Lies schreef:
Zo slecht is de luchtkwaliteit in Nederland niet, en er wordt gewerkt aan een nog betere kwaliteit. Moet je als beweging kiezen voor de gang naar de rechter omdat je perse gelijk moet krijgen door het acuut lamleggen van steden? Gisteren zagen wij een reportage op een Duitse zender, waarin meer mensen door de hoge energiekosten meer en meer overstappen op een houtkachel. Ook fijnstof, en staat gelijk aan het verkeer. Holzofen-Gate noemen ze het bij de buren.
Kijk eens hoeveel arseen er vrijkomt als de tuinhekjes er in worden verstookt - terwijl de milieubeweging wegkeek.
En de "wetenschap" van de RIVM? Waarop is het eigenlijk gebaseerd, zo vroeg ik mij vanmiddag af: Zoekend naar de term “HEIMTSA” want het is dit project waarop het RIVM zijn risico-inschatting lijkt te baseren, kom ik een interesante quote tegen:
Citaat:
Integrated environmental health impact assessment is defined as a means of assessing health-related problems deriving from the environment, and health-related impacts of policies and other interventions that affect the environment, in ways that take account of the complexities, interdependencies and uncertainties of the real world. As such, it depends heavily on how issues are selected and framed, and implies the involvement of stakeholders both in issue-framing and design of the assessment, and to help interpret and evaluate the results. It is also a comparative process, which involves evaluating and comparing different scenarios. It consequently requires the ability to model the way in which the influences of exogenous factors, such as policies or other interventions, feed through the environment to affect health. Major challenges thus arise.
https://ehjournal.biomedcentral.com/art ... -069X-7-61Ja, het hangt zwaar af van hoe de issues worden geframed… hoe denk je dat deze zinnen (die echt daarvoor niet zijn geschreven) overkomen op politieke dieren zoals mijzelf?