Het is nu wo dec 19, 2018 11:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Ik kijk er naar uit
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: di dec 26, 2017 8:33 pm 
lid

Napoleon schreef:
Raya schreef:
Hume schreef:

De Angelsaksische sinterklaas is niet minder dan de goed heilig man uit Spanje.
Niet overal hebben de daken nog schoorstenen.
Ook de kerstman moet kunnen.

Tuurlijk moet de kerstman ook kunnen. Maar heb ook respect voor de mensen die de geboorte van Jezus willen gedenken.

Kerst een uitgehold feest? Ik vraag mij wel eens af hoeveel Nederlanders het echt leuk vinden en bij hoeveel mensen het een verplichting is geworden. Van oorsprong werd kerst ook niet uitbundig gevierd en was vooral een kerk feest. Veel strakke calvinisten hadden niet eens een kerstboom. Andere landen hadden wel een veel flamboyantere vorm van vieren die we nu willen overnemen. Misschien zit het bij veel Nederlanders ook niet in de genen...en krijg je ook een wat hang en wurg mentaliteit om het ook leuk te moeten vinden.

Kerst is door het Vaticaan ook maar gekaapt van 'heidenen' om die 'heidenen' te bekeren met behoud van nog een beetje van hun oude.

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: wo dec 27, 2017 10:45 am 
lid

Het was een hele organisatie, ook vooraf, die Eerste Kerstdag, maar we kijken er met tevredenheid op terug: vroeg er uit voor de kerkdienst, dan bij familie op bezoek en vervolgens alle zeilen bijzetten voor het klaarmaken van het kerstdiner. Maar wel gelukte het om zowel de jongsten als ook de oudsten dit te doen meemaken, om samen te zijn in een gezellige sfeer. We hebben weer een dag gehad om bij te komen, op te ruimen en vooruit te kijken.

Hectiek altijd vooraf aan de Kerst als allerlei zaken moesten worden afgehandeld die feitelijk op 31 december moesten zijn gepasseerd. Tussen Kerst en Oud en Nieuw rustig aan doen want velen zijn dan niet bereikbaar maar voor vakantie vieren is het geld nu op.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: wo dec 27, 2017 10:54 am 
lid

Raya schreef:
Kerst is door het Vaticaan ook maar gekaapt van 'heidenen' om die 'heidenen' te bekeren met behoud van nog een beetje van hun oude.

Wat zeggen kringen in of rond het Vaticaan daar zelf over?
Citaat:
On that date, however, the ancient Romans celebrated Sol Invictus, a Sun God whose cult was imported to Rome in 274 AC by Emperor Aurelian. The first testimony to the celebrations of Sol Invictus on December 25th is however, only in 354 BC, while we know with certainty that Christians in the empire celebrated the birth of Jesus, on that same day, at least eighteen years earlier.

Therefore there is no way of knowing whether the Christian Christmas replaced the pagan one or the pagans chose December 25th to counter the expansion of the new monotheistic religion.

http://www.voxmundi.eu/the-history-of-christmas/

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: do jan 04, 2018 2:36 pm 
lid

Biertje schreef:
Citaat:
Peter Oers en Martin Haijkens zijn eigenaar van een fietsenwinkel in het Groningse winkelcentrum Paddepoel dat onderdak biedt aan tachtig winkels. Op zondag houden zij hun fietsenwinkel dicht, net als op koopavond. Op zaterdag gaan ze soms een uurtje eerder dicht.

Beide winkeliers hebben inmiddels duizenden euro's aan boetes liggen. Bij Oers en Haijkens staat de teller op 60.000 euro. De meeste voor het sluiten van hun winkel op zondag en koopavond, maar ook omdat ze hun lidmaatschap van de vereniging van eigenaren hebben opgezegd.

Bij de eigenaren van die fietsenwinkel kunnen de boetes niet geïnd worden want dan zijn zij failliet. Het is helemaal niet gezegd dat de VVE wel effe een nieuwe huurder vindt.

https://www.rtlz.nl/business/ondernemen ... ijdenruzie
Lang leve de vrijheid in dit land:

Fietsenmaker Groningen moet ruim 22.000 euro betalen voor zondagssluiting
https://www.nu.nl/binnenland/5072417/fi ... iting.html

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: do jan 04, 2018 2:38 pm 
lid

Andere raad kiezen op 21 maart.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]