Het is nu wo okt 17, 2018 12:29 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: vr nov 03, 2017 5:23 pm 
lid

De voormalige advocaat hield er nogal forse uitspraken in columns e.d. op na betreffende collega politici. Maar goed, dat zij hem vergeven. Nu hij minister is zal hij vermoedelijk wel oppassen om dergelijke vergaande uitspraken te doen.
Iets anders is dat er nog een klachtenprocedure tegen hem loopt bij de Raad voor Discipline, een raad voor tuchtrecht voor advocaten. Voor een minister van Justitie kan dat nogal precaire gevolgen hebben. Vooral als hij veroordeeld wordt. Hoe dit zaakje gaat uitpakken is nog onbekend, maar bepaald niet zonder risico.
Dat hij toevallig een volle neef is van vastgoedfraudeur Jan V, bekend van de zogenaamde Klimopzaak, waarvoor hij zeven jaar cel kreeg, kan hij natuurlijk niets aan doen. Wat wel lastig kan zijn is dat hij intussen weer contact met deze neef onderhoudt. Als minister van justitie is dit ook een zeker gevaar. We zullen zien hoe dit allemaal afloopt.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: za nov 04, 2017 10:03 am 
lid

We zullen zeker zien hoe we samen met de Haagse windvanen kunnen leven van de wind. Of dat er na verloop van tijd nog grappig uitziet betwijfel ik.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: za nov 04, 2017 10:37 am 
lid

Hij heeft bij zijn aantreden al gemeld dat er een klachtenprocedure tegen hem loopt.

https://www.ad.nl/politiek/heeft-minist ... ~a81fe9f4/

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: za nov 04, 2017 10:44 am 
lid

Grapperhaus haalt de kerst niet.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: za nov 04, 2017 10:53 am 
lid

Enzo501 schreef:
Het lijkt mij niet een persoon die aan zijn stoelpoten laat zagen.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: za nov 04, 2017 11:12 am 
lid

Enzo501 schreef:
Ik denk eerder minister Ollongren die de volgende kerst niet haalt, die moet de privacy verder afbreken waar haar eigen partij zo op tegen is. Daarbij staat D66 in het kabinet alleen.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: za nov 04, 2017 11:43 am 
lid

Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Ik denk eerder minister Ollongren die de volgende kerst niet haalt, die moet de privacy verder afbreken waar haar eigen partij zo op tegen is. Daarbij staat D66 in het kabinet alleen.
Daarvoor heb je de verdedigers Pechtold, Dijkhoff en Van Haersma Buma. Ze halen echt allemaal de kerst hoor.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: za nov 04, 2017 12:20 pm 
lid

Lies schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Daarvoor heb je de verdedigers Pechtold, Dijkhoff en Van Haersma Buma. Ze halen echt allemaal de kerst hoor.
Pechtold wordt in de hoek gedwongen door VVD en CDA. Hoe denkt het D66 electoraat en haar leden daar over? Daarnaast heeft D66 die net zo groot is als maar 3 ministers met portefeuille en het CDA heeft er vier, en die heeft ook zwaardere posten Ik wil het nog wel eens zien qua debat over de privacy wit.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: za nov 04, 2017 6:35 pm 
lid

Minister Grapperhaus zou beschuldigd worden van misleiding van de rechter. Als dit klopt is het een vrij ernstig feit voor een advocaat.
Hebben we al niet eens eerder een minister van justitie gehad die de kamer 'misleidde' en daarna zich genoodzaakt zag af te treden met in zijn kielzog de staatssecretaris en de 2e Kamervoorzitter? Grapperhaus bevindt zich op een slap koord.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: zo nov 05, 2017 9:16 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Minister Grapperhaus zou beschuldigd worden van misleiding van de rechter. Als dit klopt is het een vrij ernstig feit voor een advocaat.
Hebben we al niet eens eerder een minister van justitie gehad die de kamer 'misleidde' en daarna zich genoodzaakt zag af te treden met in zijn kielzog de staatssecretaris en de 2e Kamervoorzitter? Grapperhaus bevindt zich op een slap koord.
Zeker als wordt beweerd dat het een privekwestie is want integriteit heeft niets met privé te maken. En was deze man niet zijn vader, alom bekend in allerlei vieze zaken van misleiding? Zo ja, dan ben ik nergens meer over verbaasd,

https://www.parlement.com/id/vg09llh5lx ... rapperhaus

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 6:02 am 
lid

De Grapperhaus van nu is de zoon van de Grapperhaus van toen die zich toen al met vieze zakies, het liefst in de omgeving van zwendel, heeft beziggehouden

https://www.ad.nl/politiek/uitgesproken ... ~ad5cdbac/

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: wo nov 15, 2017 11:45 am 
lid

De relatie tussen Grapperhaus en zijn neef Jan V. is veel interessanter. Die Jan V. was de centrale figuur in de grootste roof aller tijden. Met zijn trawanten wist hij op ingenieuze wijze ruim € 250 miljoen euro achterover te drukken van het Bouwfonds en het Philips pensioenfonds. Wat zie ik nou, hij stal uit het Philips-pensioenfonds, daar is mijn oudste zoon de dupe van. Laten we hopen dat al het achterover gedrukte geld weer terug is op zijn plaats. Ik lees nu dat er ruim € 140 miljoen teruggevorderd is. Dus 100 miljoen kan nog zoek zijn.
RTL televisie figuur Harry Mens had ook nog een rol gespeeld door een loze rekening van rond de miljoen euro te vorderen waar geen werkzaamheden tegenover zouden staan. Gelukkig wist hij de zaak te schikken met 1,6 miljoen euro, hetgeen geen enkele bekentenis inhield, volgens de lezing van Mens.
Zo zie je hoe de criminaliteit de mediawereld insluipt.
Ik zag gisteren een reportage over de moord, c.q. gefingeerde zelfmoord, op oud minister Robert Boulin in Frankrijk (1987)onder het presidentschap van Valerie Gisgard d'Estaign en premier Barre waarbij duidelijk werd dat de hele Franse regering verzeild was geraakt in ernstige maffiapraktijken.
Laten we in ons land er steeds heel erg alert op zijn dat dergelijke figuren zich niet in onze regeringskringen inwerken. Minister Grapperhaus zei gewaarschuwd.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]