Het is nu ma mei 28, 2018 7:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
Bericht nummer:#101  BerichtGeplaatst: do maart 22, 2018 4:07 pm 
lid

Joyce schreef:
Lies schreef:
Lachen verzacht de ellende:

D66 pleit voor afschaffen gemeenteraadsverkiezingen na tegenvallende resultaten
https://speld.nl/2018/03/22/d66-pleit-v ... esultaten/

Het teleurstellende verloop van de raadsverkiezingen kan niet zonder gevolgen zijn, stelt minister van binnenlandse zaken Kajsa Ollongren. “Natuurlijk zijn we er nog steeds voor dat inwoners hun lokale vertegenwoordiger op democratische wijze samen kunnen stellen, maar de manier waarop het nu gaat leidt alleen maar tot teleurstelling. Dat kan echt beter.”

Als dit bericht klopt past het precies bij het D'66 van nu, vooral bij Ollongren die fout op
fout stapelt.
Verliezers kunnen niet tegen hun verlies, wat een afgang, gelukkig hoeft Van Mierlo dit
niet meer mee te maken.

De D kunnen ze er beter afhalen, want democratie is dit D'66 vreemd.

Ja, ze maken er helaas een potje van. Als wat rechter stemmende kiezer zou ik echter niet al te verheugd zijn met de (tijdelijke?) teloorgang van D66, want met GL raakt de hardwerkende belastingbetalende burger van de regen in de drup.

Profiel  

Bericht nummer:#102  BerichtGeplaatst: do maart 22, 2018 4:25 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Joyce schreef:
Lies schreef:

Het teleurstellende verloop van de raadsverkiezingen kan niet zonder gevolgen zijn, stelt minister van binnenlandse zaken Kajsa Ollongren. “Natuurlijk zijn we er nog steeds voor dat inwoners hun lokale vertegenwoordiger op democratische wijze samen kunnen stellen, maar de manier waarop het nu gaat leidt alleen maar tot teleurstelling. Dat kan echt beter.”

Als dit bericht klopt past het precies bij het D'66 van nu, vooral bij Ollongren die fout op
fout stapelt.
Verliezers kunnen niet tegen hun verlies, wat een afgang, gelukkig hoeft Van Mierlo dit
niet meer mee te maken.

Ja, ze maken er helaas een potje van. Als wat rechter stemmende kiezer zou ik echter niet al te verheugd zijn met de (tijdelijke?) teloorgang van D66, want met GL raakt de hardwerkende belastingbetalende burger van de regen in de drup.

Klopt, ik ben helemaal niet blij met de opmars van GL, het milieu moet aangepakt worden
maar niet op de manier zoals GL voorstaat, ook de grenzen mogen wat mij betreft niet
opengezet worden.
Maar misschien valt het allemaal nog mee en was de mond van Klaver groter dan zijn daden
zullen zijn. :wink:

Profiel  

Bericht nummer:#103  BerichtGeplaatst: do maart 22, 2018 5:28 pm 
lid

Joyce schreef:
Enzo501 schreef:
Joyce schreef:

fout stapelt.
niet meer mee te maken.

Klopt, ik ben helemaal niet blij met de opmars van GL, het milieu moet aangepakt worden
maar niet op de manier zoals GL voorstaat, ook de grenzen mogen wat mij betreft niet
opengezet worden.
Maar misschien valt het allemaal nog mee en was de mond van Klaver groter dan zijn daden

GL heeft nergens een absolute meerderheid. Ze zullen moeten samenwerken en dus deals moeten sluiten.

Profiel  

Bericht nummer:#104  BerichtGeplaatst: vr maart 23, 2018 1:10 am 
lid

Raya schreef:
Joyce schreef:
Enzo501 schreef:

opengezet worden.

GL heeft nergens een absolute meerderheid. Ze zullen moeten samenwerken en dus deals moeten sluiten.

De uitslag van de verkillingen was niet opzienbarend ,want het was zo al voorspeld
en ook verwacht voor de samenstelling van Rutte III.
In de Gemeenten zal het veel makkelijker worden om een college samen te stellen met Gr Links.
Zelfs Eerdmand in Rotterdam ziet dit wel zitten.

Profiel  

Bericht nummer:#105  BerichtGeplaatst: vr maart 23, 2018 7:22 pm 
lid

Rightnow schreef:
Lies schreef:
Leefbaar Rotterdam blijft grootste in de havenstad, Denk boekt 'forse' winst
https://www.volkskrant.nl/binnenland/le ... ~a4582917/

De Turkse gemeenschap kent ook hier veel kleine middenstanders. Ik denk dat de partij Denk aan deze groep de winst te danken heeft.

Vreemd dat Leefbaar Rotterdam zo sombert over vestiging van kleine middenstanders; ze hadden beter extra vestigingsruimte kunnen bieden voor winkels die een patroon doorbreken; de Turkse winkeliers voorzien kennelijk in een behoefte.

Maar daarvoor ontbeert Leefbaar Rotterdam (en misschien ook FvD?) een economisch liberalisme waarbij de overheid de goede omstandigheden helpt scheppen voor rechtvaardigheid in het economisch verkeer. Van de localen heb ik weinig begrepen en heb dus maar weer eens op een landelijke partij gestemd die in zijn verkiezingsprogramma nog het minste onzin uitkraamde. Want in onzin kan ik niet werken zoals Jan Schaefer zou hebben gezegd.
Het is juist die groep die de PvdA kwijt is geraakt. Wij hebben ook op een landelijke partij gestemd, omdat we niet zaten te wachten op nieuw leed in het Sicilië aan de Eems, veertien partijen die negentien zetels moeten verdelen.

Profiel  

Bericht nummer:#106  BerichtGeplaatst: za maart 24, 2018 12:39 am 
lid

Lies schreef:
Rightnow schreef:
Lies schreef:
Leefbaar Rotterdam blijft grootste in de havenstad, Denk boekt 'forse' winst
https://www.volkskrant.nl/binnenland/le ... ~a4582917/

De Turkse gemeenschap kent ook hier veel kleine middenstanders. Ik denk dat de partij Denk aan deze groep de winst te danken heeft.

Vreemd dat Leefbaar Rotterdam zo sombert over vestiging van kleine middenstanders; ze hadden beter extra vestigingsruimte kunnen bieden voor winkels die een patroon doorbreken; de Turkse winkeliers voorzien kennelijk in een behoefte.

Maar daarvoor ontbeert Leefbaar Rotterdam (en misschien ook FvD?) een economisch liberalisme waarbij de overheid de goede omstandigheden helpt scheppen voor rechtvaardigheid in het economisch verkeer. Van de localen heb ik weinig begrepen en heb dus maar weer eens op een landelijke partij gestemd die in zijn verkiezingsprogramma nog het minste onzin uitkraamde. Want in onzin kan ik niet werken zoals Jan Schaefer zou hebben gezegd.

Het is juist die groep die de PvdA kwijt is geraakt. Wij hebben ook op een landelijke partij gestemd, omdat we niet zaten te wachten op nieuw leed in het Sicilië aan de Eems, veertien partijen die negentien zetels moeten verdelen.

Die versplintering is zo ongeveer het slechtste dat ons kan overkomen. Zo valt geen consistent beleid te voeren.

Zeker met nog het 'Paard van Troje' erbij, dat zich verschuilt achter de naam Denk.

Erdogan F*ckers.... :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#107  BerichtGeplaatst: za maart 24, 2018 8:40 am 
lid

HvR schreef:
Lies schreef:
Rightnow schreef:

Die versplintering is zo ongeveer het slechtste dat ons kan overkomen. Zo valt geen consistent beleid te voeren.

Zeker met nog het 'Paard van Troje' erbij, dat zich verschuilt achter de naam Denk.

Het zal zonder meer moeilijke worden om megalomane prestigeprojecten waarvoor achterkamertjesovereenkomsten zijn gesloten met projectontwikkelaars, door te drukken. Het zal moeilijker worden om in achterkamertjes voldoende raadsleden 'om te kopen' om er een meerderheid voor te halen. Ik denk dat we ons met die ontwikkeling zeer gelukkig mogen prijzen.

Denk is een ander verhaal. Een wolf in schaapskleren. Maar dat zijn diverse christelijke partijen ook. Ik ben voor een verdergaande scheiding van kerk en staat. Ik vind dat er criteria opgesteld moeten worden, waar zowel raadsbesluiten als besluiten in de Kamers aan moeten voldoen. Kortweg, dat wetten en verordeningen een eerlijk doel moeten dienen en geen onnodige en onrechtvaardig slachtoffers mogen maken onder de bevolking, en last but not least, geen religie of ideologie of delen daaruit, mag worden opgelegd aan wie dan ook. De toetsing zou verplicht moeten zijn, en ook achteraf mogelijk door de rechter.

Profiel  

Bericht nummer:#108  BerichtGeplaatst: za maart 24, 2018 8:49 am 
lid

HvR schreef:
Lies schreef:
Rightnow schreef:

Ze zijn weerbaar geworden, ingeburgerd kan je het ook noemen. Ze bijten van zich af, zoals op dit moment ook de verhouding is tussen stad en ommeland. Het overdreven vooruit van de stad, tegenover het conservatieve van de rest......of de stijl van de PvdA van vroeger. Ik zie geen verschil in gedrag tussen kleine Turkse en Nederlandse zelfstandigen/ondernemingen, ze worstelen allemaal met hetzelfde.......hoe hou ik het hoofd boven water. Ik denk altijd we hebben in de Nederlandse samenleving meer met elkaar gemeen dan we willen toegeven.

Zelfs de opvoeding HvR. Geen verschil met die van mij, geen kassen, maar een bejaardentehuis :)

Toen ik in de tweede klas van de middelbare school zat, kwam ik eens thuis met een heel slecht rapport. Toen mijn vader dat zag, pakte hij mij bij mijn oor en zei: ‘Tunahan, als je nog eenmaal met zo’n rapport thuis komt, dan ga je naar het westen om er in de kassen te werken. Als je je best doet, dan kun je naar Rotterdam voor een kantoorbaan.’ Ik ben me toen van kleins af aan bewust geweest van deze woorden, en ik ben toen ook meer mijn best gaan doen op school. De ambitie werd dan ook een kantoorbaan in het oosten.

https://www.bewegingdenk.nl/over-denk/tunahan-kuzu

Profiel  

Bericht nummer:#109  BerichtGeplaatst: za maart 24, 2018 9:23 am 
lid

Enzo501 schreef:
Joyce schreef:
Lies schreef:

fout stapelt.
niet meer mee te maken.

Serieus? Dus enkel VVD en CDA verlagen de belastingen van de burger? Bewijs dat maar. Mooi voorbeeld is de BPM die volgens Wiebes zou worden afgeschaft. Wie goed kijkt ziet dat die hoger is dan vorig jaar. Hetzelfde zie je met de OZB, wordt ook steeds hoger ongeacht of je huis nu in waarde stijgt of daalt,
Dan is er nog iets geks met de overheidsuitgaven en het gemeentefonds, die zijn aan elkaar gekoppeld. Als de overheid extra geld binnenkrijgt in de vorm van boetes of schikkingen gaan de uitkeringen uit het gemeentefonds............omlaag. Kortom, wij betalen als burger dus mee aan de schikkingen of boetes.
Het is sowieso al krom dat naarmate de mensen bij bedrijven werken die groot zijn, ernstige mistanden altijd worden geschikt want dat spaart de overheid letterlijk geld uit. Feitelijk is dus hiermee de justiële tweedeling wel bezig. Rabo kreeg een forse schikking destijds maar de top is niet opgesloten.
Nu wordt mij ook iets duidelijk over het handhavingsbeleid van o.m. ook de gemeenten. Zij moeten handhaven maar het geld gaat niet naar hen toe maar naar het CJIB ! Wat een wonder dat er steeds minder gemeenten trek heb in handhaven. Dat leidt er toe dat gemeenten belastingen uitvaardigen die ze wel mogen houden. En volgens mij is zo het cirkeltje rond.

http://www.rijksbegroting.nl/2015/voorb ... 383_9.html

Profiel  

Bericht nummer:#110  BerichtGeplaatst: za maart 24, 2018 9:48 am 
lid

Groenlinks heeft veel geld nodig voor het verwezenlijken van haar plannen. Daarvoor zullen lasten worden verhoogd. In Amsterdam zullen de parkeertarieven fors omhoog gaan, is nu al bekend.

Op zich leuk om autoverkeer terug te dringen, maar worden alternatieven ook gestimuleerd? Wordt het openbaar vervoer in Amsterdam goedkoper? Komen er (elektrische) tuktuks die de aankopen in de binnenstad bij je komen bezorgen?

Groenlinks wil alles wat zij voor jou slecht vind, fors duurder maken. Een iets andere insteek dan bijvoorbeeld de VVD en D66. De VVD en D66 willen alles voor jou zo duur maken, dat er geen geld bij hoeft, en zelfs geld overblijft, om voor het eigen clubje de belastingen te kunnen verlagen. Maar het resultaat is nagenoeg hetzelfde: het leven wordt voor de gewone burger onbetaalbaar! Groenlinks en de VVD en D66 ontlopen elkaar daar niet in.

Profiel  

Bericht nummer:#111  BerichtGeplaatst: za maart 24, 2018 11:32 am 
lid

Raya schreef:
Groenlinks heeft veel geld nodig voor het verwezenlijken van haar plannen. Daarvoor zullen lasten worden verhoogd. In Amsterdam zullen de parkeertarieven fors omhoog gaan, is nu al bekend.

Op zich leuk om autoverkeer terug te dringen, maar worden alternatieven ook gestimuleerd? Wordt het openbaar vervoer in Amsterdam goedkoper? Komen er (elektrische) tuktuks die de aankopen in de binnenstad bij je komen bezorgen?

Groenlinks wil alles wat zij voor jou slecht vind, fors duurder maken. Een iets andere insteek dan bijvoorbeeld de VVD en D66. De VVD en D66 willen alles voor jou zo duur maken, dat er geen geld bij hoeft, en zelfs geld overblijft, om voor het eigen clubje de belastingen te kunnen verlagen. Maar het resultaat is nagenoeg hetzelfde: het leven wordt voor de gewone burger onbetaalbaar! Groenlinks en de VVD en D66 ontlopen elkaar daar niet in.
Het merkwaardigste is dat ondernemingen gewoon uit de stad worden verdreven. En hoe moet met de kleine winkelier in de stad?

Het verkiezingsprogramma van Groen-Links - in de link die ik geef is een link die alle punten weergeeft waar GL iets mee wil doen -vertoont inderdaad torenhoge ambities maar waarmee het betaald moet worden staat er niet in. Ik acht het niet onmogelijk dat GL niet deelneemt in de coalitie of dat de coalitie met GL heel snel valt.

https://fd.nl/ondernemen/1233200/de-dol ... -ons-dwars

Profiel  

Bericht nummer:#112  BerichtGeplaatst: za maart 24, 2018 12:26 pm 
lid

Betaalmuurtje, maar ik weet, of ken, het handelen van Groenlinks. Daar heb ik al vaker mee met ze overhoop gelegen, en zo ook nu weer op o.a. Twitter. Ze willen ook stedelijk de lasten fors verhogen van wat zij fout gedrag vinden, en dan middels inkomenspolitiek de lasten voor de lage inkomens verlagen. Maar dat laatste moeten ze dan wel landelijk voor elkaar krijgen, en dat zal ze niet lukken. Maar dat zal hen dan weer niet weerhouden in het uitvoeren van de plannen voor de gemeente. Daarbij verwijt ik hen dat ze niet kunnen of willen rekenen. Zij doen alsof op 10 punten de lasten met € 100 verhogen (totaal € 1000), in totaal een verhoging is van € 10 wat iedereen makkelijk kan worden opgebracht.

Nee, ik denk niet dat we zo blij met ze moeten zijn. Veelal te jong voor echte ervaring in het leven, en/of te blindstarend op idealen zonder met de consequenties rekening te willen houden.

Profiel  

Bericht nummer:#113  BerichtGeplaatst: za maart 24, 2018 2:42 pm 
lid

Het doet me werkelijk pijn het te moeten zeggen, maar P.G. en Lumiere hebben hier natuurlijk gelijk.
Verschillend beleid in verschillende gemeenten levert geen rechtsongelijkheid op. Als de zorg in de ene gemeente minder goed geregeld is dan in de andere gemeente, dan zal er wellicht meer geld naar veiligheid of infrastructuur gaan. Of waar ze dan ook geld voor uit willen of moeten trekken. Uiteindelijk is het aan de lokale politici om te bepalen waar de prioriteiten liggen.

Dylan Thomas.
Laat zien
Do not go gentle into that good night,
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.

Though wise men at their end know dark is right,
Because their words had forked no lightning they
Do not go gentle into that good night.

Good men, the last wave by, crying how bright
Their frail deeds might have danced in a green bay,

Wild men who caught and sang the sun in flight,
And learn, too late, they grieved it on its way,

Grave men, near death, who see with blinding sight
Blind eyes could blaze like meteors and be gay,

And you, my father, there on the sad height,
Curse, bless, me now with your fierce tears, I pray.

Profiel  

Bericht nummer:#114  BerichtGeplaatst: za maart 24, 2018 3:29 pm 
lid

Agamemnon schreef:
Het doet me werkelijk pijn het te moeten zeggen, maar P.G. en Lumiere hebben hier natuurlijk gelijk.
Verschillend beleid in verschillende gemeenten levert geen rechtsongelijkheid op. Als de zorg in de ene gemeente minder goed geregeld is dan in de andere gemeente, dan zal er wellicht meer geld naar veiligheid of infrastructuur gaan. Of waar ze dan ook geld voor uit willen of moeten trekken. Uiteindelijk is het aan de lokale politici om te bepalen waar de prioriteiten liggen.

Het hanteren van prioriteiten mag natuurlijk nooit leiden tot rechtsongelijkheid. Mensen die een rolstoel nodig hebben hebben een rolstoel nodig, of ze nu in de ene of de andere gemeente wonen. Lang niet alle taken zijn geschikt om over de schutting van de gemeente te flikkeren. We laten gemeenten ook niet zelf bepalen wie en vanaf welke leeftijd mensen kiesrecht krijgen.

Profiel  

Bericht nummer:#115  BerichtGeplaatst: za maart 24, 2018 3:56 pm 
lid

Raya schreef:
Agamemnon schreef:

Het hanteren van prioriteiten mag natuurlijk nooit leiden tot rechtsongelijkheid. Mensen die een rolstoel nodig hebben hebben een rolstoel nodig, of ze nu in de ene of de andere gemeente wonen. Lang niet alle taken zijn geschikt om over de schutting van de gemeente te flikkeren. We laten gemeenten ook niet zelf bepalen wie en vanaf welke leeftijd mensen kiesrecht krijgen.

In Den Haag kunnen ze niet bekijken wie er wel en wie er niet een rolstoel kan betalen.
Juist de gemeente is daar de meest geschikte bestuurde/financier voor.

Profiel  

Bericht nummer:#116  BerichtGeplaatst: za maart 24, 2018 4:16 pm 
lid

Hume schreef:
Raya schreef:
Agamemnon schreef:

In Den Haag kunnen ze niet bekijken wie er wel en wie er niet een rolstoel kan betalen.
Juist de gemeente is daar de meest geschikte bestuurde/financier voor.

Je kunt in Den Haag wel de criteria opstellen en de gemeente bij de mensen thuis laten kijken of mensen aan de criteria voldoen.

Overigens hadden we vroeger gewoon vanuit Den Haag over het land verspreid indicatiekantoren, waar mensen zaten om clienten/patienten op te zoeken en aan de hand van de landelijke richtlijnen te beoordelen. En dat werkte ook voortreffelijk. Dit nu door de gemeente laten doen, biedt geen enkele meerwaarde. Het veronderstelt dat de gemeente haar inwoners zou kennen, maar dat is natuurlijk niet zo. De ambtenaren gaan echt niet op de koffie bij de inwoners om ze te leren kennen zodat ze mensen kennen nog voordat er iets met ze aan de hand is en zo aanvragen beter zouden kunnen beoordelen. Het was gewoon een bezuinigingsactie van de landelijke overheid. Flikker het over de schutting van de gemeente met minder geld dan echt nodig is, en laat de gemeente houden wat ze overhouden, dan worden ze vanzelf strenger. Zo kan het dat er geld voor WMO naar gemeenten gaat, terwijl die gemeenten in het geheel geen WMO-voorzieningen bieden. De gemeente steekt het WMO-geld dan wel lekker in eigen zak en de mensen die een rolstoel nodig hebben kunnen barsten.

Profiel  

Bericht nummer:#117  BerichtGeplaatst: zo maart 25, 2018 7:50 pm 
lid

Hoe was die leus van D66 ook weer.......'en nu vooruit'?

Turkse D66-kandidaten kapen raadszetels weg
https://www.ad.nl/dordrecht/turkse-d66- ... ~a92cbdd8/

D66 is overdonderd, nu onverwacht zeer laaggeplaatste kandidaten met een Turkse achtergrond een plek in de gemeenteraad veroverden met voorkeurstemmen. De nummer 2 en 3 verliezen hun stoel aan de nummer 9 en 30, Osman Bosuguy en Ahmet Polat.

(...)
„Continu campaignen is mijn drijfveer geweest. Ik dacht bij mezelf ‘gewoon gas geven’’’, zegt Osman Bosuguy, die op de negende plek stond van de kandidatenlijst en toch met een zetel de raad in schiet voor D66 door de massa voorkeursstemmen.

Gewoon gas geven en geen afstand doen van de stoel, gelijk hebben ze.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]