Het is nu ma okt 22, 2018 6:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: zo dec 24, 2017 1:18 am 
lid

Enzo501 schreef:
kwaaisteniet schreef:
Er is inmiddels heel wat gebeurt. Veel publiciteit van 'deskundigen', de AFM, etc.
De waarde van de 'munt' ís inmiddels ook fors ingestort.
Het probleem met de meeste crypto munten is ook dat er feitelijk geen enkele waarde onder schuil gaat en het uitsluitend om speculatie handelt. Wel vreemd dat mensen er toch echt geld in steken.

Er zit technologie achter, blockchain. Zelfs de experts die ook niet weten welke kant het met bitcoin of andere cryptocurrencies opgaat zien in die technologie heel veel toekomst. Feitelijk komt het erop neer dat elke transactie een digitale handtekening krijgt die wordt gecontroleerd door duizenden computers. En zo ontstaat het vertrouwen in digitale transacties.
Jullie Enzo is inmiddels ook ingestapt, vooral om te zien hoe het allemaal werkt, als je spaargeld hebt of al belegd is het helemaal niet gek om 5 0f 10 procent van wat je hebt in crypotcurrency te beleggen. Gewoon geld dat je overhebt, een beetje spreiden en niet in paniek raken. :)
Overigens was inderdaad in alle media te lezen dat de bitcoin 25% was ingezakt, maar inmiddels is hij alweer 15% gestegen.
Dat is nog steeds lager dan hij was. Ik stap er niet in omdat ik niet hoef te weten hoe het werkt en de bewerkingen dat de bitcoin straks ook gebruikt kan worden om schulden te maken, ik niet voor zoete koek slik en dus niet geloof. Want dat zijn de twee functies van ons geld, te weten een ruilmiddel en iets waarmee je middels een schuld alvast een productie van bijvoorbeeld auto's kan starten.

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: zo dec 24, 2017 8:29 am 
lid

Beleggen is altijd een kwestie van lange adem. Normaal beleggen is geld vastleggen in aandelen e.a. op daar op termijn een groei van de belegging mee te realiseren.
Het snel geld willen maken is speculeren. Als iets snel stijgt, weet je ook dat het hoogstwaarschijnlijk op een gegeven moment ook in elkaar zal storten.
De Bitcoin steeg te snel. Er werd mee gespeculeerd, en dan beleg je in lucht, omdat je weet dat mensen op een gegeven moment hun winst zullen willen verzilveren. En bij een groot aanbod... enfin, ieder weet hoe het werkt.

Blockchain is inderdaad de techniek. Het maakt verduisteren moeilijker, omdat betalingen met gestolen digitaal geld moeilijker wordt. Bij mijn weten is er nog geen goede manier gevonden om gestolen digitale munten weer wit te wassen, alhoewel er wel een aardig bitcoin-circuit lijkt te bestaan in de onderwereld op darknet, heb ik ergens opgevangen.
De techniek zelf is interessant, dat het ook kan worden gebruikt in een schulden-economie, lijkt onvermijdelijk. Dat ligt echter niet aan de techniek, maar aan de mensen die de techniek daarvoor willen gebruiken. Als je de schulden-economie aan wilt pakken, zul je schulden moeten verbieden. En van mij mag dat. Liever nog vandaag dan morgen.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: zo dec 24, 2017 1:03 pm 
lid

De technologie die er achter zit schijnt interessant te zijn, maar gelet op de enorme investeringen in computers en de enorme elektriciteit die het in beslag neemt waag ik te betwijfelen of dat nu werkelijk z'n toepassing zal vinden.
Om daarom te investeringen in niets is ook wel een heel merkwaardige gedachtenkronkel.
Maar ja, sommigen doen er goede zaken mee, dat is een feit.
Ik zou aanraden om er niet in te stappen als de kennelijke waarde erg hoog is, of alleen als zeker is dat er ook een werkelijke waarde onder aanwezig is.

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: zo dec 24, 2017 1:30 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
De technologie die er achter zit schijnt interessant te zijn, maar gelet op de enorme investeringen in computers en de enorme elektriciteit die het in beslag neemt waag ik te betwijfelen of dat nu werkelijk z'n toepassing zal vinden.
Om daarom te investeringen in niets is ook wel een heel merkwaardige gedachtenkronkel.
Ik zou aanraden om er niet in te stappen als de kennelijke waarde erg hoog is, of alleen als zeker is dat er ook een werkelijke waarde onder aanwezig is.
Ik heb het sterke idee dat blockchain voor iets geheel anders wordt gebruikt dan dat de bedoeling was. :yes:

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: zo dec 24, 2017 1:48 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:

Blockchain is weer iets anders dan minen. Minen kost veel stroom, omdat een aantal mensen zich uit winstbejag hebben toegelegd op het minen. Die stroomrekening is dan ook voor hen. Als ik op de achtergrond mine met mijn computer zal ik niet veel binnenhalen, maar toch wel wat, zonder dat het veel extra stroom kost.

Blockchaincontrole gaat over computers welke op dat moment bereikbaar zijn. Dus kost ook nauwelijks extra energie, tenzij je het zakelijk gaat gebruiken en er speciaal computers voor inricht en in bedrijf houdt. Maar dat heeft dan weer niet veel met normale digimunten te maken.
Overigens worden computers ook steeds zuiniger.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: zo dec 24, 2017 5:37 pm 
lid

Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
kwaaisteniet schreef:
Er is inmiddels heel wat gebeurt. Veel publiciteit van 'deskundigen', de AFM, etc.
De waarde van de 'munt' ís inmiddels ook fors ingestort.
Het probleem met de meeste crypto munten is ook dat er feitelijk geen enkele waarde onder schuil gaat en het uitsluitend om speculatie handelt. Wel vreemd dat mensen er toch echt geld in steken.

Er zit technologie achter, blockchain. Zelfs de experts die ook niet weten welke kant het met bitcoin of andere cryptocurrencies opgaat zien in die technologie heel veel toekomst. Feitelijk komt het erop neer dat elke transactie een digitale handtekening krijgt die wordt gecontroleerd door duizenden computers. En zo ontstaat het vertrouwen in digitale transacties.
Jullie Enzo is inmiddels ook ingestapt, vooral om te zien hoe het allemaal werkt, als je spaargeld hebt of al belegd is het helemaal niet gek om 5 0f 10 procent van wat je hebt in crypotcurrency te beleggen. Gewoon geld dat je overhebt, een beetje spreiden en niet in paniek raken. :)
Overigens was inderdaad in alle media te lezen dat de bitcoin 25% was ingezakt, maar inmiddels is hij alweer 15% gestegen.
Dat is nog steeds lager dan hij was. Ik stap er niet in omdat ik niet hoef te weten hoe het werkt en de bewerkingen dat de bitcoin straks ook gebruikt kan worden om schulden te maken, ik niet voor zoete koek slik en dus niet geloof. Want dat zijn de twee functies van ons geld, te weten een ruilmiddel en iets waarmee je middels een schuld alvast een productie van bijvoorbeeld auto's kan starten.

Bitcoin stond 26 october op €5.000. Medio december bijna €17.000, nu €12.000.
Ik zou op dit moment niet te veel geld in bitcoin investeren.
De "correctie" is misschien nog niet over.

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: di jan 23, 2018 7:06 pm 
lid

Morgenochtend van 10.00 tot 12.30 uur wordt er in de commissie van Financiën van de tweede kamer een hoorzitting e.d. over de bitcoin en andere crypto-coins gehouden. Er zijn al een aantal landen die maatregelen hebben genomen in verband met de bitcoin currency, zoals Zuid Korea, Frankrijk, en China. Diverse andere landen overwegen maatregelen.
Bovendien is gebleken dat de koers een aantal keren kunstmatig is gemanipuleerd.
Met andere woorden, het aankopen van crypto-coins is niet zo veilig als nu in bepaalde kringen nog gedacht wordt.

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: di jan 23, 2018 7:20 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Morgenochtend van 10.00 tot 12.30 uur wordt er in de commissie van Financiën van de tweede kamer een hoorzitting e.d. over de bitcoin en andere crypto-coins gehouden. Er zijn al een aantal landen die maatregelen hebben genomen in verband met de bitcoin currency, zoals Zuid Korea, Frankrijk, en China. Diverse andere landen overwegen maatregelen.
Bovendien is gebleken dat de koers een aantal keren kunstmatig is gemanipuleerd.
Met andere woorden, het aankopen van crypto-coins is niet zo veilig als nu in bepaalde kringen nog gedacht wordt.

Speculeren met munten (valuta) is hetzelfde als speculeren met aandelen. Je kunt grote winsten maken maar ook failliet gaan.
Als je dat perse wilt, moet je dat zelf weten. Niet achteraf klagen als het misgaat en helemaal niet aankloppen bij de gewone mensen die wel netjes hun belasting (moeten) betalen.

Dat er landen zijn die hun 'maatregelen' nemen, komt omdat ze geen grip hebben op die munten en er (nog) geen belasting over kunnen heffen.

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: di jan 23, 2018 8:06 pm 
lid

Het zijn alleen geen munten, ook al noemt men ze zo. Het is uitsluitend een speculatiemiddel zonder enige serieuze waarde.
Wat mijns inziens in ieder geval zou moeten gebeuren is dat de handelaren, omdat ze met geld-inleg bezig zijn, gecontroleerd moeten worden op hun integriteit en betrouwbaarheid. Eigenlijk dus zoals iedereen die in de financiële sector werkt. Verder kunnen aan de organisaties die in crypto-coins handelen bepaalde regels worden opgelegd. Ik denk bijvoorbeeld dat ze iedere jaar aan de belasting moeten melden wie deze zogenaamde crypto-coins bezit, en welke waarde die op 31 december hebben, zoals de banken e.d. dat ook aan de belasting moeten opgeven. En zo zijn er meer van dit soort essentiële zaken die geregeld moeten worden.
Als er tegen de tijd dat dit allemaal keurig op een rijtje is gezet, is het de vraag of er nog mensen zijn die in absoluut niets willen speculeren.

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: di jan 23, 2018 8:26 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Het zijn alleen geen munten, ook al noemt men ze zo. Het is uitsluitend een speculatiemiddel zonder enige serieuze waarde.
Wat mijns inziens in ieder geval zou moeten gebeuren is dat de handelaren, omdat ze met geld-inleg bezig zijn, gecontroleerd moeten worden op hun integriteit en betrouwbaarheid. Eigenlijk dus zoals iedereen die in de financiële sector werkt. Verder kunnen aan de organisaties die in crypto-coins handelen bepaalde regels worden opgelegd. Ik denk bijvoorbeeld dat ze iedere jaar aan de belasting moeten melden wie deze zogenaamde crypto-coins bezit, en welke waarde die op 31 december hebben, zoals de banken e.d. dat ook aan de belasting moeten opgeven. En zo zijn er meer van dit soort essentiële zaken die geregeld moeten worden.
Als er tegen de tijd dat dit allemaal keurig op een rijtje is gezet, is het de vraag of er nog mensen zijn die in absoluut niets willen speculeren.

Het meeste van ons geld is ook maar een bitje in een computer. En een aantal banken mogen, waaronder de ECB, mogen creëren wat ze willen. De waarde is puur waarop wij vertrouwen dat het waard is. Zodra ene Fitch of armzalige Poor Standard etc vind dat wij ons geld niet meer waard zijn, is het ook niets meer waard. Of het nu bij de bank in een computer staat, of als briefje in jouw portemonnee.

Ik weet niet of je crypto-geld moet laten controleren. Want dan kom je toch al gauw bij de banken en de overheid terecht, die met ons echte geld al niet te vertrouwen zijn.
Je bent overigens al verplicht om bezit van crypto-geld aan te geven bij je belastingaangifte. Maar je zult wel gek zijn als je dat doet.

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: di jan 23, 2018 8:33 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:

Maak niet de fout om ze over een kam te scheren: de bitcoin is veel 'schimmiger' dan bv. de ripple, die wel enigszins wordt gereguleerd.

Overigens is ons 'normale' geld ook niet meer gedekt door een 'serieuze' waarde sinds men de goudstandaard los heeft gelaten.

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: di jan 23, 2018 8:43 pm 
lid

De waarde van een valuta is afhankelijk van de mate waarin deze als betaalmiddel wordt aanvaard.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: di jan 23, 2018 8:59 pm 
lid

Raya schreef:
Ik weet niet of je crypto-geld moet laten controleren. Want dan kom je toch al gauw bij de banken en de overheid terecht, die met ons echte geld al niet te vertrouwen zijn.
Je bent overigens al verplicht om bezit van crypto-geld aan te geven bij je belastingaangifte. Maar je zult wel gek zijn als je dat doet.

Het verdient juist aanbeveling om crypto-geld aan te geven in box 3 van de inkomstenbelasting. Zonder aangifte kunnen rendementen moeilijk worden benut.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: di jan 23, 2018 9:02 pm 
lid

P-G schreef:
De waarde van een valuta is afhankelijk van de mate waarin deze als betaalmiddel wordt aanvaard.

Dat is bv. een van de verschillen tussen bitcoin en ripple, ja.

Uiteraard heeft ook de hoeveelheid ervan invloed op de waarde van een valuta.

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: di jan 23, 2018 9:06 pm 
lid

HvR schreef:
P-G schreef:

Dat is bv. een van de verschillen tussen bitcoin en ripple, ja.

Uiteraard heeft ook de hoeveelheid ervan invloed op de waarde van een valuta.

Dat laatste kan niet worden ontkent. Bij reguliere valuta wordt dit aangeduid met inflatie.
:wink:

- Isaac Asimov

- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: di jan 23, 2018 9:11 pm 
lid

P-G schreef:
Niet alleen dat, maar in de mate waarop deze kan worden ingewisseld. Iemand met US dollars op zak kan in Europa deze ALTIJD inwisselen voor Euro's om het hier vervolgens het geld uit te geven. Maar dat geldt niet bijvoorbeeld voor de roebel, er is geen bank in Europa of VS die dat accepteert

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: di jan 23, 2018 9:16 pm 
lid

Tegenover de euro staat de waarde die we in de eurolanden creëren. Verder staan de overheden garant voor 100.000 euro per rekening voor als de bank failliet zou gaan. De directeuren van de nationale banken controleren gezamenlijk wat de ecb wel of niet doet, verder heeft de ecb zich aan een wettelijk kader te houden. De banken worden weer door de ecb gecontroleerd.
Dat kun je allemaal niet van crypto coins zeggen. Bovendien blijkt dat er doelbewust kunstmatig met de koers gemanipuleerd werd.

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: di jan 23, 2018 9:19 pm 
lid

Biertje schreef:
P-G schreef:
Niet alleen dat, maar in de mate waarop deze kan worden ingewisseld. Iemand met US dollars op zak kan in Europa deze ALTIJD inwisselen voor Euro's om het hier vervolgens het geld uit te geven. Maar dat geldt niet bijvoorbeeld voor de roebel, er is geen bank in Europa of VS die dat accepteert

Niet veel mensen weten overigens dat binnen het gehele Koninkrijk de Amerikaanse dollar een wettig betaalmiddel is.

- Isaac Asimov

- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: di jan 23, 2018 10:26 pm 
lid

Verder wordt de waarde van de euro nauwgezet in de gaten gehouden ten opzichte van de amerikaanse dollar en bijvoorbeeld de japanse yen. De euro mag niet te duur worden, maar aan de andere kant ook niet te goedkoop. Zo is er dus een zekere garantie dat de waarde concurrerend blijft, en de economie daar wel bij vaart. De gebruikers van de munt hebben een zekere garantie dat de waarde geschikt is voor het gebruik.

Profiel  

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: di jan 23, 2018 11:01 pm 
lid

P-G schreef:
Biertje schreef:
P-G schreef:

Niet veel mensen weten overigens dat binnen het gehele Koninkrijk de Amerikaanse dollar een wettig betaalmiddel is.
Dat is zelfs de ANWB niet bekend.

https://www.anwb.nl/vakantie/groot-brit ... matie/geld

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]