Het is nu wo nov 21, 2018 6:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
Bericht nummer:#61  BerichtGeplaatst: zo dec 10, 2017 5:10 pm 
lid

Lies schreef:
Raya schreef:
Lies schreef:
Ik kan in een brexit niks goeds zien, omdat Nederland als exportland het meest wordt getroffen. De gevolgen voor ons in Europa zijn groter, dat zag je aan de lichaamstaal van Juncker en Tusk was nog duidelijker:

Donald Tusk bezorgd: de lastigste fase komt nog

https://nos.nl/artikel/2206530-donald-t ... t-nog.html

Scheiden doet lijden, voor de een meer dan voor de andere. Volgens mij hebben ze in Europa ook te lang gedacht dat de Britten een brexit niet zouden doorzetten, er werd nogal hoogmoedig op gereageerd. Nu de grapjes van Juncker ook zijn verdwenen kunnen ze laten zien wat ze waard zijn. Ik deel het gevoel van die 'vreugde' niet.

Het laat dan ook direct de makkes zien van de EU. Voor Nederland is handel met GB van groot belang, maar Nederland mag niet zelf onderhandelen en heeft zich te schikken naar de onderhandelingsresultaten waar landen die minder belang hebben, mee akkoord zijn gaan. De burgers zullen er de dupe van worden. Maar ja, dat is logisch, dat is nooit anders geweest.
Precies, Nederland mag zelf niets doen. Dat lukt als handelspartners op een lijn zitten, maar dat zitten ze niet in Europa.

Nu is er ook diversiteit in Europa.
Bovendien Nederland kan naar het VK exporteren via de Ierland route.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]