Het is nu di nov 13, 2018 6:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: vr mei 18, 2018 5:55 am 
lid

De kraakwet moet niet door de landelijke overheid worden uitgevoerd maar door de lokale overheid.
De Tweede Kamer wordt ongeloofwaardig, mede omdat de leegstandwet vrijwel niet wordt uitgevoerd. En toen bleef het stil.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2052225 ... -aanpakken

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: vr mei 18, 2018 6:09 am 
lid

En dat dit gezanik over kentekenplaten. Foutje RDW? Nee, RDW heeft niets fout gedaan

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2052233 ... ekenplaten

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: vr mei 18, 2018 9:14 am 
lid

Het gaat natuurlijk mis bij de suggestie dat de (Tweede Kamer der) Staten-Generaal de uitvoerende macht is.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: vr mei 18, 2018 9:21 am 
lid

P-G schreef:
Het gaat natuurlijk mis bij de suggestie dat de (Tweede Kamer der) Staten-Generaal de uitvoerende macht is.

Dit is dan ook niet wat er speelt bij de krakers in Amsterdam. Kamerleden willen het kabinet vragen in te grijpen nu een GL motie om de krakers voorlopig met rust te laten ondanks een gerechtelijke uitspraak is aangenomen. Huiseigenaren wordt aangespoord geen ontruimingsverzoek in te dienen..

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: vr mei 18, 2018 12:08 pm 
lid

Dit soort rare zaken zullen helaas meer gaan voorkomen in gemeentes waarin GL
groot geworden is.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: vr mei 18, 2018 1:29 pm 
lid

Burgelijke ongehoorzaamheid kan ik in bepaalde situaties begrijpen en zelfs goedkeuren.
Ik heb echter in geen enkele andere gemeente, waar GL in de coalitie zat, deze partij huizen zien kraken voor daklozen of hiertoe horen oproepen.

Overigens, naar wat ik hier begrepen heb, ging het niet om puur leegstaande woningen. Ik ben nog steeds aanhanger van de oude wet, welke toestond dat woningen welke een jaar of langer leegstonden zonder dat er serieus iets gebeurde als een verbouwing etc, werden gekraakt.

Overigens hebben met name de VVD en het CDA nogal wat bergen boter op hun hoofd. Een van voorgaande dagen lekte namelijk ook uit dat juist deze partijen hebben gesjoemeld met de wettelijk vastgelegde norm omtrent overlast van Schiphol, om zo illegaal meer vluchten mogelijk te maken.
En natuurlijk ben ik de manipulaties met de MER-rapportages inzake Schiphol en Lelystad ook nog niet vergeten.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: vr mei 18, 2018 2:25 pm 
lid

Raya schreef:
Burgelijke ongehoorzaamheid kan ik in bepaalde situaties begrijpen en zelfs goedkeuren.
Ik heb echter in geen enkele andere gemeente, waar GL in de coalitie zat, deze partij huizen zien kraken voor daklozen of hiertoe horen oproepen.

Overigens, naar wat ik hier begrepen heb, ging het niet om puur leegstaande woningen. Ik ben nog steeds aanhanger van de oude wet, welke toestond dat woningen welke een jaar of langer leegstonden zonder dat er serieus iets gebeurde als een verbouwing etc, werden gekraakt.

Overigens hebben met name de VVD en het CDA nogal wat bergen boter op hun hoofd. Een van voorgaande dagen lekte namelijk ook uit dat juist deze partijen hebben gesjoemeld met de wettelijk vastgelegde norm omtrent overlast van Schiphol, om zo illegaal meer vluchten mogelijk te maken.
En natuurlijk ben ik de manipulaties met de MER-rapportages inzake Schiphol en Lelystad ook nog niet vergeten.

Je begint er meteen maar weer van alles bij te halen om te verbloemen dat het stelen van woonruimte van huizeneigenaren een misdrijf is dat door de malle eppies van GL van oudsher gedoogd en aangemoedigd is en nu weer eens heel een normale gang van zaken is. En dit runt dan een stad. Ik zou dan ook maar niet meer zeuren over wachtlijsten, woningtekorten en hoge huren. Want de brutalen winnen het dankzij GL toch.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: vr mei 18, 2018 5:28 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:

Je begint er meteen maar weer van alles bij te halen om te verbloemen dat het stelen van woonruimte van huizeneigenaren een misdrijf is dat door de malle eppies van GL van oudsher gedoogd en aangemoedigd is en nu weer eens heel een normale gang van zaken is. En dit runt dan een stad. Ik zou dan ook maar niet meer zeuren over wachtlijsten, woningtekorten en hoge huren. Want de brutalen winnen het dankzij GL toch.

Mijn mening is genuanceerd. En dat heb ik duidelijk laten blijken.

Overigens ben ik van mening dat het leeg laten staan van woonruimte in een samenleving waar sprake is van woningnood, juist het laten leegstaan en het beslag leggen op ruimte om woningen leeg te laten staan, een misdaad is.

Ook heb ik aangegeven dat zowel GL als VVD en CDA behoorlijk hypocriet zijn, en waarom.
Je hoeft het daar niet mee eens te zijn, maar ik heb niets verbloemd en dus accepteer ik het ook niet dat je me daar van beschuldigd. Mijn mening is helder.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: vr mei 18, 2018 5:43 pm 
lid

P-G schreef:
Inderdaad

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: vr mei 18, 2018 5:47 pm 
lid

Enzo501 schreef:
P-G schreef:

Dit is dan ook niet wat er speelt bij de krakers in Amsterdam. Kamerleden willen het kabinet vragen in te grijpen nu een GL motie om de krakers voorlopig met rust te laten ondanks een gerechtelijke uitspraak is aangenomen. Huiseigenaren wordt aangespoord geen ontruimingsverzoek in te dienen..
Het begint al mee dat die uitgeprocedeerde mensen niet het land (kunnen) worden uitgezet. Het kabinet kan niets

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: vr mei 18, 2018 6:37 pm 
lid

P-G schreef:

Het gaat mis waar politici doen dat Nederland een bedrijf is waarvan zij de eigenaar zijn en iedereen naar hun pijpen willen laten dansen.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: vr mei 18, 2018 7:25 pm 
lid

Biertje schreef:
En dat dit gezanik over kentekenplaten. Foutje RDW? Nee, RDW heeft niets fout gedaan

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2052233 ... ekenplaten

Waar wordt (stellig) een fout ontkent?

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]