Het is nu di okt 17, 2017 5:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: vr okt 06, 2017 2:28 pm 
lid

We denken zo graag dat we heilige boontjes zijn.

Een paar jaar geleden verscheen in de Washington Times een artikel over een schokkende episode van ethnische zuivering in de o zo humane, o zo fatsoenlijke VS, geleid door de alom geachte president Franklin Roosevelt: http://jimbovard.com/blog/2015/02/04/wa ... -recalled/

Graag weer terug met twee voeten op de grond en realistisch en eerlijk worden. Daar gaat de wereld van opknappen.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: vr okt 06, 2017 6:16 pm 
lid

Rightnow schreef:
We denken zo graag dat we heilige boontjes zijn.

Een paar jaar geleden verscheen in de Washington Times een artikel over een schokkende episode van ethnische zuivering in de o zo humane, o zo fatsoenlijke VS, geleid door de alom geachte president Franklin Roosevelt: http://jimbovard.com/blog/2015/02/04/wa ... -recalled/

Graag weer terug met twee voeten op de grond en realistisch en eerlijk worden. Daar gaat de wereld van opknappen.
En Eisenhower was er een groot voorstander van dat er een rassenscheiding gehandhaafd werd in het landleger en luchtmacht.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: vr okt 06, 2017 6:27 pm 
lid

Een overheid moet met de klauwen uit de levens van burgers blijven, zoveel is duidelijk. Eminent domain(*), want zo heeft dit, is tot op de dag van vandaag een issue in de VS (het kwam zelfs een aantal keer ter sprake in de presidentscampagne debatten).
Ik wil het overigens geen etnisch zuiveren noemen, dat gaat echt te ver.

(*)the right of a government or its agent to expropriate private property for public use, with payment of compensation.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: za okt 07, 2017 7:40 am 
lid

osker schreef:
Een overheid moet met de klauwen uit de levens van burgers blijven, zoveel is duidelijk. Eminent domain(*), want zo heeft dit, is tot op de dag van vandaag een issue in de VS (het kwam zelfs een aantal keer ter sprake in de presidentscampagne debatten).
Ik wil het overigens geen etnisch zuiveren noemen, dat gaat echt te ver.

(*)the right of a government or its agent to expropriate private property for public use, with payment of compensation.
Als de overheid uit de klauwen van de levens van de burgers moet blijven geldt dat uiteraard ook voor abortus en euthanasie.

En ja, ik blijf het vreemd noemen waarom de Amerikaanse politiek het besluit nam na 7-12-1941 om Japanse burgers die permanent in de VS verbleven massaal werden geïnterneerd met al hun verlies van rechten zonder dat was waargenomen het verraders waren. Een gevalletje van etnisch zuiveren.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: za okt 07, 2017 11:55 am 
lid

Zo kan men doorgaan met ouwetjes doodspuiten die nog wel als clausule hadden gesteld dat ze te zijner tijd nog wel definief toestemming moesten geven? En waarom ben je niet tevreden met ieders onvervreemdbaar recht om ten allen tijde zelf ergens van af te springen?

Ik zou het erg vinden als je zo iets zelfs maar zou overwegen. Maar het liberalisme komt mij zo absurd voor. Het liberalisme wil ongeboren kinden en (in hun ogen onvolwaardig) leven van mensen die Alzheimer zouden hebben of anderszins aftands worden gevonden, wel be-eindigen maar als groepen mensen die (nog) niet goed met elkaar samen optrekken, dit gescheiden doen, is het plots racisme. Niet het gescheiden houden is echter in mijn ogen onbetamelijk maar de povere wijze waarop de anderen hun "lebensraum" wordt ontnomen die ze op grond van hun bestaan verwachten mochten te mogen behouden.

Dat doet ISIS ook, net als de verpleger die onwillige ouderen doodspuit - gewoon van de week op journaal te zien geweest dit item. Maar je hoort er niks meer van; zijn we al zo ver afgestompt?

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: za okt 07, 2017 12:07 pm 
lid

Rightnow schreef:
Zo kan men doorgaan met ouwetjes doodspuiten die nog wel als clausule hadden gesteld dat ze te zijner tijd nog wel definief toestemming moesten geven? En waarom ben je niet tevreden met ieders onvervreemdbaar recht om ten allen tijde zelf ergens van af te springen?

Ik zou het erg vinden als je zo iets zelfs maar zou overwegen. Maar het liberalisme komt mij zo absurd voor. Het liberalisme wil ongeboren kinden en (in hun ogen onvolwaardig) leven van mensen die Alzheimer zouden hebben of anderszins aftands worden gevonden, wel be-eindigen maar als groepen mensen die (nog) niet goed met elkaar samen optrekken, dit gescheiden doen, is het plots racisme. Niet het gescheiden houden is echter in mijn ogen onbetamelijk maar de povere wijze waarop de anderen hun "lebensraum" wordt ontnomen die ze op grond van hun bestaan verwachten mochten te mogen behouden.

Dat doet ISIS ook, net als de verpleger die onwillige ouderen doodspuit - gewoon van de week op journaal te zien geweest dit item. Maar je hoort er niks meer van; zijn we al zo ver afgestompt?

Waar heb ik gezegd dat ouwetjes doodgespoten moeten worden? Maar weet je, als mensen niet eens meer voor elkaar wil zorgen en men het steeds verder zelf maar uit moet zoeken - óók in verzorgings- en verpleegtehuizen - heb ik liever dat ik zelf een end er aan kan maken dan nog meer ellende mee moet maken. Nergens worden hier ouwetjes doodgespoten.Waarom zou ik mij voor een trein moeten werpen - arme machinist want die loopt een trauma op en gaat dus de ziektewet in - of van 27 hoog van een flatgebouw afspringen ,als het met een pilletje ook kan. En: heb jij daar last van als ik mijzelf ombreng middels een pilletje? :noo: Dus wat zeik je dan?

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: za okt 07, 2017 1:17 pm 
lid

Biertje schreef:
Rightnow schreef:

Waar heb ik gezegd dat ouwetjes doodgespoten moeten worden? Maar weet je, als mensen niet eens meer voor elkaar wil zorgen en men het steeds verder zelf maar uit moet zoeken - óók in verzorgings- en verpleegtehuizen - heb ik liever dat ik zelf een end er aan kan maken dan nog meer ellende mee moet maken. Nergens worden hier ouwetjes doodgespoten.Waarom zou ik mij voor een trein moeten werpen - arme machinist want die loopt een trauma op en gaat dus de ziektewet in - of van 27 hoog van een flatgebouw afspringen ,als het met een pilletje ook kan. En: heb jij daar last van als ik mijzelf ombreng middels een pilletje? :noo: Dus wat zeik je dan?

Als je niet meer voor jezelf kunt zorgen in -wat tegenwoordig intieme zaken zijn als de toiletgang en billen afvegen, kan ik me voorstellen dat je daar eigenlijk geen hulp van een ander bij wilt.
Als je alleen nog maar kunt vegeteren, in je kamertje kunt zitten of op je bed liggen, je 'huis' niet meer uitkomt en zelfs je kinderen je vergeten zijn, dan kan ik mij voorstellen dat je het wel mooi geweest vind.

Er zijn talloze redenen waarom mensen een eind aan hun leven willen. Dat kun en mag je ze niet kwalijk nemen. Je zou ze ook niet tegen mogen houden. In plaats van zeuren over mensen die hun leven beeindigd willen zien, kun je je beter een beter mens betonen met zorg naar een ander. Zoek je oude of vereenzaamde buurman of buurvrouw eens op. Nodig uit voor een kopje koffie. Dat hoeft echt niet iedere dag, maar een of twee keer in de week, kan al een enorm verschil maken. Het zijn de kleine dingen die het hem doen. En neem een ander dan nog steeds niet kwalijk als hij of zij vindt dat het leven genoeg is geweest. Het leven blijft van diegene die het leeft, je kunt het niet overnemen, niet in jezelf stoppen. Een feit, een paar feiten, welke maar al te vaak genegeerd worden.
Heb zorg voor elkaar, maar dring het niet op. Laat ieder zijn eigen leven.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: za okt 07, 2017 3:24 pm 
lid

Ik heb het zelf op Een Vandaag gezien. Biertje lokte mij een beetje uit door met abortus en euthanasie te beginnen. Hier wordt de onschuldigen van alles opgedrongen wat diens vrijheid om te leven verhindert maar het is ook een consequentie van onbezonnen liberalisme!

Waar het liberalisme zich vooral druk over maakt heeft met de globalistische agenda der miljardairs te maken: Maurice Strong en George Soros willen een liberale globalistische wereldorde maar daarin zullen mensen het onderspit delven die veiliger af waren als volkeren een veilige haven hadden. Dat past echter niet in de kapitalistische agenda van de bemoeizuchtige miljardairs die overal ter wereld achter de schermen hun geld investeren in wat ZIJ denken dat "goede" doelen zijn.

Maurice en George hebben ze nog wat geld over voor de komende aktie tegen Nederlands zwartepietenracisme?

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: za okt 07, 2017 3:48 pm 
lid

Hoe graag ik ook over de nadelen van liberale euthanasie en abortus wetgeving wil praten, dat is net het onderwerp van dit draadje. Rightnow wilde het over eminent domain hebben. Ik ben vooral benieuwd waarom hij dat etnisch zuiveren noemt.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: za okt 07, 2017 5:05 pm 
lid

Rightnow schreef:
Ik heb het zelf op Een Vandaag gezien. Biertje lokte mij een beetje uit door met abortus en euthanasie te beginnen. Hier wordt de onschuldigen van alles opgedrongen wat diens vrijheid om te leven verhindert maar het is ook een consequentie van onbezonnen liberalisme!

Waar het liberalisme zich vooral druk over maakt heeft met de globalistische agenda der miljardairs te maken: Maurice Strong en George Soros willen een liberale globalistische wereldorde maar daarin zullen mensen het onderspit delven die veiliger af waren als volkeren een veilige haven hadden. Dat past echter niet in de kapitalistische agenda van de bemoeizuchtige miljardairs die overal ter wereld achter de schermen hun geld investeren in wat ZIJ denken dat "goede" doelen zijn.

Maurice en George hebben ze nog wat geld over voor de komende aktie tegen Nederlands zwartepietenracisme?

Tegenover liberalisme staat dictatuur. In een samenleving zijn wetten en regels nodig, normen en waarden, om het leven voor elkaar prettig te houden. De vraag is, waar de grens licht. Ben ik vrij een tv te kopen? En ben jij dan vrij om mijn huis binnen te stappen en die tv mee te nemen?
De grens van vrijheid ligt m.i. daar, waar een ander geen onevenredige last heeft van mijn vrijheid. Jij hebt er geen last van als ik een tv koop. Jij hebt er wel last van als ik die tv uit jouw huis weg haal.
Jij hebt er last van als ik euthanasie wenst te ondergaan en iemand bereid is mij daarin bij te staan. Jij hebt er ook geen last van als je buurvrouw abortus ondergaat.

Jij hebt er wel last van als Schiphol uit wil breiden en vliegtuigen laag over jouw huis wil laten vliegen, omdat enerzijds mensen met het vliegtuig op vakantie willen, en anderzijds mensen er geld aan willen verdienen. Dan moeten belangen tegen elkaar worden afgewogen. Eventueel moet er -als de overlast niet onoverkomelijk is- sprake zijn van compensatie.
En dat in wezen geldt voor alles.

Van groot belang is dat iedereen daadwerkelijk vertegenwoordigd wordt in het parlement. Dat iedereen een even grote stem heeft om zijn of haar belangen te behartigen. Waarna er serieuze en vooral eerlijke afwegingen worden gemaakt. Daar is ons parlement echter niet op ingericht.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: za okt 07, 2017 7:13 pm 
lid

osker schreef:
Hoe graag ik ook over de nadelen van liberale euthanasie en abortus wetgeving wil praten, dat is net het onderwerp van dit draadje. Rightnow wilde het over eminent domain hebben. Ik ben vooral benieuwd waarom hij dat etnisch zuiveren noemt.

De schrijver van het artikel in de link, Jim Bovard, gebruikt die laatste term. .. Destijds zal wel net als nu, gemakzuchtig zijn gedacht: de volksvertegenwoordiging vindt het goed, dan is het net als wanneer je een snelweg aanlegt in Frankrijk, wie het lot treft moet maar weg... was dat zo in de situatie die Jim Bovard omschreef?

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: za okt 07, 2017 7:48 pm 
lid

ik denk het wel
In het artikel wordt een gebied tot nationaal park (natuurmonument) gebombardeerd.
Alle national parks zijn adembenemend mooi en miljoenen mensen genieten ervan. Het brengt de regio veel toerisme inkomen.
Voor de mensen die gedwongen worden op te krassen en een habbekrats voor hun bezittingen kregen is het zuur.
Etnisch zuiveren? Nah dat is het natuurlijk niet.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: za okt 07, 2017 7:58 pm 
lid

osker schreef:
ik denk het wel
In het artikel wordt een gebied tot nationaal park (natuurmonument) gebombardeerd.
Alle national parks zijn adembenemend mooi en miljoenen mensen genieten ervan. Het brengt de regio veel toerisme inkomen.
Voor de mensen die gedwongen worden op te krassen en een habbekrats voor hun bezittingen kregen is het zuur.
Etnisch zuiveren? Nah dat is het natuurlijk niet.
Waarom bij dit artikel niet? Een etniciteit is een sociaal-culturele identiteit, die een bepaalde groep mensen of een aantal bevolkingsgroepen verbindt. Dit was toch een bepaalde groep mensen die ze verschrikkelijk hebben behandeld.

But the biggest deceits involved vilifying the mountaineers who inhabited what was then known as Virginia’s “Great Mountains.” Families had lived and worked on those ridges and hollows since the 1700s and flourishing communities dotted the landscape. But when they refused to vacate their land to satisfy a grand political vision, they were quickly tarred as know-nothing sociopaths.

Miriam Sizer, a social worker who reported to the state of Virginia, bemoaned that children in one hollow were “uncouth” and “tobacco-chewing.” National Park Service director Arno Cammerer derided some of the mountain residents as “scum.” Shenandoah National Park superintendent J.R. Lassiter denounced people living in the targeted area for suffering from a lack of “independence and resourcefulness.” But most of the mountaineers were doing just fine until they were plundered.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: zo okt 08, 2017 11:43 am 
lid

Ik moet bij deze plannen denken aan het voorstel van Heleen Mees om het hele noorden te verplaatsen naar de Randstad, de gaskraan kan dan verder open en een nieuw recreatiegebied is geboren.

Alsof je je ziel verlaat, zegt iemand in onderstaand filmpje....

The Gift - Shenandoah National Park

https://www.youtube.com/watch?v=LCjG9HIpYiE

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: zo okt 08, 2017 12:14 pm 
lid

Lies schreef:
Ik moet bij deze plannen denken aan het voorstel van Heleen Mees om het hele noorden te verplaatsen naar de Randstad, de gaskraan kan dan verder open en een nieuw recreatiegebied is geboren.

Alsof je je ziel verlaat, zegt iemand in onderstaand filmpje....

The Gift - Shenandoah National Park

https://www.youtube.com/watch?v=LCjG9HIpYiE

Wellicht zegt Heleen Mees dat omdat we verslaafd zijn geraakt aan goedkope energie en denken dat dit zo door kan gaan zonder te investeren in alternatieve energie anders dan windmolens.

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: zo okt 08, 2017 2:47 pm 
lid

Ethnic cleansing is the mass expulsion or killing of members of an unwanted ethnic or religious group in a society.

Er is hier natuurlijk geen sprake van etnisch zuiveren. Men wilde een gebied een andere bestemming geven en hebben eminent domain gebruikt om dat te bewerkstelligen. Ik ben niet voor eminent domain, een overheid moet uit de leven van burgers blijven, maar het "etnisch zuiveren" noemen is kolder.
Er zal wel een rechtszaak komen waarbij de nakomelingen een paar honderd miljoen eisen.

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: zo okt 08, 2017 2:58 pm 
lid

Heleen Mees zou men NOOIT al te serieus moeten nemen. Een zogenaamd linkse dame die een beetje van het padje af is.

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: ma okt 09, 2017 5:14 am 
lid

portman schreef:
Heleen Mees zou men NOOIT al te serieus moeten nemen. Een zogenaamd linkse dame die een beetje van het padje af is.
Ach, ze had nooit met die verknipte bankier Willem Buiter in bed moeten duiken en dat openbaar maken dat hij een klootzak is. En daarna ook nog hem stalken. Dom.

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: ma okt 09, 2017 8:48 am 
lid

Biertje schreef:
portman schreef:
Ach, ze had nooit met die verknipte bankier Willem Buiter in bed moeten duiken en dat openbaar maken dat hij een klootzak is. En daarna ook nog hem stalken. Dom.
Verknipt, dat zullen de bewoners van dat park ook hebben gedacht. Maar hoe verknipt is het als je je verdiept in het waarom dat park is aangelegd, dan kijk je toch anders tegen de voorstellen van Heleen Mees aan. Het zorgde voor werkgelegenheid, toeristen, recreanten en de stedeling kon de drukte ontvluchten uit de metropolen. Zo verknipt is het niet, zie het bericht van Osker.

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/99688/V ... an-Drenthe

De overheid moet Drenten, Groningers en Friezen verleiden om naar de Randstad te trekken en van het Noorden een recreatiegebied maken.

Wegkwijnen
Volgens Mees zullen Drenthe, Groningen en Friesland zonder overheidssteun langzaam maar zeker wegkwijnen. "In plaats van pappen en nathouden, zoals nu gebeurt, kan van de nood beter een deugd worden gemaakt. De overheid zou de bewoners in het Noorden moeten verleiden om naar een van de grote steden te verhuizen", schrijft de econoom.

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: ma okt 09, 2017 10:36 am 
lid

Laat deze provincies toch aansluiting gaan zoeken bij Duitsland dat minder rampzalig is dan Nederland. Ja, ondanks die knettergekke "wir schaffen das" politiek is het zo! Bevolkingsgroepen verlokken om te migreren dat is het toppunt van liberaal-progressieve luchtfietserij. Als de hele wereld ongelukkig wordt van alle gemigreer dan weet men in Nederland dat je van Friesland, Groningen en Drenthe EEN groot natuurpark moet maken.

Zo komen we weer uit bij de openingspost van dit draadje, dat je niet zo lichtvaardig mensen moet wegjagen van waar ze horen. Natuur en milieu zijn foute redenen. Ook de SP en D66 in Brabant doen het in feite door varkensboeren weg te jagen en berooid achter te laten zonder oudedagsvoorzieningen.

Fascisme is links zo heb ik altijd al gezegd; we hebben bij rechts dus geen redenen om op het fascisme te willen lijken.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]