Frankly schreef:
Raya schreef:
Natuurlijk kan ze melding maken van het feit dat haar vader worstenmaker en lasser is geweest. Waarom zou dat niet mogen?
Mijn vader was ook arbeider. Niks mis mee!
Helemaal niks mis mee, dat is niet het punt (en dat begrijp je best).
Punt is wel dat lillian net doet of zij uit het arme arbeidersmilieu komt en zich op eigen kracht tot fractievoorzitter heeft geschopt "ik liet me er niet van weerhouden hogerop te gaan". Terwijl zij niets anders kent dan een vader die zelf fractievoorzitter was, en overigens een moeder die ook in de lokale politiek zat. ....dat jij nou in dat verkooppraatje trapt van "arme meiske van arbeidershuize schopt het door hard werken tot fractievoorzitter" moet jij weten.
Op die fiets was bush jr. zeker een kind uit een boerengezin en trump een kind van een bouwvakker.
Je weet weinig tot niets van de SP, begrijp ik. Niet alleen de vergoedingen voor Kamerlidmaatschap worden fors afgeroomd, ook de vergoedingen voor raadslidmaatschap. Het 'normale salaris' voor een SP bedraagt ca. modaal, waarbij er van uit wordt gegaan, dat je als raadslid gewoon werkt en dus in je eigen inkomsten voorziet. Jan heeft dus, tot hij als Kamerlid een 'volwaardige' vergoeding kreeg, altijd moeten werken als worstenmaker of lasser. Pas toen hij fulltime de politiek inging kwam hij op een 'salaris' van modaal.
En zoals je weet verdien je als worstenmaker of lasser niet zo veel, en ook modaal is geen salaris om van op de Bahama's te gaan wonen.
Dat jij iets tegen de SP hebt, is natuurlijk jouw zaak. Dat mag. Maar om dan maar direct allerhande onzin en misplaatste kwalificaties te gaan verkopen slaat gewoon nergens op. Lilian is de dochter van, zoals jij ook de zoon van jouw ouders zult zijn. Niks mis mee. Maar zij heeft haar sporen wel degelijk verdiend. Ik denk zelfs, dat zij in haar leven harder heeft gewerkt dan figuren als Rutte en Zijlstra, en zelfs Pechtold en Buma.
Jan is in 1985, het geboortejaar van Lilllian, gestopt met zijn werk als lasser naast de lokale politiek.
Lillian is dus opgegroeid als dochter van de fractievoorzitter van de SP en moeders in de lokale politiek.
Hoe krampachtig jij ook probeert vol te houden dat ze een kind uit een arbeidersgezin zou zijn; het snijdt geen hout.