Het is nu ma dec 18, 2017 10:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#101  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2017 9:12 pm 
lid

Enzo501 schreef:
portman schreef:
Waarom zouden "zwarte activisten" dat doen... Het is bij mijn weten nooit eerder gebeurd.

Antifa (ver)hindert vaak demonstraties van de NVU.

Ik weet niet of daar veel PVVers bij zitten... Bovendien: Zijn "zwarte activisten" altijd "Antifa"?

Profiel  

Bericht nummer:#102  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2017 9:26 pm 
lid

portman schreef:
Enzo501 schreef:
portman schreef:
Waarom zouden "zwarte activisten" dat doen... Het is bij mijn weten nooit eerder gebeurd.

Antifa (ver)hindert vaak demonstraties van de NVU.

Ik weet niet of daar veel PVVers bij zitten... Bovendien: Zijn "zwarte activisten" altijd "Antifa"?

My guess: nee en nee.

Profiel  

Bericht nummer:#103  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2017 9:32 pm 
lid

Raya schreef:
Lumiere schreef:
HvR schreef:
Vrije meningsuiting wordt bijzonder selectief gehanteerd, sommigen zijn blijkbaar wat vrijer dan anderen....

Inderdaad, mensen met een kleurtje mogen van jou niet demonstreren tegen een achterlijk gebruik, sterker nog in dat geval juich je het toe dat een stelletje onverantwoordelijke dommeriken hun medeweggebruikers in gevaar brengen om hen de vrijheid van meningsuiting te verhinderen :foei:

Er staan dagelijks tientallen files op snelwegen, allemaal tot stilstand gekomen verkeer.
Zelfs de politie zet regelmatig verkeer stil op snelwegen. Als je het met enig beleid doet, is er geen gevaar. Zeker in het Noorden des Lands niet, waar het helemaal niet zo druk is. Dus dat stukje nepnieuws is nu de wereld uit.

Ik heb van HvR niet begrepen dat mensen met een kleurtje niet zouden mogen demonstreren. Zelf zie ik bijvoorbeeld in principe geen kleur, laat staan dat ik mensen met een kleurtje zou willen belemmeren om te demonstreren omdat ze een kleurtje hebben. Er zijn echter meer dan voldoende mogelijkheden om te demonstreren, zonder daarbij kinderen bang te maken. Het doel heiligt niet altijd de middelen. Boycot als tegenstanders van ZP bijvoorbeeld winkels met een ZP. Beter nog, met een witte Klaas, want waarom mag Klaas niet zwart zijn? Hij komt oorspronkelijk uit Turkije en daar waren genoeg Moren, dus wie zegt dat de Sint geen Moor was?
Kortom, wees eens creatief, vooral zo rond 5 december.

Zeer juist omschreven waarvoor dank - het maakt Sint niet uit, zwart of blank....

Klaas 3 - fascisten 0 :mrgreen:

Profiel  

Bericht nummer:#104  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2017 11:15 pm 
lid

Er zaten geen fascisten in die bussen. Sommige fascisten, waaronder leden van de neonazistische beweging Erkenbrand, liepen daar bij Joure wel rond nadat o.a. door hun die bussen waren gestopt. Dat las ik vanmorgen in de Volkskrant.

Profiel  

Bericht nummer:#105  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2017 11:25 pm 
lid

Zeker weer verstopt achter een betaalmuur ...

Profiel  

Bericht nummer:#106  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2017 11:29 pm 
lid

Erg hè... Maar ik ben niet zo'n fantast. Het stond er zwart op wit... Wie weet liegt de krant maar het stond er dus wel. Maar probeer 't eens. Misschien is dat artikel wel gewoon te kopieëren!

Profiel  

Bericht nummer:#107  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2017 11:33 pm 
lid

portman schreef:
Erg hè... Maar ik ben niet zo'n fantast. Het stond er zwart op wit... Wie weet liegt de krant maar het stond er dus wel. Maar probeer 't eens. Misschien is dat artikel wel gewoon te kopieëren!

Waarom vermeld je niet gewoon zelf de bron, als je zoiets schrijft ? :hum:

Profiel  

Bericht nummer:#108  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2017 11:36 pm 
lid

Zie #104.

Profiel  

Bericht nummer:#109  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2017 11:46 pm 
lid

portman schreef:
Zie #104.

#104 vermeldt geen bron.... :kweenie:

Als ik iets in Trouw, NRC Next of Elsevier lees en dat wil aanhalen, kan ik een bron geven.

Dat moet zeker lukken met een kwaliteitsmedium als de De Volkskrant, toch ?

Profiel  

Bericht nummer:#110  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2017 11:55 pm 
lid

HvR schreef:
portman schreef:
Zie #104.

Als ik iets in Trouw, NRC Next of Elsevier lees en dat wil aanhalen, kan ik een bron geven.

En die "kwaliteitskrant", door eng rechts ook wel "De Azijnbode" genoemd, is toch echt wel een bron hoor! Ik kan het artikel wel kopiëren maar de kans dat je voor een betaalmuur komt te staan is er. Komt ie:
https://www.volkskrant.nl/binnenland/zo ... ~a4540379/

Profiel  

Bericht nummer:#111  BerichtGeplaatst: wo nov 22, 2017 12:24 am 
lid

portman schreef:
HvR schreef:
portman schreef:
Zie #104.

En die "kwaliteitskrant", door eng rechts ook wel "De Azijnbode" genoemd, is toch echt wel een bron hoor! Ik kan het artikel wel kopiëren maar de kans dat je voor een betaalmuur komt te staan is er. Komt ie:
https://www.volkskrant.nl/binnenland/zo ... ~a4540379/

Zo wist het Friese anti-anti-Zwarte Piet-protest 'dat gedoe uit de Randstad' te weren

Laat ze met hun gezeur in Amsterdam blijven. Niet tussen onze kindertjes

Uit jouw bron....

Fryslan boppe !

Profiel  

Bericht nummer:#112  BerichtGeplaatst: wo nov 22, 2017 1:22 am 
lid

Het is wat er in de krant staat.
En nationalisme leidt tot oorlog.
Friesland is een prachtige provincie met over het algemeen een fantastische bevolking en een geweldige cultuur. Jammer dat sommige Friezen zo'n minderwaardigheidscomplex hebben t.o.v. de Randstad. Maar Friesland hoort al vele eeuwen lang bij Nederland. We mogen er trots op zijn, de rotte appels daargelaten.

Profiel  

Bericht nummer:#113  BerichtGeplaatst: wo nov 22, 2017 10:11 am 
lid

Er kampen hier meer mensen met een minderwaardigheidscomplex, die ondanks de aanpassingen, ieder jaar weer bij deze Europese folkloretraditie van vijf eeuwen, het liefst tussen ouders met kinderen staan te schreeuwen.

Profiel  

Bericht nummer:#114  BerichtGeplaatst: wo nov 22, 2017 10:37 am 
lid

Lies schreef:
Er kampen hier meer mensen met een minderwaardigheidscomplex, die ondanks de aanpassingen, ieder jaar weer bij deze Europese folkloretraditie van vijf eeuwen, het liefst tussen ouders met kinderen staan te schreeuwen.

Leven is veranderen en mensen die niet kunnen of niet willen veranderen krijgen complexen.

http://www.jefdejager.nl/sint.php

Profiel  

Bericht nummer:#115  BerichtGeplaatst: wo nov 22, 2017 10:57 am 
lid

Het wordt inderdaad tijd dat mensen uit hun 'alles is racisme' kramp schieten.

Profiel  

Bericht nummer:#116  BerichtGeplaatst: wo nov 22, 2017 12:45 pm 
lid

HvR schreef:
Joyce schreef:
Lies schreef:
Met wat voor instelling zouden deze anti-zwarte pieters naar het noorden zijn gereden, ook met de indruk dat iedereen daar nog op klompen loopt? Een beetje zoals Arthur Umbgrove zojuist bij BNN/VARA?

http://arthur-umbgrove.blogspot.nl/2011 ... _1118.html

Ter Apel

Toen ik vorige maand een lezing in Ter Apel aannam had ik me niet gerealiseerd dat het twee uur en drie kwartier rijden was. Ter Apel ligt namelijk vlak achter Emmen. Ik wist eerlijk gezegd niet dat het na Emmen ook nog Nederland heette.
Vanochtend reed ik er heen; je komt er via Barger Compascuum en Emmer Erfscheidenveen en Roswinkel. Het ligt niet ver van Tweede Exloermond en Mussel en Hahnentange.
Namen die bij mij beelden opriepen van moerassen met hier en daar een boerderij waar de electriciteit nog via kabels op houten palen naartoe werd geleid. Als er al electriciteit was. Namen die beelden opriepen van terneergeslagen mensen met laarzen en overalls en kromgetrokken ruggen van het zware werk op het land.
Namen die mij deden vrezen dat ik de vragen uit de zaal niet zou verstaan.
Ik begon aan mijn vooroordelen te twijfelen toen ik zag dat mijn mobiele telefoon bij aankomst nog ontvangst had.
De twijfel werd groter toen ik Hotel Boschhuis zag waar de lezing plaats had; een mooi, wit, ouderwets hotel tegenover een fraai gerestaureerd klooster.
De twijfel werd compleet toen ik ontvangen werd door de twee meisjes die de lezing georganiseerd hadden, Janniek en Iris; ze hadden normale kleren aan, ze liepen niet krom; ik kon ze goed verstaan; ze maakten een opgeruimde, ja zelfs gelukkige indruk.
Ze namen me mee naar de grote zaal van het hotel; het zag er goed uit: de stoelen stonden al klaar, er was een geluidsinstallatie, er was licht.
‘Wil je wat drinken?’, vroeg Iris.
‘Koffie’, zei ik om het niet te ingewikkeld te maken.
‘Cappucino, Espresso, Machiato?’, vroeg ze.
Ik pakte de boeken uit mijn tas uit.
‘Hoeveel leerlingen komen er eigenlijk?’, vroeg ik.
‘Ongeveer tweehondervijftig’, zei Janniek.
‘Komt de hele school dan?’
Ik was eerlijk gezegd al verbaasd dat er uberhaupt een school was.
Het bleek alleen om de bovenbouw te gaan van de plaatselijke school, die ruim duizend leerlingen telde.
‘Maar waar komen al die leerlingen dan vandaan?’, vroeg ik, want Ter Apel is niet veel meer dan een kanaal met wat huizen.
Ze bleken uit allerlei plaatsjes te komen: Nieuw Weerdinge, Exloerkijl, Jipsingboertange, Barenfleer.
Ik legde mijn papieren op het tafeltje op het podium waar een fles San Benedetto bronwater voor me klaar stond.
‘We hebben in alle klassen een voordracht gehouden over uw werk’, zei Iris.
'Oh', zei ik.
'Ja', ging ze verder, ‘we hebben een samenvatting gegeven van uw boeken, we hebben een liedje laten horen en uw interview bij Paul de Leeuw laten zien’.
Ik knikte. Alsof ik dat normaal vond. Alsof dat op alle scholen waar ik kom zo gaat.
Om kwart voor een druppelden de leerlingen binnen: rustig, zonder lawaai, zonder geschreeuw. Niemand had klompen aan.
Ik hield mijn verhaal, zij luisterden anderhalf uur lang aandachtig en stelden vragen die ik verstond.
Na de lezing at ik in het restaurant een broodje Hollandse garnalen met cocktailsaus; zo lekker had ik het al jaren niet meer gegeten. Ik betaalde er met creditcard.
Toen ik terugreed had ik bij Zwolle al heimwee.

Wat een stakker die zoveel vooroordelen heeft.

Zeker.

Sint & zijn Pieten houden natuurlijk het hele jaar een oogje in het zeil en noteren gaandeweg eea. in het grote boek.
Die hebben daar geen last van.... :wink:

Volgend jaar in de zak naar Spanje en wie weet wordt de roe weer geintroduceerd.
Ik ben voor. :yes:

Profiel  

Bericht nummer:#117  BerichtGeplaatst: wo nov 22, 2017 1:32 pm 
lid

Lies schreef:

Je dikt het veel teveel aan. Want de traditie bestaat pas zo'n 150 jaar.
Bovendien is schreeuwen bij een demonstratie niet meer dan normaal en ik weet ook zeker dat dat geschreeuw niet altijd het liefst tussen ouders en kinderen plaatsvindt.

Profiel  

Bericht nummer:#118  BerichtGeplaatst: wo nov 22, 2017 3:26 pm 
lid

Anti Zwarte Pieten activisten hebben vandaag de deur van het Sinterklaashuis in Dordrecht
vernield, ze hebben de sloten van de deur dichtgespoten met vloeibaar metaal en plakten
een sticker op met de gebruikelijke riedel.

De schatjes........ :praattegendehand:

Profiel  

Bericht nummer:#119  BerichtGeplaatst: wo nov 22, 2017 3:59 pm 
lid

Het is de normale manier van protesteren allang voorbij. We hebben bij vorige intochten ook al kunnen meemaken hoe agressief er werd geprotesteerd in de aanwezigheid van kinderen.
Naast recht van demonstreren, bestaat er ook nog zoiets als fatsoen. Die twee horen wel samen te gaan.

Profiel  

Bericht nummer:#120  BerichtGeplaatst: wo nov 22, 2017 4:25 pm 
lid

Mee eens Raya.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]