Het is nu di dec 11, 2018 5:03 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: za dec 23, 2017 6:30 pm 
lid

Onlangs heeft de Amerikaanse regering een nieuwe ambassadeur voor ons land benoemd. Het is Pete Hoekstra uit Holland Michigan. Hoekstra beweerde in een openbaar debat dat er in Nederland no-go-zones zijn en dat auto's en politici in ons land door moslims in brand worden gestoken. Dat was tenminste 'lekkere' stemmingmakerij die in uiterst rechtse kringen in Amerika in goede aarde viel. Vandaar zijn benoeming. Toen een Nederlandse Nos-interviewer er naar vroeg beweerde Hoekstra ijskoud dat hij die woorden nooit gebruikt had. Dat het volgens Amerikaanse standaarden 'nepnieuws' was. Dat was wel heel erg vreemd. Twee keer aantoonbaar achter elkaar liegen, is dat de nieuwe Amerikaanse standaard? Hij was ook al één van de oprichters van de zogenaamde 'teaparty'.
Bovendien schijnt hij ook nog familie in het kabinet te hebben.
Dat ziet er niet erg fraai uit.
Hij heeft heel wat uit te leggen en zijn publieke excuses over deze uitglijders lijken me niet misplaatst.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: za dec 23, 2017 7:03 pm 
lid

Ik heb het interview gezien. Toen de ambassadeur met het bewijs om de oren werd geslagen en gevraagd werd waarom hij dat nepnieuws had genoemd, beweerde hij ook nog ijskoud dat hij dat in hetzelfde interview helemaal geen nepnieuws had genoemd.

Pas goed bij het kabinet, dus het zal een innige relatie worden tussen Rutte en de VS.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: za dec 23, 2017 8:33 pm 
lid

Ik zag het, in Nieuwsuur. Schaamteloos! We konden verwachten dat Trump zich door dergelijke griezels in het buitenland laat vertegenwoordigen. Ik hoop dat ie ongenadig aan de tand gevoeld wordt zodra hij hier gaat beginnen. Of dat zal helpen is vers twee.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: za dec 23, 2017 9:24 pm 
lid

Door wie?
En waarover?

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: za dec 23, 2017 10:05 pm 
lid

Laat je verstand en je fantasie eens werken man... Nieuwsuur niet gezien over de Amerikaanse ambassadeur in spe? En lees #1 en # 2 anders ook nog eens na.
We hebben hier een regering en een parlement en dergelijke eikels (ja, ik vind die Hoekstra een eikel) kunnen "op het matje" geroepen worden.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: zo dec 24, 2017 9:46 am 
lid

Raya schreef:
Ik heb het interview gezien. Toen de ambassadeur met het bewijs om de oren werd geslagen en gevraagd werd waarom hij dat nepnieuws had genoemd, beweerde hij ook nog ijskoud dat hij dat in hetzelfde interview helemaal geen nepnieuws had genoemd.

Pas goed bij het kabinet, dus het zal een innige relatie worden tussen Rutte en de VS.

Deze ambassadeur is net als zijn baas Trump.
De Trump -knuffelaars van de PVV en FVD zullen erg blij met hem zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: zo dec 24, 2017 10:03 am 
lid

Ja. S c h a n d a l i g die leugenaar.
Alleen doen gevestigde politieke partijen en media echt niet anders.
We hebben al jaren een pathologische leugenaar als premier. Dus ik snap alle verontwaardiging niet.
Zou de propositie van een Verhofstadt knuffelaar als Hume echt daar op neerkomen dat zijn leugenaar beter is als deze "Pete"?
:eek:

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: zo dec 24, 2017 10:09 am 
lid

Pete Hoekstra, de nieuwe Amerikaanse ambassadeur in Nederland, biedt zijn excuses aan om geblunder in een interview

https://www.volkskrant.nl/binnenland/am ... ~a4549589/

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: zo dec 24, 2017 10:31 am 
lid

Raya schreef:
Pete Hoekstra, de nieuwe Amerikaanse ambassadeur in Nederland, biedt zijn excuses aan om geblunder in een interview

Kijk!
En nu de rest van de leugenaars graag: Rutte, Timmermans, Ollongren, Pechthold, NRC, ...
Gelijk oversteken hé.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: zo dec 24, 2017 10:59 am 
lid

Hume schreef:
Raya schreef:

Deze ambassadeur is net als zijn baas Trump.
De Trump -knuffelaars van de PVV en FVD zullen erg blij met hem zijn.
Deze ambassadeur is net als veel Amerikanen, niet weten welke landen er liggen in Europa. Ik ben in Nederland geboren en hou van het land, zegt Pete Hoekstra. Ja, ja denk ik dan bij die no-go zones, bent u niet in de war met deze zones in Zweden. Om deze ongemakken te voorkomen is onze EU-leider nu bezig om er op een jolige manier een eenheidsworst van te maken toch?

Juncker show in Campidoglio, fa il saluto militare a Gentiloni
https://www.youtube.com/watch?v=MY_RgHjg3Bw

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: zo dec 24, 2017 11:42 am 
lid

Was ik me die toch vergeten.
Juncker. De dronkaard die niet weggestemd kan worden. "Als het belangrijk wordt moet je liegen".
Alleen in de EU ...
:praattegendehand:

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: zo dec 24, 2017 11:46 am 
lid

Hullie doen het ook. :cry:

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: zo dec 24, 2017 12:55 pm 
lid

baedeker schreef:
We hebben al jaren een pathologische leugenaar als premier. Dus ik snap alle verontwaardiging niet.
Zou de propositie van een Verhofstadt knuffelaar als Hume echt daar op neerkomen dat zijn leugenaar beter is als deze "Pete"?

Het is voor sommige heldere geesten onder ons maar moeilijk te begrijpen dat er in ons land nu eenmaal compromissen moeten worden gesmeed.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: zo dec 24, 2017 1:43 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:

Het is voor sommige heldere geesten onder ons maar moeilijk te begrijpen dat er in ons land nu eenmaal compromissen moeten worden gesmeed.

Er zijn maar weinig mensen die niet begrijpen dat er compromissen moeten worden gesloten, denk ik. Ik denk wel dat er veel mensen zijn die niet begrijpen waarom niet beter over de gevolgen wordt nagedacht.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: zo dec 24, 2017 1:52 pm 
lid

Tijdens verkiezingen proberen politieke partijen hun uitgangspunten, hun ideeën en doelstellingen naar voren te brengen om hun kiezers te bewegen om juist op hen te stemmen. Dat zijn eigenlijk, of feitelijk, dus meer wensen dan reële punten waar je houvast aan kunt ontlenen.

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: zo dec 24, 2017 2:12 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Tijdens verkiezingen proberen politieke partijen hun uitgangspunten, hun ideeën en doelstellingen naar voren te brengen om hun kiezers te bewegen om juist op hen te stemmen. Dat zijn eigenlijk, of feitelijk, dus meer wensen dan reële punten waar je houvast aan kunt ontlenen.

Tijdens verkiezingen proberen veel politieke partijen stemmers te trekken door (nog) populistisch te zijn (dan ze al waren). Vervolgens nemen ze na verkiezingen weer even makkelijk afstand van hetgeen zij hun Kiezers hebben voorgespiegeld. Soms zelfs voordat er onderhandeld wordt voor het vormen van een coalitie (65 = 65, weet je nog?).

Er is op zich niets mis met compromissen, maar wel als dat onnodig of onrechtmatig tot slachtoffers leidt. Zo is er nog steeds geen valide argument aangedragen voor het schrappen van de dividendbelasting, waarbij is aangetoond dat het tot meer werkgelegenheid leidt (en zeker niet meer dan 1,4 miljard euro aan belastingopbrengsten), maar het zijn wel de gewone burgers die ervoor gaan dokken in de vorm van de verhoging van het lage btw tarief. En reken er op dat die hoger uitvalt dan die 3% belasting want er gaat langzaamaan afgerond worden naar psychologische prijzen. Wat nu 99 cent kost en 1,02 euro zou moeten gaan kosten, zal langzaam verhoogd worden tot 1,09 euro in de supermarkt.

Compromissen prima, maar laat anderen daar niet onnodig of onrechtmatig de dupe van worden, anders is er geen sprake van een compromis, maar van vriendjespolitiek.

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: zo dec 24, 2017 3:33 pm 
lid

portman schreef:
Laat je verstand en je fantasie eens werken man... Nieuwsuur niet gezien over de Amerikaanse ambassadeur in spe? En lees #1 en # 2 anders ook nog eens na.
We hebben hier een regering en een parlement en dergelijke eikels (ja, ik vind die Hoekstra een eikel) kunnen "op het matje" geroepen worden.

Hoe kom je bij de lompe veronderstelling alsof ik niet zou weten waar dit draadje over gaat?

Naar mijn beste weten heeft het parlement geen bevoegdheid om de ambassadeur op het matje te roepen.
De regering natuurlijk wel. Maar ik heb nog nooit gehoord dat de regering een ambassadeur op het matje riep voor prietpraat tegen de pers. En ook niet voor het zijn van een eikel.

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: zo dec 24, 2017 3:37 pm 
lid

baedeker schreef:
Raya schreef:

Kijk!
En nu de rest van de leugenaars graag: Rutte, Timmermans, Ollongren, Pechthold, NRC, ...
Gelijk oversteken hé.

Och gut
De bekende verdedigingstruc als er niets te verdedigen valt
Vlug naar anderen wijzen
En niet één keer, maar dan ook maar drie keer
Drammerig naar anderen wijzen dus
Bah!

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: zo dec 24, 2017 3:42 pm 
lid

baedeker schreef:

Blijkbaar kan het je niet deren dat een vooraanstaand amerikaans politicus onzinverhalen over Nederland de wereld in helpt.
Uit dezelfde pro-life gelederen kwam eerder de smaadlasterlijke leugen dat in Nederland ouderen vermoord worden in ziekenhuizen.
Maar dat terzijde.

Niet eens zozeer schandalig die hoekstra, als wel verbijsterend.
Hij weet dat zijn uitspraken m.b.t. no-go zones op beeld staan, en weet dat het interview wordt gefilmd....en gaat dan toch binnen een paar minuten staalhard zijn eigen woorden/uitspraken ontkennen. Is die hoekstra nog wel helemaal fris tussen de oren ?

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: zo dec 24, 2017 3:47 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Hullie doen het ook. :cry:

"hullie" zijn niet zo zwakbegaafd om eigen uitspraken die op beeld staan te gaan ontkennen.
Ieder beetje politicus weet dat als je afstand wilt nemen van eigen uitspraken dat je dan wat gaat brabbelen over uit context halen, selectief quoten.
Botweg uitspraken ontkennen waarvan je weet dat ze op beeld staan zoals die rare hoekstra doet is verbijsterend stupide en/of is zijn korte termijn geheugen nog wel in orde..

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]