Het is nu vr jul 20, 2018 3:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: di nov 07, 2017 12:58 pm 
lid

Voordelen:
Meer opbrengst van de landbouw
Minder stookkosten
Meer omzet horeca
Meer rokjesdagen
Meer winkel, fiets en wandeldagen
Meer werkgelegenheid (o.a. dijken ophogen)
Meer groen

Nadelen?
Of het in de sahara nou 50 graden is of 52 maakt niets uit.
Orkanen in de VS, dan hebben ze wat te doen i.p.v. de rest van de wereld te bombarderen

Die opwarming zal sowieso wel doorgaan dus laten we het positief bekijken

De EU moet geen associatieverdrag sluiten met een land dat passagiersvliegtuigen uit de lucht schiet

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: di nov 07, 2017 4:18 pm 
lid

Dan zal het ons nog lelijk opbreken als de beloofde temperatuurstijging uitblijft; laten we dus hopen dat hij doorgaat. Het staat al vast dat de Sahara groener wordt en dat daar toch minder vaak hongersnood is. Laten we stilstaan bij hoe wij als volkeren met elkaar omgaan want oorlog en vrede, vooral ook binnenlandse oorlogen waarbij de ene stam de andere wil overheersen, dat zijn de oorzaken van rampen en ellende.
We zullen wel een wat lagere "Footprint" krijgen zodat anderen ook hun ruimte kunnen innemen; de "Footprint" die ik het belangrijkst vind is de ecologische en niet de CO2.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: di nov 07, 2017 5:09 pm 
lid

Rightnow schreef:
Dan zal het ons nog lelijk opbreken als de beloofde temperatuurstijging uitblijft; laten we dus hopen dat hij doorgaat. Het staat al vast dat de Sahara groener wordt en dat daar toch minder vaak hongersnood is. Laten we stilstaan bij hoe wij als volkeren met elkaar omgaan want oorlog en vrede, vooral ook binnenlandse oorlogen waarbij de ene stam de andere wil overheersen, dat zijn de oorzaken van rampen en ellende.
We zullen wel een wat lagere "Footprint" krijgen zodat anderen ook hun ruimte kunnen innemen; de "Footprint" die ik het belangrijkst vind is de ecologische en niet de CO2.

Overbevolking op het zuidelijk halfrond is wel een dingetje. Wat moet daar aan gebeuren?

De EU moet geen associatieverdrag sluiten met een land dat passagiersvliegtuigen uit de lucht schiet

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: wo nov 08, 2017 7:01 am 
lid

Rightnow schreef:

Waarom staat het vast dat de Sahara groen wordt?

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: wo nov 08, 2017 11:04 am 
lid

Gestopt schreef:
Rightnow schreef:

Overbevolking op het zuidelijk halfrond is wel een dingetje. Wat moet daar aan gebeuren?

Afrika zal best moeite krijgen om haar gehele bevolking te voeden. Wel is er naast de laatste stukjes oerbos ruimte voor landbouw maar die zal volgens alle begrippen intensief moeten wezen.

Overbevolking daar zijn we bang voor, terecht, sinds de tijd van de Club van Rome. Wij kunnen er niets aan doen, wij verwekken de kindertjes niet, maar de mensen hebben hun redenen om (nog) geen geboortebeperking toe te passen. Dus kan het nog generaties duren voordat het anders wordt. Goede zorg voor moeder en kind is juist de basis voor een veilig gevoel en vertrouwen in de toekomst. Onderwijs voor alle kinderen, een balans tussen werk en inkomen, moet allemaal gebeuren. Dan zal de ecologische voetafdruk wel groter worden, maar ook zal de bevolkingsaanwas afremmen en hopelijk ooit evenwicht komen. Nu ben ik benieuwd hoe Europeanen hun rol hierbij zien.

In ieder geval helpen we een handje bij de vergroening van de Sahara maar we zullen meer vinden om bij te dragen. Het zal ons wel weer zwaar vallen. Maar zullen we ooit de interesse krijgen in wel en wee in andere landen, die in de jaren zeventig toch groeiende was?

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: wo nov 08, 2017 11:09 am 
lid

Biertje schreef:
Waarom staat het vast dat de Sahara groen wordt?

https://www.nasa.gov/feature/goddard/20 ... ning-earth - is het nieuw voor jou?

Je Google zoekactie zal vooral nog iets anders opleveren, namelijk dat wetenschappers speculeren over het verband tussen CO2 en vergroening: https://www.sciencedaily.com/releases/2 ... 073356.htm - maar inderdaad deze verbanden worden gelegd en dus zou de Sahara verder vergroenen als we de speculaties van Gestopt in ons draadje volgen.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: wo nov 08, 2017 11:24 am 
lid

Rightnow schreef:
Gestopt schreef:
Rightnow schreef:

Afrika zal best moeite krijgen om haar gehele bevolking te voeden. Wel is er naast de laatste stukjes oerbos ruimte voor landbouw maar die zal volgens alle begrippen intensief moeten wezen.

Overbevolking daar zijn we bang voor, terecht, sinds de tijd van de Club van Rome. Wij kunnen er niets aan doen, wij verwekken de kindertjes niet, maar de mensen hebben hun redenen om (nog) geen geboortebeperking toe te passen. Dus kan het nog generaties duren voordat het anders wordt. Goede zorg voor moeder en kind is juist de basis voor een veilig gevoel en vertrouwen in de toekomst. Onderwijs voor alle kinderen, een balans tussen werk en inkomen, moet allemaal gebeuren. Dan zal de ecologische voetafdruk wel groter worden, maar ook zal de bevolkingsaanwas afremmen en hopelijk ooit evenwicht komen. Nu ben ik benieuwd hoe Europeanen hun rol hierbij zien.

In ieder geval helpen we een handje bij de vergroening van de Sahara maar we zullen meer vinden om bij te dragen. Het zal ons wel weer zwaar vallen. Maar zullen we ooit de interesse krijgen in wel en wee in andere landen, die in de jaren zeventig toch groeiende was?

Ik weet niet hoe je plaatjes moet uploaden hier maar ik heb drie kaartjes:

Gemiddels IQ per land
Belang van religie per land
Groei bevolking per land

Ze passen bijna naadloos op elkaar

Domme mensen geloven in goden en maken (daarom?) veel kindjes.
Wat doen we daar aan?

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: wo nov 08, 2017 11:29 am 
lid

Gestopt schreef:
Rightnow schreef:
Gestopt schreef:

Ik weet niet hoe je plaatjes moet uploaden hier maar ik heb drie kaartjes:

Gemiddels IQ per land
Belang van religie per land
Groei bevolking per land

Ze passen bijna naadloos op elkaar

Domme mensen geloven in goden en maken (daarom?) veel kindjes.
Wat doen we daar aan?

Uitnodigen op dit forum om in dit draadje het niveau wat omhoog te krikken?

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: wo nov 08, 2017 11:50 am 
lid

Inderdaad, waarom steken we energie in hoe anderen moeten leven en wat voor visie ze hebben op hun leven? Andersdenkenden zullen niet veranderen omdat hier op een forum iemand meent dat zij het niet juist zien. Dat geldt voor levensovertuiging, soms ook voor diep gekoesterde politieke overtuiging, zeker als het fundamentalistische trekjes zou krijgen.

Of je komt uit in een agnostisch / atheistisch soort Saudi Arabia, waar je overal wordt herinnerd: geen toegang voor andersdenkenden? Het lijkt mij overigens het spookbeeld dat oprijst uit de illusie van "liberalistische vrijheid".

Wat wij bijdragen aan Afrika om ontwikkeling daar mogelijk te maken en dus om ooit te voorkomen dat de bevolkingsgroei niet meer bijgehouden wordt door voedselproductie - dat mag toch wel als eerste in beeld gaan komen? Persoonlijk denk ik aan gratis RoundUp en training voor vrouwen om "backyard" landbouw te professionaliseren. Zoals overal ter wereld zijn het de mannen die moeten worden aangepakt.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: wo nov 08, 2017 10:28 pm 
lid

En toch, een paar palmbomen aan de Scheveningse boulevard lijkt me geen slecht idee. :zonnen:

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: do nov 09, 2017 10:25 pm 
lid

Een klein nadeeltje:
Als het zoveel warmer wordt zal de ijskap op Groenland in ieder geval nog sneller afsmelten en zal een groot deel van de Nederlanders naar hoger gelegen gebieden moeten verhuizen. Het zeeniveau zal dan ongeveer 7 meter stijgen. Misschien dat de Belgen of de Duitsers of de Fransen zo vriendelijk zullen zijn om ons als klimaatvluchtelingen op te vangen. Verder wordt het dan hoogstwaarschijnlijk erg koud in Noord West Europa omdat de warme Golfstroom dan ophoudt naar ons gebied te stromen. De temperatuur zal dan volgens verwachting gemiddeld 10 graden lager uitvallen dan nu het geval is. Niet erg aantrekkelijk lijkt me. We zullen het over de miljarden klimaat vluchtelingen die de wereld dan zal moeten verstouwen maar niet hebben.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: do nov 09, 2017 10:44 pm 
lid

Dat kleine beetje CO2 gaat niet zo veel invloed hebben, is mijn vermoeden. Twee graden opwarming is prima maar als het komt, komt het waarschijnlijk niet door menselijke activiteit. Al was het zo, dan zouden gewasgroei en vergroening van de Sahara even zo veel gunstige invloed hebben.

Miljarden vluchtelingen komen van de menselijke hebbelijkheid om anderen, andersdenkenden of ethnisch anderen, te willen overheersen uit een soort onzekerheid of controle-drang die in onze wereld ongepast is, maar die al duizenden jaren geleden krachtig werd afgeraden. Kunnen we iets verzinnen om elkaar meer ruimte te geven zonder dat grote drommen mensen door oorlog en uitsluiting steeds maar weer ergens anders een plekje moeten gaan zoeken?

Hier kan het krachtig afremmen van gebruik van gas en olie wel aan bijdragen want let maar op hoeveel rotzooi wordt aangesticht vanuit plekken waar "Gratis" geld massaal naar toestroomde. Omgekeerd: de lage olieprijs lijkt nu te leiden tot het aantreden van een verstandiger heerser in Saudi Arabia.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: do nov 09, 2017 11:02 pm 
lid

Nou Rightnow, je komt wel erg naief over.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: vr nov 10, 2017 11:14 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Rationeel zou ik zeggen. En dan denk ik aan de Eurocommissaris voor landbouw Phil Hogan die ook met de Europese lege pot wordt geconfronteerd omdat Groot-Brittannië de EU verlaat en het vluchtelingenprobleem steeds meer budget vergt. Bij mijn eigen pot denk ik aan de verhoging van de energierekening en zorgkosten en aan andere verhogingen die we nog krijgen wil ik nog niet eens denken.

Klimaattop Bonn: waar blijft de rationele energietoekomst?

https://opiniez.com/2017/11/07/klimaatt ... etoekomst/

Hype
Rond de CO2-hype is een geweldige industrie rond wind en zon gebouwd waarvan de kosten gierend uit de hand lopen en de belastingbetaler de oplopende rekeningen voldoet. Dat het opwekken van elektriciteit met behulp van wind en zon onmogelijk is zonder de back-up van fossiele centrales wordt ieder jaar duidelijker.
Dat deze duurzaamheidsmanie de CO2 uitstoot niet of nauwelijks vermindert, is nog niet meer dan een inconvenient truth die men bij voorkeur negeert. Intussen wrijft de lobbyist in zijn handen, want een riant verdienmodel dat door de belastingbetaler gegarandeerd wordt is een zegen uit de politieke hemel.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: vr nov 10, 2017 3:03 pm 
lid

Lies schreef:
kwaaisteniet schreef:
Rationeel zou ik zeggen. En dan denk ik aan de Eurocommissaris voor landbouw Phil Hogan die ook met de Europese lege pot wordt geconfronteerd omdat Groot-Brittannië de EU verlaat en het vluchtelingenprobleem steeds meer budget vergt. Bij mijn eigen pot denk ik aan de verhoging van de energierekening en zorgkosten en aan andere verhogingen die we nog krijgen wil ik nog niet eens denken.

Klimaattop Bonn: waar blijft de rationele energietoekomst?

https://opiniez.com/2017/11/07/klimaatt ... etoekomst/

Hype
Rond de CO2-hype is een geweldige industrie rond wind en zon gebouwd waarvan de kosten gierend uit de hand lopen en de belastingbetaler de oplopende rekeningen voldoet. Dat het opwekken van elektriciteit met behulp van wind en zon onmogelijk is zonder de back-up van fossiele centrales wordt ieder jaar duidelijker.
Dat deze duurzaamheidsmanie de CO2 uitstoot niet of nauwelijks vermindert, is nog niet meer dan een inconvenient truth die men bij voorkeur negeert. Intussen wrijft de lobbyist in zijn handen, want een riant verdienmodel dat door de belastingbetaler gegarandeerd wordt is een zegen uit de politieke hemel.

en dan moeten we ook nog allemaal elektrisch gaan rijden :hardlachen: :hardlachen: :hardlachen:
Bouw er nog maar eens stuk of miljoen tjernobils bij

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: vr nov 10, 2017 11:05 pm 
lid

Er kunnen inderdaad nieuwe kernreactoren gebouwd worden, wel op basis van thorium in plaats van de gevaarlijke uranium reactoren. Deze thorium centrales zijn 100% bedrijfszeker en 100% ongevaarlijk. Bovendien stoten ze minder dan 1 promille afvalstoffen af ten opzichte van uraniumreactoren, welke ook nog eens binnen afzienbare tijd geneutraliseerd worden.
Verder kan gedacht worden aan geothermische centrales. Deze kunnen gedurende miljoenen jaren 24 uur per dag en 356 dagen per jaar continu draaien zonder enig nadeel voor het milieu.
De windmolens kunnen bij een overschot aan energie waterstof produceren wat als energiedrager kan fungeren.
Getijde-energie is een nog onderontwikkeld medium om elektriciteit uit te winnen.

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: vr nov 10, 2017 11:14 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Er kunnen inderdaad nieuwe kernreactoren gebouwd worden, wel op basis van thorium in plaats van de gevaarlijke uranium reactoren. Deze thorium centrales zijn 100% bedrijfszeker en 100% ongevaarlijk. Bovendien stoten ze minder dan 1 promille afvalstoffen af ten opzichte van uraniumreactoren, welke ook nog eens binnen afzienbare tijd geneutraliseerd worden.
Verder kan gedacht worden aan geothermische centrales. Deze kunnen gedurende miljoenen jaren 24 uur per dag en 356 dagen per jaar continu draaien zonder enig nadeel voor het milieu.
De windmolens kunnen bij een overschot aan energie waterstof produceren wat als energiedrager kan fungeren.
Getijde-energie is een nog onderontwikkeld medium om elektriciteit uit te winnen.

Landen die erg afhankelijk zijn van energie uit delfstoffen, zoals Rusland, willen graag dat er niets mis is met opwarming van de aarde. Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt immers. Dus ik begrijp Gestopt zijn postings dan ook wel.

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: za nov 11, 2017 2:53 pm 
lid

We moeten in dit verband ons de wijze les uit een zeer grijs verleden aantrekken.
Het is het verhaal van Noach.
In die tijd, vele duizenden jaren geleden, ging de mensheid zich als landbouwer, veeteler, en fruitteler vestigen. Daarvoor had de mensheid voornamelijk een meer zwervend bestaan geleid, om aan de kost te komen. Toen ze ontdekten hoe je landbouw, veeteelt, en fruitteelt kon bedrijven was het gauw bekeken en werden gemeenschappen gevormd die zich gingen vestigen. Daarvoor werden gedurende vele honderden, misschien wel duizenden jaren op grote schaal bossen en bosschages verbrand om de grond vrij te maken voor de huisvesting en de nieuwe bedrijvigheid voor het levensonderhoud.
Dit had tot gevolg dat er een geweldige toename van de CO2 en andere meer giftige gassen in de lucht terecht kwam. Al met al had dit een opwarming van de aarde tot gevolg. Er kwam veel meer regen uit de lucht vallen en het zeeniveau steeg heel wat meters.
Mede hierdoor raakte Engeland los van het vaste land van Europa. Een ander gevolg was dat er een enorm bestaand landbouwgebied dat zich bevond op de eerst nog droge bodem van de Zwarte zee geleidelijk bij de Dardanellen en de Bosporus ging overstromen en het hele gebied, wat nu de Zwarte zee vormt, onder water kwam te staan. De bewoners verlieten dit gebied en kwamen in de omliggende gebieden terecht. Zij waren de eerste klimaatvluchtelingen. Waarschijnlijk was Noach een boer met nogal wat veel en heeft hij zijn veestapel weten te redden door ze aan boord van een boot te brengen. Dit verhaal is zeer waarschijnlijk een teken uit het verre verleden wat we ons nu maar beter ter harte kunnen nemen.

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: wo nov 29, 2017 11:16 pm 
lid

HvR schreef:
En toch, een paar palmbomen aan de Scheveningse boulevard lijkt me geen slecht idee. :zonnen:

Zo ontzéttend on-Nederlands... Mag dat wel van de rechtse kerk??? :evendenken:

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: do nov 30, 2017 6:09 am 
lid

Gestopt schreef:
Voordelen:
Meer opbrengst van de landbouw
Minder stookkosten
Meer omzet horeca
Meer rokjesdagen
Meer winkel, fiets en wandeldagen
Meer werkgelegenheid (o.a. dijken ophogen)
Meer groen

Nadelen?
Of het in de sahara nou 50 graden is of 52 maakt niets uit.
Orkanen in de VS, dan hebben ze wat te doen i.p.v. de rest van de wereld te bombarderen

Die opwarming zal sowieso wel doorgaan dus laten we het positief bekijken

Ik twijfel, met name de aanwezige methaan in de permafrostgebieden

https://www.nemokennislink.nl/publicati ... ermafrost/

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]