Het is nu ma dec 18, 2017 6:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#81  BerichtGeplaatst: ma nov 20, 2017 5:19 pm 
lid

Raya schreef:
De vrijheid van de een grenst aan de vrijheid van de ander, waarbij ook kinderen vrijheid hebben, bijvoorbeeld de vrijheid ongestoord een kinderfeestje te vieren.

Laten we de referendumwet niet afschaffen, maar uitbreiden, zodat we een referendum kunnen organiseren over de zwarte of roetveegpiet. Kunnen we allemaal op democratische wijze onze mening kenbaar maken en beslissen, zonder kindertjes te frustreren met dreigend geweld!
We doen juist ons best om kinderen te behoeden, geweld te bestrijden en dan gaan we het in sinterklaastijd toestaan! Rare schepselen, hier op aarde!

Het n.b. de week tegen geweld tegen kinderen, #weektegenkindermishandeling geestelijk of lichamelijk.

Nee joh, we gaan de achterlijkheid met hooivrk'n te laif!!

Profiel  

Bericht nummer:#82  BerichtGeplaatst: ma nov 20, 2017 5:34 pm 
lid

baedeker schreef:
portman schreef:
Daar hoeft baedeker zich absoluut geen zorgen over te maken.

Hoezo? Dat is toch de maatstaf die je hier hanteert voor de vrijheid van meningsuiting.

Dan heeft baedeker het op z'n minst niet helemaal begrepen of wil hij/zij het niet begrijpen.

Profiel  

Bericht nummer:#83  BerichtGeplaatst: ma nov 20, 2017 5:44 pm 
lid

portman schreef:
baedeker schreef:
portman schreef:
Daar hoeft baedeker zich absoluut geen zorgen over te maken.
Hoezo? Dat is toch de maatstaf die je hier hanteert voor de vrijheid van meningsuiting.
Dan heeft baedeker het op z'n minst niet helemaal begrepen of wil hij/zij het niet begrijpen.

Dat is een bewering die op zichzelf staand natuurlijk niks zegt.

Profiel  

Bericht nummer:#84  BerichtGeplaatst: ma nov 20, 2017 5:50 pm 
lid

U bent geheel vrij om dat dat te beweren en daar laat ik het verder maar bij.

Profiel  

Bericht nummer:#85  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2017 12:35 am 
lid

Joyce schreef:
Lies schreef:
Met wat voor instelling zouden deze anti-zwarte pieters naar het noorden zijn gereden, ook met de indruk dat iedereen daar nog op klompen loopt? Een beetje zoals Arthur Umbgrove zojuist bij BNN/VARA?

http://arthur-umbgrove.blogspot.nl/2011 ... _1118.html

Ter Apel

Toen ik vorige maand een lezing in Ter Apel aannam had ik me niet gerealiseerd dat het twee uur en drie kwartier rijden was. Ter Apel ligt namelijk vlak achter Emmen. Ik wist eerlijk gezegd niet dat het na Emmen ook nog Nederland heette.
Vanochtend reed ik er heen; je komt er via Barger Compascuum en Emmer Erfscheidenveen en Roswinkel. Het ligt niet ver van Tweede Exloermond en Mussel en Hahnentange.
Namen die bij mij beelden opriepen van moerassen met hier en daar een boerderij waar de electriciteit nog via kabels op houten palen naartoe werd geleid. Als er al electriciteit was. Namen die beelden opriepen van terneergeslagen mensen met laarzen en overalls en kromgetrokken ruggen van het zware werk op het land.
Namen die mij deden vrezen dat ik de vragen uit de zaal niet zou verstaan.
Ik begon aan mijn vooroordelen te twijfelen toen ik zag dat mijn mobiele telefoon bij aankomst nog ontvangst had.
De twijfel werd groter toen ik Hotel Boschhuis zag waar de lezing plaats had; een mooi, wit, ouderwets hotel tegenover een fraai gerestaureerd klooster.
De twijfel werd compleet toen ik ontvangen werd door de twee meisjes die de lezing georganiseerd hadden, Janniek en Iris; ze hadden normale kleren aan, ze liepen niet krom; ik kon ze goed verstaan; ze maakten een opgeruimde, ja zelfs gelukkige indruk.
Ze namen me mee naar de grote zaal van het hotel; het zag er goed uit: de stoelen stonden al klaar, er was een geluidsinstallatie, er was licht.
‘Wil je wat drinken?’, vroeg Iris.
‘Koffie’, zei ik om het niet te ingewikkeld te maken.
‘Cappucino, Espresso, Machiato?’, vroeg ze.
Ik pakte de boeken uit mijn tas uit.
‘Hoeveel leerlingen komen er eigenlijk?’, vroeg ik.
‘Ongeveer tweehondervijftig’, zei Janniek.
‘Komt de hele school dan?’
Ik was eerlijk gezegd al verbaasd dat er uberhaupt een school was.
Het bleek alleen om de bovenbouw te gaan van de plaatselijke school, die ruim duizend leerlingen telde.
‘Maar waar komen al die leerlingen dan vandaan?’, vroeg ik, want Ter Apel is niet veel meer dan een kanaal met wat huizen.
Ze bleken uit allerlei plaatsjes te komen: Nieuw Weerdinge, Exloerkijl, Jipsingboertange, Barenfleer.
Ik legde mijn papieren op het tafeltje op het podium waar een fles San Benedetto bronwater voor me klaar stond.
‘We hebben in alle klassen een voordracht gehouden over uw werk’, zei Iris.
'Oh', zei ik.
'Ja', ging ze verder, ‘we hebben een samenvatting gegeven van uw boeken, we hebben een liedje laten horen en uw interview bij Paul de Leeuw laten zien’.
Ik knikte. Alsof ik dat normaal vond. Alsof dat op alle scholen waar ik kom zo gaat.
Om kwart voor een druppelden de leerlingen binnen: rustig, zonder lawaai, zonder geschreeuw. Niemand had klompen aan.
Ik hield mijn verhaal, zij luisterden anderhalf uur lang aandachtig en stelden vragen die ik verstond.
Na de lezing at ik in het restaurant een broodje Hollandse garnalen met cocktailsaus; zo lekker had ik het al jaren niet meer gegeten. Ik betaalde er met creditcard.
Toen ik terugreed had ik bij Zwolle al heimwee.

Wat een stakker die zoveel vooroordelen heeft.

Zeker.

Sint & zijn Pieten houden natuurlijk het hele jaar een oogje in het zeil en noteren gaandeweg eea. in het grote boek.
Die hebben daar geen last van.... :wink:

Profiel  

Bericht nummer:#86  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2017 10:20 am 
lid

HvR schreef:
Joyce schreef:
Lies schreef:
Met wat voor instelling zouden deze anti-zwarte pieters naar het noorden zijn gereden, ook met de indruk dat iedereen daar nog op klompen loopt? Een beetje zoals Arthur Umbgrove zojuist bij BNN/VARA?

http://arthur-umbgrove.blogspot.nl/2011 ... _1118.html

Ter Apel

Toen ik vorige maand een lezing in Ter Apel aannam had ik me niet gerealiseerd dat het twee uur en drie kwartier rijden was. Ter Apel ligt namelijk vlak achter Emmen. Ik wist eerlijk gezegd niet dat het na Emmen ook nog Nederland heette.
Vanochtend reed ik er heen; je komt er via Barger Compascuum en Emmer Erfscheidenveen en Roswinkel. Het ligt niet ver van Tweede Exloermond en Mussel en Hahnentange.
Namen die bij mij beelden opriepen van moerassen met hier en daar een boerderij waar de electriciteit nog via kabels op houten palen naartoe werd geleid. Als er al electriciteit was. Namen die beelden opriepen van terneergeslagen mensen met laarzen en overalls en kromgetrokken ruggen van het zware werk op het land.
Namen die mij deden vrezen dat ik de vragen uit de zaal niet zou verstaan.
Ik begon aan mijn vooroordelen te twijfelen toen ik zag dat mijn mobiele telefoon bij aankomst nog ontvangst had.
De twijfel werd groter toen ik Hotel Boschhuis zag waar de lezing plaats had; een mooi, wit, ouderwets hotel tegenover een fraai gerestaureerd klooster.
De twijfel werd compleet toen ik ontvangen werd door de twee meisjes die de lezing georganiseerd hadden, Janniek en Iris; ze hadden normale kleren aan, ze liepen niet krom; ik kon ze goed verstaan; ze maakten een opgeruimde, ja zelfs gelukkige indruk.
Ze namen me mee naar de grote zaal van het hotel; het zag er goed uit: de stoelen stonden al klaar, er was een geluidsinstallatie, er was licht.
‘Wil je wat drinken?’, vroeg Iris.
‘Koffie’, zei ik om het niet te ingewikkeld te maken.
‘Cappucino, Espresso, Machiato?’, vroeg ze.
Ik pakte de boeken uit mijn tas uit.
‘Hoeveel leerlingen komen er eigenlijk?’, vroeg ik.
‘Ongeveer tweehondervijftig’, zei Janniek.
‘Komt de hele school dan?’
Ik was eerlijk gezegd al verbaasd dat er uberhaupt een school was.
Het bleek alleen om de bovenbouw te gaan van de plaatselijke school, die ruim duizend leerlingen telde.
‘Maar waar komen al die leerlingen dan vandaan?’, vroeg ik, want Ter Apel is niet veel meer dan een kanaal met wat huizen.
Ze bleken uit allerlei plaatsjes te komen: Nieuw Weerdinge, Exloerkijl, Jipsingboertange, Barenfleer.
Ik legde mijn papieren op het tafeltje op het podium waar een fles San Benedetto bronwater voor me klaar stond.
‘We hebben in alle klassen een voordracht gehouden over uw werk’, zei Iris.
'Oh', zei ik.
'Ja', ging ze verder, ‘we hebben een samenvatting gegeven van uw boeken, we hebben een liedje laten horen en uw interview bij Paul de Leeuw laten zien’.
Ik knikte. Alsof ik dat normaal vond. Alsof dat op alle scholen waar ik kom zo gaat.
Om kwart voor een druppelden de leerlingen binnen: rustig, zonder lawaai, zonder geschreeuw. Niemand had klompen aan.
Ik hield mijn verhaal, zij luisterden anderhalf uur lang aandachtig en stelden vragen die ik verstond.
Na de lezing at ik in het restaurant een broodje Hollandse garnalen met cocktailsaus; zo lekker had ik het al jaren niet meer gegeten. Ik betaalde er met creditcard.
Toen ik terugreed had ik bij Zwolle al heimwee.

Zeker.

Sint & zijn Pieten houden natuurlijk het hele jaar een oogje in het zeil en noteren gaandeweg eea. in het grote boek.
Arthur Umbgrove heeft in Groningen gestudeerd, en ik denk dat het te maken heeft met opmerkingen uit zijn eigen omgeving als hij weer helemaal naar het 'hoge noorden' moest vertrekken voor de studie. Daarom zo'n column, denk ik. Ik vermoed dat die actiegroep 'Kick Out Zwarte Piet', en ook de meerijdende verslaggever van de 'kwaliteitskrant' NRC met zulke vooroordelen in die vervuilende bussen hebben gezeten. Kasper van Laarhoven: "Tot de laatste meter geëscorteerd door ME en politie. Dokkum nooit gezien, wel veel van Noord-Nederland".

Noord-Nederland, allemaal racisten en lopend op klompen.

Profiel  

Bericht nummer:#87  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2017 11:21 am 
lid

portman schreef:

Dat is toch je verhaal: De vrijheid van meningsuiting is om zeep geholpen omdat Antifa niet op een kinderfeestje mocht komen.
Volgens mij heb jij het niet helemaal begrepen.

Profiel  

Bericht nummer:#88  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2017 5:43 pm 
lid

Lies schreef:
HvR schreef:
Joyce schreef:

Zeker.

Arthur Umbgrove heeft in Groningen gestudeerd, en ik denk dat het te maken heeft met opmerkingen uit zijn eigen omgeving als hij weer helemaal naar het 'hoge noorden' moest vertrekken voor de studie. Daarom zo'n column, denk ik. Ik vermoed dat die actiegroep 'Kick Out Zwarte Piet', en ook de meerijdende verslaggever van de 'kwaliteitskrant' NRC met zulke vooroordelen in die vervuilende bussen hebben gezeten. Kasper van Laarhoven: "Tot de laatste meter geëscorteerd door ME en politie. Dokkum nooit gezien, wel veel van Noord-Nederland".

Noord-Nederland, allemaal racisten en lopend op klompen.

Vooral een stuk nuchterder dan al die opgewonden standjes in de Randstad.... :wink:

Profiel  

Bericht nummer:#89  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2017 5:45 pm 
lid

baedeker schreef:
portman schreef:

Dat is toch je verhaal: De vrijheid van meningsuiting is om zeep geholpen omdat Antifa niet op een kinderfeestje mocht komen.
Volgens mij heb jij het niet helemaal begrepen.

Vrije meningsuiting wordt bijzonder selectief gehanteerd, sommigen zijn blijkbaar wat vrijer dan anderen....

Profiel  

Bericht nummer:#90  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2017 5:57 pm 
lid

HvR schreef:
Vrije meningsuiting wordt bijzonder selectief gehanteerd, sommigen zijn blijkbaar wat vrijer dan anderen....

Inderdaad, mensen met een kleurtje mogen van jou niet demonstreren tegen een achterlijk gebruik, sterker nog in dat geval juich je het toe dat een stelletje onverantwoordelijke dommeriken hun medeweggebruikers in gevaar brengen om hen de vrijheid van meningsuiting te verhinderen :foei:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#91  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2017 6:47 pm 
lid

Lumiere schreef:
HvR schreef:

Inderdaad, mensen met een kleurtje mogen van jou niet demonstreren tegen een achterlijk gebruik, sterker nog in dat geval juich je het toe dat een stelletje onverantwoordelijke dommeriken hun medeweggebruikers in gevaar brengen om hen de vrijheid van meningsuiting te verhinderen :foei:

Er staan dagelijks tientallen files op snelwegen, allemaal tot stilstand gekomen verkeer.
Zelfs de politie zet regelmatig verkeer stil op snelwegen. Als je het met enig beleid doet, is er geen gevaar. Zeker in het Noorden des Lands niet, waar het helemaal niet zo druk is. Dus dat stukje nepnieuws is nu de wereld uit.

Ik heb van HvR niet begrepen dat mensen met een kleurtje niet zouden mogen demonstreren. Zelf zie ik bijvoorbeeld in principe geen kleur, laat staan dat ik mensen met een kleurtje zou willen belemmeren om te demonstreren omdat ze een kleurtje hebben. Er zijn echter meer dan voldoende mogelijkheden om te demonstreren, zonder daarbij kinderen bang te maken. Het doel heiligt niet altijd de middelen. Boycot als tegenstanders van ZP bijvoorbeeld winkels met een ZP. Beter nog, met een witte Klaas, want waarom mag Klaas niet zwart zijn? Hij komt oorspronkelijk uit Turkije en daar waren genoeg Moren, dus wie zegt dat de Sint geen Moor was?
Kortom, wees eens creatief, vooral zo rond 5 december.

Profiel  

Bericht nummer:#92  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2017 7:12 pm 
lid

Raya schreef:
Lumiere schreef:
HvR schreef:

Er staan dagelijks tientallen files op snelwegen, allemaal tot stilstand gekomen verkeer.

Ah je snapt het verschil niet tussen een situatie die gevaarlijk is per ongeluk en een situatie die gevaarlijk is intentioneel.

Raya schreef:
Zelfs de politie zet regelmatig verkeer stil op snelwegen. Als je het met enig beleid doet, is er geen gevaar. Zeker in het Noorden des Lands niet, waar het helemaal niet zo druk is. Dus dat stukje nepnieuws is nu de wereld uit.

Daar is niks nepnieuwserig aan, de actievoerders hebben bewust een roekeloos risico genomen waarbij het vooral mazzel is geweest dat er niemand gewond is geraakt:
"Daar gaat de groep voor de bussen rijden. Ze minderen snelheid totdat alles stilvalt. Volgens de politie gebeuren er daardoor ongelukken. "Alles stond plotseling stil. Een paar mensen hebben dat niet op tijd gezien en er waren verschillende kleine kop-staart-botsingen. Dat is bijna niet te voorkomen", zegt een woordvoerder. Er vielen geen gewonden." Waarom lieg jij daarover door het 'nepnieuws' te noemen?

Raya schreef:
Ik heb van HvR niet begrepen dat mensen met een kleurtje niet zouden mogen demonstreren. Zelf zie ik bijvoorbeeld in principe geen kleur,

:hardlachen: Wat een onzin redenatie: 'in principe geen kleur zien'? Kijk dat is nou daadwerkelijk eens een geval van politiek correctisme, de realiteit van een zaak verbloemen door absolute nonsens redeneringen. We hebben met Sylvana Simons wel weer gezien dat haar standpunt puur en alleen niet geaccepteerd wordt vanwege haar uiterlijk. En ook hier weer is de onderliggende kwestie gewoon dat een deel van de bevolking het niet kan hebben dat ze kritiek krijgen op een achterlijk culturele karikatuur van wat mensen met een kleurtje.

Raya schreef:
laat staan dat ik mensen met een kleurtje zou willen belemmeren om te demonstreren omdat ze een kleurtje hebben. Er zijn echter meer dan voldoende mogelijkheden om te demonstreren, zonder daarbij kinderen bang te maken. Het doel heiligt niet altijd de middelen. Boycot als tegenstanders van ZP bijvoorbeeld winkels met een ZP. Beter nog, met een witte Klaas, want waarom mag Klaas niet zwart zijn? Hij komt oorspronkelijk uit Turkije en daar waren genoeg Moren, dus wie zegt dat de Sint geen Moor was?
Kortom, wees eens creatief, vooral zo rond 5 december.

Het is natuurlijk wel een leuke tactiek, als de SP vrienden van Raya weer eens op het malieveld willen demonstreren dan organiseert VNO-NCW snel even een kinderfeestje en een knokploeg om de SP bus tegen te houden en dan is Raya helemaal tevreden :ok:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#93  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2017 7:36 pm 
lid

Geen veiliger verkeer dan stilstaand verkeer!

Profiel  

Bericht nummer:#94  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2017 7:59 pm 
lid

Raya schreef:

Wat snap je niet aan deze uitspraak: Volgens de politie gebeuren er daardoor ongelukken. "Alles stond plotseling stil. Een paar mensen hebben dat niet op tijd gezien en er waren verschillende kleine kop-staart-botsingen. Dat is bijna niet te voorkomen"? Je snapt nog steeds niet dat als verkeer op hoge snelheid op een snelweg plotseling tot stilstand komt, dat dit potentieel gevaarlijk is voor medeweggebruikers?

Profiel  

Bericht nummer:#95  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2017 8:04 pm 
lid

Lumiere schreef:
Raya schreef:

Wat snap je niet aan deze uitspraak: Volgens de politie gebeuren er daardoor ongelukken. "Alles stond plotseling stil. Een paar mensen hebben dat niet op tijd gezien en er waren verschillende kleine kop-staart-botsingen. Dat is bijna niet te voorkomen"? Je snapt nog steeds niet dat als verkeer op hoge snelheid op een snelweg plotseling tot stilstand komt, dat dit potentieel gevaarlijk is voor medeweggebruikers?

Wat snap jij niet aan: geen veiliger verkeer dan stilstaand verkeer? Als verkeer stiltstaat kunnen ze niet botsen. Geen natuurkunde gehad op school?

En wie zegt dat het plotseling tot stiltstand is gekomen?

Profiel  

Bericht nummer:#96  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2017 8:16 pm 
lid

Ondertussen schrijft men in de 'kwaliteitskrant' NRC over hoe racistisch Nederland is. Polariserend artikel, want het grootste deel van Nederland wil in alle rust dit kinderfeestje vieren, zoals ze ook anderen hun gang laten gaan. Voor demonstraties van de PVV lopen ook niet veel mensen warm.

Wat als zwarte activisten een bus met PVV’ers hadden tegengehouden?

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/11/21/wa ... 0-a1582062

Profiel  

Bericht nummer:#97  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2017 8:18 pm 
lid

Waarom zouden "zwarte activisten" dat doen... Het is bij mijn weten nooit eerder gebeurd.

Profiel  

Bericht nummer:#98  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2017 8:20 pm 
lid

portman schreef:
Waarom zouden "zwarte activisten" dat doen... Het is bij mijn weten nooit eerder gebeurd.

Antifa (ver)hindert vaak demonstraties van de NVU.

Profiel  

Bericht nummer:#99  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2017 8:29 pm 
lid

Lumiere schreef:
Wat een onzin redenatie: 'in principe geen kleur zien'? Kijk dat is nou daadwerkelijk eens een geval van politiek correctisme, de realiteit van een zaak verbloemen door absolute nonsens redeneringen.
We hebben met Sylvana Simons wel weer gezien dat haar standpunt puur en alleen niet geaccepteerd wordt vanwege haar uiterlijk.
En ook hier weer is de onderliggende kwestie gewoon dat een deel van de bevolking het niet kan hebben dat ze kritiek krijgen op een achterlijk culturele karikatuur van wat mensen met een kleurtje.

De rest van je geraaskal laat ik maar voor wat het is,
maar ik ben toch wel benieuwd naar wat er mis is met het uiterlijk van Sylvana Simons ?

Profiel  

Bericht nummer:#100  BerichtGeplaatst: di nov 21, 2017 8:55 pm 
lid

@Lumiere Ik let niet op kleur. Het heeft mijn interesse niet. Ik zie het dan ook niet als kleur. Mensen zijn voor mij mensen. Voor jou misschien niet voor te stellen. Ik luister zoveel mogelijk. Goede ideeën en argumenten steun ik, los van enige kleur. Slechte ideeën en argumenten steun ik niet, los van enige kleur. Prostesteren tegen zwarte piet in een vak bij een kinderfeest vind ik een uitermate slecht idee, en dat steun ik niet. Natuurlijk hebben mensen die willen protesteren rechten, maar in deze week tegen kindermishandeling, moet toch extra duidelijk zijn, dat ook kinderen rechten hebben.

Ik neem aan dat jij het ook niet goed vindt dat anti-vleeseters bij jou in een hoekje van de kamer komen protesteren als jij een feestje hebt en daar bitterballen serveert aan je gasten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]