Het is nu wo jan 24, 2018 7:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 7:34 pm 
lid

De Integriteitskamer is inderdaad neoliberale humor, en zeker als je het inzet op Sint Maarten waar corruptie overal zit, van hoog tot laag en van links naar rechts.

De nieuwe Integriteitskamer voor het eiland krijgt toezichthoudende- en adviserende taken, doet onderzoek bij vermoedens van integriteitsschendingen en geeft dwingende adviezen aan de regering van Sint Maarten hoe daarmee om te gaan. Als sprake is van strafbare feiten wordt zo nodig aangifte gedaan. Verder adviseert de Integriteitskamer de regering van Sint Maarten over integriteitsbeleid en doet voorstellen daarvoor.

Met andere woorden, de Integriteitskamer is de zoveelste toezichthouder die hooguit kan blaffen en meer niet want de tanden zijn al uit de bek verwijderd, en zelfs met een kunstgebitje kan deze waakhond niet echt doorbijten. Dat is ook niet de bedoeling.

https://www.accountant.nl/nieuws/2017/4 ... eitskamer/

Mijn vrees is dat slechts weinigen snappen dat die Integriteitskamer niets zal uitrichten en de hulp die Sint Maarten krijgt alsnog in verkeerde handen komt. Nog even afgezien dat je integriteit niet kunt onderwijzen of in een cursus kan vatten. Je bent integer of je bent het niet.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 10:17 pm 
lid

Politici voelen de hete adem van de gewone Nederlander, de boze man, in hun nek en moeten wel iets doen. Ze hopen dat het fake niet doorgeprikt zal worden. Maar wat dat betreft is de geest uit de fles, en hoe ze ook hun best willen doen om internet te gaan controleren, die geest krijgen ze terug in de fles.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: vr dec 15, 2017 1:31 am 
lid

Het alternatief is niks doen - lijkt me ook niet helemaal reeel.

Extra toezicht op hoe die hulpgelden besteed worden - en verantwoording - lijkt me sowieso niet verkeerd....

Wat is nu eigenlijk de neoliberale grap in dezen ? :kweenie:

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: vr dec 15, 2017 5:47 am 
lid

HvR schreef:
Het alternatief is niks doen - lijkt me ook niet helemaal reeel.

Extra toezicht op hoe die hulpgelden besteed worden - en verantwoording - lijkt me sowieso niet verkeerd....

Wat is nu eigenlijk de neoliberale grap in dezen ? :kweenie:
Het is wellicht brutaal wat ik nu doe, maar waarom willen juist rechtse mensen geheel stoppen met ontwikkelingssamenwerking? Als je die vraag kan of wil beantwoorden weet je in je hart dat ik gelijk heb, mede ook vanwege die link die ik in de openingspost hebt gestopt want de bewering dat alleen de politici corrupt zijn is geheel onjuist. En ook de inhoud van die link nog eens goed lezen, alsmede mijn bewering dat nog geen enkele toezichthouder echt heeft gebeten en echt haar werk als toezichthouder heeft gedaan. Wellicht ga je dan de neoliberale grap begrijpen, te weten dat je als burger gewoon wordt genaaid, zelfs door de partij waarop je al jaren stemt. De status van die eilanden zorgt er wel voor dat wij garant staan voor hun schulden en de gevolgen van de corruptie aldaar. Ik vond het onterecht om die eiland de status te geven die ze nu hebben. Liever had ik destijds de landen een kleine zak geld gegeven, de banden door geknopt en ze heel veel succes toegewenst. Hebben we met Suriname ook gedaan en oordeel zelf: was dat verkeerd?

Niks doen is het juiste alternatief, het enige waar ik wel een voorstander van ben is dat Nederland bouwkundige ingenieurs er naar toe stuurt die verstand hebben hoe je de boel weer opbouwt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]