Het is nu zo jun 24, 2018 11:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 326 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#241  BerichtGeplaatst: zo feb 18, 2018 10:50 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Zo, nu ga ik even wat nep-nieuws verspreiden:
Jullie weten het natuurlijk nog niet maar Poetin heeft schuld aan de gruwelijke schietpartij op de highschool in Florida.
Nu zal Baedeker wel zeggen: nu is het Kwaaisteniet wel helemaal in de bol geslagen.
Nou, dat is minder waar dan je denkt.
Hoe zit dat dan precies?
Kijk, een 'kameraad' van de schietende jongen had de FBI gewaarschuwd dat de schutter over zeer gevaarlijk wapentuig beschikte en dat hij had gemeld dat hij een school ging beschieten. Bovendien had hij allerlei vergelijkbare uitingen op internet gedaan.
Maar de FBI is in gebreke gebleven om die jongen aan te pakken. Volgens Trump komt dat omdat ze het te druk hebben met het onderzoek naar de Russische bemoeienis met de Amerikaanse verkiezingen. En hoe komt het dat ze het daar te druk mee hebben? Precies, omdat Poetin die bemoeienis heeft georkestreerd.
Zo zie je maar weer hoe raar die dingen kunnen lopen.
Het heeft dus niets te maken met dat iedereen in Amerika over levensgevaarlijke semi-automatische aanvalswapens kan beschikken, voor het geval je dat mocht denken, want de wapenindustrie heeft Trump ruim voorzien van de nodige pecunia. Dus daar kan het niet aan liggen.

:luidlachen:
Je bent alleen de (i) en de (s) vergeten....

Profiel  

Bericht nummer:#242  BerichtGeplaatst: zo feb 18, 2018 11:09 am 
lid

Het is onmogelijk te onderschatten hoezeer kwaaisteniet van het padje is.
:drunk:

Profiel  

Bericht nummer:#243  BerichtGeplaatst: zo feb 18, 2018 12:02 pm 
lid

'Trollen die elkaar bevestiging in hun op-de-man fratsen.
Wat sneu.'

Profiel  

Bericht nummer:#244  BerichtGeplaatst: zo feb 18, 2018 1:39 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Wat sneu.'

Kwaaisteniet maakt een prachtige jodelahiti vergelijking, en nodigt mij bij naam uit.
Het zou onbeleefd zijn om niet in te gaan op wat hij zegt.
Ik gebruik daarbij een licht ironische toon, waarvan ik inmiddels begrijp dat hij daar zelf een smaak voor heeft.

Wat een zurige reactie om dat getrol te noemen, en wat een nare houding om je er tussen te wringen in een poging dat op een lijn te zetten met ongepast gedrag op dit forum.
:foei:

Profiel  

Bericht nummer:#245  BerichtGeplaatst: zo feb 18, 2018 4:47 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Wat sneu.'

Kwaaisteniet maakt een prachtige jodelahiti vergelijking, en nodigt mij bij naam uit.
Het zou onbeleefd zijn om niet in te gaan op wat hij zegt.
Ik gebruik daarbij een licht ironische toon, waarvan ik inmiddels begrijp dat hij daar zelf een smaak voor heeft.

Wat een zurige reactie om dat getrol te noemen, en wat een nare houding om je er tussen te wringen in een poging dat op een lijn te zetten met ongepast gedrag op dit forum.
:foei:

Ik zie dat de opmerkingen van Enzo501, Lancelot en mij je toch wel diep geraakt hebben en dat vind ik een prima zaak! :ok:

Profiel  

Bericht nummer:#246  BerichtGeplaatst: ma feb 19, 2018 10:05 pm 
lid

Wat ik mij afvraag, nog steeds, is, wat is nep-nieuws. Voor mij zijn dat berichtgevingen die, zij het achteraf, niet kloppen. Welnu, in mijn meer dan 50-jarige leven heb ik dat al vaak meegemaakt. Soms noem ik het propaganda en soms is het berichtgeving die niet goed onderzocht is. Het feit is en blijft dat het in de media komt en dat mensen hier mee "aan de haal" gaan.
In dit tijdperk met nieuws dat nog sneller opkomt dan een scheet, stel ik mij de vraag wat de gevestigde media met dit gegeven doet. Het lijkt erop, niets. Weer scoren met een grote krantenkop om de centjes binnen te blijven harken. Alle kranten doen dit en, zo is mijn conclusie, hebben dit al jarenlang gedaan. Nu "nieuws" zo snel gaat en op (a)social media snel een weg vindt, denkt ik dat het tijd is om niet meer impulsief te reageren op nieuws. Sterker nog, nieuws is geen nieuws meer omdat het verworden is tot een mening. Ze hebben de tijd niet meer om goed onderzoek te doen.

Welke nieuwsbronnen gebruiken jullie? Ik vindt de Correspondent een verademing in het korte termijn onderbuik gevoel.

Profiel  

Bericht nummer:#247  BerichtGeplaatst: ma feb 19, 2018 10:46 pm 
lid

Heb nog ff het begin van dit item bekeken en wat mij opvalt is dat nep-nieuws angst predikt. Voorwaar een onbetrouwbare bron want wie angst zaait, wil (zal) storm oogsten. In mijn ogen een waarheid die onze voorvaderen allang door hadden. Oh, en die angst is niet van een paar jaar geleden. De angst voor het communisme (=bedreiging voor democratie), de angst voor klimaatverandering (=bedreiging voor ons bestaan, vooral in NL), de angst terrorisme (= ????? de angst voor echte vluchtelingen), de angst voor een geloof (= precies wat wat wij hebben meegemaakt met het christendom, en terecht met hun seksuele uitspattingen), de angst voor voedselveiligheid (= het niet weten wat er in ons voedsel zit dat op langere termijn schadelijk is). Wie, nog meer!
Laat je niet leiden door angst, nergens voor nodig. Tenzij onze politici die het wereldtoneel (horen te !!!!) kennen, niet het open en objectieve verhaal vertellen. Denk daar maar eens over na.

Profiel  

Bericht nummer:#248  BerichtGeplaatst: di feb 20, 2018 10:35 pm 
lid

Geweldig.
Nederlandse media dagvaarden Europese Unie om desinformatie-beschuldiging

:krantjekoffie:

Profiel  

Bericht nummer:#249  BerichtGeplaatst: do feb 22, 2018 4:55 pm 
lid

En deze keer een double whopper binnen de coalitie:

Eerst hebben we VVD kiezersbedrieger Rutte die nog maar eens voor de bühne roept "Geen extra geld naar EU!".
Rutte maakt Merkel meteen duidelijk: Nederland gaat niet meer aan EU betalen.

En dan hebben we D66 kiezersbedrieger Kees Verhoeven (tegen voor de sleepwet en voor tegen het referendum) die dit erg grappig vindt, en zich er kennelijk op verheugt om na de verkiezingen samen met Rutte de vruchten van deze huichelarij te plukken. Tweet:

Dit is Rutte zoals we hem kennen:
Als pro-Europese premier zeggen dat grote zaken als klimaat, terrorisme en grensbewaking door de EU aangepakt moeten worden.
Als VVD-leider in campagnetijd roepen dat er geen geld naar Europa gaat.
Geschatte houdbaarheidsdatum: 21 maart 2018 :tong:

Wat een walgelijk volk.
:snooty:

Profiel  

Bericht nummer:#250  BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2018 12:56 am 
lid

wortel schreef:
Heb nog ff het begin van dit item bekeken en wat mij opvalt is dat nep-nieuws angst predikt. Voorwaar een onbetrouwbare bron want wie angst zaait, wil (zal) storm oogsten. In mijn ogen een waarheid die onze voorvaderen allang door hadden. Oh, en die angst is niet van een paar jaar geleden. De angst voor het communisme (=bedreiging voor democratie), de angst voor klimaatverandering (=bedreiging voor ons bestaan, vooral in NL), de angst terrorisme (= ????? de angst voor echte vluchtelingen), de angst voor een geloof (= precies wat wat wij hebben meegemaakt met het christendom, en terecht met hun seksuele uitspattingen), de angst voor voedselveiligheid (= het niet weten wat er in ons voedsel zit dat op langere termijn schadelijk is). Wie, nog meer!
Laat je niet leiden door angst, nergens voor nodig. Tenzij onze politici die het wereldtoneel (horen te !!!!) kennen, niet het open en objectieve verhaal vertellen. Denk daar maar eens over na.

Ik denk dat het vaak ook andersom is. Het open en objectieve verhaal boezemt de mensen juist angst in.. dan is nepnieuws bedoeld ter geruststelling van de aanhang. Neem als voorbeeld het nepnieuws wat het Witte Huis verspreidt bij monde van president Trump. Nee, er is geen "collusion" geweest, de bemoeienis van Rusland is een hoax.. nee, er is geen klimaatverandering, die komt uit de kokers van wetenschappers die er belang bij hebben. Nee, de werkloosheid is niet gestegen, de economie gaat als een speer, de beurzen stijgen dankzij de Donald. De school shooting in Florida had niet gebeurd, wanneer de leraren wapens zouden hebben gehad. Immigratie is afgenomen.. de wereld is dankzij de Donald juist beter, veiliger en minder angstaanjagend geworden.

Het is de makke van alle grote ondernemers en hooggeplaatsten in het algemeen: ze willen alleen maar goed nieuws horen. Of je nu naar Rusland gaat (Poetin) Turkije (Erdogan), Frankrijk (Macron) of de VS (Trump) de machthebber bevindt zich op een roze wolk van voorspoed en optimisme. Wanneer de oppositie dan roept dat het leugens zijn, dan voert die oppositie een hetze.. zijn het verraders.. en verkeren die critici in een andere werkelijkheid, met andere feiten.

'Het is hier dat we bedenken dat zelfs wanneer de haat het felste brandt en de strijd van het tribalisme een hoogtepunt heeft bereikt, we de drang moeten weerstaan om naar binnen toe te keren. We moeten weerstand bieden aan de drang om diegenen die anders zijn te demoniseren.' Obama, Pearl Harbor dec'2016)

Profiel  

Bericht nummer:#251  BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2018 3:08 pm 
lid

Beide komen voor, angst cq de roze wolk predikken. En inderdaad de hetze tegen de oppositie als verraders ook.
De oproep van wortel om je niet te laten leiden door het subjectieve verhaal blijft van toepassing.
Geldt ook voor ingekleurde voorbeelden van mede-forummers en activistische stemwijzers.

Profiel  

Bericht nummer:#252  BerichtGeplaatst: ma feb 26, 2018 9:17 pm 
lid

Nepnieuws is ook vaak een selectief verwijt van de opponent. Eén van de kenmerken van nepnieuws is, dat de politieke opponent van de onderliggende mening in het nepnieuws voorop zal gaan in het protest.. en dat de voorstander van de boodschap van het nepnieuws zijn ogen sluit voor het feit, dat iets subjectieve berichtgeving is ! Hoe minder vatbaar een verhaal is voor dit soort polarisatie, hoe beter de onderliggende journalistiek. Als je het breder trekt is er heel veel nepnieuws. Ik ben van een generatie, die zich de VARA en de Waarheid herinnert.. Dat was allemaal opinie tegen het kapitalisme, net als TPO een opinie-website is tegen Europa en tegen immigratie. Laten we de discussie zuiver houden baedeker.. dit gaat niet over columns en opinies. Echt nepnieuws is misleidend omdat het pretendeert berichtgeving te zijn - het bestaat uit ongefundeerde of op leugens gebaseerde verhalen.

Soms spelen Russische invloeden een rol, niet alleen in de VS (Groene)

baedeker schreef:
Beide komen voor, angst cq de roze wolk predikken. En inderdaad de hetze tegen de oppositie als verraders ook.
De oproep van wortel om je niet te laten leiden door het subjectieve verhaal blijft van toepassing.
Geldt ook voor ingekleurde voorbeelden van mede-forummers en activistische stemwijzers.

Je citeert een column van Ronald van Raak, die weinig zegt over die stemwijzers. Zijn stukje komt erop neer dat Prodemos sowieso niet deugt omdat Soros hen steunt. Verontrustend, dat deze SP'er meehuilt met de wolven in het Hongaarse bos tegen George Soros. Ideologisch gedreven.. en wat mij betreft nogal van de foute kant uit de koker van Fides. De ideologie is helemaal terug.. en internet is blijkbaar makkelijker dan stencils en spandoeken.

'Het is hier dat we bedenken dat zelfs wanneer de haat het felste brandt en de strijd van het tribalisme een hoogtepunt heeft bereikt, we de drang moeten weerstaan om naar binnen toe te keren. We moeten weerstand bieden aan de drang om diegenen die anders zijn te demoniseren.' Obama, Pearl Harbor dec'2016)

Profiel  

Bericht nummer:#253  BerichtGeplaatst: do maart 01, 2018 12:01 pm 
lid

Wat er werkelijk schuil gaat achter het 'nieuws' over de criminaliteitsdaling....

https://www.ad.nl/binnenland/burgers-ha ... ~abb70132/

Profiel  

Bericht nummer:#254  BerichtGeplaatst: do maart 01, 2018 12:03 pm 
lid

Raya schreef:
Wat er werkelijk schuil gaat achter het 'nieuws' over de criminaliteitsdaling....

Ja als het allemaal te moeilijk is moet je ook verder niet piepen. Het is net als bij mensen die niet gaan stemmen. Die moeten ook hun mond houden.

Profiel  

Bericht nummer:#255  BerichtGeplaatst: do maart 01, 2018 12:12 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:

Ja als het allemaal te moeilijk is moet je ook verder niet piepen. Het is net als bij mensen die niet gaan stemmen. Die moeten ook hun mond houden.

Tsja, 'als je het moeilijk maakt voor mensen, moeten ze niet gaan piepen'.

Er is natuurlijk een heel verschil tussen mensen die niet gaan stemmen, omdat ze niet willen gaan stemmen, en mensen die geen aangifte doen omdat het te ingewikkeld of te tijdrovend is.
Het eerste is een volslagen eigen keuze, het tweede is door toedoen van een instantie die juist moet zorgen voor goede toegankelijkheid maar dat nalaat.

Profiel  

Bericht nummer:#256  BerichtGeplaatst: do maart 01, 2018 3:43 pm 
lid

Einstein schreef:
Verontrustend, dat deze SP'er meehuilt met de wolven in het Hongaarse bos tegen George Soros. Ideologisch gedreven..

In jouw woorden zou het kunnen zijn dat je bij deze claimt dat George Soros zelf dan geen ideologie heeft?

Profiel  

Bericht nummer:#257  BerichtGeplaatst: do maart 01, 2018 3:58 pm 
lid

wortel schreef:
Wat ik mij afvraag, nog steeds, is, wat is nep-nieuws. Voor mij zijn dat berichtgevingen die, zij het achteraf, niet kloppen. Welnu, in mijn meer dan 50-jarige leven heb ik dat al vaak meegemaakt. Soms noem ik het propaganda en soms is het berichtgeving die niet goed onderzocht is. Het feit is en blijft dat het in de media komt en dat mensen hier mee "aan de haal" gaan.
In dit tijdperk met nieuws dat nog sneller opkomt dan een scheet, stel ik mij de vraag wat de gevestigde media met dit gegeven doet. Het lijkt erop, niets. Weer scoren met een grote krantenkop om de centjes binnen te blijven harken. Alle kranten doen dit en, zo is mijn conclusie, hebben dit al jarenlang gedaan. Nu "nieuws" zo snel gaat en op (a)social media snel een weg vindt, denkt ik dat het tijd is om niet meer impulsief te reageren op nieuws. Sterker nog, nieuws is geen nieuws meer omdat het verworden is tot een mening. Ze hebben de tijd niet meer om goed onderzoek te doen.

Welke nieuwsbronnen gebruiken jullie? Ik vindt de Correspondent een verademing in het korte termijn onderbuik gevoel.

Zelf lees ik met regelmaat de papieren versies van dezelfde kranten die ik online raadpleeg: Elsevier, de Volkskrant, de Telegraaf en Trouw. Feiten en verhalen die iets met wetenschap te maken hebben controleer ik vrijwel steeds op basis van de officiele publicaties en ik houd de kranten in dit opzicht voor totale nono's. Wetenschap controleer ik weer aan de hand van wat ik via vrienden met connecties in die wereld opsteek: het onzekere leven van academische onderzoekers die hun baan niet zeker zijn, en afhankelijk van wat bedrijven en grote instellingen hen toe willen stoppen. Voorbij is de tijd van onafhankelijk onderzoek!

Het hele begrip "nepnieuws" is zelf onderwerp van een politiek-correcte "narrative": https://en.wikipedia.org/wiki/Narrative - een verhaal dat vertelt wordt met een bepaalde bedoeling, en normaliter (waar de mainstream media het nieuws bepalen) betekent dit, dat het verhaal wordt verteld om er op te wijzen dat er "goed" (D66, Obama) en "kwaad" (PVV, Rusland) bestaat in de wereld.

Nu vind ook ik het botte machtsgebruik van Putin afschuwelijk, en altijd vond ik toespraken van Obama en Timmermans prachtig en inspirerend. Maar correspondeert dit met hun betekenis in de wereld? Of hebben al die lieve nette mensen net zo goed veel heel onverstandige dingen gedaan, of althans dingen die ze niet goed kunnen uitleggen aan hun meest oplettende burgers?

Profiel  

Bericht nummer:#258  BerichtGeplaatst: ma maart 05, 2018 9:31 pm 
lid

Rightnow schreef:
wortel schreef:

Zelf lees ik met regelmaat de papieren versies van dezelfde kranten die ik online raadpleeg: Elsevier, de Volkskrant, de Telegraaf en Trouw. Feiten en verhalen die iets met wetenschap te maken hebben controleer ik vrijwel steeds op basis van de officiele publicaties en ik houd de kranten in dit opzicht voor totale nono's. Wetenschap controleer ik weer aan de hand van wat ik via vrienden met connecties in die wereld opsteek: het onzekere leven van academische onderzoekers die hun baan niet zeker zijn, en afhankelijk van wat bedrijven en grote instellingen hen toe willen stoppen. Voorbij is de tijd van onafhankelijk onderzoek!

Het hele begrip "nepnieuws" is zelf onderwerp van een politiek-correcte "narrative": https://en.wikipedia.org/wiki/Narrative - een verhaal dat vertelt wordt met een bepaalde bedoeling, en normaliter (waar de mainstream media het nieuws bepalen) betekent dit, dat het verhaal wordt verteld om er op te wijzen dat er "goed" (D66, Obama) en "kwaad" (PVV, Rusland) bestaat in de wereld.

Nu vind ook ik het botte machtsgebruik van Putin afschuwelijk, en altijd vond ik toespraken van Obama en Timmermans prachtig en inspirerend. Maar correspondeert dit met hun betekenis in de wereld? Of hebben al die lieve nette mensen net zo goed veel heel onverstandige dingen gedaan, of althans dingen die ze niet goed kunnen uitleggen aan hun meest oplettende burgers?

Mooi analyse! En vervolgens stel ik mij de vraag welk nieuws 100% betrouwbaar is. In mijn ogen is dit 0,00. 100% garantie heb je over het algemeen niet, tenzij je negatief beïnvloedende factoren buiten spel zet. Laat dit nu precies het doel zijn van de verkondigers van hun belang. Poetin vertelt geen 100% nep-nieuws, hij komt op voor het belang van Rusland. Tja, en Erdogan doet er nog 10 schepjes bovenop omdat hij een grote piemel heeft.
Hoe lastig is het om belangen te onderscheiden wanneer men niet open is. Volgens mij is dit de ondergang voor voor volksmennerij dat al eeuwen lang gaande is vanuit het perspectief dat burgers meer last dan lust zijn. Is het belang regeren of staat het volksbelang (waarom bent u verkozen?) voorop? Door deze vraag niet te beantwoorden omdat die lastig is met alle belangenverstrengelingen, ondergraaft de politiek zijn eigen mandaat.
Zelfs het kapitalisme zal moeten erkennen dat zij geld maken door de inzet van personeel. Hoe dat geld verdeeld wordt, dat is een politieke vraag. Hoewel?

Profiel  

Bericht nummer:#259  BerichtGeplaatst: ma maart 05, 2018 10:05 pm 
lid

9/11 daar zit zoveel nep-nieuws in, en heeft heel veel gevolgen gehad op wereld-politiek niveau.

oh, en ineens sinds f*cking Trump is nep-nieuws nieuws????????????????????

Profiel  

Bericht nummer:#260  BerichtGeplaatst: di maart 06, 2018 9:00 am 
lid

Kabinet heeft niets geleerd. WODC wordt nog steeds gemanipuleerd en verspreidt daarmee nog steeds nepnieuws.

FNV: Criminaliteitscijfers kloppen niet, nieuw onderzoek is nodig

UTRECHT - De Utrechtse vakbond FNV wil dat er een onafhankelijk onderzoek komt naar de criminaliteitscijfers in Nederland. Op dit moment worden die gegevens gemonitord door het onderzoeksinstituut van het ministerie van Justitie en Veiligheid (WODC). Volgens de FNV zijn de conclusies van het WODC niet betrouwbaar.

Dat komt doordat de cijfers uit twee belangrijke rapportages niet zijn meegenomen in de modellen die het WODC hanteert. Hierdoor zouden 3,5 miljoen delicten onder de radar blijven en leidt 82 procent van de geregistreerde misdaden niet tot vervolging. Volgens de FNV is de zaak extra kwalijk omdat op basis van deze cijfers de regering besluit welke soort criminaliteit meer inzet nodig heeft.

ONDERZOEK
"Zo kopte het CBS vorige week nog dat er een afname van criminaliteit is in alle delen van het land", zegt bestuurder Yntse Koenen van FNV Overheid. "Maar dat gaat over geregistreerde criminaliteit en is gebaseerd op de modellen van het WODC. De echte criminaliteit ligt hoger en wij denken dat de aangiftebereidheid laag is geworden, omdat burgers weinig vertrouwen hebben dat zaken worden opgepakt."

Het initiatief van de FNV wordt ondersteund door vakbond CNV, 32 ondernemingsraden van de Dienst Justitiële Inrichtingen en de centrale ondernemingsraad van de DJI. Om hun eis kracht bij te zetten krijgen de vaste kamercommissie Justitie en Veiligheid in de Tweede Kamer vandaag een petitie overhandigd.

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/173501 ... nodig.html

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 326 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]