Het is nu do nov 23, 2017 2:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Lubach is niet leuk
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: za okt 14, 2017 7:37 am 
lid

Lancelot schreef:
Blijft toch lastig hoor. Bij links denk ik aan overheid maar blijkbaar willen die anti NPO'ers wel graag overheidsbemoeienis bij de NPO, zoals het willen bepalen wie wat verdient of welke programma's al dan niet bij de NPO mogen verschijnen.
Want belastingen hè.

Profiel  

Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: za okt 14, 2017 9:09 am 
lid

claartje schreef:

Van Lubach heb ik regelmatig genoten.
Na zijn referendum- promotie voor de sleepwet , heeft hij voor mij afgedaan.

Profiel  

Bericht nummer:#43  BerichtGeplaatst: za okt 14, 2017 7:47 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:
Mensen, het is gewoon leuk om alllerlei geluiden via de publieke omroep te horen. Dat hoort bij een volwassen democratie.
"Publiek" betekent gedwongen winkelnering. Basale hygiëne verlangt dat je dat tot het minimum noodzakelijke beperkt. Ik vind het persoonlijk niet noodzakelijk om "allerlei geluiden" en "gewoon leuk" door mijn strot geduwd te krijgen. Dat doe je maar in eigen tijd en voor eigen rekening.

Wél denk ik dat goede media belangrijk zijn voor democratie. Gedegen onderzoek. Ongekleurde feiten. Botsing tussen eerlijk gerepresenteerde meningen. Onafhankelijkheid ten opzichte van overheid en andere deelbelangen. Al die dingen die de PO al decennia bewijst niet te kunnen. Weg ermee.

De publieke omroepen zijn inderdaad voor je eigen en vrije tijd. Alleen professionals doen er in hun werktijd het nodige aan. Verder is het zo dat iedereen, iedere stroming, een omroep kan beginnen, welke stroming het ook vertegenwoordigt. Dat kun je o.a. wel zien omdat POWned en WNL nog onlangs toetraden tot het omroepbestel. Dat is ook een goede zaak. Je kunt nu van Powned tot de EO alles beluisteren en bekijken, wel in je vrije tijd natuurlijk. Er bestaat in Nederland vrijwel geen taboe-onderwerp, zodat alles besproken, onderzocht, belicht en geïnterviewd kan worden. Waar zie je dat nog meer. Ik geloof dat geen enkel ander land zo'n vrij en onafhankelijk omroepbestel heeft als Nederland. Daar moeten we dan ook buitengewoon trots op zijn en zorgvuldig mee omgaan.

Voor wat je beschrijft is geen PO nodig. Echte diversiteit, daar moet je voor op internet zijn. Daar worden tenminste beide kanten van het verhaal belicht, in plaats van dat je, zoals bij de PO gebeurt, doodgegooid worden met activisme voor bijvoorbeeld klimaat of immigranten. Onafhankelijk? De kritiek vanuit de PO vrienden is altijd dat commerciële omroepen gesponsord worden door het bedrijfsleven, en dat die daarmee ook de inhoud bepaalt. Maar de PO is zelf ook helemaal niet vies van advertentie inkomsten, sponsoring door bedrijven en commercieel geproduceerde TV series uit de VS. Is er op dat vlak dus weinig verschil, maar de PO is met zijn megasponsor de overheid nog wel een graadje erger. Typisch een geval "wiens brood men eet, wiens woord men spreekt". Vrij een omroep beginnen? Technisch kun je op iedere plek op aarde heel eenvoudig een omroep opzetten. Alleen ... niet in Nederland. Hier moet je een vergunning aanvragen bij het commissariaat voor de media. Minimaal x leden ... regio y ... inkleuring me zus ... doelgroep me zo ... 4 jaar wachttijd, en dan wachten op de volgende stelselherziening. Het CvdM doet alsof het 1960 is, en het schaarse ether frequenties moet verdelen. Maar in feite belemmert het publieke stelsel de vrije vorming van omroepen. In feite beconcurreert het met overheidsgeld journalistieke organisaties die hun eigen broek moeten ophouden, bijvoorbeeld op het vlak van digitale diensten. In feite blijft de subsidie naar de PO rijkelijk stromen alsof het marktaandeel niet gedaald is door de komst van de commerciële omroepen en door diensten als Netflix. Help me even hier, waar ben je nou in hemelsnaam zo trots op?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]