Het is nu za jul 21, 2018 5:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: wo nov 22, 2017 6:38 pm 
lid

Raya schreef:
Ik kan van een non niet eisen dat zij in haar uniform neutraliteit uitstraalt.
Terwijl ik van iemand die mijn aangifte opneemt in burgerkledij wel weer neutraliteit verwacht, net als van een rechercheur en het onderwijzend personeel van mijn kinderen op de openbare school, of het nu om religie gaat of ideologie.

Misschien ligt het ook wel niet aan het hoofddoekje, maar de gedrevenheid een hoofddoekje te willen of moeten dragen. Als ik weet dat mensen integer zijn, maakt het mij niet uit wat voor symbool en waarvan zij dat dragen. Zolang kassières in supermarkten gewoon mijn varkensvleesproducten en alcohol afrekenen zal het mij worst wezen of een hoofddoekje dragen, een speldje van de algeheelonthoudersclub dragen of een hoedje van de veganistenclub.
Het blijft dus een moeilijk onderwerp. Persoonlijk heb ik geen probleem met hoofddoekjes, speldjes of ander symbool. Het feit dat iemand bij de politie werkt zou voldoende waarborg moeten bieden dat iemand zijn/haar werk onbevooroordeeld doet, open, eerlijk en transparant.

Je begeeft je op een hellend vlak.

We weten allemaal nog de discussie over de conducteur die geen kruis mocht dragen.
Het kruis van de mijter van Sinterklaas is ook gesneuveld.
Bij de politie zoekt men niet de beste kandidaat maar allochtonen, zogenaamd om een betere afspiegeling te bereiken.
De juiste man zit allang niet meer op de juiste plaats.

Mijn vertrouwen is aangetast door al dit soort ontwikkelingen.
Ik wil graag geholpen worden door iemand die zijn geloof niet meteen voor alles stelt.
Zeker van een publieke organisatie is dat het minste dat we mogen verwachten.

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: wo nov 22, 2017 6:58 pm 
lid

HvR schreef:
Raya schreef:
Ik kan van een non niet eisen dat zij in haar uniform neutraliteit uitstraalt.
Terwijl ik van iemand die mijn aangifte opneemt in burgerkledij wel weer neutraliteit verwacht, net als van een rechercheur en het onderwijzend personeel van mijn kinderen op de openbare school, of het nu om religie gaat of ideologie.

Misschien ligt het ook wel niet aan het hoofddoekje, maar de gedrevenheid een hoofddoekje te willen of moeten dragen. Als ik weet dat mensen integer zijn, maakt het mij niet uit wat voor symbool en waarvan zij dat dragen. Zolang kassières in supermarkten gewoon mijn varkensvleesproducten en alcohol afrekenen zal het mij worst wezen of een hoofddoekje dragen, een speldje van de algeheelonthoudersclub dragen of een hoedje van de veganistenclub.
Het blijft dus een moeilijk onderwerp. Persoonlijk heb ik geen probleem met hoofddoekjes, speldjes of ander symbool. Het feit dat iemand bij de politie werkt zou voldoende waarborg moeten bieden dat iemand zijn/haar werk onbevooroordeeld doet, open, eerlijk en transparant.

Je begeeft je op een hellend vlak.

We weten allemaal nog de discussie over de conducteur die geen kruis mocht dragen.
Het kruis van de mijter van Sinterklaas is ook gesneuveld.
Bij de politie zoekt men niet de beste kandidaat maar allochtonen, zogenaamd om een betere afspiegeling te bereiken.
De juiste man zit allang niet meer op de juiste plaats.

Mijn vertrouwen is aangetast door al dit soort ontwikkelingen.
Ik wil graag geholpen worden door iemand die zijn geloof niet meteen voor alles stelt.
Zeker van een publieke organisatie is dat het minste dat we mogen verwachten.

Dat kruisje had te maken met het kettinkje waar het aan hing.
Waarom het 'christelijk kruis' op de mijter in Amsterdam is vervangen door Andreaskruizen is mij niet bekend. Heeft dat niet iets te maken met stadspromotie? Lijkt mij dat anders de hele mijter wel vervangen zou zijn als christelijk symbool zijnde.
Dat men bij de politie niet daar de beste kandidaten zoekt zou juist aan de kaak moeten worden gesteld, in plaats van hoofddoekjes.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: do nov 23, 2017 5:09 pm 
lid

Biertje schreef:
Joyce schreef:
Gestopt schreef:

Op het service centrum hoef je niet perse in uniform en de medewerkers mogen het ook niet op straat dragen

Zo hoort het ook, bij een uniform hoort geen geloofsuiting en dat moeten we vooral zo houden.
Nee, dat geldt voor een uniform waarbij neutraltieit geborgd moet zijn. Maar nou een simpele vraag: zou een moslima conductrice mogen zijn en een hoofddoek mogen dragen tijdens haar dienst?

Als de regels zijn dat het uniform neutraal moet zijn, uiteraard niet.
Ik ken die regels niet maar bij een openbare functie hoort geen religieuze uiting vind ik.

Discussies over het hoofddoekje worden trouwens schromelijk overdreven.
Er wordt gedaan alsof 75% van de vrouwen ermee loopt, we laten ons helaas meeslepen.

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: vr jan 05, 2018 10:05 am 
lid

Gestopt schreef:
HvR schreef:

Het politiebeleid dat agenten die met het publiek in contact komen, geen hoofddoekjes mogen dragen blijft gehandhaafd.
Dat heeft Minister Ferdinand Grapperhaus (Justitie) aan de Tweede Kamer laten weten.

Hij houdt vast aan de neutrale uitstraling van een agent. Dat is in "het belang van diens gezag en veiligheid in het optreden", schrijft de minister.

Het College voor de Rechten van de Mens verklaarde maandag een klacht van een agente die geen hoofddoek mocht dragen gegrond. De korpschef zal deze individuele zaak verder bestuderen en reageren tegenover het College, aldus de minister.

https://www.nu.nl/politiek/5015672/mini ... -niet.html

Het College vd Rechten vd Mens is de weg kwijt. Gelukkig houdt minister Grapperhaus het hoofd koel.

Een politie-uniform dient neutraliteit uit te stralen. Daar past geen kruis, keppeltje, hoofddoek of andere mascotte bij.

Wie zich daar niet in kan vinden, moet vooral een andere carriere kiezen....

Liefst helemaal geen hoofddoeken meer. Provocatie
En het liefst geen boefjes meer gebruiken, zoals de rapper in onderstaand artikel:

Boef is product van mislukte tolerantie (Nausicaa Marbe)
http://www.telegraaf.nl/nieuws/1503980/ ... tolerantie

https://www.pressreader.com/netherlands ... 2226474676

De spiegel is diep; wie erin valt, komt terecht in een omgekeerd wonderland vol misstanden rond integratie en de multiculturele samenleving.

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: vr jan 05, 2018 1:54 pm 
lid

Lies schreef:
Gestopt schreef:
HvR schreef:

Het politiebeleid dat agenten die met het publiek in contact komen, geen hoofddoekjes mogen dragen blijft gehandhaafd.
Dat heeft Minister Ferdinand Grapperhaus (Justitie) aan de Tweede Kamer laten weten.

Hij houdt vast aan de neutrale uitstraling van een agent. Dat is in "het belang van diens gezag en veiligheid in het optreden", schrijft de minister.

Het College voor de Rechten van de Mens verklaarde maandag een klacht van een agente die geen hoofddoek mocht dragen gegrond. De korpschef zal deze individuele zaak verder bestuderen en reageren tegenover het College, aldus de minister.

https://www.nu.nl/politiek/5015672/mini ... -niet.html

Het College vd Rechten vd Mens is de weg kwijt. Gelukkig houdt minister Grapperhaus het hoofd koel.

Een politie-uniform dient neutraliteit uit te stralen. Daar past geen kruis, keppeltje, hoofddoek of andere mascotte bij.

Wie zich daar niet in kan vinden, moet vooral een andere carriere kiezen....

Liefst helemaal geen hoofddoeken meer. Provocatie
En het liefst geen boefjes meer gebruiken, zoals de rapper in onderstaand artikel:

Boef is product van mislukte tolerantie (Nausicaa Marbe)
http://www.telegraaf.nl/nieuws/1503980/ ... tolerantie

https://www.pressreader.com/netherlands ... 2226474676

De spiegel is diep; wie erin valt, komt terecht in een omgekeerd wonderland vol misstanden rond integratie en de multiculturele samenleving.

Er lopen 'mensen' rond die menen dat elke vrouw een hoer is als ze niet aan hun eisen
voldoet.
Naar mijn idee wonen die in het verkeerde deel van de wereld.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2018 6:02 pm 
lid

HvR schreef:
Gestopt schreef:
HvR schreef:

Kleine aanpassing: in het geheel geen hoofddoeken meer in publieke functies.

nog beter: geen hoofddoeken meer

Als iemand zo'n ding wil dragen, prima maar aanvaard dan ook de consequenties hier of verhuis naar een islamitisch land.

In publieke functies waar een neutrale uitstraling van belang is, passen geen hoofddoeken (en geen kruizen en geen keppeltjes).

Dat is nu juist het idee van een uniform.... :)

Zo begon het :

https://fenixx.org/2017/10/23/hilarisch ... doek-1966/

Werkelijk een prachtstuk van een opname.
Die website ken ik niet, maar alleen daar kon ik deze opname nog vinden.

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: ma jan 08, 2018 12:53 am 
lid

Christina schreef:
HvR schreef:
Gestopt schreef:

nog beter: geen hoofddoeken meer

Als iemand zo'n ding wil dragen, prima maar aanvaard dan ook de consequenties hier of verhuis naar een islamitisch land.

In publieke functies waar een neutrale uitstraling van belang is, passen geen hoofddoeken (en geen kruizen en geen keppeltjes).

Zo begon het :

Briljant ! :buigen:

Maar het laat helaas ook zien dat de redelijke stem in het midden-oosten allang niet meer klinkt....

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: di jan 09, 2018 12:48 am 
lid

HvR schreef:
Christina schreef:
HvR schreef:

Zo begon het :

Briljant ! :buigen:

Maar het laat helaas ook zien dat de redelijke stem in het midden-oosten allang niet meer klinkt....

Nee. En je ziet de gevolgen van die gekte van een "Gottesstaat".

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]