Het is nu ma dec 17, 2018 11:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 326 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#141  BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 2:37 pm 
lid

Raya schreef:
kwaaisteniet schreef:
HvR schreef:

En dat is precies wat er hier aan de hand was.
+
Je zit weer eens behoorlijk te 'liegen'.
Zijlstra zei het uiteindelijk nog eens in 2016 tegen het VVD congres. Dus niet in 2017.
Verder zei hij het niet als minister tegen de tweede kamer, bijvoorbeeld om er beleid mee te maken.
Je 'liegt' hier twee keer. Dat komt je kennelijk goed uit.
In een gezelschap waar dat goed uitkomt zul je ook geen verweer horen, net zoals de nieuwe Amerikaanse ambassadeur die in een zeer conservatief rechts gezelschap allerlei leugens over ons land uitsprak.
Ongetwijfeld zullen er ook daar aanwezigen geweest zijn die wel wisten dat dit allemaal niet klopte. Maar in dat gezelschap viel het allemaal in goede aarde, ondanks dat het uit de duim gezogen was.
Hier zie je hoe leugens ook hun werk kunnen doen.

Ik mag aannemen dat ministers en staatssecretarissen ook worden geselecteerd op basis van hun kennis, vaardigheden en ideeën omtrent het vakgebied waarvoor ze benoemd worden. Een politicus die oorlogsretoriek uitslaat benoemen tot minister van buitenlandse zaken is per definitie een slecht idee. Zo iemand hoort juist spanningen te kunnen de-escaleren.

Volgens mij heeft hij geen oorlogsretoriek uitgesproken, maar gewaarschuwd tegen reële gevaren die ons (kunnen) bedreigen. Dat was nuttig en noodzakelijk.

Profiel  

Bericht nummer:#142  BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 2:41 pm 
lid

Zo zie je dat ook door spindoctors uit de duim gezogen nepnieuwsverhaaltjes kunnen dienen om nuttige en noodzakelijke veranderingen te bewerkstelligen.

Van nuttig nepnieuws daar zijn andere grote voorbeelden van zoals de Iraakse oorlog, en, nog steeds actueel, de broeikashypothese van Al Gore. Maar is het wel verstandig om zo vaak te jokken?

Profiel  

Bericht nummer:#143  BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 4:18 pm 
lid

Raya schreef:
Hume schreef:
Raya schreef:

Ik mag niet liegen naar mijn baas. Mijn baas mag ook niet liegen naar mij. Ik mag niet liegen naar mijn partner, mijn partner mag niet liegen naar mij. Leugens staan garant voor problemen. Zo mag de persoon die mij als persoon in het parlement moet vertegenwoordigen, niet naar mij liegen. Zo ook niet de politicus die mij als deel van het land, in de wereld moet vertegenwoordigen.
We hebben het hier tenslotte niet over goed bedoelde plagerijtjes, als doen of je je trouwdag vergeten bent, om je partner een beetje te stangen. Het gaat om serieuze zaken, zaken waarin je op de betrouwbaarheid van informatie moet kunnen rekenen.
Daaronder valt uiteraard het tijdig, volledig en juist informeren van het parlement. Dat hoort als bewindspersoon, ook conform de grondwet. Het is een politieke doodzonde als je dat niet doet. Net als opzettelijk liegen naar Kiezers, ook dat hoort een politieke doodzonde te zijn. Evenals het bedrijven van vriendjespolitiek.

De moraal wordt gebruikt zoals het uitkomt.
De Poetin- knuffelaars van de PVV en SP zien de leugens van Poetin door de vingers ,
terwijl ze Zijlstra van doodzonde beschuldigen.
Bovendien de inhoud van het verhaalvan Zijlstra , dat Poetin aan landjepik doet in Georgie de Oekraïne en Moldavië enz.
blijkt toch wel waar te zijn.
Dit kun je over de leugens van Poetin over de MH17, niet zeggen.

Met voor jou onwelgevalligen over één kam scheren, maak je je argumenten enkel zwakker.
Als Nederlander ga ik niet over de woorden en daden van Putin, Trump, en anderen die mij of mijn land niet vertegenwoordigen. Dat is wel het geval bij Nederlandse politici. Wij zijn met zijn allen verantwoordelijk voor de democratie in Nederland, en daar past liegen simpelweg niet in. Mensen op een verkeerd been zetten, om het maar eufemistisch uit te drukken, om een eigen politiek doel te bereiken, heeft niets van doen met democratie en is zelfs anti-democratisch.

Jeroen van der Veer heeft duidelijk laten weten dat Zijlstra de woorden van Jeroen van der Veer op een heel andere manier, met een heel andere interpretatie, heeft gebruikt, dan hij ze aan Zijlstra heeft overgebracht. Dat is een gegeven dat je erbij moet betrekken. Je moet dan ook kijken naar het verloop tussen 2006 en 2016 aan de oost-grenzen. Daarbij is het natuurlijk ook onzin om in zo'n soort situatie terug te grijpen naar een vermeende uitspraak van 10 jaar oud om een vermeende actualiteit te schetsen, als zou oorlog met Rusland zeker zijn en op uitbreken staan. Hans van Baalen is er niets bij.

Dat ook Putin liegt, staat voor mij als een paal boven water. De meeste politici liegen. Juist een reden om liegende politici te veroordelen, wie ze ook zijn, en maatregelen tegen hen te nemen waar je dat kunt. En dan ben ik een Nederlander in Nederland, en geen Rus in Rusland.

Wel vreemd dat de PVV'ers en SP'ers het Poetin-knuffelen niet kunnen laten.

Profiel  

Bericht nummer:#144  BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 4:25 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Raya schreef:
kwaaisteniet schreef:
+
Zijlstra zei het uiteindelijk nog eens in 2016 tegen het VVD congres. Dus niet in 2017.
Verder zei hij het niet als minister tegen de tweede kamer, bijvoorbeeld om er beleid mee te maken.
In een gezelschap waar dat goed uitkomt zul je ook geen verweer horen, net zoals de nieuwe Amerikaanse ambassadeur die in een zeer conservatief rechts gezelschap allerlei leugens over ons land uitsprak.
Ongetwijfeld zullen er ook daar aanwezigen geweest zijn die wel wisten dat dit allemaal niet klopte. Maar in dat gezelschap viel het allemaal in goede aarde, ondanks dat het uit de duim gezogen was.

Ik mag aannemen dat ministers en staatssecretarissen ook worden geselecteerd op basis van hun kennis, vaardigheden en ideeën omtrent het vakgebied waarvoor ze benoemd worden. Een politicus die oorlogsretoriek uitslaat benoemen tot minister van buitenlandse zaken is per definitie een slecht idee. Zo iemand hoort juist spanningen te kunnen de-escaleren.

Volgens mij heeft hij geen oorlogsretoriek uitgesproken, maar gewaarschuwd tegen reële gevaren die ons (kunnen) bedreigen. Dat was nuttig en noodzakelijk.

Zijlstra was niet de enige die Rusland beschuldigde.

Britten beschuldigen Rusland van cyberaanval NotPetya

De Britten zeggen dat Rusland aan de basis lag van de cyberaanval NotPetya in juni vorig jaar. De problemen begonnen toen in Oekraïne en Rusland, maar verspreidden zich snel in de rest van de wereld. Duizenden computers werden getroffen door de ransomware. Het Kremlin ontkent.
"De Britse overheid meent dat de Russische overheid, en dan specifiek het Russische leger, verantwoordelijk was voor de cyberaanval NotPetya van juni 2017", heeft onderminister voor Buitenlandse Zaken Tariq Ahmad in een mededeling verklaard.

'Dit is niets anders dan een voort­zet­ting van een Russofobe campagne'
Kremlin-woordvoerder Dmitri Peskov
Het Kremlin heeft al gereageerd op de beschuldiging. De Russen ontkennen "categoriek" dat Moskou achter NotPetya zat. "Dit is niets anders dan een voortzetting van een Russofobe campagne", aldus Kremlin-woordvoerder Dmitri Peskov. Hij noemt de Britse verklaring "ongegrond en zonder bewijzen".

NotPetya trof multinationals en belangrijke infrastructuur, zoals de controle op de nucleaire site van Tsjernobyl en de havens van Mumbay en Amsterdam. Ook in Zeebrugge waren er problemen, doordat de Deense scheepvaartreus Maersk bij de slachtoffers was. In Oekraïne kenden banken operationele problemen.
Het is niet de eerste keer dat Londen Rusland beschuldigt van "vijandig" gedrag. Premier Theresa May deed in november al haar beklag over "de illegale aanhechting van de Krim", "cyberspionage" en "inmenging tijdens verkiezingen". In januari waarschuwde de Britse legerchef Nick Carter dat meer investeringen nodig zijn om de Russische dreiging het hoofd te kunnen bieden.

https://www.topics.nl/britten-beschuldi ... jn-nieuws/

Profiel  

Bericht nummer:#145  BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 4:43 pm 
lid

Rightnow schreef:
Zo zie je dat ook door spindoctors uit de duim gezogen nepnieuwsverhaaltjes kunnen dienen om nuttige en noodzakelijke veranderingen te bewerkstelligen.

Van nuttig nepnieuws daar zijn andere grote voorbeelden van zoals de Iraakse oorlog, en, nog steeds actueel, de broeikashypothese van Al Gore. Maar is het wel verstandig om zo vaak te jokken?

Wat zit jij nu weer te liegen? Dat het broeikasfenomeen niet bestaat? Dit terwijl de bewijzen daarvoor ruimschoots voorhanden zijn.
Onmiddellijk aftreden jij! In de goot met jou. Aan de schandpaal! Dat zal je leren!

Profiel  

Bericht nummer:#146  BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 4:59 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
HvR schreef:
kwaaisteniet schreef:
Leugens, en leugentjes horen in het algemeen bij het menselijk bestaan.
Wat in de politiek in het algemeen niet toegestaan wordt is dat het parlement met opzet onjuist geïnformeerd wordt of met opzet op het verkeerde been wordt gezet. Dat wordt gerangschikt onder de noemer 'een politieke doodzonde'.

En dat is precies wat er hier aan de hand was.

+

2016 ipv 2017, vergeef me de typo.

Verder zei hij het niet als minister maar wel om minister te worden, door zogenaamd te laten zien dat hij wel degelijk buitenlandervaring had.

Bovendien heeft zijn boodschap bijgedragen aan een propagandaklimaat met Rusland als agressor.
Daarvoor is iig. obv. deze charlatan geen sprake.

En Rutte had dat veel beter moeten managen.

Profiel  

Bericht nummer:#147  BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 5:10 pm 
lid

Over de Iraakse oorlog is veel te zeggen, maar de juiste motieven bij de aanval werden idd niet gehanteerd.
Er bleken nauwelijks of geen massavernietigingswapens meer te zijn, nadat er bij diverse eerdere bombardementen allerlei opslag- en productieplaatsen waren vernietigd. Dit had als oorzaak dat Saddam Hoessein op een bepaald moment niet meer mee wilde werken aan ontmanteling van deze zaken na een eerdere verloren Golfoorlog. (De illegale verovering en bezetting van Koeweit)
Daarna werden de Koerden in het Noorden en de sijieten in het Zuiden zwaar gebombardeerd door het eigen regime, waarna er een vliegverbod werd ingesteld dat door de Engelsen en de Amerikanen werd gecontroleerd.
Inmiddels waren er duidelijke pogingen van Saddam om de VN-sancties opgeheven te krijgen en dat zagen tal van andere landen en de Koerden en sijieten natuurlijk niet zitten.
Het was vrijwel zeker dat Saddam het bewapeningsprogramma zou hervatten. Alle kennis en financiele middelen waren immers ruim voorhanden. Hij bedreigde min of meer alle buurlanden, waaronder Iran, Israel, de Golfstaten, Jordanie, etc.
Toen de aanval van Al qaida op diverse Amerikaanse doelen was uitgevoerd organiseerde Saddam een groot feest in Bagdad, als ware hij zelf degene die die terreuraanvallen had uitgevoerd.
Dat leverde heel erg veel wantrouwen bij de Amerikanen op.
Bovendien wisten de Amerikanen niet zeker of hij nog wel massavernietigingswapens bezat.
Zo had hij zijn straaljagers in de woestijn onder het zand begraven.
Verder bleek hij enige duizenden rakettten te bezitten die verder reikten dat was opgelegd en deze konden ingezet worden als aanvalswapens. Ook bleek hij nog een voorraadje mosterdgas te bezitten.
In de oorlog die volgde kwamen zijderupsrakketten uit China uit de doos. Die waren dus ook illegaal.
Uiteindelijk bleek dat er niet veel meer over was van de oorspronkelijke voorraad massavernietigingswapens. Maar het was bepaald niet slecht dat Saddam Hoessein van het toneel verdween. Hij terroriseerde zijn eigen bevolking op gruwelijke wijze en bleef een gevaar voor de omringende landen.

Profiel  

Bericht nummer:#148  BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 5:23 pm 
lid

Rightnow schreef:

Wat helemaal nep-nieuws is
is het verklaren van dingen tot nep-nieuws terwijl je totaal niet de wetenschappelijke kennis bezit om de wetenschap te kunnen tegenspreken.

Dat betekent dus dat zelfs al zou de broeikashypothese van Al Gore onjuist blijken,
dan nog is jouw bewering hier nep-nieuws

Profiel  

Bericht nummer:#149  BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 6:00 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Raya schreef:

:leugens:
Zijlstra maakte zich tijdens zijn speech "grote zorgen om ontwikkelingen die een regelrechte bedreiging zijn voor onze vrijheid" om te vervolgen met de leugen dat hij van Poetin gehoord had dat deze o.a. de (NAVO) Baltische staten wou veroveren. Natuurlijk is dit oorlogsretoriek. Nuttig en noodzakelijk? Welnee. Iedereen weet al lang waarom we lid zijn van de NAVO, een bondgenootschap dat al vele decennia zonder geblèr onze vrijheid garandeert. De bijdrage van Nederland is bescheiden, het hoeft alleen zijn defensie op peil houden. Maar laat de VVD roeptoeters op dit terrein nou net verantwoordelijk zijn voor een ongekende kaalslag. Zie bericht van de week nog: NAVO teleurgesteld in Nederland.
Zijlstra is gewoon een leugenaar in een VVD club van leugenaars die maar wat aankloten.

Profiel  

Bericht nummer:#150  BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 6:36 pm 
lid

Hume schreef:
Raya schreef:
Hume schreef:

De moraal wordt gebruikt zoals het uitkomt.
De Poetin- knuffelaars van de PVV en SP zien de leugens van Poetin door de vingers ,
terwijl ze Zijlstra van doodzonde beschuldigen.
Bovendien de inhoud van het verhaalvan Zijlstra , dat Poetin aan landjepik doet in Georgie de Oekraïne en Moldavië enz.
blijkt toch wel waar te zijn.
Dit kun je over de leugens van Poetin over de MH17, niet zeggen.

Met voor jou onwelgevalligen over één kam scheren, maak je je argumenten enkel zwakker.
Als Nederlander ga ik niet over de woorden en daden van Putin, Trump, en anderen die mij of mijn land niet vertegenwoordigen. Dat is wel het geval bij Nederlandse politici. Wij zijn met zijn allen verantwoordelijk voor de democratie in Nederland, en daar past liegen simpelweg niet in. Mensen op een verkeerd been zetten, om het maar eufemistisch uit te drukken, om een eigen politiek doel te bereiken, heeft niets van doen met democratie en is zelfs anti-democratisch.

Jeroen van der Veer heeft duidelijk laten weten dat Zijlstra de woorden van Jeroen van der Veer op een heel andere manier, met een heel andere interpretatie, heeft gebruikt, dan hij ze aan Zijlstra heeft overgebracht. Dat is een gegeven dat je erbij moet betrekken. Je moet dan ook kijken naar het verloop tussen 2006 en 2016 aan de oost-grenzen. Daarbij is het natuurlijk ook onzin om in zo'n soort situatie terug te grijpen naar een vermeende uitspraak van 10 jaar oud om een vermeende actualiteit te schetsen, als zou oorlog met Rusland zeker zijn en op uitbreken staan. Hans van Baalen is er niets bij.

Dat ook Putin liegt, staat voor mij als een paal boven water. De meeste politici liegen. Juist een reden om liegende politici te veroordelen, wie ze ook zijn, en maatregelen tegen hen te nemen waar je dat kunt. En dan ben ik een Nederlander in Nederland, en geen Rus in Rusland.

Wel vreemd dat de PVV'ers en SP'ers het Poetin-knuffelen niet kunnen laten.

Dat is JOUW inschatting, geen feit.

Profiel  

Bericht nummer:#151  BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 6:56 pm 
lid

baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:
Raya schreef:

Zijlstra maakte zich tijdens zijn speech "grote zorgen om ontwikkelingen die een regelrechte bedreiging zijn voor onze vrijheid" om te vervolgen met de leugen dat hij van Poetin gehoord had dat deze o.a. de (NAVO) Baltische staten wou veroveren. Natuurlijk is dit oorlogsretoriek. Nuttig en noodzakelijk? Welnee. Iedereen weet al lang waarom we lid zijn van de NAVO, een bondgenootschap dat al vele decennia zonder geblèr onze vrijheid garandeert. De bijdrage van Nederland is bescheiden, het hoeft alleen zijn defensie op peil houden. Maar laat de VVD roeptoeters op dit terrein nou net verantwoordelijk zijn voor een ongekende kaalslag. Zie bericht van de week nog: NAVO teleurgesteld in Nederland.
Zijlstra is gewoon een leugenaar in een VVD club van leugenaars die maar wat aankloten.

Maar als Rusland geen bedreiging vormt waarom zouden dan onze defensieuitgaven omhoog moeten?

Profiel  

Bericht nummer:#152  BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 7:27 pm 
lid

HvR schreef:
Lancelot schreef:
HvR schreef:

Gelukkig, hij maakt maar een paar kolossale inschattingsfouten en vertrouwt voor de informatievoorziening aan de Kamer op de Volkskrant.

Het gaat allemaal geweldig met ons politiek bestuur.... :rolleyes:

Nou, niet integer, wie nog nooit een leugentje om bestwil heeft gemaakt werpe de eerste steen. En komop zeg, waar gaat het om, een toenmalige Shell werknemer die 12 jaar geleden iets zei wat niet waar is. Je maakt van een eitje van een mug een enorme olifant.

Nog even en je gaat beweren dat de man eigenlijk best had kunnen blijven zitten....

Het gaat bovendien niet alleen om de leugen toen maar om het feit dat hij deze volhield en gebruikte in 2017
alsmede om de impact die o.a. zijn boodschap heeft gehad in de recente geopolitieke ontwikkelingen.

Daar zit dan ook de fout van Rutte, die loog toen hij stelde dat hij dit allemaal niet zo 'groot' inschatte.
De man die Rusland moest aanspreken op het verspreiden van nepnieuws en manipulatie, bleek zelf een charlatan.
Zoals ik eerder duidelijk maakte, ik vind het verstandig dat Zijlstra is afgetreden. Hij was aangeschoten wild en zo'n figuur moet je ons land niet laten vertegenwoordigen in het buitenland. Maar om dit voorval kolossaal te noemen, nee. In het jaaroverzicht 2018 zal het wel voorkomen, maar dat is het wel. Dat volgens jou Rutte loog is een ononderbouwde aanname. En pas op om hem een charlatan te noemen, voordat je het weet wil Baedeker je voor het gerecht slepen wegens smaad.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#153  BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 7:37 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:

Maar als Rusland geen bedreiging vormt waarom zouden dan onze defensieuitgaven omhoog moeten?

Om ze tenminste op het minimaal afgesproken Navo-peil te houden natuurlijk.

Als de dreiging van Rusland werkelijk zo groot is, dan zouden de defensie-uitgaven nog veel verder omhoog moeten....

Profiel  

Bericht nummer:#154  BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 7:56 pm 
lid

De defensie-uitgaven moeten zonder meer omhoog; Europa kan niet eindeloos leunen op de Verenigde Staten van Amerika.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#155  BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 8:04 pm 
lid

P-G schreef:
De defensie-uitgaven moeten zonder meer omhoog; Europa kan niet eindeloos leunen op de Verenigde Staten van Amerika.

Als de Trump idioterie nog lang aanhoudt kun je de defensiebudgetten opvoeren zo hoog als je wilt maar dan maakt Europa sowieso geen kans.

Profiel  

Bericht nummer:#156  BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 8:05 pm 
lid

De dreiging van Rusland (lees Poetin) is zonder meer groot. Landen die delen van andere landen binnenvallen en een ander deel totaal annexeren zijn uitermate onbetrouwbaar. Daarom moet de NAVO-bijdrage van veel leden snel verhoogd worden.
Trump is ook niet te vertrouwen omdat ie alleen maar geld wil uitgeven aan z'n eigen, soms stompzinnige stokpaardjes. America first dus.

Profiel  

Bericht nummer:#157  BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 8:55 pm 
lid

portman schreef:
De dreiging van Rusland (lees Poetin) is zonder meer groot. Landen die delen van andere landen binnenvallen en een ander deel totaal annexeren zijn uitermate onbetrouwbaar. Daarom moet de NAVO-bijdrage van veel leden snel verhoogd worden.
Trump is ook niet te vertrouwen omdat ie alleen maar geld wil uitgeven aan z'n eigen, soms stompzinnige stokpaardjes. America first dus.

Onzin.

Oekraine en met name Sebastopol is voor Rusland van strategisch geopolitiek belang.
Begrijpelijkerwijs want het is de enige ijsvrije haven voor Rusland door het jaar heen.

Verder heb ik Rusland geen enkele aanstalten zien maken om landen binnen te vallen.
Prietpraat....

Profiel  

Bericht nummer:#158  BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 8:58 pm 
lid

HvR schreef:
portman schreef:

Onzin.

Oekraine en met name Sebastopol is voor Rusland van strategisch geopolitiek belang.
Begrijpelijkerwijs want het is de enige ijsvrije haven voor Rusland door het jaar heen.

Verder heb ik Rusland geen enkele aanstalten zien maken om landen binnen te vallen.
Prietpraat....

Zweden, Finland, Estland, Litouwen en Letland voelen de dreiging wel degelijk.

Profiel  

Bericht nummer:#159  BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 9:00 pm 
lid

HvR schreef:
portman schreef:

Onzin.

Prietpraat....

Ach... Dus Poetin zit niet in Oekraïne en heeft de Krim niet ingelijfd. Oekraïne is een soeverein land waarvan de Krim onderdeel is. Of is dat ook onzin?

Profiel  

Bericht nummer:#160  BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 9:05 pm 
lid

portman schreef:
HvR schreef:
portman schreef:

Onzin.

Prietpraat....

Ach... Dus Poetin zit niet in Oekraïne en heeft de Krim niet ingelijfd. Oekraïne is een soeverein land waarvan de Krim onderdeel is. Of is dat ook onzin?

Het eerste niet maar de Krim en met name Sebastopol is altijd een verhaal apart geweest, begrijpelijk gezien de historie.

Verder zie ik van Poetin niet meer of minder dreiging uitgaan dan van al die rare ‘leiders’ vandaag de dag.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 326 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]