Het is nu wo okt 17, 2018 6:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: do dec 28, 2017 10:00 am 
lid

Citaat:
Er moet een einde komen aan afvalplunderingen in Amsterdam. Dat vindt VVD-raadslid Rik Torn, die constateert dat er in de wijken dagelijks georganiseerde ’afvalbendes’ op zoek zijn naar metalen en andere verkoopbare spullen tussen het grofvuil.

Het raadslid, dat zich al langere tijd druk maakt over viezigheid in de stad, constateert dat dikwijls in groepsverband ’strak georganiseerde rooftochten en planmatige afvalplunderingen’ plaatsvinden. „In hun zoektocht naar bruikbare waren veroorzaken zij een ontzettende troep op straat. IJskasten worden uit elkaar getrokken, vuilniszakken worden opgereten en ook meubilair moet het ontgelden”, zegt Torn
:luidlachen: :luidlachen: :luidlachen: :luidlachen: :luidlachen:

De omgekeerde wereld: die troep op straat wordt niet veroorzaakt door plunderingen maar door achterlijk Amsterdams gemeentelijk beleid dat er voor zorgt dat bewoners hun afval niet behoeven te scheiden en alles zo op straat mogen dumpen. En nog iets: er wordt dus ook niet gerecycled. Wat raar hè dat er dan mensen zijn die nog kijken welke spullen waarde hebben en dat verpatsen. Ik heb jarenlang in Amsterdam gewerkt en mij viel ook op dat heel veel vuilniszakken open waren gepikt, niet door mensen maar door meeuwen en andere dieren waardoor heel veel afval van eten op straat lag. Zou die domme advocaat begrijpen dat hijzelf met die domme D66-wethouder Choho het probleem in stand houdt?

In mijn gemeente wordt met kliko bakken gewerkt en er is afvalscheiding. In mijn gemeente moet je grof afval en witgoed zelf afvoeren naar de afvalbrengplaats waar gevraagd kan worden naar je ID. Raad eens welke partij dit heeft ingevoerd en ook de boetes? Dus waarom dat in Amsterdam niet kan is mij een raadsel zeker nu rechts daar de macht heeft.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1478406 ... -aangepakt
http://www.tornlaw.com/medewerkers/rik-torn

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]