Het is nu vr nov 24, 2017 12:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: do okt 19, 2017 10:22 am 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Enzo501 schreef:

Ook in je laatste alinea ga je weer van het onderwerp af. Het is een tweeledig issue wat feitelijk los van elkaar staat. Ja, er moet meer mankracht naar AIVD, opsporing en bestrijden van criminaliteit. En JA, daar moeten deze diensten de technische hulpmiddelen bij kunnen gebruiken die de achterstand op dit gebied die er bestaat in de criminele wereld kan verkleinen. Een paranoide referendum, vooral gevoed door complotangsten zal daar niet bij helpen helaas.

Ik meende toch echt dat ik inhaakte op de subdiscussie, die wel degelijk de hoofdstelling raakt.
En dat ik daarbij een voorbeeld geef uit de praktijk, kan dan voor jou ongelegen zijn, het is geen afwijken van de subdiscussie.

Mijn punt is dat jij de technische mogelijkheden van osporingsdiensten verder wil verzwakken ten opzichte van die van criminelen en dat oplossing en tegengaan van criminaliteit dus nog moeilijker wordt.

Dat is iets anders dan je opmerking dat ik in de laatste alinea zou afwijken van de subdiscussie. Immers is het niets anders dan een voorbeeld voor hetgeen erboven stond.

Ik wil de technische mogelijkheden niet verzwakken, het is nu eenmaal vrijwel ondoenlijk een speld in een hooiberg te vinden, en dat wordt nog moeilijker als je de hoogberg gaat verduizendvoudigen, met nog steeds die ene speld er in (en dit is beeldspraak, geen verandering van onderwerp). Er is al overduidelijk te verstaan gegeven dat de inlichtingendiensten, alsmede de inlichtentak van de politie, hun taken op dit moment al van geen kant aankunnen. Dat los je dus echt niet op door de hooiberg waarin die speld verstopt zit te vergroten. Het maakt de kans, dat de speld op tijd gevonden wordt, alleen maar veel kleiner. Het is technisch allang mogelijk om gericht te tappen naar verdachten. En die verdachten moet je toch al aan kunnen wijzen, volgens de sleepwet. Waarom dan niet gericht tappen, maar en passant jou en je vrouw afluisteren in de slaapkamer dankzij het ingebouwde microfoontje in jullie tv in de slaapkamer?

Profiel  

Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: za okt 28, 2017 8:11 am 
lid

Hume schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

Daarom is het beter alle technologische middelen in te zetten om dat juist wel voor elkaar te krijgen.
Mijn beste, daar hebben ze dat helemaal niet voor nodig. De drugscriminelen die de Rotterdamse haven onveilig maken zijn bekend. Alleen: voor het oppakken en ontmantelen en veroordelen daar heb je een geolied apparaat voor nodig. En datzelfde geldt voor het pedo netwerk. Als 65% van de aangifte niet afgehandeld wordt werkt een sleepnet ook niet .

Waarom hadden ze zoveel moeite om de Hofstadgroep te pakken te krijgen? Antwoord: gebrek aan mensen. Je kunt het niet alleen volgen met het aftappen van telefoon en internet, daarmee ben je er echt niet. Je zult mensen moeten hebben die hun doen en laten volgt als ze uit hun huis zijn en daar heb je mensen voor nodig, al was het maar dat diegene die je wilt volgen niet steeds hetzelfde gezicht mag zien want dan krijgt die persoon argwaan.

Boeven en terroristen vangen is een mooi onderwerp voor de verkiezingen in maart en
niet voor een raadgevend -referendum, waarna 30% de dienst wil uitmaken.
Hoe kan het dat een dubbelganger twee keer wordt opgepakt?

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/dubb ... r-opgepakt

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]