Het is nu za apr 21, 2018 9:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 241 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#81  BerichtGeplaatst: zo dec 31, 2017 10:18 am 
lid

Hm, Ollogren waarschuwt voor beïnvloeding van de Russen op ons politiek bestel en de usual suspects bestempelen haar als idioot. Wat een niveau.

Profiel  

Bericht nummer:#82  BerichtGeplaatst: zo dec 31, 2017 10:26 am 
lid

Lancelot schreef:
Hm, Ollogren waarschuwt voor beïnvloeding van de Russen op ons politiek bestel en de usual suspects bestempelen haar als idioot. Wat een niveau.

En hoe willen de Russen dat doen? Rode potloden kun je niet hacken. Het was overigens de regering zelf die destijds de stemcomputers veilig vond, tot er grote maatschappelijke onrust ontstond. Als het aan de VVD lag, waren die computers allang weer terug, en die bleken wel te hacken.

Als het om nepnieuws gaat, dat zijn we gewend. De meeste verkiezingsprogramma's van de partijen, de uitzendingen in het kader van de politieke partijen, de debatten, ze zitten stikvol met nepnieuws naar de burger.

Ik heb het al vaker gezegd: de enige manier waarop je nepnieuws kunt bestrijden is met de feiten te komen, de waarheid. Laat politici stoppen met liegen en verhullen. Pas voortdurend en direct factchecks toe op uitlatingen van politici en ambtenaren in woord en geschrift. Wees kritisch op rapporten en controleer de gegevens als msm en doe daar eerlijk kond van. Dan krijgen de Russen, noch de Amerikanen, Vietnamezen, Belgen, of wie dan ook de kans, om onze verkiezingen te beïnvloeden.

Profiel  

Bericht nummer:#83  BerichtGeplaatst: zo dec 31, 2017 12:39 pm 
lid

Lancelot schreef:
Heeft Lancelot, behalve feitenvrije verdachtmakingen, nog inhoudelijk iets bij te dragen?

Terug naar Nausica Marbe:

Geschiedenis is geen verplicht eindexamenvak meer, historisch besef gaat aan velen voorbij die nu domweg Poetin of andere totalitaire leiders vereren. Slopende misstanden in de multiculturele samenleving zijn decennialang ontkend of verbloemd; zo verloren feitelijke inzichten hun waarde en raakte men gewend aan de alternatieve werkelijkheid van de politiek correcte leugen. Het vertrouwen in politici en bestuurders verdween, ook door corruptieschandalen en roekeloze bezuinigingen tijdens de economische crisis. Bij de publieke omroep hebben journaals het nieuws schaamteloos versimpeld, van achtergronden, gelaagdheid en context ontdaan en gereduceerd tot ideologisch bevooroordeelde zwart-witverhalen. Vind je het gek dat een deel van het publiek alternatieven zoekt en aan andere manipulatie ten prooi valt? Ook kranten en serieuze tv-programma’s grossieren in eenzijdige politiek getinte verhalen. Te vaak staan kwaliteitsjournalistiek en prutswerk in dezelfde editie naast elkaar: het betrouwbare en onbetrouwbare gelijkgetrokken. Tel daarbij drie kabinetten Rutte, waarin de leugen politieke praktijk werd.

Ik snap het probleem van Ollongren wel hoor. De leugencultuur die in een gesloten media landschap de overheid hielp om burgers te manipuleren, blijkt de mensen ook rijp te hebben gemaakt voor manipulatie door derden in de open wereld van het internet. Zo zal wat mij betreft iemand die Poetin democratisch vindt qua realiteitszin niet zo ver af zitten van iemand die beweert dat de Nederlandse staatsomroep onafhankelijk, pluriform en openhartig is. Alleen gaat het Ollongren helemaal niet om het oplossen van de leugencultuur, zoals haar optreden wel bewijst. Nee, Ollongren is een verspreider van nepnieuws die wil gaan bepalen wat nepnieuws is, wat gecensureerd moet worden en hoe. Dat vind ik niet nodig.

Profiel  

Bericht nummer:#84  BerichtGeplaatst: zo dec 31, 2017 12:59 pm 
lid

baedeker schreef:
Lancelot schreef:
Heeft Lancelot, behalve feitenvrije verdachtmakingen, nog inhoudelijk iets bij te dragen?
Ja, ik wens jou en iedereen die dit leest een fijne jaarwisseling toe en een heel leuk 2018!

Profiel  

Bericht nummer:#85  BerichtGeplaatst: zo dec 31, 2017 3:59 pm 
lid

Lancelot schreef:
baedeker schreef:
Lancelot schreef:
Ja, ik wens jou en iedereen die dit leest een fijne jaarwisseling toe en een heel leuk 2018!
Ik dacht het al niet.
Ook een fijne jaarwisseling voor iedereen.

Profiel  

Bericht nummer:#86  BerichtGeplaatst: zo dec 31, 2017 7:57 pm 
lid

Voor Russische invloed hoeven we op het forum in ieder geval niet ver te zoeken. We hebben onze eigen Gestopt. Het is de vraag of hij, ik neem aan dat het om een hij gaat, in Rusland of in ons eigen land bivakkeert.

Van Raya begrijp ik dat hij alsnog streeft naar een soort 'waarheid'

Probleem is alleen dat er kennelijk meer waarheden bestaan. Zo beoordeelt Baedeker allerlei maatschappelijke zaken totaal anders dan ik dat doe. Ik vermoed dat hij ook denkt dat hij de waarheid in pacht heeft, net zoals ik.

Profiel  

Bericht nummer:#87  BerichtGeplaatst: zo dec 31, 2017 8:12 pm 
lid

baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:
Over het vingertje van Baedeker het volgende:
Natuurlijk hebben wij het niet voor het zeggen wat er in andere landen gebeurt. Dat wil niet zeggen dat we geen commentaar op die gebeurteniussen kunnen leveren. Natuurlijk kan dat. Het is geheel vrijblijvend. Niemand hoeft zich er ook maar iets van aan te trekken. Het is wel aardig als politici uit het betreffende land zich ook orienhteren wat er in het buitenland over gezegd of geschreven wordt.
Met Amerika hebben we extra veel van doen omdat het een leidende positie zou moeten innemen in de westerse wereld als grootste en machtigste land. We zitten er mee in de Navo en vertegenwoordigen ongeveer dezelfde waarden van een vrije democratische rechtsstaat.
Verder hebben we veel relaties met Amerika op zakelijk, economisch en wetenschappelijk gebied en ook vaak nog op het persoonlijke vlak.
Toevallig woont een zoon van ons met zijn gezinnetje en onze kleindochter in de VS, waardoor we er ook nogal eens komen.

Maar natuurlijk. Net zoals onze Hoekstra in 2015 best een in onze ogen volkomen misplaatste uiting kan hebben gedaan over hoe het er in ons land aan toe gaat. Op dit forum wordt over Trump ook van alles beweerd wat niet klopt.

Wij, en ikzelf hebben allerlei commentaar op president Trump. Wat daar niet aan klopt is mij niet duidelijk. Verder ambieer ik in ieder geval geen ambassadeurschap in dat land.

Profiel  

Bericht nummer:#88  BerichtGeplaatst: ma jan 01, 2018 10:35 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Voor Russische invloed hoeven we op het forum in ieder geval niet ver te zoeken. We hebben onze eigen Gestopt. Het is de vraag of hij, ik neem aan dat het om een hij gaat, in Rusland of in ons eigen land bivakkeert.

Van Raya begrijp ik dat hij alsnog streeft naar een soort 'waarheid'

Probleem is alleen dat er kennelijk meer waarheden bestaan. Zo beoordeelt Baedeker allerlei maatschappelijke zaken totaal anders dan ik dat doe. Ik vermoed dat hij ook denkt dat hij de waarheid in pacht heeft, net zoals ik.
Nu is baedeker niet zo van de verschillende waarheden. Soms zijn er gewoon feiten die je onder ogen moet kunnen zien. Waarom zie je op de staatsomroep nou nooit een serieus, onversneden klimaatsceptisch, immigratie-kritisch, pro-Nexit of pro-Trump item? En waarom zijn het steeds de opponenten die daarover eindeloos in diverse gradaties van azijnzeikerigheid aan het woord worden gelaten? Dan is de waarheid niet dat de staatsomroep onafhankelijk of pluriform is. Hoogstens kun je veronderstellen dat de staatsomroep in het straatje van kwaaisteniet praat, dat deze het heel gewoon is gaan vinden dat de staat dit beeld aan de samenleving opdringt, en dat kwaaisteniet kennelijk op enig moment is gaan geloven dat dit past bij een open democratie. Kijk, dan zijn de feiten benoemd en kunnen we vaststellen dat we anders tegen zaken aankijken.

Profiel  

Bericht nummer:#89  BerichtGeplaatst: ma jan 01, 2018 11:06 pm 
lid

baedeker schreef:
Waarom zie je op de staatsomroep nou nooit een serieus, onversneden klimaatsceptisch item?

Om dezelfde reden waarom proponenten van de platte-aarde theorie ook niet een item krijgen, iets wat niet serieus is krijgt geen serieus item. Laat de klimaat'sceptici' eerst maar eens een serieus onderzoek doen en komen met feiten in plaats van meningen die tegen observaties, metingen en natuur- en scheikunde ingaan :foei:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#90  BerichtGeplaatst: ma jan 01, 2018 11:27 pm 
lid

Lumiere schreef:
baedeker schreef:
Waarom zie je op de staatsomroep nou nooit een serieus, onversneden klimaatsceptisch item?

Om dezelfde reden waarom proponenten van de platte-aarde theorie ook niet een item krijgen, iets wat niet serieus is krijgt geen serieus item. Laat de klimaat'sceptici' eerst maar eens een serieus onderzoek doen en komen met feiten in plaats van meningen die tegen observaties, metingen en natuur- en scheikunde ingaan :foei:

Klimaat alarmisten hebben hun bewering ook nog niet bewezen. Dat kan de reden niet zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#91  BerichtGeplaatst: di jan 02, 2018 12:06 am 
lid

baedeker schreef:
Lumiere schreef:
baedeker schreef:

Klimaat alarmisten hebben hun bewering ook nog niet bewezen. Dat kan de reden niet zijn.

:hardlachen: Mja, dat CO2 een broeikasgas is weten we ook nog maar krap 150 jaar , dat we massaal fossiele brandstoffen opstoken is ook maar zo'n detail dat er voor zorgt dat het CO2 niveau in de atmosfeer structureel laat stijgen , om het nog maar niet te hebben over het feit dat we de zon kunnen uitsluiten . Kijk baedeker daarom krijgen klimaat'sceptici' geen platform in serieuze media, het is gewoon niet serieus te nemen als je zo overduidelijk de realiteit ontkent :fluiten:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#92  BerichtGeplaatst: di jan 02, 2018 1:10 am 
lid

Nu begrijp ik Baedeker beter. Hij vindt de omroepen pas goed en onafhankelijk als ze zijn politieke ideeën uitzenden.
Maar daar is helemaal niets op tegen. Als Baedeker voldoende medestanders weet te organiseren kan hij zo een eigen omroep of bijvoorbeeld een tijdschrift starten om deze ideeën uit te werken en op te voeren als serieuze thema's. Zo is dat in ons vrije land geregeld. Niemand zal je tegenhouden. Je kunt dat zo dwars tegen de mainstream-berichtgeving in uitvoeren.
Bovendien kun je dat ook geheel onafhankelijk en gratis hier op het forum inbrengen.
Of je serieus genomen zal worden is natuurlijk maar de vraag, maar daar gaat het niet om.

Profiel  

Bericht nummer:#93  BerichtGeplaatst: di jan 02, 2018 5:08 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Nu begrijp ik Baedeker beter. Hij vindt de omroepen pas goed en onafhankelijk als ze zijn politieke ideeën uitzenden.
Maar daar is helemaal niets op tegen. Als Baedeker voldoende medestanders weet te organiseren kan hij zo een eigen omroep of bijvoorbeeld een tijdschrift starten om deze ideeën uit te werken en op te voeren als serieuze thema's. Zo is dat in ons vrije land geregeld. Niemand zal je tegenhouden. Je kunt dat zo dwars tegen de mainstream-berichtgeving in uitvoeren.
Bovendien kun je dat ook geheel onafhankelijk en gratis hier op het forum inbrengen.
Of je serieus genomen zal worden is natuurlijk maar de vraag, maar daar gaat het niet om.
Het verhaal van kwaaisteniet wordt niet geloofwaardiger door pogingen om baedeker woorden in de mond te leggen. Ter discussie staat de bewering van kwaaisteniet dat de staatsomroep onafhankelijk en pluriform is. Nu duidelijk is dat dit niet het geval is, trekt hij de trukendoos open: Het zou baedeker slechts gaan om eigen politieke ideeën. En baedeker zou me dit of me dat kunnen proberen om die alsnog onder de aandacht te brengen. Niet valt in te zien wat dit verandert aan de in #74 benoemde bezwaren van het omroepbestel, waar kwaaisteniet geen antwoord op heeft, of aan de constatering dat dit bestel de facto al lange tijd resulteert in een staatsomroep die noch onafhankelijk noch pluriform is. Dat laatste is daarom van belang omdat dit wél de taakstelling van de staatsomroep is. Eenieder met een onsje integriteit beseft dat deze scheve situatie afbreuk doet aan de democratische hygiëne van dit land. Maar kennelijk ontbreekt het kwaaisteniet aan het een of ander. De staatsomroep praat in zijn straatje, en hij is heel gewoon gaan vinden dat de staat dit beeld aan de samenleving opdringt. In de "open democratie" van kwaaisteniet bestaan aldus zijn ideeën, en verder items die maar niet aan bod komen want zogenaamd niet serieus, zoals genoemd klimaatscepticisme, immigratie-kritiek, Nexit of pro-Trump. Waarmee we toe zijn aan de volgende waarheid: Dat is helemaal geen democratie.

Profiel  

Bericht nummer:#94  BerichtGeplaatst: di jan 02, 2018 6:07 pm 
lid

Volgens Baedeker zijn we natuurlijk ook geen democratie omdat we de platte aarde-theoristen ook niet aan het woord laten :hardlachen: De oplossing is overigens zeer makkelijk, als je van mening bent dat jouw persoonlijke overtuiging niet voldoende aan bod komt in het publieke bestel dan ben je vrij om een omroep te beginnen :fluiten:

Profiel  

Bericht nummer:#95  BerichtGeplaatst: di jan 02, 2018 10:39 pm 
lid

Lumiere schreef:
Volgens Baedeker zijn we natuurlijk ook geen democratie omdat we de platte aarde-theoristen ook niet aan het woord laten :hardlachen: De oplossing is overigens zeer makkelijk, als je van mening bent dat jouw persoonlijke overtuiging niet voldoende aan bod komt in het publieke bestel dan ben je vrij om een omroep te beginnen :fluiten:
Lumiere plaatst hier natuurlijk een stropop drogredenering van jewelste. Dat gezegd hebbende lijkt me een goede uiteenzetting over de platte aarde theorie vele malen interessanter dan de zoveelste klimaatgekkie die met een halfwassen verhaal komt schooien naar miljarden subsidies voor zijn non-oplossing. Maar ik kan me goed voorstellen hoe de staatsomroep met zijn linksige tunnelvisie en gedwongen winkelnering een ideaal instrument is voor dat soort fantasten.

Profiel  

Bericht nummer:#96  BerichtGeplaatst: di jan 02, 2018 11:06 pm 
lid

Baedeker heeft veel holle frasen nodig om niets te zeggen.
Met hetzelfde gemak zou hij een interessante verhandeling kunnen schrijven over zijn ideeën, met de nodige bronvermeldingen en voetnoten. Dan zullen we daar zeker op ingaan. Als het een goed stuk is (geworden) kan hij het waarschijnlijk zo aan één of ander rechts georiënteerd blad kwijt zodat zijn ideeën een breder publiek bereiken, etc.
Ik geloof dat ik al eens iemand geïnspireerd heb om een nieuwe (rechtse) omroep in het leven te roepen. Niets weerhoudt iemand of Baedeker ervan om hetzelfde te doen. Verder is het misschien ook wel mogelijk om bepaalde omroepen zover te krijgen dat ze zijn ideeën nader willen uitwerken om ze op het net te krijgen. Er zijn vele mogelijkheden. Ik zou zeggen begin maar alvast.
Het internet biedt daarnaast vele mogelijkheden, zoals het starten van een eigen website etc.

Profiel  

Bericht nummer:#97  BerichtGeplaatst: wo jan 03, 2018 12:41 am 
lid

baedeker schreef:
Lumiere plaatst hier natuurlijk een stropop drogredenering van jewelste. Dat gezegd hebbende lijkt me een goede uiteenzetting over de platte aarde theorie vele malen interessanter dan de zoveelste klimaatgekkie die met een halfwassen verhaal komt schooien naar miljarden subsidies voor zijn non-oplossing. Maar ik kan me goed voorstellen hoe de staatsomroep met zijn linksige tunnelvisie en gedwongen winkelnering een ideaal instrument is voor dat soort fantasten.

:hardlachen: Wahahaha de realiteit is nu een 'linksige tunnelvisie' :luidlachen: Het is heel simpel hoor baedeker het is simpelweg chemie. We weten de eigenschappen van CO2, we weten hoeveel we uitstoten, we weten hoeveel er in de atmosfeer zit en hoeveel dat toeneemt, we kunnen de andere factoren meten en we kunnen het geheel toetsen. Allemaal zeer grondig wetenschappelijk onderbouwbaar en kijk daarom krijgt jouw soort aangehangen onzin geen ruimte op serieuze televisie, wetenschap ontkennen is nu eenmaal dom dom dom :wink:

Profiel  

Bericht nummer:#98  BerichtGeplaatst: wo jan 03, 2018 2:50 am 
lid

baedeker schreef:
Lumiere schreef:

Laten we t.b.v. discussie eens meegaan met je beweringen dat de nederlandse publieke omroep een staatsomroep in de gebruikelijk negatieve zin van dat woord is, en dat binnen die nederlandse staatsomroep klimaatgekkies ieder klimaat-sceptisch geluid weren.

Dan nog zit er een opzichtig hiaat in je stellingname, n.l. de publiek zenders hebben slechts een kijkcijfer aandeel van ca. 30%....de overige 70% kijkt naar commerciele zenders, winstgerichte ondernemingen waarvan jij toch onmogelijk kunt beweren dat het staatsomroepen zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#99  BerichtGeplaatst: wo jan 03, 2018 10:11 am 
lid

Frankly schreef:
baedeker schreef:
Lumiere schreef:

Laten we t.b.v. discussie eens meegaan met je beweringen dat de nederlandse publieke omroep een staatsomroep in de gebruikelijk negatieve zin van dat woord is, en dat binnen die nederlandse staatsomroep klimaatgekkies ieder klimaat-sceptisch geluid weren.

Dan nog zit er een opzichtig hiaat in je stellingname, n.l. de publiek zenders hebben slechts een kijkcijfer aandeel van ca. 30%....de overige 70% kijkt naar commerciele zenders, winstgerichte ondernemingen waarvan jij toch onmogelijk kunt beweren dat het staatsomroepen zijn.

Hold your horses.

Ik heb niet zo direct de kijkcijfers bij de hand en heb ook geen behoefte om ze op te zoeken. Maar al zouden die cijfers kloppen in het totaalbeeld, dan nog gaat het om wie waarnaar kijkt en zich wel of niet en zo ja, in hoeverre laat beïnvloeden. Wat nog eens extra uitmaakt, als er zgn. opiniemakers kijken en luisteren, waar ook politici weer waarde aan hechten.

Profiel  

Bericht nummer:#100  BerichtGeplaatst: wo jan 03, 2018 1:43 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Baedeker heeft veel holle frasen nodig om niets te zeggen.
Met hetzelfde gemak zou hij een interessante verhandeling kunnen schrijven over zijn ideeën, met de nodige bronvermeldingen en voetnoten. Dan zullen we daar zeker op ingaan. Als het een goed stuk is (geworden) kan hij het waarschijnlijk zo aan één of ander rechts georiënteerd blad kwijt zodat zijn ideeën een breder publiek bereiken, etc.
Ik geloof dat ik al eens iemand geïnspireerd heb om een nieuwe (rechtse) omroep in het leven te roepen. Niets weerhoudt iemand of Baedeker ervan om hetzelfde te doen. Verder is het misschien ook wel mogelijk om bepaalde omroepen zover te krijgen dat ze zijn ideeën nader willen uitwerken om ze op het net te krijgen. Er zijn vele mogelijkheden. Ik zou zeggen begin maar alvast.
Het internet biedt daarnaast vele mogelijkheden, zoals het starten van een eigen website etc.
Heel mooi allemaal. :gaap:
Terug naar waar het om ging: kwaaisteniet beweerde dat de staatsomroep onafhankelijk en pluriform is. Inmiddels hebben we kunnen constateren dat dit qua opzet en qua uitwerking gewoon niet het geval is. Een staatsomroep die zijn eigen beeld oplegt aan de samenleving is schadelijk voor de democratie. Helaas werken bepaalde lieden graag mee aan deze maskerade omdat de staatsomroep in hun straatje praat. Zo ook al die proefballonnetjes die kwaaisteniet oplaat om het nu nog maar wéér eens een keer te proberen op een manier die al decennia faalt. De enige echte oplossing is natuurlijk de afbouw van de linksige pro-overheid moloch, maar het is kennelijk erg moeilijk afstand nemen van privileges.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 241 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]