Het is nu zo sep 27, 2020 5:50 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 326 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#201  BerichtGeplaatst: vr feb 16, 2018 5:34 pm 
lid

Raya schreef:
Enzo501 schreef:
Rightnow schreef:
Al moeten we niet vergeten dat onze militairen in Mali en Afghanistan, en andere plaatsen in Afrika en Azie, hun diensten verrichten. Het is meer dan logisch, of dit nu vanuit welbegrepen of kortzichtig eigenbelang is, of uit welbegrepen of onnozele medemenselijkheid, dat ze dit doen.

Hoeveel militaire capaciteit houden we over om onze grenzen te bewaken? Er van uit gaande dat elke bevolkingsgroep die zich Russisch voelt, wel ingelijfd zal worden (MET GRONDGEBIED!!!) bij Groot-Rusland, dan nog, is het niet beter om wel IETS te doen aan zelfverdediging tegen Rusland dat toch zich wil afzetten tegen Amerika, Europa en bondgenoten?

Welnee joh, volgens de sneeuwvolkjes op dit forum is Rusland volledig ongevaarlijk, al zetten ze buurlanden (zoals de Baltische staten onder het mom van door Russificatie in de communistische periode verzonnen onderdrukking van Russen) onder druk en schenden ze voortdurend het lucht- en zeeruim tot in de Noordzee aan toe.

Je kunt dreiging reëel nemen en met een gezond wantrouwen beschouwen, je kunt ook overdrijven. Maar dat doen we met Duitsland ook niet, ondanks dat Merkel uit is op een Groot-Europa, zoals Hitler dat ook wenste. Merkel doet het alleen op een andere manier, tegen de wens van veel EU-urgers in, en dan is het blijkbaar prima.

Ik vind dit complete waanzin. :wacko:

Profiel  

Bericht nummer:#202  BerichtGeplaatst: vr feb 16, 2018 5:39 pm 
lid

Ik vind ook dat er de laatste tijd veel EU-urgers tegen de EU zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#203  BerichtGeplaatst: vr feb 16, 2018 6:07 pm 
lid

portman schreef:
Raya schreef:
Enzo501 schreef:

Welnee joh, volgens de sneeuwvolkjes op dit forum is Rusland volledig ongevaarlijk, al zetten ze buurlanden (zoals de Baltische staten onder het mom van door Russificatie in de communistische periode verzonnen onderdrukking van Russen) onder druk en schenden ze voortdurend het lucht- en zeeruim tot in de Noordzee aan toe.

Je kunt dreiging reëel nemen en met een gezond wantrouwen beschouwen, je kunt ook overdrijven. Maar dat doen we met Duitsland ook niet, ondanks dat Merkel uit is op een Groot-Europa, zoals Hitler dat ook wenste. Merkel doet het alleen op een andere manier, tegen de wens van veel EU-urgers in, en dan is het blijkbaar prima.

Mag, maar dat wil niet zeggen dat het niet klopt!

Profiel  

Bericht nummer:#204  BerichtGeplaatst: vr feb 16, 2018 6:28 pm 
lid

Raya schreef:
portman schreef:
Raya schreef:

Naar mijn stellige overtuiging blijft het waanzin en klopt het NIET dat Duitsland de macht wil overnemen via de EU ("groot Europa").

Profiel  

Bericht nummer:#205  BerichtGeplaatst: vr feb 16, 2018 6:58 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:
Voor jou wel. Hebben die ook al niet eens volkomen onnodig een Zuid-Koreaans burger-passagiersvliegtuig met een K-5 raket uit de lucht geschoten, of waren dat andere barbaren?

1983 - Korean Airlines flight shot down by Soviet Union

many Soviets and American officials and analysts privately agreed that the incident was simply a tragic misunderstanding. The KAL flight had veered into a course that was close to one being simultaneously flown by a U.S. spy plane; perhaps Soviet radar operators mistook the two. In the Soviet Union, several of the military officials responsible for air defense in the Far East were fired or demoted. It has never been determined how the KAL flight ended up nearly 200 miles off course.

Fabeltjes over Rusland zijn alleen maar contraproductief. Waarom blijft kwaaisteniet er mee komen?

Om op je vraag in te gaan. Gestopt beweerde al eens dat Rusland nooit passagiersvliegtuigen uit de lucht schoot. Daarom herinner ik hem maar eens aan deze gebeurtenis.
Het is geen sprookje maar wordt juist bevestigd door je citaat. Daar kan voor de duidelijkheid nog bij verteld worden dat er Russische jachtvliegtuigen naar de Koreaanse Boeing 747 toegevlogen waren en de piloot die de raket afschoot duidelijk had kunnen zien, en ook waargenomen had, dat het geen spionage- maar een burgerluchtvliegtuig betrof. Desalniettemin schoot hij het uit de lucht. Evengoed hadden ze de Boeing natuurlijk ook kunnen dwingen te landen op een Russisch vliegveld.
De Russische regering ontkende in eerste instantie dat zij (eventrueel per ongeluk) een passagiersvliegtuig met 269 passagiers neergehaald hadden.
De Sovjet-piloot kreeg voor zijn daad een beloning van 200 roebel. De opperbevelhebber die opdracht gaf om het toestel neer te halen, werd in 2000 door de toen net geïnstalleerde president Poetin onderscheiden.
Fabels gaan over andere zaken.

Kwaaisteniet, je kletst maar wat. Mijn bron heeft het over "simply a tragic misunderstanding" en jij over Rusland dat doelbewust een passagiersvliegtuig uit de lucht schiet. Hou nou eens op met je onzin. Verder heb je het over "onze regering duizenden Nederlanders liet opblazen". Als Osama dat bij 9/11 deed slaat je analogie als een tang op een varken.

Profiel  

Bericht nummer:#206  BerichtGeplaatst: vr feb 16, 2018 7:10 pm 
lid

portman schreef:
Raya schreef:
portman schreef:

Naar mijn stellige overtuiging blijft het waanzin en klopt het NIET dat Duitsland de macht wil overnemen via de EU ("groot Europa").

Really ???

Dat betreft ws. het gezeik dat al decennia gaande is tussen Duitsland en Frankrijk (en ooit Engeland).

En waarom die domme EU er nog steeds een maandelijks uitje naar Strasbourg op nahoudt.... :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#207  BerichtGeplaatst: vr feb 16, 2018 7:12 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Ik vind ook dat er de laatste tijd veel EU-urgers tegen de EU zijn.

Ja, maar dat is dan wel weer een beetje logisch.

Profiel  

Bericht nummer:#208  BerichtGeplaatst: vr feb 16, 2018 7:19 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Ja. Ik heb elke ochtend werkoverleg met het partijkartel. :wink:
Ik veronderstelde blijkbaar ten onrechte dat je link in #109 over een teleurgestelde NAVO over de Nederlandse bijdrage erop duidde dat je vind dat Nederland haar defensiebudgetten moet opschroeven naar de 2% norm.
Misschien omdat jij het nakomen van oude defensie-afspraken ziet als flink opschroeven,
en standaard internationale praktijk als dreigende annexatie.
Als dit het niveau is van de gemiddelde VVD'er snap ik wat beter waarom Zijlstra dacht weg te komen met zijn bla-bla.
Oh nu ben ik een VVDer. :D

Niet dat dat er staat, maar nu je het zegt past het wel naadloos bij je Halbe Zijlstra lookalike opvoering.

Enzo501 schreef:
Ik ben voor het flink opschroeven van het defensiebudget van de huidige 1,2% naar de afgesproken 2% al was het maar om de toegenomen geopolitieke fratsen van Rusland een tegenwicht te blijven bieden, het blijft me echter onduidelijk waarom mensen die in Rusland geen serieuze bedreiging zien dit ook een goed idee vinden alleen maar omdat het een afspraak is. Die kan je immers aanpassen. Kan dit geld dan niet beter besteed worden?

De NAVO 2% afspraak is al vele jaren nodig, en wordt niet gediend door kletspraat over dreigende annexatie door Rusland.

Profiel  

Bericht nummer:#209  BerichtGeplaatst: vr feb 16, 2018 7:25 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Misschien omdat jij het nakomen van oude defensie-afspraken ziet als flink opschroeven,
en standaard internationale praktijk als dreigende annexatie.
Als dit het niveau is van de gemiddelde VVD'er snap ik wat beter waarom Zijlstra dacht weg te komen met zijn bla-bla.

Niet dat dat er staat, maar nu je het zegt past het wel naadloos bij je Halbe Zijlstra lookalike opvoering.

Enzo501 schreef:
Ik ben voor het flink opschroeven van het defensiebudget van de huidige 1,2% naar de afgesproken 2% al was het maar om de toegenomen geopolitieke fratsen van Rusland een tegenwicht te blijven bieden, het blijft me echter onduidelijk waarom mensen die in Rusland geen serieuze bedreiging zien dit ook een goed idee vinden alleen maar omdat het een afspraak is. Die kan je immers aanpassen. Kan dit geld dan niet beter besteed worden?

De NAVO 2% afspraak is al vele jaren nodig, en wordt niet gediend door kletspraat over dreigende annexatie door Rusland.

Waarvoor dan? Ik neem aan dat die vele tientallen (honderden?) miljarden die Europese landen extra aan uitgaven voor modernisering en versterking van de Europese defensie gebruikt zal gaan worden en door Rusland als een dreiging en onnodige provocatie uitgemolken zal worden (zoals door sommigen hier alles wat Europese landen op dit gebied doen ook wordt gezien).

Profiel  

Bericht nummer:#210  BerichtGeplaatst: vr feb 16, 2018 7:35 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:

Enzo501 schreef:

Waarvoor dan? Ik neem aan dat die vele tientallen (honderden?) miljarden die Europese landen extra aan uitgaven voor modernisering en versterking van de Europese defensie gebruikt zal gaan worden en door Rusland als een dreiging en onnodige provocatie uitgemolken zal worden (zoals door sommigen hier alles wat Europese landen op dit gebied doen ook wordt gezien).

Dat zou niet hoeven, als iedereen een beetje meer aandacht zou hebben voor de werkelijke gezamenlijke problemen:
bijvoorbeeld het Midden-Oosten (incl. Turkije) en moslimextremisme.

De gezamenlijke koopmannen zouden het daar kunnen winnen van de zure dominee's....

Profiel  

Bericht nummer:#211  BerichtGeplaatst: vr feb 16, 2018 7:35 pm 
lid

baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:

1983 - Korean Airlines flight shot down by Soviet Union

many Soviets and American officials and analysts privately agreed that the incident was simply a tragic misunderstanding. The KAL flight had veered into a course that was close to one being simultaneously flown by a U.S. spy plane; perhaps Soviet radar operators mistook the two. In the Soviet Union, several of the military officials responsible for air defense in the Far East were fired or demoted. It has never been determined how the KAL flight ended up nearly 200 miles off course.

Fabeltjes over Rusland zijn alleen maar contraproductief. Waarom blijft kwaaisteniet er mee komen?

Om op je vraag in te gaan. Gestopt beweerde al eens dat Rusland nooit passagiersvliegtuigen uit de lucht schoot. Daarom herinner ik hem maar eens aan deze gebeurtenis.
Het is geen sprookje maar wordt juist bevestigd door je citaat. Daar kan voor de duidelijkheid nog bij verteld worden dat er Russische jachtvliegtuigen naar de Koreaanse Boeing 747 toegevlogen waren en de piloot die de raket afschoot duidelijk had kunnen zien, en ook waargenomen had, dat het geen spionage- maar een burgerluchtvliegtuig betrof. Desalniettemin schoot hij het uit de lucht. Evengoed hadden ze de Boeing natuurlijk ook kunnen dwingen te landen op een Russisch vliegveld.
De Russische regering ontkende in eerste instantie dat zij (eventrueel per ongeluk) een passagiersvliegtuig met 269 passagiers neergehaald hadden.
De Sovjet-piloot kreeg voor zijn daad een beloning van 200 roebel. De opperbevelhebber die opdracht gaf om het toestel neer te halen, werd in 2000 door de toen net geïnstalleerde president Poetin onderscheiden.

Kwaaisteniet, je kletst maar wat. Mijn bron heeft het over "simply a tragic misunderstanding" en jij over Rusland dat doelbewust een passagiersvliegtuig uit de lucht schiet. Hou nou eens op met je onzin. Verder heb je het over "onze regering duizenden Nederlanders liet opblazen". Als Osama dat bij 9/11 deed slaat je analogie als een tang op een varken.

Ik heb je duidelijk helemaal in de war gebracht. Dat was niet mijn bedoeling. Sorry.
Ik reageerde op Raya's (ingebakken) wantrouwen jegens de eigen Nederlandse regering, en daarop reageerde Gestopt weer en daarom reageerde ik weer op hem met een enigszins cynische reactie. Maar dat kon jij weer niet helemaal volgen.
Enfin, mijn reactie op jouw staat voor de volle 100%. Gestopt kan het waarschijnlijk zo terughalen.
Jouw bron is wat al te summier. Mijn aanvulling schetst een iets genuanceerder beeld.

Profiel  

Bericht nummer:#212  BerichtGeplaatst: vr feb 16, 2018 7:39 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:

Ik heb je duidelijk helemaal in de war gebracht. Dat was niet mijn bedoeling. Sorry.
Ik reageerde op Raya's (ingebakken) wantrouwen jegens de eigen Nederlandse regering, en daarop reageerde Gestopt weer en daarom reageerde ik weer op hem met een enigszins synische reactie. Maar dat kon jij weer niet helemaal volgen.
Enfin, mijn reactie op jouw staat voor de volle 100%. Gestopt kan het waarschijnlijk zo terughalen.
Jouw bron is wat al te summier. Mijn aanvulling schetst een iets genuanceerder beeld.

:luidlachen: :hardlachen: :luidlachen:

Goed.... Komt er ook nog iets inhoudelijks of blijft het bij deze potsierlijke pogingen tot grappenmakerij ?

Profiel  

Bericht nummer:#213  BerichtGeplaatst: vr feb 16, 2018 7:53 pm 
lid

HvR schreef:
kwaaisteniet schreef:
HvR schreef:

En dat is precies wat er hier aan de hand was.

+
Je zit weer eens behoorlijk te 'liegen'.
Zijlstra zei het uiteindelijk nog eens in 2016 tegen het VVD congres. Dus niet in 2017.
Verder zei hij het niet als minister tegen de tweede kamer, bijvoorbeeld om er beleid mee te maken.
Je 'liegt' hier twee keer. Dat komt je kennelijk goed uit.
In een gezelschap waar dat goed uitkomt zul je ook geen verweer horen, net zoals de nieuwe Amerikaanse ambassadeur die in een zeer conservatief rechts gezelschap allerlei leugens over ons land uitsprak.
Ongetwijfeld zullen er ook daar aanwezigen geweest zijn die wel wisten dat dit allemaal niet klopte. Maar in dat gezelschap viel het allemaal in goede aarde, ondanks dat het uit de duim gezogen was.
Hier zie je hoe leugens ook hun werk kunnen doen.

2016 ipv 2017, vergeef me de typo.

Verder zei hij het niet als minister maar wel om minister te worden, door zogenaamd te laten zien dat hij wel degelijk buitenlandervaring had.

Bovendien heeft zijn boodschap bijgedragen aan een propagandaklimaat met Rusland als agressor.
Daarvoor is iig. obv. deze charlatan geen sprake.

En Rutte had dat veel beter moeten managen.

"En heel belangrijk: het moet iemand zijn met een klein ego. Iemand die dienstbaar is aan het land en zich realiseert dat je Kamerleden niet op jouw kantoor ontvangt, maar dat je naar de Kamer toegaat. De Kamer is de baas als het gaat om de uitvoering", aldus Rutte.

https://www.nu.nl/politiek/5137544/rutt ... lstra.html

Schandalig en hypocriet. Ook deze leugen zal door de waarheid achterhaald worden. Ooit.... :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#214  BerichtGeplaatst: vr feb 16, 2018 8:19 pm 
lid

HvR schreef:
kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:

Ik reageerde op Raya's (ingebakken) wantrouwen jegens de eigen Nederlandse regering, en daarop reageerde Gestopt weer en daarom reageerde ik weer op hem met een enigszins synische reactie. Maar dat kon jij weer niet helemaal volgen.

:luidlachen: :hardlachen: :luidlachen:

Goed.... Komt er ook nog iets inhoudelijks of blijft het bij deze potsierlijke pogingen tot grappenmakerij ?

Het gaat over zeer inhoudelijke zaken HvR.

Profiel  

Bericht nummer:#215  BerichtGeplaatst: vr feb 16, 2018 8:21 pm 
lid

HvR schreef:
HvR schreef:
kwaaisteniet schreef:

+
Je zit weer eens behoorlijk te 'liegen'.
Zijlstra zei het uiteindelijk nog eens in 2016 tegen het VVD congres. Dus niet in 2017.
Verder zei hij het niet als minister tegen de tweede kamer, bijvoorbeeld om er beleid mee te maken.
Je 'liegt' hier twee keer. Dat komt je kennelijk goed uit.
In een gezelschap waar dat goed uitkomt zul je ook geen verweer horen, net zoals de nieuwe Amerikaanse ambassadeur die in een zeer conservatief rechts gezelschap allerlei leugens over ons land uitsprak.
Ongetwijfeld zullen er ook daar aanwezigen geweest zijn die wel wisten dat dit allemaal niet klopte. Maar in dat gezelschap viel het allemaal in goede aarde, ondanks dat het uit de duim gezogen was.
Hier zie je hoe leugens ook hun werk kunnen doen.

2016 ipv 2017, vergeef me de typo.

Verder zei hij het niet als minister maar wel om minister te worden, door zogenaamd te laten zien dat hij wel degelijk buitenlandervaring had.

Bovendien heeft zijn boodschap bijgedragen aan een propagandaklimaat met Rusland als agressor.
Daarvoor is iig. obv. deze charlatan geen sprake.

En Rutte had dat veel beter moeten managen.

"En heel belangrijk: het moet iemand zijn met een klein ego. Iemand die dienstbaar is aan het land en zich realiseert dat je Kamerleden niet op jouw kantoor ontvangt, maar dat je naar de Kamer toegaat. De Kamer is de baas als het gaat om de uitvoering", aldus Rutte.

https://www.nu.nl/politiek/5137544/rutt ... lstra.html

Schandalig en hypocriet. Ook deze leugen zal door de waarheid achterhaald worden. Ooit.... :rolleyes:

Als ik dit zo hoor denk dat hij al iemand in beeld heeft.

Profiel  

Bericht nummer:#216  BerichtGeplaatst: vr feb 16, 2018 9:44 pm 
lid

HvR schreef:
portman schreef:
Raya schreef:

Really ???

Dat betreft ws. het gezeik dat al decennia gaande is tussen Duitsland en Frankrijk (en ooit Engeland).

En waarom die domme EU er nog steeds een maandelijks uitje naar Strasbourg op nahoudt.... :rolleyes:

O, maar dat zijn zaken die in een verenigd Europa zeker niet passen. Daar zijn we het duidelijk over eens. Maar er werd gesuggereerd dat er een soort superstaat zal ontstaan o.l.v. Duitsland. Hitler werd er zelfs bijgehaald. Het blijft waanzin!

Profiel  

Bericht nummer:#217  BerichtGeplaatst: vr feb 16, 2018 9:46 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Enzo501 schreef:

Voor de vorm zal Rusland dit zeker aanvoeren als een dreiging. Maar ik vermoed dat het in het Kremlin feest was toen de EU aankondigde dat het zich meer met defensie ging bemoeien: verdeeldheid in de NAVO, bureaucratische besluitvorming, politieke handjeklap over wapensystemen. Altijd fijn als je tegenstander zich in de voet schiet. Het is maar goed dat Moskou meestal geen kwade bedoelingen heeft.

Profiel  

Bericht nummer:#218  BerichtGeplaatst: vr feb 16, 2018 9:48 pm 
lid

portman schreef:
HvR schreef:
portman schreef:

Really ???

O, maar dat zijn zaken die in een verenigd Europa zeker niet passen. Daar zijn we het duidelijk over eens. Maar er werd gesuggereerd dat er een soort superstaat zal ontstaan o.l.v. Duitsland. Hitler werd er zelfs bijgehaald. Het blijft waanzin!

Okay, maar daar gaat het allemaal niet over....

De echte waanzin betreft de leugens van Zijlstra, zijn bijdrage aan het verslechteren van de relaties met Rusland
en Rutte die liever de Volkskrant dan de Kamer inlicht en Halbe onbezorgd op reis stuurt.
En een Kamer die dat slikt.

Wat een slecht verhaal....

Profiel  

Bericht nummer:#219  BerichtGeplaatst: vr feb 16, 2018 9:51 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:
Ik reageerde op Raya's (ingebakken) wantrouwen jegens de eigen Nederlandse regering, en daarop reageerde Gestopt weer en daarom reageerde ik weer op hem met een enigszins cynische reactie. Maar dat kon jij weer niet helemaal volgen.

Het is me helemaal duidelijk.
Kwaaisteniet praat onzin en vindt dat wel grappig.

Profiel  

Bericht nummer:#220  BerichtGeplaatst: vr feb 16, 2018 10:12 pm 
lid

HvR schreef:
portman schreef:
HvR schreef:

Really ???

Okay, maar daar gaat het allemaal niet over....

De echte waanzin betreft de leugens van Zijlstra, zijn bijdrage aan het verslechteren van de relaties met Rusland
en Rutte die liever de Volkskrant dan de Kamer inlicht en Halbe onbezorgd op reis stuurt.
En een Kamer die dat slikt.

Wat een slecht verhaal....

De Kamer heeft niet de kans gehad om erover te stemmen omdat Zijlstra zelf wel inzag dat hij totaal fout zat en dus terecht zelf alvast z'n ontslag aanbood. En Rutte valt ook veel te verwijten in deze zaak maar het parlement verwierp terecht een huichelachtige motie van wantrouwen van Wilders tegen hem. Maar ik ben toch blij dat wij hier geen systeem hebben waarin alleen het staatshoofd bepaalt wat er moet gebeuren in en met het land, in dit geval Rusland.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 326 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]