Het is nu do nov 15, 2018 8:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 570 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 29  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#61  BerichtGeplaatst: zo nov 19, 2017 11:07 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Dat jij het verschil ziet tussen een toegestane demonstratie en een toegestane demonstratie is niet mijn probleem.
Wat mij betreft was die hele terroristische Antifa kliek, inclusief gelieerde organisaties, al lang opgeruimd.
Maar de papieren zijn hetzelfde, dus Enzo501 is tevreden, en die drie busladingen Antifa op een feestje voor kinderen, dat is "interpretatie".
Niks aan de hand mensen ...
Wat jou betreft. Een subjectieve kwalificatie dus. Zoals jij al aangaf mag iedereen, van extreem links tot extreem rechts, gebruik maken van het recht van demonstreren. Het is de overheid die toestemming verleent en diezelfde overheid die, wanneer zaken van openbare in het geding komen, zoals bij anti zwarte Piet demonstraties van dit jaar en vorig jaar, die demonstraties verbiedt. Zo liggen de juridische feiten van de rechtstaat, hoeveel problemen jij daar ook mee hebt en wat je verder nog wilt framen in dit draadje.
We zitten hier niet in de rechtszaal, maar op een politiek debat forum. Ja, er is een grondwettelijk recht op betogen en de burgemeester beslist daarover, maar burgemeesters maken fouten en dat kun je politiek gewoon ter discussie stellen. Het is vreemd te noemen dat je elders klakkeloos leugens en censuur gelijk stelt aan demonstrerende misschien wel Russen, en ik je op het grondwettelijk recht op betogen moet wijzen, en dat je je vervolgens hier bij argumenten tegen deze betoging achter het papiertje van de burgemeester verschuilt. Het probleem zou al niet bestaan als terroristen organisatie Antifa en geassocieerd tuig waren opgeruimd. En wie voor de rest nog zijn belachelijke gedram tegen zwarte Piet wil voortzetten kan prima ergens op een industrieterrein zijn grondwettelijk recht uitoefenen. Maar met een befehl ist befehl houdinkje is het wel zeker dat we dit soort problemen nooit oplossen.

Profiel  

Bericht nummer:#62  BerichtGeplaatst: ma nov 20, 2017 12:20 am 
lid

HvR schreef:
Onjuist. De samenleving is niet maakbaar en NL zal in haar eigen tempo haar tradities veranderen.

Wat ik al schreef, je enige argument is: "IES KOELTOER" :fluiten:

HvR schreef:
We worden hier - door het constante gedram - gelukkig steeds ongevoeliger voor de emo-chantage

:hardlachen: dat veronderstelt dat je, je eerder wel redelijk zou hebben opgesteld, we weten beiden dat dat onzin is :wink:

HvR schreef:
door een paar zwarte fascisten.

Hahahaha ja hoe durven die mensen met een kleurtje zo brutaal te zijn om een achterlijk gebruik aan de kaart te stellen en daar tegen te protesteren, zeeeeer fascistisch

HvR schreef:
Ga vooral door met je eigen ruiten ingooien.... :rolleyes:

Die snap ik even niet, jij bent voorstander van de zaak te laten escaleren om een dom achterlijke kwestie dat alleen maar tot gevolg heeft dat mensen zullen blijven trachten de zaak te verstoren. Ik benoem dat slechts, hoe ben ik dan mijn eigen ruiten aan het ingooien?

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#63  BerichtGeplaatst: ma nov 20, 2017 12:27 am 
lid

Lies schreef:
Het gebruik van blackface is niet terecht,

in tegendeel, het is overduidelijk hartstikke terecht en je bron is het daar eigenlijk ook wel mee eens.

Lies schreef:
we zijn vergeten te leven met symbolen en rituelen en nemen alles te letterlijk, schrijft Jan Lubbelinkhof op Joop.nl.

De zonde van de letterlijkheid

Het zwart-wit duo wat we nu als Sint en Piet kennen komt ook uit de tijd dat we nog de symbooltaal konden verstaan. Drie eeuwen en meer geleden begrepen we die taal omdat het in een praktisch analfabete wereld een der weinige manieren was om wijsheid door te geven. Maar de mensheid werd “slimmer” en tegelijkertijd “dommer”. Steeds meer mensen leerden lezen. Boeken en kennis werden wijder verspreid, maar de symbooltaal werd vergeten. Het winterfeest rond goed en kwaad, yin en yang, zwart en wit, met de bijbehorende symbolen werd een kinderfeest. Niet meer nadenken over goed en kwaad. Niet meer de zomer (wit) tegenover de winter (zwart). Niet meer het licht overwint het duister en maakt hem tot dienaar, tot knecht. Geen feest meer rond de wisseling van seizoenen. We verloren onze tradities en rituelen. Schenkman blies het als kinderfeest nieuw leven in met zijn prentenboek, vervolgens Abramsz en na hen veel meer schrijvers. Piet kreeg de vorm die we kennen en men vergat dat het een symbool was en is.

https://joop.bnnvara.nl/opinies/de-zond ... erlijkheid

En onderstaand citaat is het belangrijkste:

Mijn idee zou zijn om Piet zwart te laten, maar dan echt zwart, niet bruin of bruinzwart zoals ik wel eens zie. Weg met die kromtaal of dat nep-Surinaams. Weg met dat kroeshaar. Ontmenselijk de zwarte piet en laat hem meer lijken op het symbool wat het is, het symbool van de nacht, het kwaad, het zwarte, de duivel. Laat het feest weer een ritueel worden. Ga niet op de barricades en ga niet schelden op de anderen, dat heeft nog nooit een positief effect gehad. Probeer niet een symbool te verwijderen, ook dat heeft nog nooit effect gehad. Geef elkaar de hand en niet de vuist. Wees duidelijk dat je racisme en schelden niet tolereert maar laat symbolen in hun waarde. En haal er in vredesnaam geen tradities bij die niet de onze zijn, zoals blackface. Rituelen en symbolen zijn al moeilijk genoeg te doorgronden en te beleven zonder extra verwarring.
Kortom, veroordeel de hater, niet het symbool. Bega niet de zonde van de letterlijkheid maar zie zaken voor wat ze ook kunnen zijn.

Maar de mensheid werd “slimmer” en tegelijkertijd “dommer”. Daar begint het wel op te lijken.

"niet bruin of bruinzwart zoals ik wel eens zie. Weg met die kromtaal of dat nep-Surinaams. Weg met dat kroeshaar." allemaal blackface elementen, om het nog maar niet te hebben over de rode lippen en oorbellen.

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#64  BerichtGeplaatst: ma nov 20, 2017 9:21 am 
lid

HvR schreef:
Lumiere schreef:
Raya schreef:
Cultuur ontstaat, groeit en verandert in zijn eigen tempo. Je kunt het niet opleggen.

Onjuist en dit geloof je zelf ook niet. We hebben het hier namelijk over concrete uitingen en gedragingen en daar kun je heel goed zaken opleggen. Dat doen we in Nederland op allerlei verschillende manieren, informeel en formeel met o.a. regels, gedragscodes en wetten.

Raya schreef:
Daarbij, nogmaals, als je iets wilt doen aan discriminatie en slavernij, heeft het geen enkele zin te strijden tegen een bedacht figuur uit een ver verleden. Denk jij daar de slaven uit vorige eeuwen alsnog mee te bevrijden? Ik geef je weinig hoop!

Er zijn vandaag de dag nog steeds slaven, kinderen en volwassenen. Onlangs konden we op tv een slavenveiling zien, een van nu, niet uit vorige eeuwen. Doe daar iets aan. Ga politici aan het hoofd schreeuwen die daar verantwoordelijk voor zijn, zoals Rutte en Halbe Zijlstra, die dat soort figuren steunen en in het zadel willen helpen en houden, in plaats van kleine kinderen te verwarren en bang te maken met geschreeuw, om een Piet die dan wel zwart is, maar allang geen slaaf meer, als hij dat ooit al is geweest,

Ben je nou nog steeds niet de honger in Afrika aan het oplossen? Ik vind het wel grappig dat je niet verder komt als whataboutisms, maar daar heb ik geen boodschap aan omdat je zo wel elk probleem weg kan redeneren, want er is altijd wel ergens iets waarvan je kan vinden dat het erger is dan de zaak die voor je ligt.

Raya schreef:
want vergeet niet, zowel de Sint als Zwarte Piet zijn bedenksels!

Geen enkele reden dus waarom piet er uit zou moeten zien als een stereotyp afrikaans gestijlde blackface piet en het is dus prima om aan te passen, want het is slechts een bedenksel.

Onjuist. De samenleving is niet maakbaar en NL zal in haar eigen tempo haar tradities veranderen.

We worden hier - door het constante gedram - gelukkig steeds ongevoeliger voor de emo-chantage door een paar zwarte fascisten.

Ga vooral door met je eigen ruiten ingooien.... :rolleyes:

Fascisten en racisten heb je overal en zijn van alle kleuren.
Zo heeft ook de blanke man de zwarte piet nodig voor zijn beweging.

Alt-right in Nederland: Hoe Erkenbrand zich opmaakt voor de strijd om een blanke natie

Erkenbrand en de opstand van de blanke man

ARTIKELEen extreem-rechtse groepering waarvan een groot aantal leden hoger opgeleid is, hebben we in Nederland lang niet gezien. Opvallend, vindt ook de AIVD. Wat is Erkenbrand, waar staat het voor en wie zijn de mensen erachter?

Met wijde armgebaren dankt Fausto, een gezette jongeman in pak van midden twintig, het aanwezige publiek in een conferentiezaal in een Rotterdams hotel. Zo'n 80 tot 90 procent van de aanwezigen is Nederlands, vervolgt hij in soepel Engels. Maar er zijn ook Italianen, Duitsers, Hongaren, Amerikanen, Britten, Finnen en Grieken. 'Er zijn 240 mensen', zegt Fausto, die zoals gebruikelijk een speldje van de Nederlandse vlag op zijn revers draagt. 'Dat is bijna een verdubbeling ten opzichte van de conferentie vorig jaar.'
Via de livestream van de conferentie, verzorgd door de extreem-rechtse associatie Suomen Sisu uit Finland, klinkt een luid applaus. Glunderend beent Fausto weg van de camera, het enige gezicht van de organisatie dat herkenbaar in beeld is gebracht.

Uiteindelijk, uiteindelijk zal het broederschap van Europa moeten praten over de biologie die aan onze beschaving ten grondslag ligt

De Amerikaanse auteur Jared Taylor, op een conferentie van Erkenbrand
Het is 14 oktober 2017 en het piepjonge studiegenootschap Erkenbrand viert het succes van zijn tweede conferentie met de titel 'Naar een nieuwe Gouden Eeuw'. Zojuist heeft de Amerikaanse auteur Jared Taylor, die zichzelf geen racist maar 'ras realist' noemt, de laatste vraag van een jongeman uit Duitsland beantwoord. 'U heeft me wakker gemaakt over het thema ras', zegt de Duitser. 'Wanneer breekt het moment aan dat er voor het eerst een Europese politicus zo vrijuit kan spreken als u?'

https://www.volkskrant.nl/binnenland/al ... ~a4539593/

Profiel  

Bericht nummer:#65  BerichtGeplaatst: ma nov 20, 2017 10:48 am 
lid

Bij Joure is Zwarte Piet om zeep geholpen
https://joop.bnnvara.nl/opinies/joure-i ... p-geholpen

De slachtoffers zijn de gewone mensen die langzaam maar zeker merken hoe de lol van een mooie traditie af gaat

Niet nu bij Joure Han van der Horst, maar al eerder. Hou je als Zwart Piet maar eens staande als de bedreigingen van twee kanten komen en het echte verhaal wordt genegeerd. Door dommigheid verdwijnt nu deze traditie en dat is niet goed voor de verhoudingen in de samenleving.

Profiel  

Bericht nummer:#66  BerichtGeplaatst: ma nov 20, 2017 11:54 am 
lid

Lies schreef:
Lies schreef:
Enzo501 schreef:

Volgens mij kun je een boete krijgen als je zonder reden stil gaat staan op de snelweg. Nou ik denk dat die boete wel opgehoest kan worden middels donaties. :wink:
Dit spelletje 'zonder reden' zou ik via donaties in een rechtbank wel uit durven spelen.
Moet lukken:

Steunactie voor deelnemers blokkade anti-Zwarte Piet-betogers
https://nos.nl/artikel/2203623-steunact ... ogers.html

Er was vanmiddag om 16.30 uur volgens informatie van de website doneeractie.nl al meer dan 20.000 euro opgehaald.

Al meer dan 30.000 euro, schrijft het AD. https://www.ad.nl/binnenland/inzameling ... ~ac76e5c4/

Maar dan valt mijn oog op dit:

En als er een geldbedrag over is, na het betalen van boetes, zou ik dit graag willen doneren aan één of meerdere goede doelen zoals bijvoorbeeld KIKA of de cliniclowns, of aan kinderen die niet bij het sinterklaasfeest aanwezig konden zijn'', besloot Van Prattenburg

Nu heb ik altijd gedacht dat de Cliniclowns vrijwilligers waren, maar ze verdienen meer dan een HBO verpleegkundige.

Profiel  

Bericht nummer:#67  BerichtGeplaatst: ma nov 20, 2017 1:33 pm 
lid

Lies schreef:
Bij Joure is Zwarte Piet om zeep geholpen
https://joop.bnnvara.nl/opinies/joure-i ... p-geholpen

De slachtoffers zijn de gewone mensen die langzaam maar zeker merken hoe de lol van een mooie traditie af gaat

Niet nu bij Joure Han van der Horst, maar al eerder. Hou je als Zwart Piet maar eens staande als de bedreigingen van twee kanten komen en het echte verhaal wordt genegeerd. Door dommigheid verdwijnt nu deze traditie en dat is niet goed voor de verhoudingen in de samenleving.

Wat wel zo ongeveer om zeep is geholpen bij Joure is de vrijheid van meningsuiting. Een paar bussen met demonstranten tegen zwarte piet werd daar tegengehouden door een groep n.m.m. stompzinnige heethoofden. Er was n.b. toestemming gegeven voor de demonstratie.

Profiel  

Bericht nummer:#68  BerichtGeplaatst: ma nov 20, 2017 1:51 pm 
lid

Nee hoor, dit zijn pure intimidatiepraktijken zoals we die kennen van Antifa.
De vrijheid van meningsuiting oefenen ze maar uit ergens op een industrieterrein.
Je bent als burgemeester niet geschikt voor je werk als je dit tuig op een kinderfeest toestaat.

Profiel  

Bericht nummer:#69  BerichtGeplaatst: ma nov 20, 2017 1:54 pm 
lid

De mening van baedeker is bekend, dus ook nu niets nieuws onder de zon.

Profiel  

Bericht nummer:#70  BerichtGeplaatst: ma nov 20, 2017 2:03 pm 
lid

Het is een misverstand dat de vrijheid van meningsuiting zoals extreem links dit al jaren in deze vorm heeft uitgeoefend (het uitjouwen van ouders met kinderen) kan en mag. Vrijheid betekent niet dat alles mag.

Profiel  

Bericht nummer:#71  BerichtGeplaatst: ma nov 20, 2017 2:38 pm 
lid

Met wat voor instelling zouden deze anti-zwarte pieters naar het noorden zijn gereden, ook met de indruk dat iedereen daar nog op klompen loopt? Een beetje zoals Arthur Umbgrove zojuist bij BNN/VARA?

http://arthur-umbgrove.blogspot.nl/2011 ... _1118.html

Ter Apel

Toen ik vorige maand een lezing in Ter Apel aannam had ik me niet gerealiseerd dat het twee uur en drie kwartier rijden was. Ter Apel ligt namelijk vlak achter Emmen. Ik wist eerlijk gezegd niet dat het na Emmen ook nog Nederland heette.
Vanochtend reed ik er heen; je komt er via Barger Compascuum en Emmer Erfscheidenveen en Roswinkel. Het ligt niet ver van Tweede Exloermond en Mussel en Hahnentange.
Namen die bij mij beelden opriepen van moerassen met hier en daar een boerderij waar de electriciteit nog via kabels op houten palen naartoe werd geleid. Als er al electriciteit was. Namen die beelden opriepen van terneergeslagen mensen met laarzen en overalls en kromgetrokken ruggen van het zware werk op het land.
Namen die mij deden vrezen dat ik de vragen uit de zaal niet zou verstaan.
Ik begon aan mijn vooroordelen te twijfelen toen ik zag dat mijn mobiele telefoon bij aankomst nog ontvangst had.
De twijfel werd groter toen ik Hotel Boschhuis zag waar de lezing plaats had; een mooi, wit, ouderwets hotel tegenover een fraai gerestaureerd klooster.
De twijfel werd compleet toen ik ontvangen werd door de twee meisjes die de lezing georganiseerd hadden, Janniek en Iris; ze hadden normale kleren aan, ze liepen niet krom; ik kon ze goed verstaan; ze maakten een opgeruimde, ja zelfs gelukkige indruk.
Ze namen me mee naar de grote zaal van het hotel; het zag er goed uit: de stoelen stonden al klaar, er was een geluidsinstallatie, er was licht.
‘Wil je wat drinken?’, vroeg Iris.
‘Koffie’, zei ik om het niet te ingewikkeld te maken.
‘Cappucino, Espresso, Machiato?’, vroeg ze.
Ik pakte de boeken uit mijn tas uit.
‘Hoeveel leerlingen komen er eigenlijk?’, vroeg ik.
‘Ongeveer tweehondervijftig’, zei Janniek.
‘Komt de hele school dan?’
Ik was eerlijk gezegd al verbaasd dat er uberhaupt een school was.
Het bleek alleen om de bovenbouw te gaan van de plaatselijke school, die ruim duizend leerlingen telde.
‘Maar waar komen al die leerlingen dan vandaan?’, vroeg ik, want Ter Apel is niet veel meer dan een kanaal met wat huizen.
Ze bleken uit allerlei plaatsjes te komen: Nieuw Weerdinge, Exloerkijl, Jipsingboertange, Barenfleer.
Ik legde mijn papieren op het tafeltje op het podium waar een fles San Benedetto bronwater voor me klaar stond.
‘We hebben in alle klassen een voordracht gehouden over uw werk’, zei Iris.
'Oh', zei ik.
'Ja', ging ze verder, ‘we hebben een samenvatting gegeven van uw boeken, we hebben een liedje laten horen en uw interview bij Paul de Leeuw laten zien’.
Ik knikte. Alsof ik dat normaal vond. Alsof dat op alle scholen waar ik kom zo gaat.
Om kwart voor een druppelden de leerlingen binnen: rustig, zonder lawaai, zonder geschreeuw. Niemand had klompen aan.
Ik hield mijn verhaal, zij luisterden anderhalf uur lang aandachtig en stelden vragen die ik verstond.
Na de lezing at ik in het restaurant een broodje Hollandse garnalen met cocktailsaus; zo lekker had ik het al jaren niet meer gegeten. Ik betaalde er met creditcard.
Toen ik terugreed had ik bij Zwolle al heimwee.

Profiel  

Bericht nummer:#72  BerichtGeplaatst: ma nov 20, 2017 2:46 pm 
lid

Lies schreef:
Het is een misverstand dat de vrijheid van meningsuiting zoals extreem links dit al jaren in deze vorm heeft uitgeoefend (het uitjouwen van ouders met kinderen) kan en mag. Vrijheid betekent niet dat alles mag.

Maar juridisch mag er van alles, wat moreel verwerpelijk is (zoals goed functionerend personeel de tent uit treiteren). Ook mag er van alles wat in onze ogen absolute flauwekul is (zoals Zwarte Piet (meer dan letterlijk) zwart maken - want Zwarte Piet is onschuldig kindervermaak).

De onzin zullen we dus moeten tolereren http://www.elsevierweekblad.nl/uncatego ... ls_20nov17 .
Alleen kunnen we een fatsoenlijke tegendemonstratie organiseren. Als er zo veel gedemonstreerd is kan ik mij voorstellen dat de normale verkeerscirculatie en het kunnen vieren van de aankomst van Sinterklaas niet goed meer gaan en dan mogen van mij uiteraard de burgemeesters beslissen wat men nu eenmaal moet beslissen.

We hebben hopelijk geleerd, in de afgelopen 30 jaar, van linkse activisten en van hun illegale acties; hebben we behoefte om het allemaal opnieuw te zien gebeuren vanuit "rechts"?

Profiel  

Bericht nummer:#73  BerichtGeplaatst: ma nov 20, 2017 3:13 pm 
lid

Lies schreef:

Precies, dat is verwerpelijk.. En daarom is het ook verwerpelijk wat er in Friesland is gebeurd. De vrijheid van meningsuiting om zeep helpen.

Profiel  

Bericht nummer:#74  BerichtGeplaatst: ma nov 20, 2017 3:19 pm 
lid

portman schreef:
Lies schreef:

Precies, dat is verwerpelijk.. En daarom is het ook verwerpelijk wat er in Friesland is gebeurd. De vrijheid van meningsuiting om zeep helpen.

leve de verwerpelijkheid. Hoera

De EU moet geen associatieverdrag sluiten met een land dat passagiersvliegtuigen uit de lucht schiet

Profiel  

Bericht nummer:#75  BerichtGeplaatst: ma nov 20, 2017 3:31 pm 
lid

Lies schreef:
Met wat voor instelling zouden deze anti-zwarte pieters naar het noorden zijn gereden, ook met de indruk dat iedereen daar nog op klompen loopt? Een beetje zoals Arthur Umbgrove zojuist bij BNN/VARA?

http://arthur-umbgrove.blogspot.nl/2011 ... _1118.html

Ter Apel

Toen ik vorige maand een lezing in Ter Apel aannam had ik me niet gerealiseerd dat het twee uur en drie kwartier rijden was. Ter Apel ligt namelijk vlak achter Emmen. Ik wist eerlijk gezegd niet dat het na Emmen ook nog Nederland heette.
Vanochtend reed ik er heen; je komt er via Barger Compascuum en Emmer Erfscheidenveen en Roswinkel. Het ligt niet ver van Tweede Exloermond en Mussel en Hahnentange.
Namen die bij mij beelden opriepen van moerassen met hier en daar een boerderij waar de electriciteit nog via kabels op houten palen naartoe werd geleid. Als er al electriciteit was. Namen die beelden opriepen van terneergeslagen mensen met laarzen en overalls en kromgetrokken ruggen van het zware werk op het land.
Namen die mij deden vrezen dat ik de vragen uit de zaal niet zou verstaan.
Ik begon aan mijn vooroordelen te twijfelen toen ik zag dat mijn mobiele telefoon bij aankomst nog ontvangst had.
De twijfel werd groter toen ik Hotel Boschhuis zag waar de lezing plaats had; een mooi, wit, ouderwets hotel tegenover een fraai gerestaureerd klooster.
De twijfel werd compleet toen ik ontvangen werd door de twee meisjes die de lezing georganiseerd hadden, Janniek en Iris; ze hadden normale kleren aan, ze liepen niet krom; ik kon ze goed verstaan; ze maakten een opgeruimde, ja zelfs gelukkige indruk.
Ze namen me mee naar de grote zaal van het hotel; het zag er goed uit: de stoelen stonden al klaar, er was een geluidsinstallatie, er was licht.
‘Wil je wat drinken?’, vroeg Iris.
‘Koffie’, zei ik om het niet te ingewikkeld te maken.
‘Cappucino, Espresso, Machiato?’, vroeg ze.
Ik pakte de boeken uit mijn tas uit.
‘Hoeveel leerlingen komen er eigenlijk?’, vroeg ik.
‘Ongeveer tweehondervijftig’, zei Janniek.
‘Komt de hele school dan?’
Ik was eerlijk gezegd al verbaasd dat er uberhaupt een school was.
Het bleek alleen om de bovenbouw te gaan van de plaatselijke school, die ruim duizend leerlingen telde.
‘Maar waar komen al die leerlingen dan vandaan?’, vroeg ik, want Ter Apel is niet veel meer dan een kanaal met wat huizen.
Ze bleken uit allerlei plaatsjes te komen: Nieuw Weerdinge, Exloerkijl, Jipsingboertange, Barenfleer.
Ik legde mijn papieren op het tafeltje op het podium waar een fles San Benedetto bronwater voor me klaar stond.
‘We hebben in alle klassen een voordracht gehouden over uw werk’, zei Iris.
'Oh', zei ik.
'Ja', ging ze verder, ‘we hebben een samenvatting gegeven van uw boeken, we hebben een liedje laten horen en uw interview bij Paul de Leeuw laten zien’.
Ik knikte. Alsof ik dat normaal vond. Alsof dat op alle scholen waar ik kom zo gaat.
Om kwart voor een druppelden de leerlingen binnen: rustig, zonder lawaai, zonder geschreeuw. Niemand had klompen aan.
Ik hield mijn verhaal, zij luisterden anderhalf uur lang aandachtig en stelden vragen die ik verstond.
Na de lezing at ik in het restaurant een broodje Hollandse garnalen met cocktailsaus; zo lekker had ik het al jaren niet meer gegeten. Ik betaalde er met creditcard.
Toen ik terugreed had ik bij Zwolle al heimwee.

Wat een stakker die zoveel vooroordelen heeft.

Profiel  

Bericht nummer:#76  BerichtGeplaatst: ma nov 20, 2017 4:22 pm 
lid

Rightnow schreef:
Lies schreef:

Maar juridisch mag er van alles, wat moreel verwerpelijk is (zoals goed functionerend personeel de tent uit treiteren). Ook mag er van alles wat in onze ogen absolute flauwekul is (zoals Zwarte Piet (meer dan letterlijk) zwart maken - want Zwarte Piet is onschuldig kindervermaak).

De onzin zullen we dus moeten tolereren http://www.elsevierweekblad.nl/uncatego ... ls_20nov17 .
Alleen kunnen we een fatsoenlijke tegendemonstratie organiseren. Als er zo veel gedemonstreerd is kan ik mij voorstellen dat de normale verkeerscirculatie en het kunnen vieren van de aankomst van Sinterklaas niet goed meer gaan en dan mogen van mij uiteraard de burgemeesters beslissen wat men nu eenmaal moet beslissen.

We hebben hopelijk geleerd, in de afgelopen 30 jaar, van linkse activisten en van hun illegale acties; hebben we behoefte om het allemaal opnieuw te zien gebeuren vanuit "rechts"?

Ik betwijfel of fatsoenlijke tegendemonstraties veel uit gaan halen. Extreem links heeft het middenterrein al lang ingenomen. De beambte die in stilte sympathiseert met Antifa, of die horig is aan een cordon sanitair, of die zichzelf het leven makkelijk maakt door zich te verschuilen achter procedures. Ze zien allemaal wel dat Antifa op den duur wint als ze tijdens kinderfeestjes mogen blijven demonstreren. En toch die vergunningen maar blijven afgeven voor dezelfde tijd en plaats. Net zoals Antifa steeds een vergunning krijgt om op dezelfde tijd en plaats rotzooi te trappen als dat bijvoorbeeld Pegida of de PVV manifesteren. Als Nederlands bestuurder ben je dan "behendig" als je je daar met een gewichtig beroep op de openbare orde naar plooit. De beeldvorming in de linkse pers doet de rest. Allemaal netjes gesubsidieerd met een zakje ANBI geld om de bus te betalen. Daarom ben ik wel blij met de slag bij Dokkum. We wisten al dat Antifa altijd bereid is de openbare orde te verstoren. Nu weten we dat er ook aan de andere kant onrust is die meegewogen moet worden. Wat mij betreft halen we de hooivorken wat vaker tevoorschijn. Dat komt een evenwichtig bestuur alleen maar ten goede.

Profiel  

Bericht nummer:#77  BerichtGeplaatst: ma nov 20, 2017 4:39 pm 
lid

portman schreef:
Lies schreef:

Drama queen die je bent. Me dunkt dat hun mening veel aandacht kreeg.
Maar ja, Antifa op een kinderfeestje, daar zullen we het wel over oneens blijven.

Profiel  

Bericht nummer:#78  BerichtGeplaatst: ma nov 20, 2017 4:42 pm 
lid

Daar hoeft baedeker zich absoluut geen zorgen over te maken.

Profiel  

Bericht nummer:#79  BerichtGeplaatst: ma nov 20, 2017 4:54 pm 
lid

portman schreef:
Daar hoeft baedeker zich absoluut geen zorgen over te maken.

Hoezo? Dat is toch de maatstaf die je hier hanteert voor de vrijheid van meningsuiting.

Profiel  

Bericht nummer:#80  BerichtGeplaatst: ma nov 20, 2017 5:16 pm 
lid

De vrijheid van de een grenst aan de vrijheid van de ander, waarbij ook kinderen vrijheid hebben, bijvoorbeeld de vrijheid ongestoord een kinderfeestje te vieren.

Laten we de referendumwet niet afschaffen, maar uitbreiden, zodat we een referendum kunnen organiseren over de zwarte of roetveegpiet. Kunnen we allemaal op democratische wijze onze mening kenbaar maken en beslissen, zonder kindertjes te frustreren met dreigend geweld!
We doen juist ons best om kinderen te behoeden, geweld te bestrijden en dan gaan we het in sinterklaastijd toestaan! Rare schepselen, hier op aarde!

Het n.b. de week tegen geweld tegen kinderen, #weektegenkindermishandeling geestelijk of lichamelijk.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 570 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 29  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]