe of omstreken.


Kampen, Zwolle, Apeldoorn, in dat gebied.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: di okt 10, 2017 9:27 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:26 pm
Berichten: 2619
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Een nieuw eiland in zee is het domste dat ik sinds lang gehoord heb, gezien de leegloop van het noorden, oosten en zuiden. Een hub in het midden (ipv NOG slechter te bereiken op zee) kan een enorme stimulans en betere balans bewerkstelligen voor de rest van het land en de randstad juist ontlasten.

Miljarden wegpissen om eerst (praktisch onbereikbaar) land bij te winnen is zot.
De Randstad ontlast zich zelf maar, wij hebben het al druk genoeg met de bodemdaling. :)

http://www.weer.nl/nieuws/detail/2017-1 ... lland-zakt

Heel Holland zakt

…. in het drukst bevolkte deel van ons land blijft de bodem dalen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: di okt 10, 2017 8:28 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 12, 2012 8:27 pm
Berichten: 450
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Een nieuw eiland in zee is het domste dat ik sinds lang gehoord heb, gezien de leegloop van het noorden, oosten en zuiden. Een hub in het midden (ipv NOG slechter te bereiken op zee) kan een enorme stimulans en betere balans bewerkstelligen voor de rest van het land en de randstad juist ontlasten.

Miljarden wegpissen om eerst (praktisch onbereikbaar) land bij te winnen is zot.


U woont op veilige afstand van geplande vliegroutes?


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: di okt 10, 2017 11:54 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:02 pm
Berichten: 7785
Berichten: Intopic
petertje schreef:
HvR schreef:
Een nieuw eiland in zee is het domste dat ik sinds lang gehoord heb, gezien de leegloop van het noorden, oosten en zuiden. Een hub in het midden (ipv NOG slechter te bereiken op zee) kan een enorme stimulans en betere balans bewerkstelligen voor de rest van het land en de randstad juist ontlasten.

Miljarden wegpissen om eerst (praktisch onbereikbaar) land bij te winnen is zot.


U woont op veilige afstand van geplande vliegroutes?



Ik woon in de eerder door jou omschreven regio....


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2017 5:34 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 8:48 pm
Berichten: 15678
Berichten: Intopic
Inderdaad, Groningen, Drenthe, Overijssel plek zat voor een mega luchthaven. Snelle treinverbindingen, verbreden snelwegen en klaar.

_________________
"the nine scariest words in the English language are 'I'm from the government, and I'm here to help.'"
Ronald Reagan


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2017 7:26 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 11105
Berichten: Intopic
osker schreef:
Inderdaad, Groningen, Drenthe, Overijssel plek zat voor een mega luchthaven. Snelle treinverbindingen, verbreden snelwegen en klaar.
En vervolgens moet er een 12 baans snelweg worden aangelegd waar je 180 mag want we willen er snel zijn. En ook moet een peperdure HSL worden aangelegd waarvan we weten dat het weggegooid geld is, mede omdat Nederland bestaande trein en spooraanleg volgens buitenlandse normen niet accepteert.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2017 7:27 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 11105
Berichten: Intopic
petertje schreef:
HvR schreef:
Een nieuw eiland in zee is het domste dat ik sinds lang gehoord heb, gezien de leegloop van het noorden, oosten en zuiden. Een hub in het midden (ipv NOG slechter te bereiken op zee) kan een enorme stimulans en betere balans bewerkstelligen voor de rest van het land en de randstad juist ontlasten.

Miljarden wegpissen om eerst (praktisch onbereikbaar) land bij te winnen is zot.


U woont op veilige afstand van geplande vliegroutes?
Ik woon in een aanvliegroute.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2017 7:28 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 42270
Berichten: Intopic
Ik niet, maar ik denk wel om mensen die in aan- en afvliegroutes wonen.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2017 11:05 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:15 pm
Berichten: 5493
Berichten: Intopic
Misschien moet de realiteit eens onder ogen gezien worden en dat is dat Schiphol en het
luchtruim daar vol is en omwonenden recht hebben op een normaal leven zonder nog meer
van dat vreselijke kabaal in de lucht.
Dat heb je ervan als je allerlei goedkope maatschappijen gebruik van Schiphol laat maken,
om nu een van de weinige mooie grote natuurgebieden in Nederland zoals de Veluwe e.o. te
belasten met laag vliegen puur voor de economie is waardeloos.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2017 11:22 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 42270
Berichten: Intopic
Joyce schreef:
Misschien moet de realiteit eens onder ogen gezien worden en dat is dat Schiphol en het
luchtruim daar vol is en omwonenden recht hebben op een normaal leven zonder nog meer
van dat vreselijke kabaal in de lucht.
Dat heb je ervan als je allerlei goedkope maatschappijen gebruik van Schiphol laat maken,
om nu een van de weinige mooie grote natuurgebieden in Nederland zoals de Veluwe e.o. te
belasten met laag vliegen puur voor de economie is waardeloos.


Het heeft niet zozeer te maken met maatschappijen die goedkope vluchten aanbieden. Schiphol rekent zijn tarieven voor de afhandeling van vluchten en passagiers en of die passagier nu weinig of veel betaald is dan minder belangrijk.
Verder ben ik het wel met je eens. We moeten beseffen dat vol vol is v.w.b. het vliegverkeer en niet willen doen alsof we een groter land zijn dan we zijn en ongebreideld kunnen uitbreiden. Er zijn grenzen aan groei, ook voor het bedrijfsleven, dat met die groei nog meer winst hoopt te kunnen maken. Burgers hebben ook rechten, al lijken die steeds vaker opgeofferd te worden voor bedrijfswinsten en de belangen van speculanten.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2017 11:26 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 15488
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Joyce schreef:
Misschien moet de realiteit eens onder ogen gezien worden en dat is dat Schiphol en het
luchtruim daar vol is en omwonenden recht hebben op een normaal leven zonder nog meer
van dat vreselijke kabaal in de lucht.
Dat heb je ervan als je allerlei goedkope maatschappijen gebruik van Schiphol laat maken,
om nu een van de weinige mooie grote natuurgebieden in Nederland zoals de Veluwe e.o. te
belasten met laag vliegen puur voor de economie is waardeloos.


Het heeft niet zozeer te maken met maatschappijen die goedkope vluchten aanbieden. Schiphol rekent zijn tarieven voor de afhandeling van vluchten en passagiers en of die passagier nu weinig of veel betaald is dan minder belangrijk.
Verder ben ik het wel met je eens. We moeten beseffen dat vol vol is v.w.b. het vliegverkeer en niet willen doen alsof we een groter land zijn dan we zijn en ongebreideld kunnen uitbreiden. Er zijn grenzen aan groei, ook voor het bedrijfsleven, dat met die groei nog meer winst hoopt te kunnen maken. Burgers hebben ook rechten, al lijken die steeds vaker opgeofferd te worden voor bedrijfswinsten en de belangen van speculanten.

Ja, vooral een van de motoren van de Nederlandse economie gaan dwarszitten (64000 directe en 230000 indirecte banen. 62 miljard euro BNP), Frankfurt neemt al die internationale transfer reizigers graag over. Kunnen we weer een paar jaar gaan jammeren over de economische malaise, armoede en werkloosheid.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], claartje, Google [Bot], Hume, kwaaisteniet, P-G en 51 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling