Het is nu za apr 21, 2018 8:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
Bericht nummer:#81  BerichtGeplaatst: wo dec 20, 2017 10:45 pm 
lid

Lancelot schreef:
Raya schreef:
Lancelot schreef:

Oke, dus je geeft het niet op tenzij het bepaalde door jouw zelf verzonnen en bepaalde grenzen overschrijdt. Is dat een goede conclusie van wat jij zegt?

Ik zet het even in verhouding met een huis van 135.000 euro. Er gelden afspraken, ook al zijn die vrijwillig. Ook CD's van 20 euro worden in het register ingeschreven. Het gaat om de transparantie van volksvertegenwoordigers, waaraan je niet aan de betrouwbaarheid mag twijfelen in een democratie. En wat jij in je conclusie wegliet, is wel degelijk de schijn welke op zijn minst kan ontstaan bij zo'n gift, niet alleen vanwege de waarde, maar ook het moment.

Ik denk dat Pechthold er beter aan had gedaan het te melden, simpelweg om dit soort heisa te vermijden. Aan de andere kant kan ik het ook wel begrijpen dat hij het niet heeft gedaan als hij meent dat het strikt privé is. Hij is immers als privé persoon geen verantwoording verschuldigd over zijn privé zaken. Ook een publiek figuur lid van het parlement heeft recht om dingen te doen die niemand iets aangaan.

Verder, Pechtold is van de partij die voor alle internationale handeslverdragen is, of dat nou EU verdragen met Canada zijn of wat dan ook. Niemand die het gelooft dat hij omgekocht kan worden om tegen zulke verdragen te stemmen, en nergens voor nodig om hem om te kopen wel voor zo'n verdrag te stemmen. Dus hij heeft wat dit betreft helemaal niet de schijn tegen. Tenzij je per se wil dat hij de schijn tegen heeft, maar het soort lui die dit willen vinden altijd wel ergens een stok om mee te slaan. En nu alle details van de schenking wel bekend zijn blijkt het ook wel dat er eigenlijk niets aan het handje is.

Net zoals een politieman in zijn vrije tijd geen dingen kan doen die hij als politieman niet mag doen, zijn ook politici 24 uur per dag politici. Het gaat hier niet om een erfenis van zijn oma. Dat het prive is gaat in dit geval niet op. De gift (GEEN erfenis) vond plaats door een Canadese oud-politicus op een moment dat in Nederland besloten moest worden over CETA en of dit wel of niet referendabel mocht zijn. Dan weet je dat op zijn minst een schijn van belangenverstrengeling ontstaat. En dat heeft niets te maken met het zoeken van een stok om mee te slaan.

Profiel  

Bericht nummer:#82  BerichtGeplaatst: wo dec 20, 2017 11:00 pm 
lid

Raya schreef:
portman schreef:
Tja... Maar dat is dus niet gebeurd hè en dat kan volgens mij ook niet zomaar.... Had het even vermeld want ik leef in 2017 en niet in 2015.

Doet er niet toe. Een door de Kamer aangenomen motie hoort uitgevoerd te worden. De Kamer controleert de regering en corrigeert deze indien nodig.

Doet er WEL toe. De motie kon niet aangenomen worden omdat er geen tweederde meerderheid was. 86 leden stemden voor en kon dus niet worden uitgevoerd.

Profiel  

Bericht nummer:#83  BerichtGeplaatst: wo dec 20, 2017 11:12 pm 
lid

portman schreef:
Raya schreef:
portman schreef:
Tja... Maar dat is dus niet gebeurd hè en dat kan volgens mij ook niet zomaar.... Had het even vermeld want ik leef in 2017 en niet in 2015.

Doet er niet toe. Een door de Kamer aangenomen motie hoort uitgevoerd te worden. De Kamer controleert de regering en corrigeert deze indien nodig.

Doet er WEL toe. De motie kon niet aangenomen worden omdat er geen tweederde meerderheid was. 86 leden stemden voor en kon dus niet worden uitgevoerd.

Waar haal je dat vandaan?

Profiel  

Bericht nummer:#84  BerichtGeplaatst: wo dec 20, 2017 11:16 pm 
lid

Raya schreef:
Lancelot schreef:
Raya schreef:

Ik zet het even in verhouding met een huis van 135.000 euro. Er gelden afspraken, ook al zijn die vrijwillig. Ook CD's van 20 euro worden in het register ingeschreven. Het gaat om de transparantie van volksvertegenwoordigers, waaraan je niet aan de betrouwbaarheid mag twijfelen in een democratie. En wat jij in je conclusie wegliet, is wel degelijk de schijn welke op zijn minst kan ontstaan bij zo'n gift, niet alleen vanwege de waarde, maar ook het moment.

Ik denk dat Pechthold er beter aan had gedaan het te melden, simpelweg om dit soort heisa te vermijden. Aan de andere kant kan ik het ook wel begrijpen dat hij het niet heeft gedaan als hij meent dat het strikt privé is. Hij is immers als privé persoon geen verantwoording verschuldigd over zijn privé zaken. Ook een publiek figuur lid van het parlement heeft recht om dingen te doen die niemand iets aangaan.

Verder, Pechtold is van de partij die voor alle internationale handeslverdragen is, of dat nou EU verdragen met Canada zijn of wat dan ook. Niemand die het gelooft dat hij omgekocht kan worden om tegen zulke verdragen te stemmen, en nergens voor nodig om hem om te kopen wel voor zo'n verdrag te stemmen. Dus hij heeft wat dit betreft helemaal niet de schijn tegen. Tenzij je per se wil dat hij de schijn tegen heeft, maar het soort lui die dit willen vinden altijd wel ergens een stok om mee te slaan. En nu alle details van de schenking wel bekend zijn blijkt het ook wel dat er eigenlijk niets aan het handje is.

Net zoals een politieman in zijn vrije tijd geen dingen kan doen die hij als politieman niet mag doen, zijn ook politici 24 uur per dag politici. Het gaat hier niet om een erfenis van zijn oma. Dat het prive is gaat in dit geval niet op. De gift (GEEN erfenis) vond plaats door een Canadese oud-politicus op een moment dat in Nederland besloten moest worden over CETA en of dit wel of niet referendabel mocht zijn. Dan weet je dat op zijn minst een schijn van belangenverstrengeling ontstaat. En dat heeft niets te maken met het zoeken van een stok om mee te slaan.

En dat heb ik net uitgelegd. Pechtold was en is voor de CETA. Heel zijn partij was en is voor de CETA. Kijk, als Wilders of Baudet een schenking zou krijgen van iemand die voor de CETA is kan ik me er iets bij voorstellen, maar niet bij iemand die voor de CETA was en is. En Pechtold heeft niets gedaan wat niet mag. Je vergelijking met de politieman slaat als een tang op een varken. Tenslotte, ik hoop dat jij een goede vriend wel eens iets hebt gegeven, dan weet je dat ook iemand anders dan je oma iets kan schenken. Je hebt een stok gevonden om mee te slaan toen je spijkers op laag water aan het zoeken was.

Profiel  

Bericht nummer:#85  BerichtGeplaatst: wo dec 20, 2017 11:29 pm 
lid

Raya schreef:
portman schreef:
Raya schreef:

Even gegoogled.

Profiel  

Bericht nummer:#86  BerichtGeplaatst: vr dec 22, 2017 12:05 pm 
lid

Alexander Pechtold kan eindelijk eens de puinhoop van het onderwijs onder de loep gaan nemen maar ik denk niet dat het hem nu (nog) boeit of dat hij lessen zal willen trekken uit feiten:

Het onderwijs krijgt veel geld maar de prestaties van het onderwijs vallen tegen. https://www.demorgen.be/opinie/stop-de- ... -b3a98b92/ In Nederland wijst Beter Onderwijs Nederland al heel lang op de schade die wordt toegebracht door onwetenschappelijke flauwekul.

Wat directies van onderwijsinstellingen nodig hebben weet ik ook niet: ik denk dat ze bergen boter op hun hoofd kunnen hebben, ook als het om hun reorganisaties (al dan niet officieel) gaat en hoe ze ouder personeel van boven de 50 met harde hand de deur uitschoppen terwijl ze dan laten rondbazuinen dat er "te weinig gekwalificeerd personeel is".

Gekwalificeerd personeel is onder de 40, heeft een hogere opleiding en hopelijk een kort rokje - dat lijkt wel eens de visie van eveneens jeugdige HRM mensen en van directies van instellingen en grote bedrijven.

Profiel  

Bericht nummer:#87  BerichtGeplaatst: vr dec 22, 2017 1:41 pm 
lid

portman schreef:
Raya schreef:
portman schreef:

Even gegoogled.

Die meerderheid was er bij het aannemen van die motie wel, en gedurende de hele zittingstermijn van Rutte 2. Pas nu Pechtold met zijn partij de VVD pleasen, is die meerderheid verdwenen.

Profiel  

Bericht nummer:#88  BerichtGeplaatst: vr dec 22, 2017 2:02 pm 
lid

Raya schreef:
portman schreef:
Raya schreef:

Even gegoogled.

Die meerderheid was er bij het aannemen van die motie wel, en gedurende de hele zittingstermijn van Rutte 2. Pas nu Pechtold met zijn partij de VVD pleasen, is die meerderheid verdwenen.

Er moet een tweederde meerderheid zijn en die was er in 2015 niet. Jij beweert van wel. Er was wel een 'gewone' meerderheid van 86 zetels. Wat er nu is gebeurd is puur coalitiepolitiek. In een coalitie geef je en neem je. De SP heeft daar geen ervaring mee en zal dat voorlopig ook wel niet krijgen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]