Het is nu di jan 23, 2018 8:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 4:50 pm 
lid

Raya schreef:
Frankly schreef:
Enzo501 schreef:

Lilian Marijnissen: ‘Ik wil een Nederland waar je achternaam niet je kansen bepaalt’

Kostelijk gewoon !
"“Mijn vader werkte nog als simpele arbeider in een worstenfabriek, maar dat heeft me er nooit van weerhouden hogerop te klimmen en nu sta ik hier als fractievoorzitter van een politieke partij.”
...ze doet alsof ze kind van een fabrieksarbeider is, terwijl Marinissen op het gymasium zat en op zijn 20e al gemeenteraadslid was en een jaar of 20 de grote roerganger van de SP.

De uitzending in DWDD van het duo prem/marijnissen was ongeveer even genant als partrica paay; met dat verschil dat prem zichzelf van genot zat onder te plassen. Prem had het al kwijlend van de voorpret over geslepenheid die aan top nodig is, over cruyff die even op tenen ging staan. En inderdaad, cruyff heeft zoon jordi die ook nooit als voetballer in de schaduw van zijn vader kon staan.
En dan van nieuwkerk die nog even mierzoet dodelijk aan het eind vraagt of ze pappie al gebeld heeft vandaag !
Met zulke vrienden heeft Lilian geen vijanden meer nodig !

Ik voorzie een vreselijk drama voor meiske marijnissen die natuurlijk nooit uit de schaduw van pappie zal treden.

Na twee jaar verliet hij deze school en keerde hij terug naar Oss, om daar de hbs te doen op het Titus Brandsma Lyceum. Na het voortijdig verlaten van het middelbaar onderwijs was hij werkzaam als fabrieksarbeider, eerst in een ijsfabriek en later bij Zwanenberg in Oss. Van 1974 tot 1985 was Marijnissen werkzaam als lasser in de metaalindustrie.

Bron: wiki

Jij denkt dat hij direct van de politiek kon leven. Dat kun je dus vergeten.

...5 jaar nadat Jan lasser metaalindustrie af was, werd lillian geboren. Ze heeft haar vader dus alleen als politicus gekend en niet als arbeider. Toch klopt ze zichzelf op de borst dat ze het als kind van een arbeider tot fractievoorzitter heeft geschopt.
Beetje trumpiaanse alternative-facts.

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 5:06 pm 
lid

portman schreef:
Frankly schreef:
portman schreef:

Ja, grappig. Maar als je van voren Achmed heet en van achteren de Groot kan je het ook wel schudden. :shht:

Rotterdam heeft een burgemeester die achmed heet. Niet dat het niet voorkomt, maar met die discriminatie in Nederland valt het heus reuze mee.
Maar als je daar als ouder vreselijk mee zit, met die discirminatie, is het mischien handig om je zoon bijv. Henk i.p.v. Achmed te noemen en je dochter Marijke ipv Jihaad.
Ooh nee....dat mag niet van marokko...die werken met een verplicht lijstje toegestane namen in de islamitische traditie.

https://naarmaroc.com/marokkaanse-namen/

Ja, Aboutaleb is geliefd, zelfs bij eng-rechts, althans sommigen daarvan. Maar de gewone allochtoon maakt gewoon veel minder kans in het bedrijfsleven. De media staan er bol van. Of ze moeten liegen, die allochtonen.....

Harde cijfers ontbreken, maar discriminatie in maatschappij en arbeidsmarkt komt voor. Het komt daarentegen veel vaker ook niet voor, anders zouden niet zoveel mensen van allochtone komaf een baan hebben.
Het is niet fraai, het zou niet moeten gebeuren, maar discriminatie is helaas een fact of life waar je ook in de wereld komt.
Overigens geldt voorkomende discriminatie niet alleen als je allochtoon bent, maar bijv. ook op uiterlijk, leeftijd, sexe, politieke voorkeur, lichaamslente en gewicht enz. enz. Wist je bijv. dat uit onderzoek blijkt dat langere mensen significant meer verdienen ?
https://www.nrc.nl/nieuws/2015/05/26/la ... m-a1496364
Kun je als je kleiner bent bij de pakken gaan neerzitten, in de slachtoffer rol duiken; of de mouwen opstropen, extra je best doen, een voorbeeld nemen aan de vele kleinere mensen die wel succesvol zijn.
Discirminatie/racisme wordt door te veel allochtonen gebruikt om het er bij te laten zitten of zichzelf al bij voorbaat kansloos te verklaren.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 5:30 pm 
lid

Frankly schreef:
Raya schreef:
portman schreef:
Daar is op zich niks mis mee maar in het geval Marijnissen moet je op z'n minst naïef zijn om te geloven dat het voor Lilian allemaal heel erg onverwacht kwam en dat Roemer echt zo enthousiast was over zijn vertrek.

Ik had het verdachter gevonden als ze bijvoorbeeld in 2012 al was binnen gehaald en Roemer duidelijk een tussenpaus was geweest. Ik zie nu een hardwerkende, redelijk goed ervaren vrouw die beter opgewassen zal zijn tegen Rutte en zijn Bende dan Roemer was.

Redelijk goed ervaren ???.....ze zit amper 9 maanden in de 2e kamer.
Lillian kennen we, behalve als dochter van, vooral door haar relatie met Jan Slagter.
Verder heb ik nog nooit op iets van enige politieke betekenis van haar vernomen.

Dat zal wel veranderen. Wel heeft ze haar ding gedaan bij de vakbeweging, wellicht niet zonder succes. Verder is dit nog maar het begin van een loopbaan waarin nog veel moet worden besloten en gedaan:
Citaat:
Hooguit kan de SP inspelen op de brede sympathie die schoonmakers, verpleegkundigen, onderwijzers, buschauffeurs en treinmachinisten nu eenmaal genieten. Maar electoraal is dat ook dun ijs. Je kunt met de retoriek uit het industriële tijdperk nu eenmaal niet de zorg, het onderwijs en het openbaar vervoer op orde krijgen. En dat is toch eigenlijk waar een linkse partij voor staat.

https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... sp-569199/

Daaruit lees ik wat ik zelf ook geloof, namelijk dat de SP met een andere koers meer kan bereiken. Zelf meen ik dat de erfenis van de sociaaldemocratie nu gratis op straat ligt, en dat alleen degene hem kan oppakken die anders met milieu en migratie (is: met Afrika) omgaat, op de manier waarop tot in de jaren zestig en zeventig degenen omgingen, die nog met trots hun rode veren droegen.

Denk eens aan Den Uyl die gewoon voorstander van kernenergie was. Wat zou het equivalent daarvan kunnen zijn in 2017?

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 5:55 pm 
lid

Frankly schreef:
Raya schreef:
Frankly schreef:

Redelijk goed ervaren ???.....ze zit amper 9 maanden in de 2e kamer.
Lillian kennen we, behalve als dochter van, vooral door haar relatie met Jan Slagter.
Verder heb ik nog nooit op iets van enige politieke betekenis van haar vernomen.

Lilian heeft lange tijd in de gemeenteraad gezeten en is daarnaast jarenlang in de vakbond actief geweest.
Sinds ze in de Tweede Kamer actief is, heeft ze zich keihard ingezet voor de zorg, zowel binnen als buiten de Kamer. Dat jij daar niets van hebt meegekregen ligt niet aan Lilian Marijnissen.

Ik zeg niet dat ze niets gedaan zou hebben, dat zou wel helemaal vreemd worden. Voor iemand van 32jr. heeft ze een mooi CV, daar niet van.
Maar 9 maanden kamerlid waarbij ze nu niet bepaald op de voorgrond is getreden, noem ik niet "redelijk ervaren" om de SP te gaan aanvoeren. "rutte en zijn bende" maakt gehakt van haar.

Hoezo niet op de voorgrond getreden? Ze voert alle debatten op het gebied van zorg. Ze was bij veel acties te vinden in het land.

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 5:57 pm 
lid

Frankly schreef:
Raya schreef:
Frankly schreef:

Kostelijk gewoon !
"“Mijn vader werkte nog als simpele arbeider in een worstenfabriek, maar dat heeft me er nooit van weerhouden hogerop te klimmen en nu sta ik hier als fractievoorzitter van een politieke partij.”
...ze doet alsof ze kind van een fabrieksarbeider is, terwijl Marinissen op het gymasium zat en op zijn 20e al gemeenteraadslid was en een jaar of 20 de grote roerganger van de SP.

De uitzending in DWDD van het duo prem/marijnissen was ongeveer even genant als partrica paay; met dat verschil dat prem zichzelf van genot zat onder te plassen. Prem had het al kwijlend van de voorpret over geslepenheid die aan top nodig is, over cruyff die even op tenen ging staan. En inderdaad, cruyff heeft zoon jordi die ook nooit als voetballer in de schaduw van zijn vader kon staan.
En dan van nieuwkerk die nog even mierzoet dodelijk aan het eind vraagt of ze pappie al gebeld heeft vandaag !
Met zulke vrienden heeft Lilian geen vijanden meer nodig !

Ik voorzie een vreselijk drama voor meiske marijnissen die natuurlijk nooit uit de schaduw van pappie zal treden.

Na twee jaar verliet hij deze school en keerde hij terug naar Oss, om daar de hbs te doen op het Titus Brandsma Lyceum. Na het voortijdig verlaten van het middelbaar onderwijs was hij werkzaam als fabrieksarbeider, eerst in een ijsfabriek en later bij Zwanenberg in Oss. Van 1974 tot 1985 was Marijnissen werkzaam als lasser in de metaalindustrie.

...5 jaar nadat Jan lasser metaalindustrie af was, werd lillian geboren. Ze heeft haar vader dus alleen als politicus gekend en niet als arbeider. Toch klopt ze zichzelf op de borst dat ze het als kind van een arbeider tot fractievoorzitter heeft geschopt.

Ja, en? Haar vader was toch worstenmaker en lasser? En hij werkte toch lange tijd in de fabriek naast zijn bezigheden in de politiek?

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 6:04 pm 
lid

Raya schreef:
Frankly schreef:
Raya schreef:

Ja, en? Haar vader was toch worstenmaker en lasser? En hij werkte toch lange tijd in de fabriek naast zijn bezigheden in de politiek?

Het was haar vader Jan die zich aan het arbeiderschap heeft ontworsteld (overigens kind van ambtenaar en gesjeesd op het gymnasium).
Lilian kan zich daar niet op voorstaan, zij is geboren als kind van een toen al vooraanstaand politicus.

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 6:06 pm 
lid

Raya schreef:
Frankly schreef:
Raya schreef:

Lilian heeft lange tijd in de gemeenteraad gezeten en is daarnaast jarenlang in de vakbond actief geweest.
Sinds ze in de Tweede Kamer actief is, heeft ze zich keihard ingezet voor de zorg, zowel binnen als buiten de Kamer. Dat jij daar niets van hebt meegekregen ligt niet aan Lilian Marijnissen.

Ik zeg niet dat ze niets gedaan zou hebben, dat zou wel helemaal vreemd worden. Voor iemand van 32jr. heeft ze een mooi CV, daar niet van.
Maar 9 maanden kamerlid waarbij ze nu niet bepaald op de voorgrond is getreden, noem ik niet "redelijk ervaren" om de SP te gaan aanvoeren. "rutte en zijn bende" maakt gehakt van haar.

Hoezo niet op de voorgrond getreden? Ze voert alle debatten op het gebied van zorg. Ze was bij veel acties te vinden in het land.

...nou poeh, indrukwekkend....en dat nog wel een hele 9 maanden lang !

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 6:34 pm 
lid

Frankly schreef:
Raya schreef:
Frankly schreef:

Het was haar vader Jan die zich aan het arbeiderschap heeft ontworsteld (overigens kind van ambtenaar en gesjeesd op het gymnasium).
Lilian kan zich daar niet op voorstaan, zij is geboren als kind van een toen al vooraanstaand politicus.

Natuurlijk kan ze melding maken van het feit dat haar vader worstenmaker en lasser is geweest. Waarom zou dat niet mogen?
Mijn vader was ook arbeider. Niks mis mee!

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 6:36 pm 
lid

Frankly schreef:
Raya schreef:
Frankly schreef:

Of jij het indrukwekkend vindt of niet, is niet van belang. Ik heb o.a. haar gevolgd, en vind dat ze het prima deed.

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 6:44 pm 
lid

Raya schreef:
Frankly schreef:
Raya schreef:

Of jij het indrukwekkend vindt of niet, is niet van belang. Ik heb o.a. haar gevolgd, en vind dat ze het prima deed.

Ok. Lillian is kind van de fractievoorzitter van de SP worstenmaker, heeft met 9 maanden in de 2e kamer nauwelijks ervaring veel ervaring, dat zij zelf fractievoorzitter wordt heeft alles niets met pappie te maken....zo goed ?

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 6:51 pm 
lid

Raya schreef:
Frankly schreef:
Raya schreef:

Natuurlijk kan ze melding maken van het feit dat haar vader worstenmaker en lasser is geweest. Waarom zou dat niet mogen?

Helemaal niks mis mee, dat is niet het punt (en dat begrijp je best).
Punt is wel dat lillian net doet of zij uit het arme arbeidersmilieu komt en zich op eigen kracht tot fractievoorzitter heeft geschopt "ik liet me er niet van weerhouden hogerop te gaan". Terwijl zij niets anders kent dan een vader die zelf fractievoorzitter was, en overigens een moeder die ook in de lokale politiek zat. ....dat jij nou in dat verkooppraatje trapt van "arme meiske van arbeidershuize schopt het door hard werken tot fractievoorzitter" moet jij weten.
Op die fiets was bush jr. zeker een kind uit een boerengezin en trump een kind van een bouwvakker.

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 6:54 pm 
lid

Oppervlakkig bekeken is het natuurlijk raar dat de dochter van de toko overneemt. Maar ik vind Lilian een getalenteerde vrouw die goed kan uitleggen waar ze voor staat. En een appel valt niet ver van de boom. Dus goed bekeken denk ik dat het ook niet onlogisch is dat zij de leider van de SP wordt. En ik heb nou niet echt de indruk dat er veel onenigheid is geweest binnen het partijkader om de dochter van naar voren te schuiven. Ik ga ervan uit dat de SP prima in staat is om te bepalen wie hun leider moet zijn. En dan moet het niet zo zijn dat de meest geschikte kandidaat, volgens deze partij, eigenlijk niet gekozen mag worden omdat ze de dochter is van.

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 7:15 pm 
lid

Lancelot schreef:
Oppervlakkig bekeken is het natuurlijk raar dat de dochter van de toko overneemt. Maar ik vind Lilian een getalenteerde vrouw die goed kan uitleggen waar ze voor staat. En een appel valt niet ver van de boom. Dus goed bekeken denk ik dat het ook niet onlogisch is dat zij de leider van de SP wordt. En ik heb nou niet echt de indruk dat er veel onenigheid is geweest binnen het partijkader om de dochter van naar voren te schuiven. Ik ga ervan uit dat de SP prima in staat is om te bepalen wie hun leider moet zijn. En dan moet het niet zo zijn dat de meest geschikte kandidaat, volgens deze partij, eigenlijk niet gekozen mag worden omdat ze de dochter is van.

Ik ken geen vergelijkbare voorbeelden uit de nederlandse parlementaire geschiedenis. Drees jr. richtte nog zijn eigen partij op.
Het is gewoon raar en eigenaardig dat dochter op 32-jarige leeftijd de toko overneemt in een partij die toch al niet bekend staat om haar interne democratische besluitvorming. Zoals je weet is er nogal het e.a. over de gang van zaken binnen de SP geschreven, en het gedrag van vader Jan.

Maar stel, ze heeft inderdaad de kwaliteiten, dan is het nog heel erg onverstandig ook om haar na 9 maanden kamerlidmaatschap fractievoorzitter te maken. De geur van nepotisme hangt aan alle kanten om haar heen omdat ze nauwelijks een track-record heeft.

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 8:05 pm 
lid

Frankly schreef:
Raya schreef:
Frankly schreef:

Ok. Lillian is kind van de fractievoorzitter van de SP worstenmaker, heeft met 9 maanden in de 2e kamer nauwelijks ervaring veel ervaring, dat zij zelf fractievoorzitter wordt heeft alles niets met pappie te maken....zo goed ?

Ze is dochter van ex-worstenmaker/lasser/politicus Jan Marijnissen. En dan?
Dat zij nu zelf fractievoorzitter wordt, nadat Agnes Kant en Emile Roemer haar in de voorgaande 12 jaar voorgingen, mag dat niet? Dat jij denkt dat het iets met haar vader te maken heeft als zou Jan Marijnissen haar benoeming hebben beinvloed, is een aanname jouwerzijds, waarvoor je geen enkele vorm van bewijs hebt aangedragen.
Ik sluit niet uit dat de naam mogelijk wel een bijkomende rol heeft gespeeld, in verband met mogelijke associaties. Maar dat maakt haar nog niet ongeschikt voor de rol.

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 8:11 pm 
lid

Frankly schreef:
Raya schreef:
Frankly schreef:

Punt is wel dat lillian net doet of zij uit het arme arbeidersmilieu komt en zich op eigen kracht tot fractievoorzitter heeft geschopt "ik liet me er niet van weerhouden hogerop te gaan". Terwijl zij niets anders kent dan een vader die zelf fractievoorzitter was, en overigens een moeder die ook in de lokale politiek zat. ....dat jij nou in dat verkooppraatje trapt van "arme meiske van arbeidershuize schopt het door hard werken tot fractievoorzitter" moet jij weten.
Op die fiets was bush jr. zeker een kind uit een boerengezin en trump een kind van een bouwvakker.

Je weet weinig tot niets van de SP, begrijp ik. Niet alleen de vergoedingen voor Kamerlidmaatschap worden fors afgeroomd, ook de vergoedingen voor raadslidmaatschap. Het 'normale salaris' voor een SP bedraagt ca. modaal, waarbij er van uit wordt gegaan, dat je als raadslid gewoon werkt en dus in je eigen inkomsten voorziet. Jan heeft dus, tot hij als Kamerlid een 'volwaardige' vergoeding kreeg, altijd moeten werken als worstenmaker of lasser. Pas toen hij fulltime de politiek inging kwam hij op een 'salaris' van modaal.
En zoals je weet verdien je als worstenmaker of lasser niet zo veel, en ook modaal is geen salaris om van op de Bahama's te gaan wonen.

Dat jij iets tegen de SP hebt, is natuurlijk jouw zaak. Dat mag. Maar om dan maar direct allerhande onzin en misplaatste kwalificaties te gaan verkopen slaat gewoon nergens op. Lilian is de dochter van, zoals jij ook de zoon van jouw ouders zult zijn. Niks mis mee. Maar zij heeft haar sporen wel degelijk verdiend. Ik denk zelfs, dat zij in haar leven harder heeft gewerkt dan figuren als Rutte en Zijlstra, en zelfs Pechtold en Buma.

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 8:15 pm 
lid

Wie de afdrachtregeling van de SP verdedigt, kan geen kritiek hebben op de particratie of iets dergelijks.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 8:52 pm 
lid

Lancelot schreef:

Er zijn veel meer politici wiens/wier vader of moeder ook in de politiek zat. Ik zal er een noemen: Donner. Zo vreemd is het niet.

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 8:53 pm 
lid

P-G schreef:
Wie de afdrachtregeling van de SP verdedigt, kan geen kritiek hebben op de particratie of iets dergelijks.

Die afdrachtsregeling heeft niets met particratie te maken, maar dat weet jij ook wel.

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 9:32 pm 
lid

Raya schreef:
Lancelot schreef:

Er zijn veel meer politici wiens/wier vader of moeder ook in de politiek zat. Ik zal er een noemen: Donner. Zo vreemd is het niet.

Donner's grootvader (niet vader) was minister. Donner was ambtenaar en pas op latere leeftijd minister. Totaal andere situatie dus van vader partijleider naar kind partijleider.

Profiel  

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 9:39 pm 
lid

Raya schreef:
Frankly schreef:
Raya schreef:

Je weet weinig tot niets van de SP, begrijp ik. Niet alleen de vergoedingen voor Kamerlidmaatschap worden fors afgeroomd, ook de vergoedingen voor raadslidmaatschap. Het 'normale salaris' voor een SP bedraagt ca. modaal, waarbij er van uit wordt gegaan, dat je als raadslid gewoon werkt en dus in je eigen inkomsten voorziet. Jan heeft dus, tot hij als Kamerlid een 'volwaardige' vergoeding kreeg, altijd moeten werken als worstenmaker of lasser. Pas toen hij fulltime de politiek inging kwam hij op een 'salaris' van modaal.
En zoals je weet verdien je als worstenmaker of lasser niet zo veel, en ook modaal is geen salaris om van op de Bahama's te gaan wonen.

Dat jij iets tegen de SP hebt, is natuurlijk jouw zaak. Dat mag. Maar om dan maar direct allerhande onzin en misplaatste kwalificaties te gaan verkopen slaat gewoon nergens op. Lilian is de dochter van, zoals jij ook de zoon van jouw ouders zult zijn. Niks mis mee. Maar zij heeft haar sporen wel degelijk verdiend. Ik denk zelfs, dat zij in haar leven harder heeft gewerkt dan figuren als Rutte en Zijlstra, en zelfs Pechtold en Buma.

Jan is in 1985, het geboortejaar van Lilllian, gestopt met zijn werk als lasser naast de lokale politiek.
Lillian is dus opgegroeid als dochter van de fractievoorzitter van de SP en moeders in de lokale politiek.
Hoe krampachtig jij ook probeert vol te houden dat ze een kind uit een arbeidersgezin zou zijn; het snijdt geen hout.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]