Het is nu za okt 20, 2018 12:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: do jan 04, 2018 10:58 pm 
lid

Advocaten van de Amerikaanse president Trump willen voorkomen dat het boek Fire and Fury: Inside the Trump White House (Vuur en razernij; in het Witte Huis van Trump) van de Amerikaanse journalist Michael Wolff wordt uitgebracht.
Het moet niet gekker worden in Amerika. Het is te idioot voor woorden om een kritisch boek te willen verbiezen. Dat hoort eenvoudig niet in een democratische rechtsstaat, waar de vrije informatie en meningsvorming een belangrijk element van zijn.
De auteur heeft voor zijn werk met talrijke medewerkers van Trump en van het Witte Huis gesproken, die kennelijk geen blad voor de mond nemen. Wolff sprak ook met Trump zelf en werd niet gewantrouwd of gehinderd, terwijl hij anderhalf jaar lang in Trumps kringen rondhing.
Er waren ook al enigszins intimiderende zaken aan de gang omdat er vanuit Trump's regering gegevens werden opgevraagd over bezoekers van kritische websides. Het lijkt een beetje op een soort dictatoriaal regime in wording.
Ik vertrouw er op dat hierop in de democratische organen van het land gereageerd zal worden zodat dergelijke praktijken achterwege blijven.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: vr jan 05, 2018 6:42 am 
lid

Hij maakt dezelfde stomme fout als Lubbers die een boek van Pieter Lakeman wou verbieden. lakeman heeft zich rot gelachen.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: vr jan 05, 2018 8:40 am 
lid

Een boek verbieden wordt moeilijk, maar zeer goede advocaten zijn soms oppermachtig in de VS.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: vr jan 05, 2018 11:20 am 
lid

Biertje schreef:
Hij maakt dezelfde stomme fout als Lubbers die een boek van Pieter Lakeman wou verbieden. lakeman heeft zich rot gelachen.

Een boek zal nooit zo goed verkopen als degene waar het over gaat, en die ook nog eens een zeer belangrijke positie in een land inneemt, er zoveel ophef over maakt en het wil verbieden. Dan is er immers kennelijk wat te verbergen. De nieuwsgierigheid wordt extra aangewakkerd. Dom dom, dom.
Zonder dat boek weten we zelf ook wel hoe het in het Witte Huis toegaat, daar is dat boek niet voor nodig. Het enige interessante aan zo'n boek is dat de betrokkenen het hierin zelf bevestigen.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: vr jan 05, 2018 11:40 am 
lid

Het zal mij benieuwen of Steve Bannon inderdaad beaamt dat de interviews met hem goed zijn weergegeven in dat boek. Anders dan Trump beweert, heeft Bannon zeer veel voor de campagne van Trump gedaan, en Bannon wordt misschien wel Trump's grootste tegenstander omdat hij ook kan gaan aangeven waar de familie Trump de mist in gaat.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: vr jan 05, 2018 11:52 am 
lid

Mike Allen schrijft in Axios dat Michael Wolff, auteur van Fire and Fury: Inside the Trump White House, "tientallen uren" van opnames heeft om de controversiële quotes te bevestigen die worden toegeschreven aan senior White House-personeel in het nieuwe boek - inclusief met de voormalige Witte Huis hoofdstrateeg en Breitbart’s executive director Stephen K. Bannon.

"Michael Wolff heeft tapes om claims in zijn geruchtmakende boek te ondersteunen - tientallen uren tape," rapporteert Allen. 'Onder de bronnen die hij heeft opgenomen, heb ik gehoord, zijn Steve Bannon en voormalig chef-stafmedewerker van het Witte Huis, Katie Walsh.'

Kort nadat het Axios-rapport donderdagochtend naar buiten kwam, kondigde Sarah Huckabee Sanders, persvoorzitter van het Witte Huis, een verbod aan op persoonlijke mobiele telefoons in het Witte Huis aan - 'voor zowel gasten als personeel'.

Wolff schreef in The Hollywood Reporter dat hij als een "vlieg op de muur" gedurende 18 maanden het materiaal voor zijn boek verzamelde. Allen zegt dat het Witte Huis toegeeft dat Wolff minder dan 20 keer toegang heeft gekregen tot het gebouw sinds de inauguratie van Trump.

bron: http://www.breitbart.com/big-journalism ... ecordings/

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: vr jan 05, 2018 12:46 pm 
lid

Is dit stukje van Breitbart een juiste weergave van de werkelijkheid?

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: vr jan 05, 2018 2:52 pm 
lid

Dat is het mooie van ons forum, dat we ons kunnen voorbereiden dat in hetzelfde draadje straks iemand kan komen melden dat er nog iets anders aan de hand is, of dat er iets niet juist schijnt te zijn. De feiten zullen zeker tellen voor Amerikaanse burgers om straks hun keuzen te bepalen.

De politieke partijen kunnen daarop vooruit lopen door de voors en tegens van een economisch nationalisme zelf te overwegen. Trump wordt dan bedankt voor goede diensten maar een herverkiezing is niet automatisch verzekerd... de benadering van Bannon, dat is een beter thema voor inhoudelijke overwegingen dan de tweets van Trump. Dat Trump en Bannon niet geheel en al overeenkomen maar elkaar soms tegenspreken dat is nu heel normaal, nu Bannon niet langer op de achtergrond vertrouwelijk adviseert.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: vr jan 05, 2018 9:55 pm 
lid

Napoleon schreef:
Een boek verbieden wordt moeilijk, maar zeer goede advocaten zijn soms oppermachtig in de VS.

Het boek is uitverkocht.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: vr jan 05, 2018 10:30 pm 
lid

Napoleon schreef:
Is dit stukje van Breitbart een juiste weergave van de werkelijkheid?

Maakt niet uit. De hel is losgebroken en iedereen die het aangaat slaat wild om zich heen, niet in het minst Trump zelf maar dat is op zich geen verrassing meer.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: vr jan 05, 2018 10:38 pm 
lid

Napoleon schreef:
Ik heb begrepen dat in het boek meer wordt beschreven dat Trump zich kinderachtig gedraagt en met iedereen ruzie maakt omdat hij compromissen haat. Klopt ala een zwerende vinger maar dat lijkt mij geen geheim. Daarnaast is het boek al uitverkocht. Wat de advocaten hoogstens kunnen bereiken dat in een volgende druk passages worden geschrapt (bij Lakeman was dat het geval?

Trump zou naar deze wereldberoemde western met veel humor moeten kijken want daar wordt een wijs spreekwoord verteld. (op 1:15:27)

https://www.youtube.com/watch?v=aIdGoAn7Fbs

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: za jan 06, 2018 1:03 am 
lid

Biertje schreef:
Napoleon schreef:
Ik heb begrepen dat in het boek meer wordt beschreven dat Trump zich kinderachtig gedraagt en met iedereen ruzie maakt omdat hij compromissen haat. Klopt ala een zwerende vinger maar dat lijkt mij geen geheim. Daarnaast is het boek al uitverkocht. Wat de advocaten hoogstens kunnen bereiken dat in een volgende druk passages worden geschrapt (bij Lakeman was dat het geval?

Trump zou naar deze wereldberoemde western met veel humor moeten kijken want daar wordt een wijs spreekwoord verteld. (op 1:15:27)

https://www.youtube.com/watch?v=aIdGoAn7Fbs

Trump en humor/zelfspot is een contradictio in terminis

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: za jan 06, 2018 5:35 pm 
lid

Citaat:
Donald Trump reageert op boek: Ik ben een uiterst stabiel genie
:luidlachen: :luidlachen:

https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/don ... biel-genie

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: za jan 06, 2018 7:10 pm 
lid

Het is iedere dag weer lachen om de drukte.

The author of the explosive new Trump book says he can’t be sure if parts of it are true

https://www.businessinsider.nl/michael- ... =true&r=US

Ik begin zelfs een beetje van Trump te houden. Ga zo door, dan kan hij in 2020 weer wit wegtrekken als hij gewoon herkozen wordt.

Uit de link van Biertje:

"Gedurende mijn leven zijn mijn twee belangrijkste eigenschappen geweest dat ik geestelijk stabiel ben en, zeg maar, heel erg slim. Ik werd van een HELE succesvolle zakenman, top tv-ster tot president van de Verenigde Staten (bij mijn eerste poging)''.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: za jan 06, 2018 7:17 pm 
lid

Blair kan er niet om lachen:

"Compleet verzinsel": Blair ontkent Trump te hebben ingelicht over Britse spionage
https://www.demorgen.be/buitenland/-com ... -bac2354e/

"Dit verhaal is volledig verzonnen, letterlijk van begin tot eind", reageerde Blair gisteren op de zender BBC Radio 4. "Ik heb nooit dergelijke conversatie gehad in het Witte Huis, niet met Jared Kushner en ook niet met iemand anders."

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: za jan 06, 2018 7:23 pm 
lid

Blair als 'betrouwbare getuige' oproepen lijkt me de zaak geen goed doen. :)

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: za jan 06, 2018 10:27 pm 
lid

Lies schreef:
Het is iedere dag weer lachen om de drukte.

The author of the explosive new Trump book says he can’t be sure if parts of it are true

https://www.businessinsider.nl/michael- ... =true&r=US

Ik begin zelfs een beetje van Trump te houden. Ga zo door, dan kan hij in 2020 weer wit wegtrekken als hij gewoon herkozen wordt.

Uit de link van Biertje:

"Gedurende mijn leven zijn mijn twee belangrijkste eigenschappen geweest dat ik geestelijk stabiel ben en, zeg maar, heel erg slim. Ik werd van een HELE succesvolle zakenman, top tv-ster tot president van de Verenigde Staten (bij mijn eerste poging)''.

Het is ook lachen om de drukte omdat er al zoveel boeken over Trump zijn geschreven.

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2018 7:18 pm 
lid

Waarom vind de CIA dat zij een oordeel moet vellen over Trump? Lijkt mij iets voor de politiek

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1511178 ... ncompetent

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2018 9:07 pm 
lid

Rightnow schreef:
Het zal mij benieuwen of Steve Bannon inderdaad beaamt dat de interviews met hem goed zijn weergegeven in dat boek. Anders dan Trump beweert, heeft Bannon zeer veel voor de campagne van Trump gedaan, en Bannon wordt misschien wel Trump's grootste tegenstander omdat hij ook kan gaan aangeven waar de familie Trump de mist in gaat.

https://www.axios.com/scoop-bannon-send ... 2b493.html

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2018 9:14 pm 
lid

Lies schreef:
Blair kan er niet om lachen:

"Compleet verzinsel": Blair ontkent Trump te hebben ingelicht over Britse spionage
https://www.demorgen.be/buitenland/-com ... -bac2354e/

"Dit verhaal is volledig verzonnen, letterlijk van begin tot eind", reageerde Blair gisteren op de zender BBC Radio 4. "Ik heb nooit dergelijke conversatie gehad in het Witte Huis, niet met Jared Kushner en ook niet met iemand anders."

Wilders en de PVV'ers kunnen er ook niet om lachten.
Ze zien het als nep-nieuws om hun grote idool en voorbeeld te beschadigen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]