Het is nu ma jul 23, 2018 7:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#61  BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 12:08 pm 
lid

Lies schreef:
Raya schreef:
Hume schreef:

Waarschijnlijk heb je het artikel van de link niet gelezen.

Betaalmuurtje. Dus reageerde ik maar op de tekst van de post zelf.

(Misschien handig voor ons allemaal: als je weet dat het een betaalmuur betreft, voor mijzelf incluis, een korte samenvatting, al zijn het maar steekwoorden)
Probeer dit artikel in De Groene over hetzelfde onderwerp eens Raya. Het is uitgebreider dan het artikel in de NRC, waar je volgens mij niet voor hoeft te betalen.

De grote ruk (Essay Van nieuw links naar nieuw rechts)
https://www.groene.nl/artikel/de-grote-ruk

De conservatieve reactie op de progressieve erfenis van de jaren zestig liet in Nederland langer op zich wachten dan in Amerika en Groot-Brittannië. Frits Bolkestein en Pim Fortuyn doorbraken de surplace, hun opvolgers sprintten naar het rechts-populisme dat we nu beleven.

Als je bovenstaand artikel hebt gelezen, krijg je bij onderstaand artikel spontaan er wat rimpels bij. Met uitzondering van D66, zegt Merijn Oudenampsen. Wilders is te laf om in Amsterdam mee te doen, zegt D66-leider Alexander Pechtold.

https://www.parool.nl/amsterdam/pechtol ... ~a4560888/

Wat armoedig!!

Die 'rechtse' tegenbeweging krijgt vooral zijn kans door de Kiezers voor de gek te houden.

De grote problemen zijn de al dan niet reëel ervaren problemen met immigranten. En dat heeft weinig met links/rechts te maken.
Waar zogenoemd links van mening is dat de wereld voor iedereen is, en immigranten dus ook hier hun plek (horen te) hebben, is zogenoemd rechts voortdurend bezig met binnenhalen van immigranten als goedkope werknemers voor nu of straks, waarbij alle lasten bij de echt gewone burgers worden gelegd. Waarbij die binnengehaalde migranten ook nog eens consumenten zijn.
De noodzakelijke uitkeringen worden niet opgebracht door de multinationals en ook niet door elite, die zich het ontwijken van belasting maar al te goed kunnen veroorloven. Alleen op momenten dat de weerstand gevoeld wordt, zo tegen verkiezingen, willen de zogenoemde rechtse partijen nog wel eens een rem op immigratie zetten. Maar dan ook slechts tijdelijk.

Het rechts populisme speelt bij de gewone Nederlanders in op hun onderbuik, door zich te keren tegen immigranten en de EU (wat veel gewone 'rechtse' partijen dus ook doen tegen verkiezingen aan). In stemgedrag blijkt toch vaak anders, of het nu gaat over immigratie of over de EU.

Nederland heeft een particratie, waar Wilders en Thierry net zo goed deel van uitmaken. Thierry met zijn FvD is net zo elitair als de elite welke hij zegt te bestrijden. De meeste partijen gaan voor het grote geld, niet voor de echt gewone burgers, maar voor de beperkte groep. Vandaag werd bekend gemaakt dat in 2017 het vermogen in de wereld met 9000 miljard dollar is gegroeid, waarvan 82% bij de 1% rijksten terecht is gekomen. De armste helft heeft helemaal geen cent gezien. Ook in Nederland is het zeer ongelijk verdeeld, de gewone burgers tellen niet mee.

Het zogenoemde links/rechts loopt inmiddels zo door de verschillende partijen heen, dat je partijen niet meer zo in kunt delen. En vooral in gemeenten kun je dat goed zien. Helaas staan veel landelijke kopstukken alweer klaar om de gemeenteraadsverkiezingen te kapen. In mijn ogen een politieke doodzonde. Gemeenteraadsverkiezingen zouden moeten gaan over lokale problemen en de oplossingen daarvoor.

Nederland (en burgers in andere landen) zijn bewust verdeeld in groepen die om de beurt werden gepakt en zo elkaar niet meer durfden te steunen als een andere groep werd gepakt, uit angst zelf ook weer aan de beurt te komen. De wereld -en ook Nederland- is ten prooi gevallen aan graaiers, of die hun oorsprong nu 'links' of 'rechts' hebben liggen. We worden gewoon aangestuurd/bestuurd door een asociale bende.

Profiel  

Bericht nummer:#62  BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 12:19 pm 
lid

Waar is je glazen bol, vroeg iemand in 2006 (Stand.nl) aan mij toen ik sprak over een economische crisis. Werkend op een assurantie- & financieringskantoor heb ik het gevoel dat we er nooit zijn uitgekomen, en dat de volgende staat te trappelen. Dat is het probleem waar in verkiezingstijd niet over wordt gesproken. Verkiezingen: geef het volk 'brood en spelen' en ze zijn rustig.

Profiel  

Bericht nummer:#63  BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 1:41 pm 
lid

Lies schreef:
Waar is je glazen bol, vroeg iemand in 2006 (Stand.nl) aan mij toen ik sprak over een economische crisis. Werkend op een assurantie- & financieringskantoor heb ik het gevoel dat we er nooit zijn uitgekomen, en dat de volgende staat te trappelen. Dat is het probleem waar in verkiezingstijd niet over wordt gesproken. Verkiezingen: geef het volk 'brood en spelen' en ze zijn rustig.

Yep! Speel in op de angsten en schotel ze mooie oplossingen en andere zaken voor. 'Wij lossen de problemen voor u op, u hoeft zelf niets te doen, ga rustig zitten'. 'Zodat wij u kunnen scheren!', denken veel politici er dan achter aan. Als -al dan niet voorspelde- rampen zich voordoen, ligt het altijd aan de ander. Als het niet de vorige regering was van ander bloed, dan ligt het wel aan de rest van de wereld. Alleen als het wat beter gaat, -al dan niet gelogen- ligt het aan de heersende politici.

Dat het opnieuw mis zal gaan, staat als een Euromast boven water. Het wordt zoveel mogelijk gerekt, maar de klap zal komen. Nu, volgend jaar of over twee jaar, of misschien nog iets later. Als je social media volgt, weet je dat het borrelt en steeds meer begint te borrelen. Kijk niet weg, omdat je de ander (te) 'rechts' of (te) 'links' vind. Neem angsten en problemen serieus, ze worden zo ervaren. Ook al zijn ze verzonnen, overdreven, of onderschat, het geeft aan wat er speelt en hoe groepen zich bezig zijn te ontwikkelen.

Profiel  

Bericht nummer:#64  BerichtGeplaatst: do feb 22, 2018 9:35 am 
lid

Het is moeilijk om nog een partij te kiezen voor de gemeenten.
De meeste gemeenten hebben 20 jaar zitten slapen als het om de woningbouw gaat.
Partijen reageren op de waan van de dag en niet met de statistiek in handen.
Dus een goede partij bestaat er niet.

Profiel  

Bericht nummer:#65  BerichtGeplaatst: za maart 10, 2018 3:55 pm 
lid

De Hond heeft gepeild in Rotterdam
De leefbaren gaat naar 10 zetels en de PVV krijgt er 3
De PvdA 5 en GR links 5, SP 6 , CDA 4 en D66 4 de VVD 3
Denk 3 ,Ouderen en Dieren 1 zetel.
en enkele kleine partijen 1 zetel

Profiel  

Bericht nummer:#66  BerichtGeplaatst: za maart 10, 2018 4:24 pm 
lid

Hume schreef:

Aanvulling /correctie:
Denk 2
Ouderen 1
Dieren 1
NIDA 1
SGP/CHU 1

Profiel  

Bericht nummer:#67  BerichtGeplaatst: za maart 10, 2018 4:30 pm 
lid

Hume schreef:
Hume schreef:

Aanvulling /correctie:
Denk 2
Ouderen 1
Dieren 1
NIDA 1
SGP/CHU 1

Met zo’n versplintering wordt het nooit wat....

Profiel  

Bericht nummer:#68  BerichtGeplaatst: za maart 10, 2018 4:33 pm 
lid

HvR schreef:
Hume schreef:
Hume schreef:

Aanvulling /correctie:
Denk 2
Ouderen 1
Dieren 1
NIDA 1
SGP/CHU 1

Iedere gemeente heeft een versplintering.
Met deze zetels kunnen ze best een meerderheid vormen.

Profiel  

Bericht nummer:#69  BerichtGeplaatst: za maart 10, 2018 6:11 pm 
lid

HvR schreef:
Hume schreef:
Hume schreef:

Aanvulling /correctie:
Denk 2
Ouderen 1
Dieren 1
NIDA 1
SGP/CHU 1

Ik zie die versplintering niet als een probleem, soms zullen ze gewoon zaken met links moeten doen. Een handig B&W moet dat kunnen.

Profiel  

Bericht nummer:#70  BerichtGeplaatst: za maart 10, 2018 6:44 pm 
lid

Als iedereen doet waar ie voor gekozen is, het volk vertegenwoordigen zonder de niet eigen-kiezers te benadelen, komen ze er heus wel uit.

Profiel  

Bericht nummer:#71  BerichtGeplaatst: za maart 10, 2018 7:32 pm 
lid

Raya schreef:
Als iedereen doet waar ie voor gekozen is, het volk vertegenwoordigen zonder de niet eigen-kiezers te benadelen, komen ze er heus wel uit.

Je denkt dat de SP dat wel zal regelen?

Profiel  

Bericht nummer:#72  BerichtGeplaatst: za maart 10, 2018 7:40 pm 
lid

Hume schreef:
Raya schreef:

Heb ik het over de SP, dan?

Profiel  

Bericht nummer:#73  BerichtGeplaatst: za maart 10, 2018 7:42 pm 
lid

Raya schreef:
Hume schreef:
Raya schreef:

Dat ligt wel voor de hand.
Misschien heb je voor Rotterdam een ander college op het oog.

Profiel  

Bericht nummer:#74  BerichtGeplaatst: za maart 10, 2018 8:02 pm 
lid

Hume schreef:
Raya schreef:
Hume schreef:

Dat ligt wel voor de hand.
Misschien heb je voor Rotterdam een ander college op het oog.

Voor de hand voor jou, vanuit jouw eigen gedachten. Ik zie nergens SP staan, behalve in jouw reactie.

Volgens mij ging het over versplintering en daardoor moeilijk tot een coalitie kunnen komen. Dat bestreed ik dus, mits volksvertegenwoordiger doen waarvoor ze gekozen zijn. That's all!

Profiel  

Bericht nummer:#75  BerichtGeplaatst: zo maart 11, 2018 2:36 pm 
lid

Lies schreef:
Je slaat de spijker loodrecht op zijn kop. :flowers2:

Alle rotzooi en verliezen worden met boekhoudtrucs onder het tapijt geschoven, maar het blijft waarneembaar.De groei van schulden stijgt harder dan de lonen. Daar kun je een conclusie uittrekken.

Profiel  

Bericht nummer:#76  BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2018 11:20 am 
lid

Goed om te weten, Putin zit al te likkebaarden hoe de uitslag zeer eenvoudig gemanipuleerd kan worden. Gewoon met de hand blijven tellen, vrijwilligers voor meer dagen de tijd geven om te tellen

https://www.youtube.com/watch?v=HkZ1lW- ... _leIfayDzQ

Profiel  

Bericht nummer:#77  BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2018 11:59 am 
lid

Biertje schreef:
Goed om te weten, Putin zit al te likkebaarden hoe de uitslag zeer eenvoudig gemanipuleerd kan worden. Gewoon met de hand blijven tellen, vrijwilligers voor meer dagen de tijd geven om te tellen

En ik heb in mijn omgeving ook al verschillende oudere, ervaren krachten gehoord, dat ze dit jaar niet welkom zijn als medewerker van het stembureau of om te tellen.

Profiel  

Bericht nummer:#78  BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2018 12:35 pm 
lid

Biertje schreef:
HvR schreef:
Hume schreef:

Aanvulling /correctie:
Denk 2
Ouderen 1
Dieren 1
NIDA 1
SGP/CHU 1

Ik zie die versplintering niet als een probleem, soms zullen ze gewoon zaken met links moeten doen. Een handig B&W moet dat kunnen.

En in Rotterdam zijn ze erg handig.
Het echt een stad van aanpakken.

Profiel  

Bericht nummer:#79  BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2018 12:36 pm 
lid

Raya schreef:
Biertje schreef:

En ik heb in mijn omgeving ook al verschillende oudere, ervaren krachten gehoord, dat ze dit jaar niet welkom zijn als medewerker van het stembureau of om te tellen.

Zijn ze dementerend?

Profiel  

Bericht nummer:#80  BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2018 1:03 pm 
lid

Hume schreef:
Raya schreef:
Biertje schreef:

Zijn ze dementerend?

Dementie komt onder jonge en oude mensen voor. Maar nee dezen zijn niet demend en zo oud zijn deze nou ook nog weer niet. Nog lang niet de pensioengerechtigdeleeftijd behaald. De vraag waarom deze ervaren krachten bij deze toch redelijk moeilijke en arbeidsintensieve stemgangen niet nodig zijn, is en blijft een vraag.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]