Het is nu ma okt 22, 2018 11:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
Bericht nummer:#101  BerichtGeplaatst: za jan 20, 2018 5:46 pm 
lid

De Nederlandse Leeuw als platform, is inderdaad zo rechts als de neten. Een wolf in schaapskleren met giftanden.

Profiel  

Bericht nummer:#102  BerichtGeplaatst: za jan 20, 2018 5:56 pm 
lid

Hume schreef:
Lies schreef:
Veel te gemakkelijk om dit af te doen met 'daar gaan ze weer'. Op 5 januari beluisterde ik onderstaande uitzending:

Bob Crébas, over de Nederlandse identiteit
https://www.nporadio1.nl/spraakmakers/o ... identiteit

Die identiteit blijkt zoek, want men komt met een nieuw onderzoek: wat houdt ons samen, wat bindt ons, en wat delen we nog met elkaar?

Dat is volgens mij de reden van de opkomst van nieuwe partijen, waaronder ook De Nederlandse Leeuw als platform voor debat.

Platform voor debat?
In feite is het een rechts conservatieve club met minachting voor de verlichting ,liberalisme en humanisme,
onder het mom van joods christelijke waarden en identiteit ,wat op zich al onzin is, presenteren ze zich als typisch Nederlands.
Natuurlijk hoort dit gedachtegoed ook bij Nederland , juist omdat diversiteit zo typisch Nederlands is.

Lekker 'fris' en zeer rechts clubje ook wel dat Nederlandse Leeuw, gezien alle namen in onderstaande link... :eek:
https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... en-578026/
Het extreem-rechtse alternatief voor een extreem-linkse samenleving ala Venezuela.

Profiel  

Bericht nummer:#103  BerichtGeplaatst: za jan 20, 2018 10:07 pm 
lid

Toch zit Canada links van ons op de wereldkaart, waar de eerste rechtse spreker al vandaag komt die Portmans gemoed doet huiveren:
Citaat:
What dreadful paths do people tread when they become resentful, arrogant and vengeful?

Dr. Peterson journeys broadly, discussing discipline, freedom, adventure, and responsibility, distilling the world’s wisdom into 12 practical and profound rules for life.

Portman, waarom staat 'fris' bij jou tussen aanhalingstekens?

Profiel  

Bericht nummer:#104  BerichtGeplaatst: za jan 20, 2018 10:09 pm 
lid

Raya schreef:
De Nederlandse Leeuw als platform, is inderdaad zo rechts als de neten. Een wolf in schaapskleren met giftanden.
Ah, Raya je erkent dat ze als een schaap zich voordoen, maar zijn ze anders dan ze zich voordoen en hoe had ik het kunnen weten?

Profiel  

Bericht nummer:#105  BerichtGeplaatst: za jan 20, 2018 11:17 pm 
lid

Rightnow schreef:
Raya schreef:
Ah, Raya je erkent dat ze als een schaap zich voordoen, maar zijn ze anders dan ze zich voordoen en hoe had ik het kunnen weten?

Thiery Baudet, bijvoorbeeld.

Profiel  

Bericht nummer:#106  BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 1:14 am 
lid

Rightnow schreef:
Toch zit Canada links van ons op de wereldkaart, waar de eerste rechtse spreker al vandaag komt die Portmans gemoed doet huiveren:
Citaat:
What dreadful paths do people tread when they become resentful, arrogant and vengeful?

Dr. Peterson journeys broadly, discussing discipline, freedom, adventure, and responsibility, distilling the world’s wisdom into 12 practical and profound rules for life.

Portman, waarom staat 'fris' bij jou tussen aanhalingstekens?

Omdat ze zichzelf waarschijnlijk fris vinden. Ik vind het tegendeel. Wat dat betreft ben ik het eens met Raya. Ik vind het wolven in schaapskleren.

Profiel  

Bericht nummer:#107  BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 12:08 pm 
lid

Raya schreef:
Rightnow schreef:
Raya schreef:

Nogmaals mijn vraag: hoe je ondanks hun schaapachtige gedrag, hun wolvennatuur herkent? In jouw denkwereld uiteraard, maar probeer daar in zoverre uit te komen dat je op een feitelijke vraag werkelijk in gaat in plaats van weer nieuwe boemannen te benoemen.

Als je zeer vele medestanders zou hebben in de snelheid waarmee je namen noemt, boos wordt en iets aan de wolven wilt doen, wie garandeert mij dat we niet binnen de korste keren 21e-eeuwse vertoningen krijgen zoals destijds met de gebroeders De Wit?

Profiel  

Bericht nummer:#108  BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 12:13 pm 
lid

portman schreef:
Ik vind het wolven in schaapskleren.

Ook de kwaliteitspers wijst ons op het naderend gevaar: niet het jihadisme noch het salafisme, maar alt-right DAT is het echte gevaar: https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... uw-578183/

Of zou de schrijver het allemaal anders beschouwen gezien zijn titel, en komt hij met zijn eigen observaties?

Profiel  

Bericht nummer:#109  BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 12:16 pm 
lid

Rightnow schreef:
Raya schreef:
Rightnow schreef:

Nogmaals mijn vraag: hoe je ondanks hun schaapachtige gedrag, hun wolvennatuur herkent? In jouw denkwereld uiteraard, maar probeer daar in zoverre uit te komen dat je op een feitelijke vraag werkelijk in gaat in plaats van weer nieuwe boemannen te benoemen.

Als je zeer vele medestanders zou hebben in de snelheid waarmee je namen noemt, boos wordt en iets aan de wolven wilt doen, wie garandeert mij dat we niet binnen de korste keren 21e-eeuwse vertoningen krijgen zoals destijds met de gebroeders De Wit?

Thierry is een fervent twitteraar. Daar kun je veel uit halen. Zijn tweets zijn vaak strijdig met zijn officiële uitlatingen. In zijn tweets toont hij vaker zijn emoties, komt zijn ware aard boven.

Profiel  

Bericht nummer:#110  BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 12:54 pm 
lid

Weer een omtrekkende beweging, Raya? WAT zegt iemand waar je bezwaar tegen maakt?

Ik ben niet van zins om Twitter of Facebook te gaan raadplegen voor politieke doeleinden. Ook al gebruik ik deze media voor persoonlijke doeleinden, ik betreur het dat ze bestaan want ik zie er geen voordelen van maar wel nadelen.

Politici beoordeel ik graag op stemgedrag en andere concrete acties die het bestuur van het land betreffen. Via de mainstream media bereiken mij berichten over allerlei zaken die op Twitter gezegd zouden zijn door bekende mensen, of nog erger: OVER bekende mensen, over hun persoonlijke gedrag en omstandigheden die mij afleiden van waar ik als burger belang bij heb.

Ik doe lekker niet mee met hatelijkheden tegenover groepen of tegenover publiekelijk bekende personen waar naar het schijnt tegenwoordig iedereen bij betrokken zou moeten wezen. Ook ik heb buren en vrienden en kan daar goed mee door een deur, zelfs al zijn ze andersdenkend.

Profiel  

Bericht nummer:#111  BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 2:18 pm 
lid

Rightnow schreef:
Weer een omtrekkende beweging, Raya? WAT zegt iemand waar je bezwaar tegen maakt?

Ik ben niet van zins om Twitter of Facebook te gaan raadplegen voor politieke doeleinden. Ook al gebruik ik deze media voor persoonlijke doeleinden, ik betreur het dat ze bestaan want ik zie er geen voordelen van maar wel nadelen.

Politici beoordeel ik graag op stemgedrag en andere concrete acties die het bestuur van het land betreffen. Via de mainstream media bereiken mij berichten over allerlei zaken die op Twitter gezegd zouden zijn door bekende mensen, of nog erger: OVER bekende mensen, over hun persoonlijke gedrag en omstandigheden die mij afleiden van waar ik als burger belang bij heb.

Ik doe lekker niet mee met hatelijkheden tegenover groepen of tegenover publiekelijk bekende personen waar naar het schijnt tegenwoordig iedereen bij betrokken zou moeten wezen. Ook ik heb buren en vrienden en kan daar goed mee door een deur, zelfs al zijn ze andersdenkend.

Twitter is geen bron om maar even naar linkjes te linken. Twitter is een vluchtig medium. Je zult het moeten doen met mijn opmerking, als je jezelf niet verder wilt verdiepen. Het stemgedrag kun je ook op twitter volgen, of anders zijn er websites die het stemgedrag bijhouden. Niet alles haalt de msm en komt vast te liggen in artikelen op vaste websites, waar makkelijk teruggezocht kan worden. Take it or leave it. Voor mij is Thierry Baudet een wolf in schaapskleren, met giftanden! En Thierry is betrokken bij het platform de Nederlandse Leeuw. Overigens hebben een aantal prominenten het schip van de leeuw alweer verlaten.

Profiel  

Bericht nummer:#112  BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 3:07 pm 
lid

Rightnow schreef:
portman schreef:
Ik vind het wolven in schaapskleren.

Ook de kwaliteitspers wijst ons op het naderend gevaar: niet het jihadisme noch het salafisme, maar alt-right DAT is het echte gevaar: https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... uw-578183/

Of zou de schrijver het allemaal anders beschouwen gezien zijn titel, en komt hij met zijn eigen observaties?

Dat laatste doet er niet zo toe al staat Elsevier niet bepaald bekend als verdediger van het linkse gedachtegoed. De personen die in het artikel voorkomen zijn wat mij betreft net zo eng als islamitische jihadsten.

Profiel  

Bericht nummer:#113  BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 5:53 pm 
lid

Dat laatste doet er heel veel toe want de gedachtengangen, de filosofie, is zo veel belangrijker dan het zwart maken van mensen en haatcampagnes tegen groepen van mensen. Tot slot zou een gedachtenwisseling moeten gaan over concrete alledaagse keuzes waarvoor we geplaatst zijn.

We zouden toch aan de hand van concretere zaken ons moeten kunnen optrekken uit het moeras van verdachtmakingen over een persoonlijke of politieke donatie hier, en een uitlating van een schoonmoeder daar. Het leven van politici maken we hier ondraaglijk mee.

Wat ben ik trouwens blij dat Harry van Bommel (ik wist niet dat hij op de schopstoel zat maar achteraf is dat voor mij wel verklaarbaar, zelfs al ben ik er niet blij mee) een baan heeft buiten de politiek. Dit is een vervelend scenario maar iedere politicus moet rekening houden met de kans dat hij vroeg of laat uit de gratie is. Soms is dat dankzij gesundes Volksempfinden of wegens de onderbuik van een heleboel journalisten, soms is het zoals bij Harry vanwege niet te vermijden inzicht wat afwijkt van wat de partijleden willen. Harry is eindelijk weer vrij.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]